Connect with us

Mozgásban

Út a vadonba: igazi porfelhőt kavarnak a Hankook abroncsai

A 2025-ös FIA Rally Világbajnokság (WRC) harmadik fordulóját, a legendás Szafari Rally-t március 20. és 23. között rendezik meg a kenyai Naivasha és Nakuru megyék területén.

A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook a WRC hivatalos abroncsszállítójaként támogatja a világ legjobb rallycsapatait, akik ezen a hétvégén a WRC versenynaptár egyik legkeményebb megmérettetésével néznek szembe.

A végeláthatatlan, vadregényes tájakon zajló Szafari Rally híres arról, hogy a végsőkig próbára teszi mind a versenyzőket, mind a rallyautókat. A kimerítő sziklás utak, a mély homokrétegek, a perzselő hőség, a hirtelen esőzések és a vadon élő állatok kiszámíthatatlansága mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a verseny – közel 385 kilométeres versenytávval és 21 szakasszal – a kitartás, az irányítás és a teljesítmény igazi próbája legyen.

A Hankook a kenyai Szafari Rally-n a csapatokat az extrém terepre készült rallyabroncsával, a Dynapro R213-mal látja el. Az abroncsot kifejezetten úgy tervezték, hogy a burkolatlan útfelületeken is csillapítsa az ütéseket, miközben kiemelkedő élettartamot és tapadást biztosít extrém körülmények között is. Megerősített szerkezete ellenáll a vágásoknak és a defekteknek, míg az optimalizált tapadás és a precíz kezelhetőség a kiszámíthatatlan terepen is nagy magabiztosságot nyújt a pilótáknak. A rally extrém körülményeihez igazodva a Dynapro R213 két változatban érhető el: lágy és kemény gumikeverékben, biztosítva a legjobb teljesítményt a különböző utakon és hőmérsékleti viszonyok között.

A Hankook 2023 óta működik együtt az FIA-val és a résztvevő gyártókkal, így több mint 2000 kilométernyi valós körülmények közötti tesztelést végzett a nagy teljesítményű rallyabroncsok fejlesztése és minősítése érdekében. Ez az intenzív fejlesztési folyamat biztosítja, hogy a pilóták a Hankook prémium abroncstechnológiájára támaszkodhassanak a kenyai Szafari Rally zord körülményei között is.

A Rally Sweden-en szerzett győzelmüket követően a bajnoki tabellán jelenleg Elfyn Evans és navigátora, Scott Martin (Toyota GAZOO Racing World Rally Team) vezet 61 ponttal.

A Hankook a WRC mellett jelenleg mintegy 70 globális motorsporteseményre szállít versenyabroncsokat, és számos csapatot támogat. A versenyekről érkező adatok felhasználásával a vállalat folyamatosan fejleszti abroncstechnológiáját, és az így szerzett kulcsfontosságú ismereteket mind a nagy teljesítményű versenyabroncsok, mind a fogyasztói abroncsok fejlesztésében alkalmazza, biztosítva az iparágvezető minőséget és teljesítményt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Szoboszlai Futammal bővül az idei Vivicittá

300 induló próbálhatja ki az idei Telekom Vivicittán, mekkora teljesítmény lefutni annyit, amennyit Szoboszlai Dominik fut egy átlagos* mérkőzésen.

A 10,5 km-es hosszúságú exkluzív futam a futóverseny második napján, április 13-án 13 órakor indul. A távon rajthoz álló versenyzők limitált, egyedi technikai pólót kapnak, nevezési díjukból 2000 Ft-tal pedig a SUHANJ! Alapítványt támogatják. A szám nevezése március 15-én 9 órakor indul a Telekom Vivicittá honlapján.

Március 15-én szombaton 9 órától lehet nevezni a Budapest Sport Iroda (BSI) és a Magyar Telekom közös szervezésű futóversenyének, a Telekom Vivicittának új kihívására, a Szoboszlai Futamra. A jubileumi 40. esemény részeként elrajtoló Szoboszlai Futam hosszúsága 10,5 km, annyi, amennyit Szoboszlai Dominik hazai színekben játszott meccsein átlagosan futott tavaly. A Szoboszlai Futam résztvevői limitált, egyedi technikai futópólót kapnak, a nevezési díjból pedig a szervezők 2000 Ft-ot a SUHANJ! Alapítvány integrált edzőtermének támogatására fordítanak. A futók így nemcsak egy különleges élménnyel gazdagodhatnak, hanem egy jó ügyért is futhatnak. A Szoboszlai Futam a verseny második napján, április 13-án, vasárnap 13 órakor a 10 km-es futókkal együtt, de önálló távként rajtol.

A Szoboszlai Futam arra hívja fel a figyelmet, hogy mindenki a saját céljai elérésével válhat igazi győztessé. Legyen szó az első teljesített versenyről vagy egy újabb lépésről az egészségesebb élet felé, a legfontosabb, hogy mozgásban maradjunk és élvezzük a sport örömét. A 10,5 km-es táv egy olyan kihívás, ahol nem a csúcsteljesítmény számít, hanem a mozgás szeretete. A Szoboszlai Futam egyben egy jelképes közös célba érkezés Szoboszlai Dominikkal, aki mérkőzésein a pályán bajnokként játszik, sikereivel sokak számára példakép és igazi motiváció a rendszeres mozgásra.

„Fontos számomra, hogy egy kicsit viszonozhassam az embereknek azt a támogatást, amit a mérkőzések során kapok tőlük. Örülök, ha a teljesítményem inspirálóan hat másokra, ahogy annak is, hogy most a Telekommal közösen arra motiválhatom az embereket, hogy sportoljanak, ezáltal tegyenek az egészségükért

– tette hozzá Szoboszlai Dominik.

Az exkluzív futamra a nevezések száma korlátozott, 300 elhivatott indulót várnak a szervezők. További információ a nevezéssel kapcsolatban elérhető az alábbi oldalon: https://www.telekomvivicitta.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

DACHSER: szárazföldi szállítás Írországból Európába

Az új szolgáltatás az Egyesült Királyságot „szárazföldi hídként” használva gyorsítja fel az ír exportot Európába

Vámügyintézési szakértelmére és vezető európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára alapozva „Smart Landbridge Connect” néven új szolgáltatást vezetett be a Dachser: akárcsak a Brexit előtt, a logisztikai szolgáltató járatai Írországból ismét a brit szárazföldön keresztül jutnak el a kontinentális Európába. A kompokhoz képest ez az útvonal nagyobb rugalmasságot, rövidebb szállítási időt és sűrűbb járatindulásokat tesz lehetővé. Ezzel a Dachser az első olyan nagy logisztikai vállalat, amely újraélesztette ezt a Brexit előtti megoldást.

A Smart Border Connect vámszolgáltatás tavalyi elindítása után, amely a brit exportőrök számára biztosít gördülékenyebb hozzáférést az európai piachoz, a Dachser még egy módot talált arra, hogy felgyorsítsa az áruk áramlását a Brit-szigetekről a kontinentális Európa felé. A logisztikai szolgáltató bevezeti az új Smart Landbridge Connect szolgáltatást, amelynek keretében Írországból az Egyesült Királyságon keresztül szállítja az árukat Európa szárazföldi részére és vissza, akár napi 40 járatot indítva 35 ország célállomásaira.

Az ír kikötők és a kontinentális Európa közötti közvetlen kompjáratok kapacitása korlátozott, ezért a járatindulások száma limitált. Ráadásul a zord időjárás is gyakran okoz fennakadásokat, az ír exportőrök ezért nehezebben érik el a kontinentális európai piacokat. A Dachser új szolgáltatása erre a helyzetre jelent megoldást és kínál gördülékeny áruszállítást.

„A gyors és hatékony szárazföldi szállítási opció révén a Dachser versenyelőnyt teremt az ír exportőrök számára”

– mondta el John Van Den Berg, a DACHSER Ireland ügyvezető igazgatója.

„Az egyszerű T2-vámeljárás használatával az Írországból induló áruk zökkenőmentesen haladnak át az Egyesült Királyságon, majd a Csatorna-alagúton keresztül érkeznek a kontinensre, lehetővé téve az ír kereskedők számára, hogy termékeik gyorsabban és hatékonyabban érjék el az európai célállomásokat”

– tette hozzá.

Kiváló minőségű hálózat

Az ír ügyfelek is profitálhatnak a Dachser kiváló minőségű gyűjtőszállítmányozási hálózatából, amely évente több mint 77 millió küldeményt kezel a logisztikai szolgáltató 220 saját telephelyén keresztül Európában. A DACHSER házon belüli informatikai rendszerei és eLogistics-platformja megbízható, átlátható és biztonságos alapot jelent a szolgáltatás során.

„Végső soron az Írországban, az Egyesült Királyságban és a kontinentális Európában működő saját hálózatunk révén tudjuk a legmagasabb szintű minőséget és biztonságot nyújtani – ami kiemelten fontos ügyfeleink számára”

– összegzi Van Den Berg.

