Hetes erősségű szél süvít a Beaufort-skála szerint, a levegő 60 km/h sebességgel áramlik a babakocsi körül, amelynek teteje ugyan már vadul lobog – maga az eStroller kocsi azonban nem mozdul a helyéről, pedig sem rögzítőfék, sem pedig emberi kéz nem tartja.
Ezen feladatokat a Bosch új eStroller rendszere veszi át, amely jóval több puszta elektromos hajtásnál. A széleskörű kényelmi és biztonsági felszereltségű babakocsik számára készült asszisztensrendszerről van szó, amely a tolás-rásegítés és az automatikus fékezés mellett például okostelefonos alkalmazással megoldott hálózatba kapcsolást, riasztó-funkciót, illetve különböző high-tech érzékelőket is kínál, és amellyel új piacra kíván lépni a Bosch.
„A Bosch eStroller rendszerében a teljes vállalat-szakértelem megjelenik. Ugyanazon szigorú műszaki és minőségi követelményeinket alkalmazzuk rá, mint az autóiparban, beleértve a szélcsatornás vizsgálatokat is”
– hangsúlyozta Dr. Stefan Hartung, a Bosch igazgatótanácsának tagja, egyben a vállalat mobilitási megoldások üzleti szektorának elnöke.
A Bosch variálható rendszere egyaránt alkalmazható a szóló, a dupla és az iker-gyerekkocsikban, és elsőként 2020 elején, az Emmaljunga svéd babakocsigyártó kínálatában jelenik meg, de további gyártókkal folytatott együttműködés is szerepel a tervekben.
Két elektromos motor segíti a gyorsítást és a fékezést
A babakocsik elektromos rásegítése iránti kereslet folyamatosan erősödik. A Bosch négy évnél fiatalabb gyerekeket nevelő nők és férfiak, valamint leendő szülők körében végzett reprezentatív felmérése szerint a kényelem és a biztonság tízből kilenc szülő számára a legfontosabb feltételnek számít babakocsi vásárlásakor.
„A Bosch már azelőtt segíteni szeretne mobilitási megoldásaival, hogy a gyerek megtanul járni, az élet minden területén intelligens mobilitást kínálva”
– mutatott rá Dr. Stefan Hartung.
A rendszer hajtásegysége a hátsó tengely két elektromos motorjából áll, amelyekhez Bluetooth-modul és intelligens szenzorrendszer is tartozik. Ezek az okostelefonokban is alkalmazott érzékelők egyebek mellett a babakocsi sebességét, illetve gyorsulását mérik, miközben az út felszínét is értékelik, amin a kocsi halad. Fejlett algoritmusaival a rendszer a másodperc törtrésze alatt megállapíthatja, mit készül épp tenni a mama vagy a papa: emelkedőn haladva az elektromos motorok az elektromos kerékpárokéhoz (eBike) hasonlóan önállóan rásegítenek, míg lejtőn ereszkedve fékeznek. Ha a szülők elengedik a babakocsit, a motorfék megakadályozza, hogy szabadon elguruljon, az elektromechanikus retesz pedig aktiválja a rögzítőféket. Az eStroller fogantyúján nincsenek további kapcsolók és gombok.
Az elektromos rásegítés azonban nem csupán a kényelmet és a biztonságot szolgálja, hanem az ergonómiai adottságokat is javítja. A Bosch felhasználói tesztek során állapította meg, hogy az eStroller-rendszer jóval kedvezőbb testtartást eredményez a szülők számára, emelkedőn, egyenetlen talajon vagy ellenszélben ugyanis jóval kisebb erőt kell kifejteniük, lejtőn pedig az önfékező elektromos hajtásrendszer jól érzékelhetően tehermentesíti a hátukat. A rendszer kormányzási rásegítése akkor is segítséget jelent, ha a babakocsit egy kézzel tolják: például könnyebben lehet kanyarodni, emellett oldalirányban lejtő felületen haladva is segít tartani az irányt. A szülők ugyanis gyakran tolják egy kézzel a babakocsit, például amikor az idősebb kistestvér kezét fogják.
Bluetooth-csatlakozással hálózatba kapcsolva az okostelefonnal
Az elektromos rásegítés erőssége a hozzátartozó okostelefonos alkalmazással (Android és iOS operációs rendszerekhez) szabályozható, amely Bluetooth-kapcsolaton keresztül kommunikál az elektromos babakocsi rendszerével. Az alkalmazásról a kivehető akkumulátor töltöttségi szintje is leolvasható, és időben figyelmeztet, ha fogytán az energia. A könnyen kezelhető és könnyű, 18-voltos lítiumion-akkumulátort zárható rekeszben helyezték el.
Ezt az akkumulátortípust használják a Bosch szerszámaiban – például akkumulátoros csavarhúzókban – is, így az szükség esetén kicserélhető más eszközzel Teljesen feltöltve – a töltési idő mintegy két és fél óra – az akkumulátor a rásegítés választott mértékétől és a babakocsi tömegétől függően akár 15 kilométeres távot is meg tud tenni, egy USB-csatlakozón keresztül pedig a szülők okostelefonját is elláthatja árammal. Ugyancsak a mobiltelefonos alkalmazással aktiválható a riasztófunkció, amely például akkor lehet hasznos, ha a szülők egy kávézó előtt állítják le a gyerekkocsit. Ha bárki megkísérelné eltolni – működő Bluetooth-kapcsolat esetén –, a szülőt okostelefonján riasztja a rendszer, emellett a babakocsi beépített hangszórójából is riasztóhangjelzés szólal meg, a rögzítőfék pedig automatikusan működésbe lép. Ha útközben merülne le a babakocsi akkumulátora, az eStroller érzékelhető motorellenállás nélkül normál gyerekkocsiként használható tovább.
A HONOR Magic7 Lite a DXOMARK akkumulátor rangsorának első helyezettje
A HONOR Magic7 Lite elnyerte a DXOMARK Battery Gold Label 2025 minősítést, kiemelkedően magas, 164-es pontszámmal.
Ezzel a HONOR X9C okostelefonnal közösen került a csúcsra, ami jól mutatja a vállalat elköteleződését az iránt, hogy a töltési képességek és az optimalizált energiagazdálkodás terén a legjobb legyen a kategóriájában.
HONOR Magic7 Lite: kivételes akkumulátor-üzemidő
A HONOR Magic7 Lite, az iparág legmagasabb akkumulátor-teljesítményével bíró okostelefonjaként új mércét állít fel az akkumulátor-innováció terén. A rendkívül nagy, 6600mAh kapacitású szilícium-szén akkumulátorral rendelkező készülék kivételesen hosszú üzemidőt és a ma elérhető legnagyobb kapacitást kínálja.
– A HONOR Magic7 Lite az „Advanced” szegmens más készülékeivel összehasonlítva kivételes általános akkumulátor-üzemidőt és magas fokú optimalizáltságot mutat, így ezen a területen a legjobbnak bizonyult.
– Akkumulátor-üzemidő: 128 óra könnyű használat / 89 óra mérsékelt használat / 55 óra intenzív használat esetén.
HONOR Magic7 Lite: fokozott tartósság
Az akkumulátor „Armour-level Protective Coating” bevonattal és egy speciális biztonsági bevonattal rendelkezik, amely a HONOR Power Management System rendszerrel együttműködve szélsőséges körülmények között is szigeteli az elektródákat. Emellett az AI lehetővé teszi a készülék számára, hogy akár még 50 percig folyamatosan lehessen hívásokat bonyolítani, amikor is, amikor az akkumulátor töltöttsége már 2%-ra csökken, a 66 W-os vezetékes HONOR SuperCharge pedig gyorsan feléleszti az akkumulátort a hosszabb használathoz.
– A töltési teljesítmény a 66W-os töltő teljesítményének köszönhetően a hatalmas töltési kapacitás ellenére is kimagasló.
– A HONOR Magic7 Lite körülbelül 42 perc alatt elérte a teljes töltés 80%-át. Egy gyors, 5 perces feltöltéssel pedig közel 7 óra üzemidőt nyert vissza.
HONOR Magic7 Lite: Videós és játékos profizmus
A HONOR Magic7 Lite 6,78” Eye-comfort OLED kijelzője 1,07 milliárd színt és 1,5K felbontást támogat, élénk és lélegzetelállító részleteket biztosítva a még magával ragadóbb élményért. A felhasználók akár 48,4 órányi zenei streaminget és 25,8 órányi online videólejátszást élvezhetnek egyetlen feltöltéssel.
– A Honor Magic7 Lite következetesen, szinte minden egyes tesztelésen magas részpontszámot ért el az alacsony merülőáramnak köszönhetően, különösen a videó streaming és a játékok esetében.
– Az akkumulátor akár 15 óra 25 perces játékidőt is lehetővé tesz, mielőtt teljes feltöltésre lenne szükség.
A HONOR Magic7 Lite elérhetősége
A HONOR Magic7 Lite a felhasználók különböző stíluspreferenciáit figyelembe véve Magyarországra két lenyűgöző színben érkezik: ezek a titán lila és titán fekete. A HONOR Magic7 Lite két konfigurációval lesz kapható február 3-ától. A 8GB RAM-mal és 216GB tárhellyel felszerelt változat ajánlott fogyasztói ára 159 990 Ft, míg a 8GB-RAM-ot és 512GB tárhelyet kínáló változat ajánlott fogyasztói ára 169 990 Ft.
További információk a HONOR hivatalos honlapján lesznek elérhetők: www.honor.com.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Érkezik az Eclipsa Audio: a Samsung 3D hangélménye a 2025-ös tévékészülékeihez és hangprojektoraihoz
A Samsung 2025-ös TV- és hangprojektor-kínálatába integrálja a Google-lel együttműködésben kifejlesztett Eclipsa Audio technológiát.
Az úttörő hangzásmegoldás arra ösztönzi az alkotókat, hogy dinamikus, magával ragadó 3D audiotartalmakat hozzanak létre, illetve ezek zökkenőmentes lejátszását biztosítja a 2025-ös TV-kínálat teljes skáláján, a Crystal UHD-tól a Neo QLED 8K modellekig.
„Büszkék vagyunk rá, hogy az Eclipsa Audio technológiát bevezethetjük 2025-ös TV- és hangprojektor-kínálatunkba. – nyilatkozta Taeyong Son, a Samsung vizuális kijelző üzletágának kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke és vezetője. – Ez az innováció az otthoni hangélmények új lehetőségeit nyitja meg, és tovább erősíti elkötelezettségünket az otthoni szórakoztatás jövőjének alakítása iránt.”
Az otthoni szórakoztatás újradefiniálása
A Samsung immáron 18 egymást követő évben a nemzetközi TV-piac egyik élvonalbeli szereplője, most az Eclipsa Audio technológiával új szintre emeli az otthoni szórakoztatás élményét. Kiemelkedő szerepe a 75 colos feletti tévék piacán lehetővé teszi, hogy ezt a forradalmi megoldást minél több felhasználóhoz eljuttassa.
Az Eclipsa Audioval az alkotók finomhangolhatják a beállításokat, például meghatározhatják, hogy egy hang honnan érkezzen a térben – legyen az a hallgató mögül, oldalról vagy akár fölülről. Emellett az intenzitás és a térbeli visszaverődések beállításával magával ragadó, háromdimenziós hangélményeket hozhatnak létre.
A vállalat először alkalmazza az Eclipsa Audiot a 2025-ben érkező televíziókínálatában: a Crystal UHD sorozattól a zászlóshajó Neo QLED 8K modellekig beépíti a fejlett audiotechnológiát, hogy minél több felhasználó megtapasztalhassa az újdonságot.
Több lehetőség a tartalom és lejátszás terén
2025-től az alkotók Eclipsa Audio hangsávokkal tölthetik fel videóikat a YouTube-ra, így a 2025-ös Samsung eszközök felhasználói és nézői élvezhetik a prémium térbeli, 3D hangélményt. A Samsung és a Google a koreai Távközlési Technológiai Szövetséggel (TTA: Telecommunications Technology Association) együttműködve dolgozik azon, hogy egy tanúsítási programmal garantálják az Eclipsa Audio technológiát használó eszközök hangminőségét, ezzel biztosítva, hogy a felhasználók mindig kiváló hangélményt kaphassanak.
„Úgy gondoljuk, hogy az Eclipsa Audio alapjaiban változtathatja meg a hangélményekről alkotott elképzelésünket – nyilatkozta Jim Bankoski, a Google Chrome tervezői részlegének alelnöke – Izgatottan várjuk, hogy az alkotók miként használják majd ezt a technológiát innovatív hangélmények megalkotására.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A 6G Smart Networks and Services Industry Association (6G-IA) által készített „Európai vízió a 6G hálózati ökoszisztémáról” című friss tanulmány megszületésében Laki Sándor egyetemi adjunktus, az ELTE Informatikai Kar oktatója is közreműködött
A tanulmány a 6G hálózatok fejlesztésére és szabványosítására irányuló globális kezdeményezéseket vizsgálja, kiemeli a kulcsfontosságú nemzetközi szereplők által formált egységes 6G-vízió szükségességét, hangsúlyozza Európa aktív szerepét a 6G kutatásában, fejlesztésében, szabványosításában, valamint a társadalmi, környezeti és gazdasági kihívások kezelésében.
A dokumentum frissített képet nyújt a jelenlegi, ötödik generációs rendszereket leváltó, várhatóan 2030 körül megjelenő 6G architektúrák fejlesztésének állásáról, kiemelve az innovatív megoldásokat, amelyek az 5G rendszerek korlátainak leküzdésére irányulnak. Rámutat az 5G rendszerek azon pontjaira, amelyek akadályozzák a hatékony globális működést, és javaslatokat tesz az ezek leküzdését célzó architekturális fejlesztésekre.
A javasolt újítások célja egy rugalmas, alkalmazkodóképes és fenntartható hálózat létrehozása, amely képes támogatni a következő generációs alkalmazásokat és szolgáltatásokat.
Az ELTE 2023 májusában jelentette be, hogy Laki Sándor és kutatócsoportja is részt vesz a csaknem 6 millió euró költségvetésű, egyetemek, kutatóintézetek és vezető iparági partnerek együttműködésével induló DESIRE6G Horizon Europe projektben, amelynek célja a 6G-hálózatok rendszerarchitektúrájának megtervezése.
Az IK-s kutatók a pogramozható hálózati infrastruktúra kifejlesztésén dolgoznak a projektben.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!