Okoseszközök

50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz több mint 250 rászoruló család és közintézmény

Fotókredit: Magyar Vöröskereszt

Több mint hatszáz pályázó, 255 nyertes pályázat és többszáz digitális eszköz. Ez a mérlege a Magyar Vöröskereszt és a Yettel 3 évvel ezelőtt indított közös programjának, amely a szociálisan rászorulók digitális felzárkóztatásának támogatására indult.

Az elmúlt három évben mobiltelefonra, tabletre, laptopra, perifériás eszközökre és szoftverekre lehetett pályázni. Iskolakezdéskor ezek az eszközök különösen nagy segítséget jelentenek a tanulási nehézséggel küzdő vagy súlyosan mozgáskorlátozott gyerekeknek és az őket nevelő családok számára, a legtöbb nyertesnek ugyanis korábban még soha nem volt hasonló eszköze.

Összesen 50 millió forint értékben, a koronavírus járvány miatt elmaradt rendezvények költségvetéséből indult 2021-ben a Digitális Felzárkóztatási Alap. A három éven átívelő programot a Yettel finanszírozta, a pályázható keret elosztását a Magyar Vöröskereszt szakemberei koordinálták. A hiánypótló pályázatra egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi, valamint gyermekjóléti intézmények (kórházak, idősotthonok, családok átmeneti otthona, valamint gyermekotthonok), illetve szociálisan rászoruló személyek (elsősorban tanulók, idősek, nagycsaládosok, gondozásra szorulók, egyszülős családok gyermekei, valamint a szociális- és gyermekvédelmi/jóléti ellátórendszer ügyfelei) jelentkezhettek. A beérkezett pályázatokat a Magyar Vöröskereszt tagjaiból szervezett független bíráló bizottság havonta bírálta el: a pályázati lehetőség számos esetben hatalmas segítséget jelentett, hogy a rászorulók be tudjanak kapcsolódni a digitális világba, legyen szó iskolai feladatokról, kapcsolattartásról, ügyintézésről vagy éppen álláskeresésről.

A cél a nehéz helyzetben élők digitális elszigeteltségének csökkentése

Az elmúlt három évben több mint hatszáz pályázat érkezett a Magyar Vöröskereszthez, közülük 255 kapott sikeres elbírálást. A legnépszerűbb a laptop volt, a legtöbben ezt igényeltek (148 darab), de sokan jutottak okostelefonhoz (50 darab) és tablethez (49 darab), továbbá nyomógombos készülékekhez és műszaki perifériákhoz, kiegészítőkhöz is. Az ország minden területéről érkeztek pályázatok: az első évben 14 vármegyéből, majd a kezdeményezés második és harmadik évében 18-18 vármegyéből is kerültek ki nyertesek. 2022-ben a legtöbben Somogy, Pest és Győr-Moson-Sopron vármegyékből, 2023-ban Pest és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyékből, valamint Budapestről, 2024-ben pedig Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Somogy vármegyékből.

„Az online kapcsolattartásra, tanulásra, információszerzésre vagy éppen munkavégzésre alkalmas digitális eszközök és szoftverek vásárlásával szervezetünk kiemelt célkitűzése, hogy támogassuk a társadalmilag sérülékeny csoportba tartozó személyeket, csökkentsük az esélyegyenlőtlenséget, az elmagányosodást. A legtöbb kedvezményezettnek korábban még soha nem volt ilyen eszköze, és a támogatást elnyert pályázók közül sokaknak közép- és hosszabb távon sem lett volna kilátása arra, hogy segítség nélkül hozzájussanak ezekhez”

– mondta Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője.

Iskolakezdés: kevesebb akadály, nagyobb motiváció

A humanitárius szervezet látókörében sok olyan család van, ahol tanulási nehézséggel küzdő gyereket vagy akár önellátásra képtelen, súlyosan mozgáskorlátozott gyereket nevelnek. Számukra különösen fontos az iskolai részvétel digitális eszközökkel való támogatása, hiszen számos esetben a családi költségvetés nem teszi lehetővé, hogy ilyen eszközöket vásároljanak.

A pályázat segítségével például tabletet kapott Ádám, aki tanulási nehézségei következtében csak nagyon nehezen tudja teljesíteni az iskolai feladatokat. A családja abban bízik, hogy az eszköz használatával könnyebben fogja venni az akadályokat, nagyobb lesz a kedve és motivációja. Egy speciális intézményben élő kisfiú, Dani nem tud kézzel írni és a beszéde is nehézkes; ő laptopot és speciális egeret kapott a tanuláshoz. Nagy segítséget jelent számára, hogy tanulmányait már akadályok nélkül tudja végezni, továbbá a kollégiumból való kapcsolattartás is könnyebbé vált a szüleivel.

Rita egészen kicsi lány volt, amikor családja a Magyar Vöröskereszt látókörébe került. Az édesanya nehéz körülmények között nevelte gyermekeit, és nem sikerült olyan megoldást találnia, amely segít kiemelkedni, átsegíteni őket a helyzetükön. A gyerekeknek az egyetlen mentsvár a tanulás. Rita jelenleg mentőtiszthallgató, és a tanulmányaihoz nélkülözhetetlen az a számítógép, amelyet a pályázat segítségével nyert el. Korábban használtan sem tudott hasonló eszközt vásárolni.

A szervezők célja szerint a Digitális Felzárkóztatási Alaphoz bármely cég vagy magánszemély csatlakozhatott támogatóként; utóbbiak összesen több mint 300 ezer forint hozzájárulással segítettek. A pályázatról további részletek az alábbi oldalon érhetők el: https://voroskereszt.hu/digitalis-felzarkoztatasi-alap/. A Yettel több mint tíz éve telekommunikációs és stratégiai partnerként segíti a Magyar Vöröskereszt munkáját. A humanitárius szervezet 2023 májusában az „Év Támogatója” díját adta át a mobilszolgáltatónak a rászorulókért végzett folyamatos segítő munkája elismeréseként.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

A magyarok még nem érzik magukat készen a Mesterséges Intelligenciára

A Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia (MI) kutatás szerint Magyarország technológiai felkészültsége elmarad a globális átlagtól.

A több mint 2000 fő részvételével készült reprezentatív felmérés eredményei azt mutatják, hogy bár a válaszadók 79%-a véli úgy, hogy tudja, mi a mesterséges intelligencia, annak gyakorlati hasznosításában csak 3,9 pontot érnek el egy 10-es skálán. Jelentősek a generációs különbségek is: a fiatalabbak, különösen a Gen Z, aktívan használják a MI-t, míg az idősebbek inkább elméleti szinten támogatják a technológia megismerését.

Z generáció és a diákok: a technológia motorjai

A Z generáció (1997-2012) a mesterséges intelligencia használatának élvonalában helyezkedik el: 91%-uk ismeri a MI fogalmát, és 46%-uk már napi szinten használja különböző célokra. A MI alapú megoldások, például a ChatGPT iskolai feladatok megoldásában is gyakoriak, ami előrevetíti, hogy a következő generációk belépésével a munkaerőpiac is alapvetően átalakulhat. A MI napi szinten házi feladatok megoldására használó fiatalok ugyanis a legtöbb feladathoz teljesen máshogy állnak hozzá, mint az előző generációk. Madar Norbert, a GKID Research & Consulting vezető tanácsadója és partnere szerint: „A Z generáció technológiai nyitottsága és gyakorlati MI használata egyértelmű jele annak, hogy a jövő munkahelyei gyökeresen átalakulnak. Ez a generáció már most olyan eszközöket használ napi szinten, amelyek később elengedhetetlenekké válhatnak a munkaerőpiacon.”

Fehérgalléros munkavállalók és a munkahelyi MI

A kutatás rávilágít arra, hogy a fehérgalléros munkavállalók egyre inkább kísérleteznek a MI alkalmazásával, bár a technológia széles körű és megbízható használata még nem elterjedt. A válaszadók 27%-a már használt mesterséges intelligenciát a munkahelyi feladatok megoldására, 18%-uk pedig adatelemzéshez is bevonta a MI-t. Mindazonáltal az irodai dolgozók 40%-a továbbra sem használja a MI-t, vagy nem biztos annak hatékonyságában. A MI technológiai innovációi komoly lehetőségeket kínálnak, nemcsak a munkahelyi hatékonyság növelésére, hanem az iparágak alapvető átalakítására is. A MI bevezetése a mindennapi munkavégzésbe azonban csak akkor lehet eredményes, ha célzott és pontos alkalmazás történik. A technológia jelentős hatást gyakorolhat a döntéshozatali folyamatokra, automatizálhatja az adminisztratív feladatokat, és lehetővé teheti az erőforrások optimalizálását. Azonban a kihívás az, hogy ezeket az innovációkat hogyan integrálják a meglévő rendszerekbe, és hogyan képesek a munkavállalók adaptálódni a változó környezethez.

A MI használata a mindennapokban

A 2024 augusztusában végzett kutatás során a GKID és a Publicis Groupe Hungary közös kutatásának egyik fő célja, hogy objektíven mérhetővé tegye a magyar lakosság mesterséges intelligencia-érettségét. Ezt támogatandó bevezették az “AI Readiness Index”-et, ami egy 10 fokú skálán vizsgálja a válaszadók MI-hez kapcsolódó aktuális tudását, használati szokásait, a munkájukra és a hétköznapokra gyakorolt hatását, valamint azt, hogy mennyire ajánlják használatát másoknak. Ez alapján a magyar lakosság AI Readiness Index-e 3.9: a magánéletre-hétköznapokra gyakorolt hatása érte el a legmagasabb pontot (5.2), míg a kihasználás a legalacsonyabbat (2.8).

A mindennapokban a válaszadók 26%-a használ MI-alapú alkalmazásokat, leggyakrabban fordításra (53%), általános keresésekhez (45%) és személyes kérdések megválaszolására (35%). Kiemelkednek a diákok, akik 78%-a használja az MI-t iskolai feladatokhoz. A legismertebb MI-eszközök közé tartoznak a nyelvfelismerési és gépi fordítási szoftverek, amelyeket a lakosság 69%-a ismer, és 51%-a aktívan használ. Ezen túlmenően a válaszadók 31%-a használ chatbotokat és virtuális ügyfélszolgálati asszisztenseket, míg 26%-uk olyan virtuális okos asszisztenseket vesz igénybe, mint a Siri vagy a Google Assistant.

A MI hirdetési piacra gyakorolt hatása

A kutatás eredményei egyértelműen rávilágítanak arra, hogy a MI terjedése drámaian alakítja át a hirdetési piacot. A válaszadók 45%-a már MI-alapú eszközöket használ általános keresésekhez, ami a technológia gyors terjedésére utal. Különösen figyelemre méltó a chatbotok és virtuális asszisztensek elterjedése, amelyeket a válaszadók 31%-a napi szinten alkalmaz. Greifenstein Jakab, a Publicis Groupe Hungary Performance Media Directora szerint: „A MI-eszközök közvetlen válaszokat nyújtanak a felhasználók kérdéseire. Ez jelentősen csökkenti a hagyományos keresési forgalmat, veszélyeztetve ezzel a keresőmotor alapú hirdetések jövőjét, amelyek jelenleg az ingyenes internet gerincét adják. Ahogy ezek a technológiák egyre szélesebb körben terjednek, a MI alkalmazások egyre nagyobb kihívást jelentenek a digitális hirdetési piac számára.”

MI: a holnap kihívása

„A Publicis Groupe Hungary számára a GKID-vel való partneri együttműködés lehetőséget biztosít arra, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a mesterséges intelligencia hazai elfogadásának és felhasználásának trendjeibe. A kutatás során objektív, bizonyítékokon alapuló megközelítéssel elemeztük a felhasználói szokásokat és a médiakörnyezetet, amely segít jobban megérteni a médiafogyasztási trendeket és a technológia hatásait. Az eredmények világosan rávilágítanak arra, hogy bár a MI technológiai lehetőségei óriásiak, Magyarország még mindig kihívásokkal néz szembe a lakosság felkészültsége és tudatossága terén. Különösen a Z generáció tűnik ki a MI széleskörű használatával, míg az idősebb generációknak további tanulásra és adaptációra van szükségük. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a MI technológia hatalmas potenciállal bír a munkaerőpiac és az iparágak átalakításában, de ennek kihasználásához szükség van a társadalom szélesebb rétegeinek elkötelezett fejlődésére is”

– mondja Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere.

„A jövő technológiai sikere azon múlik, hogy a MI-t minden generáció képes legyen hatékonyan alkalmazni, miközben az oktatás és a technológiai felkészültség tovább erősödik.”

Generációs különbségek a MI elfogadásában

A MI elfogadottsága és használata jelentősen eltér a különböző generációk között. A kutatás szerint a Z generáció 91%-a ismeri a MI fogalmát, míg a baby boomerek (1946-1964) és veteránok (1928-1945) esetében ez az arány 74%, illetve 71%. A Z generáció kiemelkedően aktív a MI használatában, 46%-uk már napi szinten alkalmazza valamilyen célra, míg az idősebb generációk inkább elméleti szinten támogatják a technológia megismerését. A válaszadók közül a veteránok 36%-a és a baby boomerek 30%-a számolt be fenntartásokról a MI-val kapcsolatban, különösen a nem valós és valós tartalmak összekeveredése, valamint a szakmák megszűnésének lehetősége miatt. A nyugdíjasok körében a MI technológia iránti érdeklődés lassan növekszik, és a kutatás azt mutatja, hogy az idősebb generációk is egyre inkább támogatják a MI megértését és tanulását, felismerve annak jelentőségét a mindennapi életben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az új The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorok a Samsung legmodernebb lézertechnológiáját hozzák el otthonunkba

A Samsung bejelenti a The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorokat, a vállalat legújabb otthoni szórakoztatóipari újításait.

Az ultrarövid vetítési távolságú projektorok lenyűgöző 4K felbontásukkal, magával ragadó hangzásvilágukkal, valamint továbbfejlesztett funkcióikkal akár minden lakóteret prémium minőségű házimozivá alakíthatnak.

„A The Premiere termékcsaláddal a vállalat újraalkotja a prémium házimoziélmény fogalmát. A Samsung korszerű lézertechnológiáját a legmodernebb, felhasználóbarát funkciókkal ötvözzük, hogy a projektorok lenyűgöző képminőséget és magával ragadó hangzást kínálhassanak – mondta Cheolgi Kim, a Samsung vizuális kijelző üzletágának ügyvezető alelnöke. – Forradalmi újításaink fejlesztése során olyan jövőt tartunk szem előtt, amelyben készülékeink a mindennapokban használt életterekben az otthoni szórakozás központjává válhatnak, és új mércét állíthatnak fel ezen a területen.”

Páratlan kép- és hangminőség

A Samsung The Premiere termékcsalád legújabb tagjai összhangban vannak a minőségi szórakoztató megoldások iránti növekvő igényekkel. A The Premiere 9 három csatornás lézertechnológiája a megnövelt színpontosságért és fényerőért felel, míg mindkét modell ultrarövid vetítési távolságot, valamint élénk 4K felbontást kínál az akár 130 col átmérőjű képernyőkön.

A The Premiere ragyogó 4K felbontása és kivételes színpontossága minden jelenetet életre kelthet. A The Premiere 9 154%-ban, a The Premiere 7 projektor pedig 100%-ban lefedi a DCI-P3 színtartományt, és mindkét modell támogatja a HDR10+-t, így világosabb környezetben is tiszta, élénk képeket biztosít. A The Premiere 9 akár 3450 ISO lumen, a Premiere 7 pedig akár 2500 ISO lumen fényerővel vetít éles és dinamikus képet.

A The Premiere projektorok forradalmi AI képfeljavító – köztük AI Felskálázás és Vision Booster – funkciókkal rendelkeznek, hogy még jobb képminőséget nyújthassanak. Az AI Felskálázás funkcióval a tartalmak magával ragadó 4K minőségben jelenhetnek meg, függetlenül azok eredeti minőségétől. A Vision Booster az optimális képminőséget – a különböző fényviszonyokhoz igazodva – a fényerő és a kontraszt automatikus beállításával éri el.

Az erőteljes és elsöprő hangzásról a beépített Dolby Atmos hangszórók gondoskodnak, miközben további hangberendezés nélkül teremtik meg az igazi házimoziélményt. A The Premiere 9 40W-os 2.2.2 csatornás felfelé irányuló, a The Premiere 7 pedig 30W-os 2.2 csatornás hangszórókkal rendelkezik a gazdagabb térhangzás érdekében.

Stacked from 15 images. Method=B (R=8,S=4)

A Samsung Tizen OS Home operációs rendszere kiterjedt kapcsolódási, streaming és gaming lehetőségeket kínál

Az új The Premiere projektorok Samsung Tizen OS Home operációs rendszerrel érkeznek, ennek köszönhetően pedig a felhasználók streamingszolgáltatások széles körének tartalmaihoz férhetnek hozzá. A széles választéknak köszönhetően kedvenc filmjeiket vagy tévéműsoraikat egyetlen gombnyomással tekinthetik meg, és teljes értékű szórakozásban lehet részük.

A felhasználók a projektorral személyre szabhatják belső lakóterüket, ugyanis a Custom Ambient falra vetíthető widgeteivel testreszabottan dekorálhatják otthonukat. A felhasználók az okostelefonjukon elérhető SmartThings alkalmazásban szabadon kombinálhatják a fényképeket, a videókat és a widgeteket.

A The Premiere akkor is kényelmet és szórakozást garantál a felhasználóknak, amikor nem vetítőeszközként használják a készüléket, hiszen Smart hangszóróként kihangosítható hangvezérléssel, és számos zenei alkalmazással is rendelkezik.

Az új The Premiere projektorok még több csatlakozási lehetőséget kínálnak a zökkenőmentes és integrált szórakozási élmény érdekében. A felhasználók az Érintés nézet és a Mobiltükrözés funkciókkal a könnyedén oszthatnak meg tartalmakat okostelefonjukról a nagyképernyőre, míg az előre telepített hangvezérelt asszisztens-támogatással a projektor és egyéb csatlakoztatott eszközök egyszerű hangutasításokkal irányíthatóak. Emellett a SmartThings integrációja lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a kivetítőn keresztül olyan okos otthoni eszközeiket kezeljék, mint a világítás, a termosztátok vagy biztonsági rendszerek, így létrehozva egy teljesen egységes otthoni környezetet.

Stacked from 6 images. Method=B (R=8,S=4)

Bármilyen otthoni környezetbe illeszkedő kialakítás

A The Premiere projektorok minimalista, melegfehér színű, lekerekített kialakítása egy olyan prémium szövetborítással párosul, amelyet a Kvadrat dán textiltervező cég készített, így tökéletesen passzolhat bármilyen otthoni berendezéshez. Kompakt méretük és könnyű telepítésük révén a projektorok ideálisan illeszkedhetnek bármely helyiségbe.

Bármely The Premiere projektor beállítása egyszerű folyamat – a felhasználóknak elegendő áram alá kell helyezniük az eszközt, és vezeték nélküli hálózathoz csatlakoztatniuk. Az ultrarövid vetítési tartományt megteremtő lehetőségek végett elkerülhetőek az összetettebb telepítések, így a felhasználók minimális erőfeszítésekkel merülhetnek el a nagyképernyős élményben.

Az új The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorok a Samsung hivatalos webáruházában Magyarországon várhatóan az ősz folyamán válnak elérhetővé. A The Premiere 9 2 599 900, a The Premiere 7 pedig 1 399 900 forintos ajánlott fogyasztói áron lesz megvásárolható. További információ a Samsung weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

„Sam Sung” szerint a HONOR Magic V3 a #1 hajlítható okostelefon

magic

A HONOR az épp zajló IFA 2024-en mutatta be a HONOR Magic V3-at, és mindenkitől elismerő visszajelzéseket kapott – többek között Sam Sungtól is.

A vadonatúj készülék, ami a világ legvékonyabb befelé hajlítható okostelefonja, a rajongók, fogyasztók és a HONOR standjának látogatói által is elsöprően pozitív véleményeket kapott a berlini rendezvényen. Az értékelések elsősorban a készülék vékonyságát és könnyűségét emelték ki, Sam Sung pedig a „#1 hajlítható okostelefonként” jellemezte.

Berlin utcáin egy mobil plakáton láthatták a járókelők „Sam Sung” elismerő szavait. A mozgó hirdetőtábla útvonala különböző látványosságokat is érintett.

Sam Sung, egy glasgow-i toborzó, és Sam Sung, egy londoni friss diplomás orvosbiológus mindketten őszinte véleményeiket osztották meg a HONOR Magic V3-ról*. Pár idézet a készülék előnyeiről:

  • „Számomra határozottan az első helyen áll az összecsukható telefonok listáján” – Sam Sung, toborzó, Glasgow
  • „Ez a telefon sokkal vékonyabb és könnyebb, mint a jelenlegi telefonom” – Sam Sung, friss diplomás orvosbiológus, London
  • „El sem hiszem, hogy milyen vékony.” – Sam Sung, toborzó, Glasgow
  • „Nem számítottam rá, hogy ilyen könnyű lesz.” – Sam Sung, friss diplomás orvosbiológus, London
  • „Egyértelműen a legjobb összecsukható telefon.” – Sam Sung, toborzó, Glasgow

Ezek a gondolatok nem meglepőek, elvégre a hordozható technológiákat újradefiniáló HONOR Magic V3 kihajtva mindössze 4,35 mm, összecsukva csak 9,2 mm, és súlya csupán 226 g.

„Szerettünk volna egy kicsit szórakozni azzal együtt, hogy bemutatjuk a Magic V3 hihetetlen funkcióit”

– mondta Avikar Jolly, a HONOR EUROPE CMO-ja.

„Mi sem jobb megoldás, mint kikérni Sam Sungok véleményét.  Az értékelések pedig magukért beszélnek – a HONOR Magic V3 gyakorlatilag új műfajt teremt.”

További részletek a készülőkről a HONOR hivatalos honlapján: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss