Okoseszközök

Az LG a berlini IFA-n mutatja be új Therma V™ R290 Monobloc hőszivattyúit

Az LG Electornics a berlini IFA kiállításon, 2024. szeptember 6-10. között mutatja be a Therma V™ R290 Monobloc levegő-víz hőszivattyú-termékcsaládjának 7 és 9 kW teljesítményű, új tagjait.

A nagyobb kapacitású (12, 14 és 16 kW) készülékek tavalyi, szintén az IFA-n történt sikeres debütálását követően az új Therma V modellek továbbfejlesztett kompresszorral, illetve még kifinomultabb, a környezetbe harmonikusan illeszkedő formatervvel érkeznek.

A közel nulla energiaigényű épületekre (Nearly-Zero Energy Buildings; NZEB) vonatkozó szabványok Európa-szerte történő kötelező bevezetése nyomán egyre népszerűbb megoldásnak számítanak a levegő-víz hőszivattyúk, hiszen egyrészt segítenek hozzájárulni a karbonkibocsátás csökkentéséhez, másrészt hozzájárulnak az energiaellátás körüli bizonytalanságok kezeléséhez. Az új építésű ingatlanokhoz a közepes és kis kapacitású modellek jobban illeszkednek, ezért az LG új 7 és 9 kW-os készülékei ideálisak az európai piac számára. Mindemellett az LG Frankfurtban egy olyan kutató-fejlesztő laboratóriumot hoz létre, amely kifejezetten az Európa eltérő lokális klímaviszonyaira szabott, nagy hatékonyságú HVAC (vagyis fűtő, szellőztető és légkondicionáló) megoldások fejlesztését végzi.

Rendkívül hatékony működés

Az egyre szigorodó F-gáz-előírásokkal és azokkal az európai célkitűzésekkel összhangban, amelyek a hagyományos kazánokat levegő-víz hőszivattyúkkal váltanák le, az LG Therma V R290 Monobloc készülékekben R290 hűtőközeget használ. Ez a természetes eredetű gáz (propán) csupán 3-as GWP-értékkel (globális felmelegedési potenciál) bír, ami a fűtőberendezésekben általánosan alkalmazott hűtőközegek GWP-értékénél jóval alacsonyabb. Az LG megoldásai A+++ energetikai osztályba tartoznak, széndioxid-kibocsátásuk pedig akár 79 százalékkal kisebb lehet, mint egy hagyományos kazáné – ez annak köszönhető, hogy a levegő hőenergiáját hasznosítják. A Therma V-re való átállással jelentősen javítható a háztartások energiahatékonysága.

A legújabb Therma V levegő-víz hőszivattyúkat továbbfejlesztett kompresszorral szerelték fel annak érdekében, hogy még magasabb szintű energiahatékonyságot és teljesítményt érjen el, hidegebb időjárási körülmények között is. A kompressziós nyomás csökkentésével még stabilabb működést és még kisebb energiafogyasztást sikerült elérni, miközben a rendszer még -15 Celsius fokos külső hőmérséklet esetén is képes akár 75 fokos vizet előállítani.

A teljesen új kompresszornak köszönhetően mindkét modellt rendkívül csendes működés jellemzi: a 7 kW-os 49 dB(A), a 9 kW-os 50 dB(A) zajkibocsátással üzemel. Az LG átmenőtengelyes megoldása nagyobb stabilitást és kisebb súrlódást eredményez, ami a zaj és a rezgés minimalizálásában testesül meg, különösen részterhelés esetén. Mindemellett a továbbfejlesztett biomimetikus innovációk is hozzájárulnak a ventilátor csendes működéséhez.

Még kifinomultabb formaterv

A Therma V R290 Monobloc elegáns, egyventilátoros kialakítással rendelkezik, amely könnyen illeszkedik a különböző lakásdizájnokhoz, illetve az épületek külső képéhez. Az LG legújabb levegő-víz hőszivattyú-megoldásának külső burkolata kifinomult fekete tónust kapott, amely bármilyen színhez passzol, míg a készülék rácsa jellegzetes hullámmintát és visszafogott sötétszürke kivitelt kapott. Kompakt kialakításának köszönhetően a legtöbb ablak alatt elhelyezhető anélkül, hogy akadályozná a kilátást, így praktikus és esztétikus kiegészítője lehet bármely ingatlannak.

Egyszerű és okos integráció

Az LG új levegő-víz hőszivattyúit úgy tervezték, hogy az egyszerűsített telepítés, a fokozott rugalmasság és a különféle telepítési környezetekhez szabott opciók – vezérlő és beltéri egységek – révén a különböző gépészeti kialakításokkal zökkenőmentesen integrálhatóak legyenek. Az áramvonalas kialakítás hatékonyabb, problémamentes üzembe helyezést garantál, míg a vállalat Building Energy Control (BECON) felhője lehetővé teszi, hogy a telepítő vagy a szervizpartner távolról frissítse a firmware-t, időt és energiát megtakarítva. Emellett az új modellek az LG ThinQ™ alkalmazása révén egyszerű és kényelmes vezérlést és energiamonitoringot kínálnak, ezzel pedig az energiatároló rendszerrel (ESS) együtt egy integrált otthoni energiaplatformot (Home Energy Platformot) hoznak létre.

„Az LG legújabb Therma V R290 Monobloc termékcsaládja szélesebb teljesítmény-választékot kínál az európai piac számára, miközben fokozott teljesítményt és nagyobb felhasználói kényelmet biztosít”

– mondta Lyu Jae-cheol, az LG Electronics háztartásigép-üzletágának elnöke.

„Az LG továbbra is kihasználja versenyképességét a nagy hatékonyságú energiatechnológiák és a kulcsfontosságú alkatrészmegoldások terén, hogy a regionális igényekre szabott termékcsaládot kínáljon.”

A látogatók szeptember 6. és 10. között, az LG kiállítási standján (18. csarnok, Messe Berlin), fedezhetik fel a vállalat legújabb energiahatékony innovációit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

A magyarok még nem érzik magukat készen a Mesterséges Intelligenciára

A Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia (MI) kutatás szerint Magyarország technológiai felkészültsége elmarad a globális átlagtól.

A több mint 2000 fő részvételével készült reprezentatív felmérés eredményei azt mutatják, hogy bár a válaszadók 79%-a véli úgy, hogy tudja, mi a mesterséges intelligencia, annak gyakorlati hasznosításában csak 3,9 pontot érnek el egy 10-es skálán. Jelentősek a generációs különbségek is: a fiatalabbak, különösen a Gen Z, aktívan használják a MI-t, míg az idősebbek inkább elméleti szinten támogatják a technológia megismerését.

Z generáció és a diákok: a technológia motorjai

A Z generáció (1997-2012) a mesterséges intelligencia használatának élvonalában helyezkedik el: 91%-uk ismeri a MI fogalmát, és 46%-uk már napi szinten használja különböző célokra. A MI alapú megoldások, például a ChatGPT iskolai feladatok megoldásában is gyakoriak, ami előrevetíti, hogy a következő generációk belépésével a munkaerőpiac is alapvetően átalakulhat. A MI napi szinten házi feladatok megoldására használó fiatalok ugyanis a legtöbb feladathoz teljesen máshogy állnak hozzá, mint az előző generációk. Madar Norbert, a GKID Research & Consulting vezető tanácsadója és partnere szerint: „A Z generáció technológiai nyitottsága és gyakorlati MI használata egyértelmű jele annak, hogy a jövő munkahelyei gyökeresen átalakulnak. Ez a generáció már most olyan eszközöket használ napi szinten, amelyek később elengedhetetlenekké válhatnak a munkaerőpiacon.”

Fehérgalléros munkavállalók és a munkahelyi MI

A kutatás rávilágít arra, hogy a fehérgalléros munkavállalók egyre inkább kísérleteznek a MI alkalmazásával, bár a technológia széles körű és megbízható használata még nem elterjedt. A válaszadók 27%-a már használt mesterséges intelligenciát a munkahelyi feladatok megoldására, 18%-uk pedig adatelemzéshez is bevonta a MI-t. Mindazonáltal az irodai dolgozók 40%-a továbbra sem használja a MI-t, vagy nem biztos annak hatékonyságában. A MI technológiai innovációi komoly lehetőségeket kínálnak, nemcsak a munkahelyi hatékonyság növelésére, hanem az iparágak alapvető átalakítására is. A MI bevezetése a mindennapi munkavégzésbe azonban csak akkor lehet eredményes, ha célzott és pontos alkalmazás történik. A technológia jelentős hatást gyakorolhat a döntéshozatali folyamatokra, automatizálhatja az adminisztratív feladatokat, és lehetővé teheti az erőforrások optimalizálását. Azonban a kihívás az, hogy ezeket az innovációkat hogyan integrálják a meglévő rendszerekbe, és hogyan képesek a munkavállalók adaptálódni a változó környezethez.

A MI használata a mindennapokban

A 2024 augusztusában végzett kutatás során a GKID és a Publicis Groupe Hungary közös kutatásának egyik fő célja, hogy objektíven mérhetővé tegye a magyar lakosság mesterséges intelligencia-érettségét. Ezt támogatandó bevezették az “AI Readiness Index”-et, ami egy 10 fokú skálán vizsgálja a válaszadók MI-hez kapcsolódó aktuális tudását, használati szokásait, a munkájukra és a hétköznapokra gyakorolt hatását, valamint azt, hogy mennyire ajánlják használatát másoknak. Ez alapján a magyar lakosság AI Readiness Index-e 3.9: a magánéletre-hétköznapokra gyakorolt hatása érte el a legmagasabb pontot (5.2), míg a kihasználás a legalacsonyabbat (2.8).

A mindennapokban a válaszadók 26%-a használ MI-alapú alkalmazásokat, leggyakrabban fordításra (53%), általános keresésekhez (45%) és személyes kérdések megválaszolására (35%). Kiemelkednek a diákok, akik 78%-a használja az MI-t iskolai feladatokhoz. A legismertebb MI-eszközök közé tartoznak a nyelvfelismerési és gépi fordítási szoftverek, amelyeket a lakosság 69%-a ismer, és 51%-a aktívan használ. Ezen túlmenően a válaszadók 31%-a használ chatbotokat és virtuális ügyfélszolgálati asszisztenseket, míg 26%-uk olyan virtuális okos asszisztenseket vesz igénybe, mint a Siri vagy a Google Assistant.

A MI hirdetési piacra gyakorolt hatása

A kutatás eredményei egyértelműen rávilágítanak arra, hogy a MI terjedése drámaian alakítja át a hirdetési piacot. A válaszadók 45%-a már MI-alapú eszközöket használ általános keresésekhez, ami a technológia gyors terjedésére utal. Különösen figyelemre méltó a chatbotok és virtuális asszisztensek elterjedése, amelyeket a válaszadók 31%-a napi szinten alkalmaz. Greifenstein Jakab, a Publicis Groupe Hungary Performance Media Directora szerint: „A MI-eszközök közvetlen válaszokat nyújtanak a felhasználók kérdéseire. Ez jelentősen csökkenti a hagyományos keresési forgalmat, veszélyeztetve ezzel a keresőmotor alapú hirdetések jövőjét, amelyek jelenleg az ingyenes internet gerincét adják. Ahogy ezek a technológiák egyre szélesebb körben terjednek, a MI alkalmazások egyre nagyobb kihívást jelentenek a digitális hirdetési piac számára.”

MI: a holnap kihívása

„A Publicis Groupe Hungary számára a GKID-vel való partneri együttműködés lehetőséget biztosít arra, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a mesterséges intelligencia hazai elfogadásának és felhasználásának trendjeibe. A kutatás során objektív, bizonyítékokon alapuló megközelítéssel elemeztük a felhasználói szokásokat és a médiakörnyezetet, amely segít jobban megérteni a médiafogyasztási trendeket és a technológia hatásait. Az eredmények világosan rávilágítanak arra, hogy bár a MI technológiai lehetőségei óriásiak, Magyarország még mindig kihívásokkal néz szembe a lakosság felkészültsége és tudatossága terén. Különösen a Z generáció tűnik ki a MI széleskörű használatával, míg az idősebb generációknak további tanulásra és adaptációra van szükségük. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a MI technológia hatalmas potenciállal bír a munkaerőpiac és az iparágak átalakításában, de ennek kihasználásához szükség van a társadalom szélesebb rétegeinek elkötelezett fejlődésére is”

– mondja Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere.

„A jövő technológiai sikere azon múlik, hogy a MI-t minden generáció képes legyen hatékonyan alkalmazni, miközben az oktatás és a technológiai felkészültség tovább erősödik.”

Generációs különbségek a MI elfogadásában

A MI elfogadottsága és használata jelentősen eltér a különböző generációk között. A kutatás szerint a Z generáció 91%-a ismeri a MI fogalmát, míg a baby boomerek (1946-1964) és veteránok (1928-1945) esetében ez az arány 74%, illetve 71%. A Z generáció kiemelkedően aktív a MI használatában, 46%-uk már napi szinten alkalmazza valamilyen célra, míg az idősebb generációk inkább elméleti szinten támogatják a technológia megismerését. A válaszadók közül a veteránok 36%-a és a baby boomerek 30%-a számolt be fenntartásokról a MI-val kapcsolatban, különösen a nem valós és valós tartalmak összekeveredése, valamint a szakmák megszűnésének lehetősége miatt. A nyugdíjasok körében a MI technológia iránti érdeklődés lassan növekszik, és a kutatás azt mutatja, hogy az idősebb generációk is egyre inkább támogatják a MI megértését és tanulását, felismerve annak jelentőségét a mindennapi életben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az új The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorok a Samsung legmodernebb lézertechnológiáját hozzák el otthonunkba

A Samsung bejelenti a The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorokat, a vállalat legújabb otthoni szórakoztatóipari újításait.

Az ultrarövid vetítési távolságú projektorok lenyűgöző 4K felbontásukkal, magával ragadó hangzásvilágukkal, valamint továbbfejlesztett funkcióikkal akár minden lakóteret prémium minőségű házimozivá alakíthatnak.

„A The Premiere termékcsaláddal a vállalat újraalkotja a prémium házimoziélmény fogalmát. A Samsung korszerű lézertechnológiáját a legmodernebb, felhasználóbarát funkciókkal ötvözzük, hogy a projektorok lenyűgöző képminőséget és magával ragadó hangzást kínálhassanak – mondta Cheolgi Kim, a Samsung vizuális kijelző üzletágának ügyvezető alelnöke. – Forradalmi újításaink fejlesztése során olyan jövőt tartunk szem előtt, amelyben készülékeink a mindennapokban használt életterekben az otthoni szórakozás központjává válhatnak, és új mércét állíthatnak fel ezen a területen.”

Páratlan kép- és hangminőség

A Samsung The Premiere termékcsalád legújabb tagjai összhangban vannak a minőségi szórakoztató megoldások iránti növekvő igényekkel. A The Premiere 9 három csatornás lézertechnológiája a megnövelt színpontosságért és fényerőért felel, míg mindkét modell ultrarövid vetítési távolságot, valamint élénk 4K felbontást kínál az akár 130 col átmérőjű képernyőkön.

A The Premiere ragyogó 4K felbontása és kivételes színpontossága minden jelenetet életre kelthet. A The Premiere 9 154%-ban, a The Premiere 7 projektor pedig 100%-ban lefedi a DCI-P3 színtartományt, és mindkét modell támogatja a HDR10+-t, így világosabb környezetben is tiszta, élénk képeket biztosít. A The Premiere 9 akár 3450 ISO lumen, a Premiere 7 pedig akár 2500 ISO lumen fényerővel vetít éles és dinamikus képet.

A The Premiere projektorok forradalmi AI képfeljavító – köztük AI Felskálázás és Vision Booster – funkciókkal rendelkeznek, hogy még jobb képminőséget nyújthassanak. Az AI Felskálázás funkcióval a tartalmak magával ragadó 4K minőségben jelenhetnek meg, függetlenül azok eredeti minőségétől. A Vision Booster az optimális képminőséget – a különböző fényviszonyokhoz igazodva – a fényerő és a kontraszt automatikus beállításával éri el.

Az erőteljes és elsöprő hangzásról a beépített Dolby Atmos hangszórók gondoskodnak, miközben további hangberendezés nélkül teremtik meg az igazi házimoziélményt. A The Premiere 9 40W-os 2.2.2 csatornás felfelé irányuló, a The Premiere 7 pedig 30W-os 2.2 csatornás hangszórókkal rendelkezik a gazdagabb térhangzás érdekében.

Stacked from 15 images. Method=B (R=8,S=4)

A Samsung Tizen OS Home operációs rendszere kiterjedt kapcsolódási, streaming és gaming lehetőségeket kínál

Az új The Premiere projektorok Samsung Tizen OS Home operációs rendszerrel érkeznek, ennek köszönhetően pedig a felhasználók streamingszolgáltatások széles körének tartalmaihoz férhetnek hozzá. A széles választéknak köszönhetően kedvenc filmjeiket vagy tévéműsoraikat egyetlen gombnyomással tekinthetik meg, és teljes értékű szórakozásban lehet részük.

A felhasználók a projektorral személyre szabhatják belső lakóterüket, ugyanis a Custom Ambient falra vetíthető widgeteivel testreszabottan dekorálhatják otthonukat. A felhasználók az okostelefonjukon elérhető SmartThings alkalmazásban szabadon kombinálhatják a fényképeket, a videókat és a widgeteket.

A The Premiere akkor is kényelmet és szórakozást garantál a felhasználóknak, amikor nem vetítőeszközként használják a készüléket, hiszen Smart hangszóróként kihangosítható hangvezérléssel, és számos zenei alkalmazással is rendelkezik.

Az új The Premiere projektorok még több csatlakozási lehetőséget kínálnak a zökkenőmentes és integrált szórakozási élmény érdekében. A felhasználók az Érintés nézet és a Mobiltükrözés funkciókkal a könnyedén oszthatnak meg tartalmakat okostelefonjukról a nagyképernyőre, míg az előre telepített hangvezérelt asszisztens-támogatással a projektor és egyéb csatlakoztatott eszközök egyszerű hangutasításokkal irányíthatóak. Emellett a SmartThings integrációja lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a kivetítőn keresztül olyan okos otthoni eszközeiket kezeljék, mint a világítás, a termosztátok vagy biztonsági rendszerek, így létrehozva egy teljesen egységes otthoni környezetet.

Stacked from 6 images. Method=B (R=8,S=4)

Bármilyen otthoni környezetbe illeszkedő kialakítás

A The Premiere projektorok minimalista, melegfehér színű, lekerekített kialakítása egy olyan prémium szövetborítással párosul, amelyet a Kvadrat dán textiltervező cég készített, így tökéletesen passzolhat bármilyen otthoni berendezéshez. Kompakt méretük és könnyű telepítésük révén a projektorok ideálisan illeszkedhetnek bármely helyiségbe.

Bármely The Premiere projektor beállítása egyszerű folyamat – a felhasználóknak elegendő áram alá kell helyezniük az eszközt, és vezeték nélküli hálózathoz csatlakoztatniuk. Az ultrarövid vetítési tartományt megteremtő lehetőségek végett elkerülhetőek az összetettebb telepítések, így a felhasználók minimális erőfeszítésekkel merülhetnek el a nagyképernyős élményben.

Az új The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorok a Samsung hivatalos webáruházában Magyarországon várhatóan az ősz folyamán válnak elérhetővé. A The Premiere 9 2 599 900, a The Premiere 7 pedig 1 399 900 forintos ajánlott fogyasztói áron lesz megvásárolható. További információ a Samsung weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

„Sam Sung” szerint a HONOR Magic V3 a #1 hajlítható okostelefon

magic

A HONOR az épp zajló IFA 2024-en mutatta be a HONOR Magic V3-at, és mindenkitől elismerő visszajelzéseket kapott – többek között Sam Sungtól is.

A vadonatúj készülék, ami a világ legvékonyabb befelé hajlítható okostelefonja, a rajongók, fogyasztók és a HONOR standjának látogatói által is elsöprően pozitív véleményeket kapott a berlini rendezvényen. Az értékelések elsősorban a készülék vékonyságát és könnyűségét emelték ki, Sam Sung pedig a „#1 hajlítható okostelefonként” jellemezte.

Berlin utcáin egy mobil plakáton láthatták a járókelők „Sam Sung” elismerő szavait. A mozgó hirdetőtábla útvonala különböző látványosságokat is érintett.

Sam Sung, egy glasgow-i toborzó, és Sam Sung, egy londoni friss diplomás orvosbiológus mindketten őszinte véleményeiket osztották meg a HONOR Magic V3-ról*. Pár idézet a készülék előnyeiről:

  • „Számomra határozottan az első helyen áll az összecsukható telefonok listáján” – Sam Sung, toborzó, Glasgow
  • „Ez a telefon sokkal vékonyabb és könnyebb, mint a jelenlegi telefonom” – Sam Sung, friss diplomás orvosbiológus, London
  • „El sem hiszem, hogy milyen vékony.” – Sam Sung, toborzó, Glasgow
  • „Nem számítottam rá, hogy ilyen könnyű lesz.” – Sam Sung, friss diplomás orvosbiológus, London
  • „Egyértelműen a legjobb összecsukható telefon.” – Sam Sung, toborzó, Glasgow

Ezek a gondolatok nem meglepőek, elvégre a hordozható technológiákat újradefiniáló HONOR Magic V3 kihajtva mindössze 4,35 mm, összecsukva csak 9,2 mm, és súlya csupán 226 g.

„Szerettünk volna egy kicsit szórakozni azzal együtt, hogy bemutatjuk a Magic V3 hihetetlen funkcióit”

– mondta Avikar Jolly, a HONOR EUROPE CMO-ja.

„Mi sem jobb megoldás, mint kikérni Sam Sungok véleményét.  Az értékelések pedig magukért beszélnek – a HONOR Magic V3 gyakorlatilag új műfajt teremt.”

További részletek a készülőkről a HONOR hivatalos honlapján: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss