Connect with us
Hirdetés

Okoseszközök

Munkához és játékhoz is ideálisak az LG 2020-as UltraFine monitorai

A 2020-as CES legjobb innovációinak járó díjat kiérdemlő, 32 colos UltraFine “Ergo” 4K Ultra HD monitor (32UN880-as modell) innovatív, ergonomikus kialakítása egyértelműen megkülönbözteti a terméket a versenytársaktól.

A 2020-as CES-en mutatkoznak be az LG Electronics (LG) Ultra monitorcsaládjának legújabb tagjai, melyek egyedi formatervezésükkel és kiemelkedő teljesítményükkel új szintre emelik a felhasználói élményt. A prémium monitorok piaci szegmensében vezető szerepet betöltő LG UltraFineTM, UltraGearTM és UltraWideTM modelljei a CES legjobb innovációinak járó díjat (CES Innovation Awards) is kiérdemelték.

LG 2020-as UltraFine Ergo kijelző

A 2020-as CES legjobb innovációinak járó díjat kiérdemlő, 32 colos UltraFine “Ergo” 4K Ultra HD monitor (32UN880-as modell) innovatív, ergonomikus kialakítása egyértelműen megkülönbözteti a terméket a versenytársaktól. Az egyedi LG Ergo koncepció egy készülékben egyesíti a színhűséget, az ergonomikus dizájnt és az egykábeles USB-C megoldást, amely funkciók együtt verhetetlen teljesítményt és felhasználói kényelmet, valamint letisztult asztali elhelyezést kínálnak otthon és az irodában egyaránt. Az UltraFine 4K UHD ergonomikus kijelző garantálja a sorozat készülékeire jellemző kiemelkedő képminőséget, a tökéletes részletességgel, színhűséggel és pontossággal megjelenő nagyfelbontású képekkel pedig a monitor több mint ideális a tartalomkészítők számára.

Az LG Ergo monitort kifejezetten munkához fejlesztették azoknak, akik jelentős mennyiségű időt töltenek az asztaluknál ülve. Ez a technológiailag és ergonómiailag fejlett, különleges, széles tartományban mozgatható és állítható, kar formájú állvány lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy teljesen személyre szabott munkaállomásokat alakítsanak ki. Az LG Ergo állványa a falhoz közel, de a faltól távolabb is elhelyezhető akár szemmagasságban, akár az asztallaphoz közel engedve. Még teljesen hátrafelé is fordítható, így a monitoron megjelenő információkat kényelmesen megoszthatjuk a velünk szemben ülő munkatársunkkal. Az Ergo monitor tökéletesen beállítható a megfelelő magasságba, távolságra és szögbe, így a lehető legkényelmesebb felhasználói élmény érhető el.

A monitor egykábeles USB-C megoldása révén kényelmesen, egyetlen vezetékkel oldható meg a 4K képalkotás, a gyors adatátvitel és a képernyőhöz csatlakoztatott laptop töltése. Az LG Ergo ráadásul helyettesíti a hagyományos monitorállványt az asztal pereméhez rögzíthető megoldásával: ezzel a munkaasztalon több helyet szabadít fel, míg az One Click rendszer révén gyorsan és egyszerűen rögzíthető a monitorhoz.

LG 2020-as UltraGear gaming monitorok

Az LG új UltraGear gaming monitorai (27GN950, 34GN850 és 38GN950 modellek) tovább erősítik a termékcsalád elismertségét, amely a kiváló képminőségnek és az elképesztő gyorsaságnak köszönhető. Az LG nemrégiben bemutatott, első 1 ms válaszidejű IPS GTG (Gray-to-Gray) kijelzője már demonstrálta, hogy az LG játékosoknak szánt monitorai magasra teszik a lécet a gyorsaság, teljesítmény és gyönyörű látvány terén.