További információ a Smart Landbridge Connect-ről az alábbi videóban: https://www.dachser.ie/en/smart-landbridge-connect


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A női autóvezetők több mint negyede napi szinten él át negatív megkülönböztetést az utakon

A magyarok döntő többsége találkozott már olyan közlekedési helyzettel, ahol egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg – derül ki a drivingcamp Hungary megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

A női vezetők 28 százaléka napi rendszerességgel él át megkülönböztetést, ugyanakkor a fővárosi sofőrök egyharmada is mindennapos jelenségnek tartja ezt. A lakosság 17 százaléka rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket. Egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt a magyarok több mint fele hasznosnak tartana.

A női autóvezetőkkel szembeni megkülönböztetésről készített felmérést a drivingcamp vezetéstechnikai központ. A kutatási eredmények rámutatnak, hogy szinte minden ötödik magyar (17 százalék) rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket a férfiaknál, a megkérdezettek több mint fele azonban nem ért egyet ezzel az állítással, 29 százalékuk pedig semleges választ adott erre. Érthető okokból a nők döntő többsége elutasítja ezt a sztereotípiát, 60 százalékuk megalapozatlannak tartja a kijelentést.

A lakosság 86 százaléka már tapasztalt olyat, hogy egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg, a válaszadók csupán 14 százalékának volt ismeretlen ez az élethelyzet. A megkérdezettek közel kétharmada ritka jelenségnek tartja ezt, azonban a nők 28 százaléka jelezte, hogy napi szinten él át ilyen jellegű megkülönböztetést. A fővárosban autózók egyharmada is rendszeresnek érzi a nemi alapú ítélkezést, amely összefüggésben állhat a magas stresszfaktorú helyi közlekedéssel.

A személyes tapasztalatok is erősen formálják a női vezetőkkel szembeni előítéleteket

A nőkkel kapcsolatos vezetői sztereotípiákat a legtöbben (45%) a kulturális és társadalmi hagyományoknak tudják be, ezt a választ a 60-69 évesek és a diplomások magasabb arányban jelölték meg. A magyarok ötöde szerint személyes tapasztalatok befolyásolják ezt, míg a média és a közösségi oldalak hatását 16 százalék jelölte meg kiváltó tényezőként. A megkérdezettek 13 százaléka úgy véli, statisztikai adatok és tények támasztják alá a nők gyengébb vezetői képességeit. Eközben a családon belüli mintáknak mindössze 7 százalék tulajdonít megkülönböztetett jelentőséget.

Sokan jó ötletnek tartják a szemléletformáló kampányt

A magyarok többsége (58 százalék) hasznosnak tartana egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt. Ezt az ötletet a nők 60 százaléka támogatta a férfiak 56 százalékával szemben.  Érdekesség, hogy a 60-69 éves korosztály mutatta a legmagasabb elkötelezettséget egy ilyen típusú potenciális kampány kapcsán, ők 68 százalékban voksoltak erre az opcióra. A lakosság közel negyede szerint azonban nincs szükség ilyen megmozdulásra, 18 százalék pedig nem tudta megítélni ennek létjogosultságát.

A nők kiváló vezetők, de a társadalmi sztereotípiák miatt gyakran hátrányból indulnak. Ők a biztonságot helyezik előtérbe, kevésbé kockáztatnak, és alaposabban átgondolják a helyzeteket. Ezért is fontos, hogy a megfelelő tréningekkel növeljük az önbizalmukat és megmutassuk nekik, hogy a vezetési készségek fejleszthetők, így a tréningek végére magabiztosabban ülnek vissza az autóba. A cél nem az, hogy versenyzőket neveljünk, hanem hogy mindenki, legyen férfi vagy nő, biztonságosabban
és tudatosabban vezessen az utakon

– mondta Csörgő László, a drivingcamp vezető trénere.

Nem attól lesz valaki jó vezető, hogy több évtizedes rutinnal rendelkezik

A vezetéstechnikai központ továbbá felmérte azt is, hogy mely vezetői készségeket tartják a legfontosabbnak az emberek. A válaszokból kiderül, hogy a magyarok közel fele (48 százaléka) a jó vezetést elsősorban azzal azonosítja, ha valaki mindig a forgalmi helyzetnek, az időjárási és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel és stílusban vezet. Ezt a lehetőséget a férfiak magasabb arányban (52 százalék) jelölték meg, mint a nők (45 százalék). A megkérdezettek a második leghasznosabb készségnek a gyors reflexet tartották, amellyel helyesen lehet reagálni a váratlan közlekedési helyzetekre. Erre a nők magasabb arányban szavaztak, mint a férfiak. A harmadik legfontosabb tényezőnek pedig a közlekedési szabályok pontos betartása bizonyult. Csupán 9 százalék volt azok aránya, akik úgy gondolják, a több évtizedes rutin tesz valakit jó vezetővé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss