A Facebook és az Instagram egyik sokat kritizált vonása, hogy annak ellenére, hogy az embereket néha csak úgy kizárhatják a fiókjukból, sok segítséget nem kapnak a probléma megoldására. Jelenleg csak arra van lehetőség, hogy a netező jelezze a moderátorok felé: félreértés történt, majd egy hosszabb várakozási időre számíthat, míg döntés születik a fiókja sorsáról.
A platform tulajdonosa, a Meta ezért elkezdett tesztelni az Egyesült Államokban egy élő ügyfélszolgálatot, amelynek munkatársai valós időben, szöveges üzenetekben segítenek terelni a kizárt tulajdonost, vagy kifizetésekkel kapcsolatos nehézségekre próbálnak nekik választ adni (például az Instagramon jelenlévő alkotóknak). Korlátozásokkal azért számolni kell, mivel az egyszeri felhasználók nem érhetik el a funkciót, egyelőre csak az oldaltulajdonosoknak, ismertebb személyiségeknek, tartalomgyártóknak szánják.
Az első tesztelési fázis azokra összpontosít, akik szokatlan, gyanús tevékenység miatt nem férnek hozzá a fiókjukhoz, vagy akiknek a fiókját a közösségi normák megsértése miatt felfüggesztették. Ez az első alkalom, hogy a Facebook élő segítséget nyújt a fiókjukból kizártaknak – írja közleményében a Meta.
Hogy mikor válik elérhetővé szélesebb körben az ügyfélszolgálati lehetőség, nem tudni, valamikor a jövő év során terjesztik ki a programot több országra is.
Forrás: 24.hu