Egyre több jelentés lát napvilágot arról, hogy valóban működik az új iPhone-ok egyik újdonsága, az ütközésérzékeléssel aktivált vészhelyzeti segélyhívó (Crash Detection), ami érzékeli a szedánokat, furgonokat, platós kisteherautókat és más személygépkocsikat érő súlyos autóbaleseteket. Egy incidens esetén a Crash Detection azonnal működésbe lép, és amennyiben rövid időn belül a felhasználó nem ad visszajelzést, tárcsázza a segélyszolgálatokat.
Még októberben írt arról a Wall Street Journal, hogy a fejlesztés a hullámvasutakon is működik, több alkalommal is téves riasztás miatt kellett kivonulniuk a segélyszolgálatoknak a vidámparkokba, miután a hullámvasúton ülő felhasználók zsebében lévő iPhone-okat összezavarták az erősebb kanyarok és fékezések, és azokat vészhelyzetként értékelte a szoftver.
De a Minnesota Public Radio friss jelentése szerint a segélyhívók egyre több téves riasztást kapnak olyan személyek készülékéről is, akik valamilyen téli sportot űznek, mondjuk síelnek, snowboardoznak, vagy motoros szánon közlekednek. A hirtelen fékezések, rázkódások, indulások és megállások láthatóan összezavarják a szenzorokat, melyek arra arra következtetnek, hogy baleset történhetett, a felhasználó pedig a vaskos technikai felszerelés vagy az időjárás miatt nem észleli a funkció által küldött 20 másodpercig látható értesítést, amivel jelezhetné, hogy biztonságban van.
A rádiónak nyilatkozó kolorádói diszpécser szerint mivel nem hagyhatnak figyelmen kívül egy hívást sem, ezért jelentős erőforrást szívnak el a 911-et tárcsázó téves riasztások.
A felhasználóknak összességében a fentebb említett szabadidős tevékenységek végzése közben érdemes kikapcsolniuk az ütközésérzékelést, amíg az Apple a jövőben talán egy szoftveres frissítéssel próbál javítani a helyzeten.