A 27 hüvelykes UltraGear 4K UHD monitor (27GN950 modell) szintén kiérdemelte a CES legjobb innovációinak járó díjat. A készüléket 1 ms válaszidejű Nano IPS kijelzővel látták el, amely 144 Hz-es — túlkalibrálással 160 Hz-es — képfrissítési rátára képes. A monitor lehetőséget ad a hardveres kalibrálásra is, így az LG IPS technológiájának precíz színmegjelenítési képessége maximálisan kihasználható.

A VESA DSC (Display Stream Compression, 3:1 arányú tömörítést kínáló kódolás) technológia támogatását egyetlen DisplayPort kábel biztosítja, amely virtuálisan veszteségmentes teljesítményt kínál a 4K UHD képek feldolgozásakor. Amellett, hogy gazdag és életteli képmegjelenítést, illetve kiemelkedő gyorsaságot kínál, a VESA DSC a HDR és NVIDIA G-SYNC® technológiákkal is kompatibilis, továbbá különböző képfrissítési rátákat és adaptív szinkronizálási technológiákat is felvonultat.

Azért, hogy a gamerek minél inkább elmerülhessenek a játékban, a 34GN850-es és 38GN950-es modellszámú UltraGear modellek nagyméretű, 1 ms válaszidejű, 160 Hz-es képfrissítési rátájú IPS kijelzőkkel érkeznek. A legmagasabb szintű játékélményt a 27GN950 és 38GN950 modellek esetében a VESA DisplayHDR™ 600 minősítés, a 34GN850  esetében pedig a VESA DisplayHDR 400 támogatás garantálja. Mindkét monitor egy újratervezett és továbbfejlesztett állványt kapott, amely nem csak karcsúbb, de erősebb és stabilabb is.

2020-as LG UltraWide monitor

Az ultraszéles monitorok piacvezető gyártójaként számon tartott LG új, 38 collos, ívelt képernyőjű, UltraWide QHD+ kijelzője (a 38WN95C modell) szintén elnyerte a CES innovációs díját. A 3840×1600 képpontot megjelenítő monitort 1 ms válaszidejű Nano IPS kijelzővel szerelték fel, amely amellett, hogy 144 Hz-es képfrissítési rátára képes, NVIDA G-SYNC kompatibilis is.

A Thunderbolt™ 3 csatlakozónak köszönhetően a monitor bármilyen munkaállomást remekül kiegészít. Mivel a díjnyertes modell egy 16:9-es képarányú, Full HD (1920×1080 pixeles) monitorhoz képest háromszor több képpontot jelenít meg, kiválóan alkalmas a párhuzamos munkára, vagyis a felhasználó egy képernyőn írhat például kódot, szerkesztheti és ellenőrizheti az elkészült tartalmakat. A készülék Nano IPS kijelzője ráadásul a DCI P3 színtér 98 százalékát lefedi, így hihetetlenül természetes és valósághű képek megjelenítésére képes.

Az LG 2020-as monitorcsaládja olyan professzionális teljesítményre, képminőségre és sebességre képes, amely felülmúlja a várakozásokat”

— mondta Jang Ik-hwan, az LG IT üzletágának vezetője.

Az LG Ergo különlegesen állítható állványával egyedülálló kényelmet kínál a felhasználók számára, a 27 hüvelykes UltraGear 4K modellünk kiváló képminőséggel kápráztatja el a számítógépes játékok rajongóit, a 38 colos ultraszéles monitor pedig arra a páratlan szakértelemre épít, amelyet az LG a 21:9-es kijelzők fejlesztése és gyártása során halmozott fel.”

A 2020. évi CES látogatói személyesen győződhetnek meg az LG jövő évi Ultra monitorcsaládja által kínált kiváló képminőségről, villámgyors sebességről és a különleges kényelmi funkciókról Las Vegasban, a Convention Center központi csarnokának #11100-as standján. Az LG CES-hez kapcsolódó aktivitásait az #LGCES2020 hashtag alatt követhetik az érdeklődők a közösségi médiában.

Termékspecifikáció:

  UltraFine ErgoTM UltraGearTM UltraWideTM
32UN880 27GN950 38WN95C
 

Képminőség

Kijelző IPS Nano IPS Nano IPS
Méret 31,5 hüvelyk 27 hüvelyk 37,5 hüvelyk
Felbontás 4K UHD

(3840 x 2160)

4K UHD
(3840 x 2160)
UltraWide QHD+
(3840 x 1600)
Fényerő 350 nit 450 nit 450 nit
Színskála DCI-P3 95% DCI-P3 98% DCI-P3 98%
Színmélység 1.07 milliárd 1.07 milliárd 1.07 milliárd
Képfrissítés 60 Hz 144 Hz (túlkalibrálással 160 Hz) 144 Hz
Válaszidő 5 ms 1 ms 1 ms
HDR HDR10 VESA DisplayHDR™ 600 VESA DisplayHDR™ 600
AMD Radeon™ FreeSync DisplayPort Adaptive-Sync

G-SYNC® kompatibilis

DisplayPort Adaptive-Sync

G-SYNC® kompatibilis

Ergonómia Dönthető, forgatható, állítható magasság, tengely és hossz Dönthető, állítható magasság és tengely Dönthető, forgatható, állítható magasság
Csatlakozók Thunderbolt 3 x 1
USB-C x 1
HDMI x 2 x 2 x 2
DP x 1 x 1 x 1
Fejhallgató kimenet O O O
USB 2 kimeneti 1 bemeneti / 2 kimeneti 2 kimeneti

Okoseszközök

Még letisztultabb felhasználói élményt hoz a One UI 8.5 bétaverziója

A Samsung bemutatja a One UI 8.5 bétaverzióját, amely megkönnyíti a kreatív tartalmak létrehozását és a biztonságos kapcsolattartást a vállalat okoseszközein.

A One UI 8.5 lehetővé teszi, hogy a felhasználók kevesebb erőfeszítéssel, hatékonyabban tudjanak dolgozni, és olyan frissítéseket hoz magával, amelyek tovább növelhetik a teljesítményt, megkönnyíthetik az eszközkezelést és fokozott biztonságot nyújthatnak.

One UI 8.5: Mit jelent a tartalomgyártásban?

A One UI 8.5 a tartalmak létrehozását és megosztását is jelentősen megkönnyítheti. A frissített Fotósegéddel[i] a felhasználók megszakítás nélkül generálhatnak új képeket. A funkciói lehetővé teszi, hogy folyamatosan szerkesszék a fényképeket, anélkül, hogy minden egyes változatot külön el kellene menteniük. Miután végeztek a módosításokkal, az összes változatot áttekinthetik a szerkesztési előzményekben és egyszerűen kiválaszthatják a kedvenceiket.

A megosztás is gördülékenyebb a Quick Share[ii] fejlesztéseinek köszönhetően, amely képes lehet felismerni a fotókon szereplő személyeket és felajánlja a közvetlen küldés lehetőségét a képekhez tartozó kontaktoknak.

Hogyan segíti a One UI 8.5 az eszközök közötti csatlakoztathatóságot?

Az új, eszközök közötti csatlakozást támogató funkciók megkönnyítik azok kezelését, legyen szó fájkezelésről, a hálózatmegosztásáról vagy a közeli eszközökkel való kommunikációról. A Hangközvetítés[iii] az Auracast segítségével egyszerű kommunikációt tesz lehetővé a közeli LE Audio technológiát támogató eszközökkel. A különböző médiaforrásokból származó hangok mellett a felhasználók mostantól a saját hangjukat is közvetíthetik Galaxy okostelefonjuk beépített mikrofonjával. Ez a megoldás kiválóan használható például túrákon vagy rendezvényeken.

A Tárhelymegosztás[iv] még gördülékenyebb felhasználói élményt biztosít a Galaxy ökoszisztémában azáltal, hogy más Galaxy eszközökön, például táblagépeken és PC-ken tárolt fájlokat közvetlenül a Saját fájlok alkalmazásban is elérhetővé tesz. Emellett lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy más Samsung eszközökről, például a tévéjükről is hozzáférjenek az okostelefonjukon lévő fájlokhoz.

Hogyan maradnak védettek a Galaxy eszközök?

A One UI 8.5 tovább erősíti az eszközök védelmét, és könnyen áttekinthetővé teszi a biztonsági beállításokat. A Lopásvédelem biztosítja az okostelefonok és a rajtuk tárolt adatok biztonságát elvesztés vagy lopás esetén is. A rendszer automatikusan zárolja a képernyőt, ha egymás után túl sok sikertelen kísérlet történik a személyazonosság ujjlenyomatos, PIN-kódos vagy jelszó alapú ellenőrzésre. A Személyazonosság-ellenőrzés a korábbinál is több beállítást véd, így egy extra biztonsági szintet biztosít kritikus helyzetekben.

Elérhetőség

A One UI 8.5 bétaverziója december 8-tól válik elérhetővé a programban részt vevő országokban[v], elsőként a Galaxy S25 sorozat készülékein. A felhasználók a Samsung Members alkalmazáson keresztül jelentkezhetnek a programba.

 

[i] A Fotósegéd Generatív szerkesztés funkciójának használatához hálózati kapcsolat és Samsung-fiókba való bejelentkezés szükséges. A Generatív szerkesztéssel a fénykép mérete módosulhat, legfeljebb 12 MP-ig. A kép mentésekor látható vízjel kerül a képre, jelezve, hogy a kép mesterséges intelligencia használatával készült. A generált kép pontossága és hitelessége nem garantált. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[ii] Elérhető a One UI 2.1 vagy újabb és az Android Q vagy újabb operációs rendszerrel működő eszközökön. A Quick Share használatához Bluetooth Low Energy és WiFi kapcsolat is szükséges. A tényleges sebesség a készülékektől, a hálózat állapotától és a felhasználói környezettől függően eltérő lehet. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[iii] Kizárólag a Galaxy S25 sorozat eszközein érhető el, beleértve a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modelleket. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[iv] A funkció használatához minden eszköznek ugyanazon Samsung-fiókba kell bejelentkeznie, illetve Wi-Fi és Bluetooth kapcsolat szükséges. A Tárhelymegosztás a One UI 7 vagy újabb verzióval és 5.15 vagy újabb kernel verzióval rendelkező Galaxy okostelefonokon és tableteken, valamint Galaxy Book2 vagy újabb (Intel) és Galaxy Book4 vagy újabb (Arm) modellekkel, valamint a 2025 után kiadott U8000 és újabb Samsung Smart TV modelleken érhető el. A funkciók elérhetősége régiótól és modelltől függően változhat. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.

[v] A bétaprogram Magyarországon nem lesz elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Több mint 5 ezer diák és pedagógus vallott: nem várt hatásai lettek az 1 éve bevezetett iskolai mobiltilalomnak

A 2024 szeptemberében bevezetett mobiltilalomtól sokan tartottak: számos diák csalódott volt és félt attól, hogy szükség esetén nem éri el szüleit.

Kiderült: a diákok véleménye azóta sokat változott, a szakképző intézményekben jelentősen javult a fegyelem, miközben a tantestületekben látványos generációs törésvonal rajzolódott ki. A Jójegy összesen több mint 5 ezer diák és pedagógus véleményét vizsgálta az intézkedés eredményeiről.

 A Jójegy 2025 őszén készített felmérésben összesen 4 890 diák és 188 pedagógus vett részt, így Magyarország talán legnagyobb, független vizsgálatává vált az iskolai mobilhasználatról. A válaszadó diákok intézménytípus szerinti megoszlása jól tükrözi az iskolai oktatás sokszínűségét: 30,1% gimnáziumban, 31,3% technikumban, 22,5% szakképző iskolában és 16,1% általános iskolában tanul. Ez a minta lehetővé tette az intézménytípusok közötti különbségek, például a jegyekben és figyelemben tapasztalható változások pontos feltérképezését. A válaszadó pedagógusok közül a legtöbben (34%) gimnáziumokból érkeztek. A technikumi tanárok aránya 27,1%-ot, a szakképzők tanárai 12,8%-ot, az általános iskolák tanárai 20,2%-ot, egyéb intézmények (pl. zeneiskola) oktatói pedig 5,9%-ot tett ki. Így a felmérés nemcsak a diákok, hanem a tantestületek tapasztalatait is kiegyensúlyozottan mutatja, ráadásul lehetőséget ad a generációs és pedagógiai különbségek vizsgálatára egyaránt.

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform (KRPR.hu)

 

 Érzelmi hullámvasútra kerültek a diákok: nagyon kevesen örültek a mobiltilalomnak

A mobiltilalomhoz kapcsolódó rendelet bejelentését követően a diákok 32%-a reagált negatívan: 16% szomorú vagy csalódott, 8% dühös volt, 6%-uk pedig szorongott. Mindössze 6% örült a változásnak, viszont a legtöbb diákot semlegesen érintett a szabályozás híre.

„Felmérésünkből kiderült az is, hogy a sokakban megjelent kezdeti düh nem öncélú volt. A legtöbb diák az órarendje miatt a Krétához és a szülői elérhetőséghez fűződő félelmét élte meg”

– mondta Mester Márk, a kutatást végző Jójegy társalapítója.

A tanév során azonban a diákok közel felénél változott az érzelmi állapot: tízből nyolc diák a dühös elutasítástól a beletörődés vagy a pozitív felismerés felé mozdult el. Kiemelkedő volt a szociális felismerés a diákoknál: 47,5%-a többet beszélgetett a szünetekben.

„Látványos eredmény, hogy a szünetekben visszatért a diákok közötti offline kommunikáció”

– emelte ki Mester Márk, aki hozzátette, hogy a digitális eszközöknek és lehetőségeknek is megvan ugyanakkor a megfelelő helye és szerepe, ráadásul az otthoni tanulásban is sokat segíthetnek.

Jelentős különbségek a tanulmányi eredményekben: a diákok negyede javított

A jegyek tekintetében szintén kimutatható volt a pozitív hatás, azonban intézménytípusonként érdemben eltérő eredmények születtek. A gimnáziumban tanulóknak csak 15-18%-a tapasztalt javulást, viszont technikumi és szakképző iskolákban tanulók esetén ez a szám nagyjából a duplája. Összességében a diákok 23,5%-a, azaz közel negyede érezte, hogy a tiltás pozitív irányba mozdított a tanulmányi eredményén. Ezzel szemben mindössze 5,8%-a tapasztalt romlást. A figyelem és aktivitás tekintetében a hatás kevésbé markáns, de itt is jelentős. A diákok harmada, egész pontosan 36,4%-a figyelt jobban, de csak 20,6% lett aktívabb szóban az órákon.

„A telefon elvétele nem fog varázsszóra eredményt hozni: a figyelem nő, de a motivációt a pedagógusnak kell támogatnia. A passzivitás tehát akár más okokra is visszavezethető”

– tette hozzá a Jójegy társalapítója.

Nem a közösségimédia-felületek hiányoznak leginkább a diákoknak

A diákok több mint fele (54%-a) visszaengedné a mobiltelefont az iskolákba, de a válaszok mögött nem a közösségimédia-felületek vagy a játékok iránti vágy húzódott. A leggyakoribb indokok 17%-kal a „biztonsági lánc” (pl. szülők elérhetősége), 15%-kal a „digitális svájci bicska” (pl. Kréta, órarend, buszmenetrend), valamint 8%-kal a szünetekben történő zenehallgatás voltak.

„Volt, aki azt nyilatkozta: »Nem lógni akarok, csak tudni, hogy elérhető vagyok, ha baj van«”

– hangsúlyozta Mester Márk.

A Jójegy alapítói – bal oldalt Nyiri Donát és jobb oldalt Mester Márk (KRPR.hu)

A tanárok háromnegyede bevonná a diákokat is a szabályok kialakításába

A pedagógusok is elmondták véleményüket a mobiltilalomról. Közülük 79,3%-uk jogosnak tartotta a telefonhasználat korlátozását, ami erős szakmai konszenzust jelez a rendelet mellett. A tanárok 47,9%-a szerint a telefonok elvétele erősebb órai figyelmet hozott a diákoknál, 34%-uk tapasztalt növekedést az órai aktivitásban, sőt a fegyelmezési esetek száma is csökkent 46,8%-uk szerint. A tanárok szerint is látványos a közösségi élet újjáéledése: a pedagógusok 82,2%-a szerint a diákok többet beszélgetnek, a folyosók visszakapták régi látképüket, ismét nem a telefonokat bújó fiatalok látványa fogadja őket. A kutatás azonban rámutatott egy látványos generációs törésvonalra is.

„A több mint 10 éve tanító pedagógusok inkább a szigorú, mobiltelefont leadós módszert támogatják. Ezzel szemben a fiatalabb, 2-5 éve tanítók közül sokan nyitottak lennének a rugalmasabb megoldásokra. Sokan kifejtették az órai mobiltelefon-használat előnyeit, amikor az a tanítás szerves részévé válik, mint például a Kahoot vagy AI-eszközök használatakor. Ez a megoszlás a tantestületekben élesen kirajzolódott, de egyértelmű volt, hogy a diákok bevonása a szabályok kialakításába 75%-uk szerint előnyös lenne”

– mondta a Jójegy társalapítója.

 A mobiltelefonok és a megfelelő digitális eszközök az iskolán kívül érdemben segíthetnek

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform, amely a megújult érettségi követelményekhez és a központi felvételihez igazodó digitális tananyagokat, animált videókat, gyakorlófeladatokat és vizsgaszimulációt kínál. Alapítói a népszerű, közel félmillió feliratkozóval rendelkező Tízes Lista YouTube-csatorna létrehozói is. A startup rövid idő alatt az egyik leggyorsabban növekvő hazai edukációs márkává vált. Mivel kínálatukban a középiskolai felvételire és az érettségire felkészítő modulok egyaránt megtalálhatóak, így a Jójegy több éven át komplex tananyagokkal támogathatja a diákok tanulmányait, középiskolai felvételire készüléstől, egészen az érettségi letételéig.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az AI kilépett a képernyőről: Magyarországon elsőként szólította meg egy virtuális ember a közönséget

A mesterséges intelligencia eddig főként digitális környezetben működött: chatfelületeken, hangasszisztensekben vagy ügyfélszolgálati rendszerekben.

Az E.ON az INTREN digitális ügynökséggel közösen kiléptette az AI-t a virtuális térből a fizikai világba és megszületett Anna, az E.ON digitális márkanagykövete. A projekt egy teljesen új korszak kezdetét is jelenti: a „digital human” ugyanis képes személyesen megszólítani a közönséget, reagálni a kérdésekre, és valós idejű interakciót biztosítani.

Ez a megoldás nem csupán technológiai innováció, hanem kulturális áttörés is.  Bemutatja, miként válhat az AI egy márka arcává, és hogyan képes a fizikai térben is márkaélményt teremteni”

– hívja fel a figyelmet Váczi Dániel, az INTREN cégcsoport AI szakértője.

A technikai kihívások – hogyan születik meg egy „digital human”

Egy digitális ember létrehozása összetett feladat, amelyben több technológiai terület találkozik.

  • Nagy nyelvi modellek (LLM-ek) integrálása: Anna mögött egy fejlett AI nyelvi modell áll, amely képes természetes nyelven kommunikálni, és a márka specifikus tudásával kiegészítve releváns válaszokat adni.
  • Vizualizáció és 3D megjelenítés: Anna nem csupán egy kétdimenziós avatár, hanem egy 3D-s hatást keltő megjelenés, amely valóságosabbá teszi az interakciót.
  • Lip sync technológia: a beszéd és a szájmozgás összehangolása kritikus, hiszen a legkisebb eltérés is rontja az élményt.
  • Latency optimalizálás: az AI válaszidejének minimalizálása kulcsfontosságú, hogy a beszélgetés természetesnek hasson.
  • Hardver integráció: kamera, mikrofon, depth-szenzor és GPU-alapú számítógép biztosította, hogy Anna képes legyen érzékelni a környezetét, fókuszálni a beszélőre, és valós idejű interakciót nyújtani.

„A legnagyobb kihívást a LipSync és a Latency optimalizálás jelentette. Az emberek azonnal észreveszik, ha a szájmozgás nincs szinkronban a hanggal, vagy ha az AI késlekedik a válaszban. Ezért millisekundumokban mértük a reakcióidőt, és folyamatosan finomhangoltuk a rendszert. Büszke vagyok rá, hogy olyan megoldást hoztunk létre, amely valóban természetes élményt nyújt, és közelebb hozza az AI-t az emberekhez”

– hangsúlyozza Váczi Dániel.

Az AI kilépése a fizikai térbe – mérföldkő Magyarországon

Anna konferenciáról konferenciára fejlődve bizonyította: az AI nem csupán egy képernyőn megjelenő chatbot, hanem egy valódi, interaktív élményt nyújtó személyiség, amely képes kapcsolatot teremteni az emberekkel. Először egy nagyszabású belsős konferencián Anna egyszerűbb kérdésekre válaszolt, miközben a közönség megismerkedett a technológia alapjaival. Ezt követően a második rendezvényen Anna már képes volt szakmai kérdésekre is reagálni, és analitikát biztosítani a közönség aktivitásáról. Végül pedig már mozdulatokkal is megszólította a közönséget, intett, hívta az embereket, és fejlettebb szenzorokkal érzékelte a környezetét. Így vált tehát Anna már nem csupán egy AI-alapú válaszadóvá, hanem egy valódi márkanagykövetté, aki képes volt személyes kontaktust teremteni a közönséggel.

A jövő: minden márkának lesz AI digitális nagykövete

Az E.ON projektje nem csupán egy technológiai bemutató volt, hanem előrejelzés is a jövőre nézve.

„A közeljövőben minden márkának lesz egy digitális személyisége, amely AI formában jelenik meg”

– véli a szakértő. Kiemeli: az AI brand ambassador képes lesz a márka értékeit közvetíteni, és személyes kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal. Emellett a digitális ember a fizikai térben – például üzletekben, bankfiókokban vagy bevásárlóközpontokban – képes lesz termékeket bemutatni, kérdésekre válaszolni, és vásárlásra ösztönözni. Mindezt úgy, hogy feltérképezi beszélgetőtársát (pl. nem, kor stb.) és specifikus kérdésekkel szinte azonnal „leveszi a lábáról”. A digitális nagykövet továbbá képes lesz egyszerű ügyintézési feladatokat ellátni, sorszámot adni, vagy akár QR-kódon keresztül átirányítani a beszélgetést egy valódi kollégához.

https://www.youtube.com/watch?v=4AzBaevEVSk 

Anna nem csupán egy technológiai kísérlet volt, hanem egy Hungary First pillanat.

Magyarországon az elsők között mutattuk meg, hogy az AI képes kilépni a fizikai térbe, és valódi interakciót teremteni. Ez a  marketing szakma és az érdeklődők számára is jelzi, hogy a mesterséges intelligencia mára a mindennapi életünk részévé válik, izgalmas újdonság, hasznos eszköz és örülünk, hogy ebben az E.ON márka élen járhat.”

– összegez Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Márka és Marketing vezetője.

https://www.youtube.com/shorts/6cjuzuFC8hc 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss