Mozgásban
A Continental a jövő világítási ökoszisztémáját hozza el az autóiparba
A Continental a biztonságot és a vezetési élményt új szintre emelő világítástechnikai megoldásokat helyezi fókuszba az idei Auto Shanghai kiállításon, amelyet április 23. és május 2. között rendeznek meg Kínában. A technológiai vállalat a járművilágítási megoldások teljes skáláját mutatja be: az alacsonyabb költségű megoldásoktól – mint például a Headlamp Control Module (HCM) Air vezérlőegység – kezdve, az intelligens szoftverfunkciókon – például az automatikus tompított fényszóró-szintezésen – át, egészen a csúcstechnológiás újdonságokig, mint a jármű környezetére vetítő lézeres rendszer (LBS). A technológia jelentősen kibővíti a jelenlegi vetítési megoldások lehetőségeit a színek használatával, nagyobb mélységélességgel és élesebb felbontással.
„Teljes ökoszisztémát kínálunk a prémium autóipari világítási megoldásokhoz – az egyedi aktuátoroktól a digitális megoldásokig, beleértve az elektronikai és szoftveres integrációt is”
– hangsúlyozta Jean-François Tarabbia, a Continental E/E architektúrákért és hálózati megoldásokért felelős vezetője.
Lézeralapú technológia nyit új távlatokat a közeli vetítésekben
A Continental új fejlesztésű LBS technológiája rugalmas, hatékony és precíz megoldást kínál a jármű közvetlen környezetébe vetített dinamikus képek és információk megjelenítésére. A nagy felbontású, fókuszmentes mélységélességgel rendelkező rendszer képes navigációs útmutatást, biztonsági figyelmeztetéseket vagy személyre szabott vezetői üzeneteket a talajra vetíteni – akár színes (RGB) formában is.
Kiemelkedő képélessége, gyors reakcióideje és különböző felületeken is stabil megjelenítési teljesítménye megkülönbözteti más közeli vetítési technológiáktól. Az autógyártók számára további előnyt jelent a rendszer rendkívül rugalmas integrálhatósága: az LBS modulok mindössze 40 x 50 x 30 mm méretűek, így kis helyigényüknek köszönhetően a jármű bármely sarkában könnyedén elhelyezhetők.
„A Vision Zero iránti elkötelezettségünk azt jelenti, hogy nemcsak az utastérben ülők, hanem a jármű környezetében tartózkodók biztonságát is javítani szeretnénk. Ügyfeleink visszajelzései alapján ezért továbbfejlesztettük közeli vetítési rendszerünket, hogy még hatékonyabban csökkenthessük a balesetek és sérülések számát”
– mondta Maximilian Austerer, a Continental világítástechnikai innovációs vezetője.
Szoftveralapú újítások az intelligens világítási funkciókért
A hardverek mellett a Continental a szükséges szoftveres megoldásokat is biztosítja – úgynevezett SaaP (Software as a Product) formájában –, amelyek lehetővé teszik az új világítási funkciók zökkenőmentes integrálását a járműrendszerekbe. Ilyen például a szenzorfúziós elven működő automatikus fényszóró-szintezés, amely 2027-től minden új típusú jármű esetében kötelező lesz Európában. A megoldás lehetővé teszi a gyártók számára, hogy csökkentsék az elektronikus vezérlőegységek és szenzorok számát a járműben. A funkció célja, hogy a jármű a lehető legnagyobb megvilágítási távolságot biztosítsa anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A Continental algoritmusa a gyorsulás- és giroszkópadatok alapján generál vezérlési jelet a fényszóró dőlésének szabályozásához. A megoldás a már meglévő szenzorok jeleit használja, így nincs szükség új kábelezésre vagy extra hardverre – ezzel pedig csökken a rendszer súlya és költsége. Emellett a Continental különálló vezérlőegységet is kínál, amely saját inerciális mérőegységgel működik.
Új vezérlőegységek a rugalmasabb rendszerkialakításért
Az aktuátorok és innovatív szoftverfunkciók mellett a Continental különböző világításvezérlő egységeket is bemutat.
Az egyik ilyen az új HCM Air, amely optimalizált hőtervezésével és rugalmasabb csatornakiosztásával még jobban támogatja a könnyűszerkezetes kialakítást, miközben csökkenti a rendszerköltségeket is. A vezérlőegység a Continental saját fejlesztésű Celsius LED-meghajtó chipjét használja, amely többféle alkalmazási követelménynek is megfelel: több mint 90%-os energiahatékonyságot, kiváló hőelvezetést és rugalmasan konfigurálható áram- és feszültségszabályozási módokat kínál.
A komplexebb igényekhez a Continental a Central Light Computer (CLC) intelligens központi egységet kínálja, amely egyfajta vezérlőközpontként működik: képes fogadni és feldolgozni a jármű különféle jeleit – például világítási utasításokat vagy szenzoradatokat –, valamint irányítani a hagyományos és nagy felbontású fényaktuátorokat, az interaktív külső kijelzőket, a dinamikus belső világítást és a közeli vetítőket. Az integrált szoftvermeghajtók zökkenőmentes kommunikációt biztosítanak az Edge típusú fényvezérlő egységekkel, így a rendszer prémium minőségű, rugalmasan skálázható és jövőbiztos világításvezérlést tesz lehetővé – a teljes körű, holisztikus fényélmény megvalósításához.
Continental az Auto Shanghai 2025 kiállításon
A Continental legújabb technológiai megoldásait öt fókuszterületen mutatja be: szoftveralapú járművek, autonóm mobilitás, biztonság, élményközpontú közlekedés, valamint fenntarthatóság. A vállalat standja a sanghaji National Exhibition and Convention Center 2.2-es csarnokában, a 2BC009-es standszámon látogatható 2025. április 23. és május 2. között.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude
Hamarosan megérkezik Európába a vadonatúj Prelude e:HEV sportkupé. A fejlett hibrid hajtásláncra épülő, Honda S+ Shift rendszerrel felszerelt modell a Hondákra jellemző vezetési élménnyel ajándékozza meg a tulajdonosokat és energiahatékonyság terén is a maximumot hozza.
A Prelude 25 év után tér vissza a márka választékába, és immáron hatodik nemzedékét ismerheti meg a közönség. Az újoncot a vitorlázórepülők időtlen kecsessége és eleganciája ihlette, s mivel nemcsak könnyen kezelhető, hanem elképesztően gyors is, szinte szárnyal az utakon. Ez az alacsony, széles arányokon felül a Civic Type R-ből átvett futóműnek is betudható, melynek szerves része az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer és a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA).
Ez a gondolkodásmód érhető tetten a hívogató utastéren is, ami a vitorlázók pilótafülkéjére hasonlít, ugyanakkor kényelmes, praktikus és kizárólag prémium anyagokból épül fel. Mindezt a Honda SENSING vezetéstámogató rendszerrel fejelték meg a szakemberek, így a menetbiztonság is elsőrangú.
Hans de Jaeger, a Honda Motor Europe vezető alelnöke így nyilatkozott:
„A Honda Prelude visszatérése azóta tartja lázban a vezetés megszállottjait, hogy 2023 októberében bemutattuk tanulmánymodellt. Ez a név mindig egyet jelentett a jövőbe mutató, újító szellemiségben fogant műszaki megoldásokkal, s nincs ez másként most sem. Végtelenül kecses és elegáns megjelenésével, Honda S+ Shift rendszerével és ultramodern, teljes értékű hibrid hajtásláncával a vezetőt és az utasokat is elkényezteti. Ebből az autóból soha senki nem szeretne majd kiszállni.”
Honda S+ Shift
A gyors, automatikus fokozatváltások hangját, illetve érzetét szimuláló Honda S+ Shift új szintre emeli a vezetési élményt, különösképp, hogy az Aktív Hangszabályozóval (ASC) dolgozik együtt, ami mindig a fordulatszámhoz, illetve a jármű sebességéhez igazítja a motorhangot, ezáltal még természetesebbek a gyorsítások. A rendszert Linear Shift Control névre keresztelte a Honda és egy nyolcfokozatú váltó működését utánozza, hogy még szorosabb legyen a kötelék a vezető és az autó között.
További előnye, hogy a kormány mögött elhelyezett fülekkel kezelhető, tehát ha a Honda S+ Shift aktív, a lassítás mértékének szabályozása helyett a „sebességfokozatok” között kapcsolhat a pilóta, akárcsak egy robotizált erőátvitel esetében. A visszaváltások szintén precízek, ugyanis a Honda S+ Shift a motorfékhatást és a fordulatszámot igazító gázfröccsöt is utánozza a még hitelesebb benyomás érdekében.

Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupe
Fejlett e:HEV hajtáslánc
A Honda több mint 25 éve fejleszt hibrid hajtásláncokat, és egyedülállóan gazdag tapasztalatait a Prelude e:HEV rendszerének kidolgozásakor is kamatoztatta. A teljes értékű, azaz full hibrid hajtáslánc egy 2,0 literes, benzines erőforrásra és két kis tömegű villanymotorra épül, s nem kevesebb, mint 184 LE-s (135 kW) összteljesítményt ad le. Rugalmassága, közvetlensége, hatékonysága és kifinomultsága egyaránt példaértékű, nem meglepő hát, hogy a vezetési élmény is lehengerlő.
Hogy működése mindig az aktuális viszonyokhoz, illetve a vezető kedvéhez, stílusához igazodjon, a mérnökök négyfokozatú, egyetlen gombbal kezelhető üzemmód-szabályozóval is ellátták a modellt. Ezzel Komfort, GT, Sport és Egyéni (individual) program közül választhat a vezető, és annak tudatában módosíthatja a karakterisztikát, hogy a hajtáslánc, a felfüggesztés és a kormánymű viselkedése is elvárásainak megfelelően változik.
Páratlan kezelhetőség, kényelem és használati érték
Az új Prelude fejlesztésekor az volt az egyik legfőbb célkitűzés, hogy minden helyzetben erős, fordulékony és közvetlen legyen, s a lehető legpontosabb visszajelzéseket adja, ezért a legendás Civic Type R futóművét kapta meg. A fejlett, több lengőkaros, adaptív lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés működését a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer legújabb változata felügyeli, így tényleg mindig remek az úttartás és a menetkomfort.
A vezetőközpontú, széles látómezőt biztosító, zavaró részletektől mentes utastérből ösztönösen és élvezetesen irányítható az autó, s mivel az összeszerelési és az anyagminőség messze átlagon felüli, a minőségérzet is az. A vásárlók kétféle kétszínű kárpitozás közül választhatnak: fehér-kék és fekete-kék.
A személyre szabható 10,2”-os képátlójú digitális műszeregység egyedi Prelude-grafikákat és színösszeállításokat kínál a különféle menetüzemmódokhoz. A mobilkommunikációs rendszer középpontjában Apple CarPlay- (vezeték nélküli) és Android Auto-kompatibilis, 9”-os érintőképernyő áll, ehhez kapcsolódik a Bose-zal közösen fejlesztett, nyolc hangszórós hifi.
Miként a hatalmas hátsó ajtó mögött megbúvó, 663 literes csomagtartó is bizonyítja, a letisztult, áramvonalas kocsitest ellenére az új, négyszemélyes Prelude helykínálat és használhatóság tekintetében is az élvonalba tartozik. A vásárlók négy fényezés közül választhatnak, melyek között a Meteoroid Grey Metallic, a Crystal Black Pearl és a Racing Blue Pearl mellett az új, gyönyörű Moonlit White Pearlt is ott találjuk.
Ahogy azt a Hondától megszokhattuk, a menetbiztonság most is elsődleges volt, ezért a Honda SENSING rendszer legújabb változatát kapta meg a Prelude. Mindemellett az Adaptív Sebességrögzítőt, az Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszert és a Sávtartó Asszisztenst is továbbfejlesztették, hogy minden eszköz a sportkupék sajátos jellemvonásainak megfelelően végezze feladatát, és a vadonatúj Prelude e:HEV a lehető legtöbbet adhassa tulajdonosának.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke
A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.
A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.
A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elstartol az új „AntOn by Jungheinrich” márka
A Jungheinrich elindítja új, belépő szintű targoncaválasztékának értékesítését „AntOn by Jungheinrich” márkanév alatt. Az első termékek a CBH 2.5 és 3.0 elektromos targoncák, valamint a PTL 1.5 emelőkocsik, amelyek megbízható teljesítményt garantálnak és modern lítiumion technológiával működnek.
„Az „AntOn by Jungheinrich” márkával egy új termékcsaládot kínálunk, amely ötvözi az egyszerűséget, a megbízhatóságot és a gazdaságosságot” – hangsúlyozza Nadine Despineux, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.
„Célzottan olyan vállalatoknak ajánljuk, amelyek költséghatékony és egyszerű megoldásokat keresnek a tipikus raktározási és szállítási feladatokhoz.”
Az „AntOn by Jungheinrich” termékcsaládot a Jungheinrich és az EP Equipment közötti partnerség keretében fejlesztették ki, amelyet mindkét vállalat 2025 májusában jelentett be. Ez az együttműködés ötvözi a német mérnöki tudást a rugalmas, hatékony gyártási struktúrákkal. A fejlesztés és a gyártás terén megvalósuló szinergiák innovatív, megbízható és megfizethető elektromos targoncákat eredményeznek, és így gazdasági szempontból okos intralogisztikai megoldásokat kínálnak a maximális felhasználói előnyök érdekében.
A CBH 2.5 és 3.0 típusú elektromos targoncák névleges teherbírása 2500, illetve 3000 kg. A targoncák sebessége max. 17 km/h, emelési magasságuk pedig eléri az akár 4800 mm-t is. A nagy szabad hasmagasság és a nagyméretű gumiabroncsoknak köszönhetően a targoncák ideálisak változó körülmények között történő használatra. A robusztus technika és az intuitív kezelés megbízható teljesítményt biztosít a mindennapi használat során.
A PTL 1.5 típus kompakt méretű elektromos raklapszállító, amelynek névleges teherbírása 1500 kg, méretei pedig 1550 x 560 x 1230 mm. Rugalmasan használható raktárban, kültéren vagy teherautóban szállítóeszközként. Opcionálisan kaphatók támasztókerekek egyenetlen talajhoz, valamint cserélhető akkumulátorok a teljes üzemben történő hosszabb működési idő érdekében.
Mindkét anyagmozgató eszköz nagy teljesítményű lítiumion technológiával működik, amely rövid töltési időt, hosszú élettartamot és minimális karbantartást tesz lehetővé.
Az európai piaci bevezetés szeptember 30-án kezdődött. Novemberben a targoncák az ázsiai-csendes-óceáni és latin-amerikai ügyfelek számára is elérhetővé válnak. A Jungheinrich 2030+ stratégia keretében egyértelműen többcsatornás értékesítési stratégiát követi. Az AntOn portfólió elsősorban az e-kereskedelemben kerül eladásra, de partnerek, forgalmazók és közvetlen értékesítés útján is elérhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Új korszak jön: nyilvánosak lesznek a fizetések az álláshirdetésekben
-
Okoseszközök2 hét ago
„A jövő kényelmétől elvárás az intelligencia” – Keleti Arthur jövőkutató szerint a jövő
-
Tippek2 hét ago
Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken
-
Ipar2 hét ago
Papír helyett digitalizáció: nemzetközi trendekhez illeszkedő megoldásokkal spórol több tonna papírt a SPAR
-
Gazdaság2 hét ago
A kriptobefektetők 66%-a növelni tervezi befektetéseit
-
Mozgásban2 hét ago
Elstartol az új „AntOn by Jungheinrich” márka
-
Gazdaság2 hét ago
Áremelkedés mellett is erősödik az érdeklődés a hibridek és elektromosok iránt
-
Mozgásban2 hét ago
Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke







