Okoseszközök

Új mérföldkő az egészségfigyelésben: megérkezett a HUAWEI TruSense

A Huawei bemutatta átfogó digitális egészség- és fitnesztechnológiai rendszerét, a HUAWEI TruSense-t, amely jelentős előrelépést képviselhet a pontos és fejlett egészségfigyelés terén.

A rendszer több mint hatvan egészségügyi mutatót mér, az adatokat pedig egy algoritmus elemzi, amely kiértékeli a felhasználó jóllétét és stresszszintjét – segítve a felhasználókat abban, hogy figyelemmel kísérhessék fizikai és mentális egészségüket egyaránt. A gyártó első HUAWEI TruSense technológiával működő termékei várhatóan szeptemberben kerülhetnek kereskedelmi forgalomba.

A Huawei tizenegy éve lépett a viselhető eszközök piacára, és eddig több mint 150 millió eszközt szállított le, HUAWEI Egészség alkalmazása pedig több mint 520 millió felhasználót tudhat magáénak. Az IDC piackutató cég adatai szerint 2024 első negyedévében a Huawei világszerte az első helyen állt a viselhető okoseszközök szállításában, és öt egymást követő éve a vezető viselhető okoseszköz márka a kínai piacon.

„A HUAWEI TruSense hatalmas áttörést jelent az egészség- és fitneszszenzor-technológia területén, amely biztosítja, hogy továbbra is a technológiai fejlesztések élvonalában maradjunk. Ez a digitális egészségügyi újítás még inkább segíti a felhasználókat abban, hogy egészségesebben éljenek”

– mondta Rico Zhang, a Huawei Fogyasztói Üzletágának viselhető okoseszközökért és egészségügyi termékekért felelős igazgatója a HUAWEI TruSense bemutatórendezvényén.

Az új digitális egészség- és fitneszrendszert öt kulcsfontosságú tulajdonság jellemzi: az átfogó jelleg, a gyorsaság, a rugalmasság, a nyitottság és a folyamatos fejlődés.

A Huawei jelentős összegeket fektetett optikai, elektromos és anyagtudományi kutatásokba, hogy a folyamatos egészségfigyelés hosszú távon is pontosabb legyen, és még gyorsabban működjön. A vállalat célja az volt, hogy megoldja azokat a kihívásokat, amelyeket a különböző bőrszínek, csuklóméretek és időjárási körülmények jelentenek a szenzorok számára. A Huawei újításainak köszönhetően az olyan alapvető mutatók viszonylagos pontossága, mint a pulzusszám, a vér-oxigéntelítettség (SpO2) és a vérnyomás jelentősen javult.

A HUAWEI TruSense több mint hatvan egészségügyi és fitneszmutatót mér, amelyek a test hat fő rendszerét figyelik. A szenzorok nyomon követik a pulzusszámot és az autonóm idegrendszer adatait. Az adatok végül egy algoritmushoz kerülnek, amely kiértékeli a felhasználó jóllétét és stresszszintjét, és segíthet abban, hogy a felhasználók mind a fizikai, mind a mentális egészségüket figyelemmel kísérjék.

A HUAWEI TruSense rendszer rugalmassága, nyitottsága és folyamatos fejlesztése lehetőséget ad arra, hogy a világ minden tájáról és a digitális egészségügyi ökoszisztéma különböző területeiről érkező partnerek részt vegyenek az egészségügyi és fitnesztechnológia jövőjének formálásában. Ezen a területen a Huawei több mint százötven partnerrel működött együtt olyan úttörő kutatásokban, amelyek a távoli egészségügyi ellátástól egészen a családi egészségügyi menedzsmentig terjednek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Újgenerációs termékekkel érkezik szeptemberben a piacvezető viselhető okoseszköz-gyártó

A Huawei világszerte uralja a viselhető okoseszközök piacát a leszállított mennyiség alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése szerint.

A vezető pozíciót tovább erősítheti a gyártó közelgő, szeptemberi nagyszabású nemzetközi termékbemutatója, ahol számos innovatív okoseszközzel jelentkezik. A Huawei ráadásul már előrendelést is hirdetett a magyar piacon az újonnan érkező okosórájára, kedvezményt és ráadás fülhallgatót is ad az új készülék mellé szeptember 19. és szeptember 30. között.

2024 első felében a Huawei 55,1 százalékos éves növekedést ért el a viselhető okoseszközök szállításai alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése szerint. Ezzel az eredménnyel a gyártó már két egymást követő negyedévben is az első helyet foglalja el a globális piacon, ami jól tükrözi a felhasználók növekvő bizalmát a gyártó termékei iránt. A lendületet tovább erősítheti a vállalat szeptember 19-i nemzetközi termékbemutatója, ahol számos újdonsággal, köztük innovatív okosórákkal és tabletekkel lép a nagyközönség elé.

A közelgő bemutató egyik kiemelt érdekessége a HUAWEI WATCH GT okosóra-sorozat új modelljei lesznek. Az új órák várhatóan már tartalmazzák a vállalat újonnan bemutatott HUAWEI TruSense rendszerét, amely még pontosabb és átfogóbb egészség- és edzésfigyelést ígérhet. A kialakítást illetően az új WATCH GT sorozat még magasabb szintre emeli a divat és sokoldalúság összefonódását. Az éles vonalú, geometrikus formatervezés fog előtérbe kerülni, amely prémium anyaghasználattal – például fémes titánötvözet és fehér kerámia – párosul, így az új okosórák stílusos és innovatív opciókkal tehetik változatosabbá a piaci kínálatot.

A figyelmes vásárlók jól járnak

Érdemes figyelni a megjelent termékeket, a Huawei ugyanis a legújabb WATCH GT széria bármelyik termékéhez ráadás HUAWEI FreeBuds 5i vezeték nélküli fülhallgatót és ötezer forint kedvezmény ad annak, aki azt szeptember 19. és szeptember 30. között vásárolja meg a Euronics weboldalán.

Ugyanez a kedvezmény a MediaMarkt weboldalán is elérhető, ehhez csak egy regisztráció szükséges. A regisztráció 2024.09.10-től 2024.09.18-ig tart, a regisztráció lezárása után pedig a vásárlók egyedi kuponkódot kapnak az általuk megadott e-mail címen.

Az előrendelés természetesen egyik partnernél sem jár előzetes fizetési kötelezettséggel.

Széles választék minden szegmensben

Új modellel frissül szeptemberben a gyártó prémium kategóriás okosóra-sorozata, a WATCH Ultimate is, amelynek új kiadása golfhoz kapcsolódó funkciókat is magába foglal majd, illeszkedve a felhasználók növekvő igényeihez a hobbijuknak megfelelő speciális funkciók iránt.

A gyártó tablet portfóliója is új termékekkel bővül: a közelgő bemutatón debütál a HUAWEI MatePad Pro és a HUAWEI MatePad. A Pro sorozat egyik fontos újítása a Tandem OLED PaperMatte kijelző, amely csökkenti a tükröződést, és olyan érzést kelt, mintha papírra írnánk, így új lehetőségeket nyit a digitális alkotásban. A HUAWEI MatePad sorozatot elsősorban fiatal felhasználóknak szánják, akik olyan elegáns, letisztult színvilágú készüléket keresnek, amely a produktivitást helyezi középpontba.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

A magyarok még nem érzik magukat készen a Mesterséges Intelligenciára

A Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia (MI) kutatás szerint Magyarország technológiai felkészültsége elmarad a globális átlagtól.

A több mint 2000 fő részvételével készült reprezentatív felmérés eredményei azt mutatják, hogy bár a válaszadók 79%-a véli úgy, hogy tudja, mi a mesterséges intelligencia, annak gyakorlati hasznosításában csak 3,9 pontot érnek el egy 10-es skálán. Jelentősek a generációs különbségek is: a fiatalabbak, különösen a Gen Z, aktívan használják a MI-t, míg az idősebbek inkább elméleti szinten támogatják a technológia megismerését.

Z generáció és a diákok: a technológia motorjai

A Z generáció (1997-2012) a mesterséges intelligencia használatának élvonalában helyezkedik el: 91%-uk ismeri a MI fogalmát, és 46%-uk már napi szinten használja különböző célokra. A MI alapú megoldások, például a ChatGPT iskolai feladatok megoldásában is gyakoriak, ami előrevetíti, hogy a következő generációk belépésével a munkaerőpiac is alapvetően átalakulhat. A MI napi szinten házi feladatok megoldására használó fiatalok ugyanis a legtöbb feladathoz teljesen máshogy állnak hozzá, mint az előző generációk. Madar Norbert, a GKID Research & Consulting vezető tanácsadója és partnere szerint: „A Z generáció technológiai nyitottsága és gyakorlati MI használata egyértelmű jele annak, hogy a jövő munkahelyei gyökeresen átalakulnak. Ez a generáció már most olyan eszközöket használ napi szinten, amelyek később elengedhetetlenekké válhatnak a munkaerőpiacon.”

Fehérgalléros munkavállalók és a munkahelyi MI

A kutatás rávilágít arra, hogy a fehérgalléros munkavállalók egyre inkább kísérleteznek a MI alkalmazásával, bár a technológia széles körű és megbízható használata még nem elterjedt. A válaszadók 27%-a már használt mesterséges intelligenciát a munkahelyi feladatok megoldására, 18%-uk pedig adatelemzéshez is bevonta a MI-t. Mindazonáltal az irodai dolgozók 40%-a továbbra sem használja a MI-t, vagy nem biztos annak hatékonyságában. A MI technológiai innovációi komoly lehetőségeket kínálnak, nemcsak a munkahelyi hatékonyság növelésére, hanem az iparágak alapvető átalakítására is. A MI bevezetése a mindennapi munkavégzésbe azonban csak akkor lehet eredményes, ha célzott és pontos alkalmazás történik. A technológia jelentős hatást gyakorolhat a döntéshozatali folyamatokra, automatizálhatja az adminisztratív feladatokat, és lehetővé teheti az erőforrások optimalizálását. Azonban a kihívás az, hogy ezeket az innovációkat hogyan integrálják a meglévő rendszerekbe, és hogyan képesek a munkavállalók adaptálódni a változó környezethez.

A MI használata a mindennapokban

A 2024 augusztusában végzett kutatás során a GKID és a Publicis Groupe Hungary közös kutatásának egyik fő célja, hogy objektíven mérhetővé tegye a magyar lakosság mesterséges intelligencia-érettségét. Ezt támogatandó bevezették az “AI Readiness Index”-et, ami egy 10 fokú skálán vizsgálja a válaszadók MI-hez kapcsolódó aktuális tudását, használati szokásait, a munkájukra és a hétköznapokra gyakorolt hatását, valamint azt, hogy mennyire ajánlják használatát másoknak. Ez alapján a magyar lakosság AI Readiness Index-e 3.9: a magánéletre-hétköznapokra gyakorolt hatása érte el a legmagasabb pontot (5.2), míg a kihasználás a legalacsonyabbat (2.8).

A mindennapokban a válaszadók 26%-a használ MI-alapú alkalmazásokat, leggyakrabban fordításra (53%), általános keresésekhez (45%) és személyes kérdések megválaszolására (35%). Kiemelkednek a diákok, akik 78%-a használja az MI-t iskolai feladatokhoz. A legismertebb MI-eszközök közé tartoznak a nyelvfelismerési és gépi fordítási szoftverek, amelyeket a lakosság 69%-a ismer, és 51%-a aktívan használ. Ezen túlmenően a válaszadók 31%-a használ chatbotokat és virtuális ügyfélszolgálati asszisztenseket, míg 26%-uk olyan virtuális okos asszisztenseket vesz igénybe, mint a Siri vagy a Google Assistant.

A MI hirdetési piacra gyakorolt hatása

A kutatás eredményei egyértelműen rávilágítanak arra, hogy a MI terjedése drámaian alakítja át a hirdetési piacot. A válaszadók 45%-a már MI-alapú eszközöket használ általános keresésekhez, ami a technológia gyors terjedésére utal. Különösen figyelemre méltó a chatbotok és virtuális asszisztensek elterjedése, amelyeket a válaszadók 31%-a napi szinten alkalmaz. Greifenstein Jakab, a Publicis Groupe Hungary Performance Media Directora szerint: „A MI-eszközök közvetlen válaszokat nyújtanak a felhasználók kérdéseire. Ez jelentősen csökkenti a hagyományos keresési forgalmat, veszélyeztetve ezzel a keresőmotor alapú hirdetések jövőjét, amelyek jelenleg az ingyenes internet gerincét adják. Ahogy ezek a technológiák egyre szélesebb körben terjednek, a MI alkalmazások egyre nagyobb kihívást jelentenek a digitális hirdetési piac számára.”

MI: a holnap kihívása

„A Publicis Groupe Hungary számára a GKID-vel való partneri együttműködés lehetőséget biztosít arra, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a mesterséges intelligencia hazai elfogadásának és felhasználásának trendjeibe. A kutatás során objektív, bizonyítékokon alapuló megközelítéssel elemeztük a felhasználói szokásokat és a médiakörnyezetet, amely segít jobban megérteni a médiafogyasztási trendeket és a technológia hatásait. Az eredmények világosan rávilágítanak arra, hogy bár a MI technológiai lehetőségei óriásiak, Magyarország még mindig kihívásokkal néz szembe a lakosság felkészültsége és tudatossága terén. Különösen a Z generáció tűnik ki a MI széleskörű használatával, míg az idősebb generációknak további tanulásra és adaptációra van szükségük. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a MI technológia hatalmas potenciállal bír a munkaerőpiac és az iparágak átalakításában, de ennek kihasználásához szükség van a társadalom szélesebb rétegeinek elkötelezett fejlődésére is”

– mondja Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere.

„A jövő technológiai sikere azon múlik, hogy a MI-t minden generáció képes legyen hatékonyan alkalmazni, miközben az oktatás és a technológiai felkészültség tovább erősödik.”

Generációs különbségek a MI elfogadásában

A MI elfogadottsága és használata jelentősen eltér a különböző generációk között. A kutatás szerint a Z generáció 91%-a ismeri a MI fogalmát, míg a baby boomerek (1946-1964) és veteránok (1928-1945) esetében ez az arány 74%, illetve 71%. A Z generáció kiemelkedően aktív a MI használatában, 46%-uk már napi szinten alkalmazza valamilyen célra, míg az idősebb generációk inkább elméleti szinten támogatják a technológia megismerését. A válaszadók közül a veteránok 36%-a és a baby boomerek 30%-a számolt be fenntartásokról a MI-val kapcsolatban, különösen a nem valós és valós tartalmak összekeveredése, valamint a szakmák megszűnésének lehetősége miatt. A nyugdíjasok körében a MI technológia iránti érdeklődés lassan növekszik, és a kutatás azt mutatja, hogy az idősebb generációk is egyre inkább támogatják a MI megértését és tanulását, felismerve annak jelentőségét a mindennapi életben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az új The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorok a Samsung legmodernebb lézertechnológiáját hozzák el otthonunkba

A Samsung bejelenti a The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorokat, a vállalat legújabb otthoni szórakoztatóipari újításait.

Az ultrarövid vetítési távolságú projektorok lenyűgöző 4K felbontásukkal, magával ragadó hangzásvilágukkal, valamint továbbfejlesztett funkcióikkal akár minden lakóteret prémium minőségű házimozivá alakíthatnak.

„A The Premiere termékcsaláddal a vállalat újraalkotja a prémium házimoziélmény fogalmát. A Samsung korszerű lézertechnológiáját a legmodernebb, felhasználóbarát funkciókkal ötvözzük, hogy a projektorok lenyűgöző képminőséget és magával ragadó hangzást kínálhassanak – mondta Cheolgi Kim, a Samsung vizuális kijelző üzletágának ügyvezető alelnöke. – Forradalmi újításaink fejlesztése során olyan jövőt tartunk szem előtt, amelyben készülékeink a mindennapokban használt életterekben az otthoni szórakozás központjává válhatnak, és új mércét állíthatnak fel ezen a területen.”

Páratlan kép- és hangminőség

A Samsung The Premiere termékcsalád legújabb tagjai összhangban vannak a minőségi szórakoztató megoldások iránti növekvő igényekkel. A The Premiere 9 három csatornás lézertechnológiája a megnövelt színpontosságért és fényerőért felel, míg mindkét modell ultrarövid vetítési távolságot, valamint élénk 4K felbontást kínál az akár 130 col átmérőjű képernyőkön.

A The Premiere ragyogó 4K felbontása és kivételes színpontossága minden jelenetet életre kelthet. A The Premiere 9 154%-ban, a The Premiere 7 projektor pedig 100%-ban lefedi a DCI-P3 színtartományt, és mindkét modell támogatja a HDR10+-t, így világosabb környezetben is tiszta, élénk képeket biztosít. A The Premiere 9 akár 3450 ISO lumen, a Premiere 7 pedig akár 2500 ISO lumen fényerővel vetít éles és dinamikus képet.

A The Premiere projektorok forradalmi AI képfeljavító – köztük AI Felskálázás és Vision Booster – funkciókkal rendelkeznek, hogy még jobb képminőséget nyújthassanak. Az AI Felskálázás funkcióval a tartalmak magával ragadó 4K minőségben jelenhetnek meg, függetlenül azok eredeti minőségétől. A Vision Booster az optimális képminőséget – a különböző fényviszonyokhoz igazodva – a fényerő és a kontraszt automatikus beállításával éri el.

Az erőteljes és elsöprő hangzásról a beépített Dolby Atmos hangszórók gondoskodnak, miközben további hangberendezés nélkül teremtik meg az igazi házimoziélményt. A The Premiere 9 40W-os 2.2.2 csatornás felfelé irányuló, a The Premiere 7 pedig 30W-os 2.2 csatornás hangszórókkal rendelkezik a gazdagabb térhangzás érdekében.

Stacked from 15 images. Method=B (R=8,S=4)

A Samsung Tizen OS Home operációs rendszere kiterjedt kapcsolódási, streaming és gaming lehetőségeket kínál

Az új The Premiere projektorok Samsung Tizen OS Home operációs rendszerrel érkeznek, ennek köszönhetően pedig a felhasználók streamingszolgáltatások széles körének tartalmaihoz férhetnek hozzá. A széles választéknak köszönhetően kedvenc filmjeiket vagy tévéműsoraikat egyetlen gombnyomással tekinthetik meg, és teljes értékű szórakozásban lehet részük.

A felhasználók a projektorral személyre szabhatják belső lakóterüket, ugyanis a Custom Ambient falra vetíthető widgeteivel testreszabottan dekorálhatják otthonukat. A felhasználók az okostelefonjukon elérhető SmartThings alkalmazásban szabadon kombinálhatják a fényképeket, a videókat és a widgeteket.

A The Premiere akkor is kényelmet és szórakozást garantál a felhasználóknak, amikor nem vetítőeszközként használják a készüléket, hiszen Smart hangszóróként kihangosítható hangvezérléssel, és számos zenei alkalmazással is rendelkezik.

Az új The Premiere projektorok még több csatlakozási lehetőséget kínálnak a zökkenőmentes és integrált szórakozási élmény érdekében. A felhasználók az Érintés nézet és a Mobiltükrözés funkciókkal a könnyedén oszthatnak meg tartalmakat okostelefonjukról a nagyképernyőre, míg az előre telepített hangvezérelt asszisztens-támogatással a projektor és egyéb csatlakoztatott eszközök egyszerű hangutasításokkal irányíthatóak. Emellett a SmartThings integrációja lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a kivetítőn keresztül olyan okos otthoni eszközeiket kezeljék, mint a világítás, a termosztátok vagy biztonsági rendszerek, így létrehozva egy teljesen egységes otthoni környezetet.

Stacked from 6 images. Method=B (R=8,S=4)

Bármilyen otthoni környezetbe illeszkedő kialakítás

A The Premiere projektorok minimalista, melegfehér színű, lekerekített kialakítása egy olyan prémium szövetborítással párosul, amelyet a Kvadrat dán textiltervező cég készített, így tökéletesen passzolhat bármilyen otthoni berendezéshez. Kompakt méretük és könnyű telepítésük révén a projektorok ideálisan illeszkedhetnek bármely helyiségbe.

Bármely The Premiere projektor beállítása egyszerű folyamat – a felhasználóknak elegendő áram alá kell helyezniük az eszközt, és vezeték nélküli hálózathoz csatlakoztatniuk. Az ultrarövid vetítési tartományt megteremtő lehetőségek végett elkerülhetőek az összetettebb telepítések, így a felhasználók minimális erőfeszítésekkel merülhetnek el a nagyképernyős élményben.

Az új The Premiere 9 és The Premiere 7 projektorok a Samsung hivatalos webáruházában Magyarországon várhatóan az ősz folyamán válnak elérhetővé. A The Premiere 9 2 599 900, a The Premiere 7 pedig 1 399 900 forintos ajánlott fogyasztói áron lesz megvásárolható. További információ a Samsung weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss