Connect with us

Okoseszközök

Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat

Bennetek van, ami kell a holnaphoz: így szól a Z generációnak kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia szlogenje. Sokat kritizálják a fiatalok online életét, digitalizált mindennapjaikat, akár közösségimédia-függőnek titulálják őket, azonban a kezdeményezés életre hívója, a Samsung átfogó kutatásából is kiderült, hogy az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni.

A Jövőálló Akadémia egyik alappilléreként szolgáló kutatás – a mai fiatalok vágyai, motivációi mellett – a közösségi médiához kapcsolódó szokásaikat is megvizsgálta. Többek közt arra keresték a választ, hogy milyen szempontok vezérlik a korosztályt, amikor bekövetnek egy személyt vagy oldalt egy-egy social media felületen. Az indokok eltérést mutatnak a különféle fiatal generációs rétegeknél.

Míg az Alfa és a középiskolás Z generáció körében magasan a vicces tartalmakat követik be legtöbben, az idősebb Z generációnál már a hasznosság legalább olyan fontos, sőt még fontosabb is lehet, mint a humor. 44%-ukra jellemző, hogy olyan praktikus tartalmat részesít előnyben, amelyből tanulni tud, lehet ez például tananyag, illetve sport vagy akár divat is. Emellett őket foglalkoztatja legkevésbé, hogy a barátaik esetleg követik-e az adott oldalt, valamint az, hogy ne maradjanak le valami népszerű dologról, jelenségről.

Az idősebb Z generáció esetében a kikövetés top 3 indokai közt szerepel a hiteltelenné válás, valamint az erőltetett reklámozás és a nézetbeli eltávolodás is. Ezek az eredmények jól példázzák a Z generációra jellemző tudatosságot és a tudásszerzésre való igényüket. A Jövőálló Akadémia kreatív, valamint edukatív online és offline programjainak népszerűsége is tanúskodik arról, hogy a fiatalok számára fontos az új ismeretek, az előremutató attitűdök elsajátítása.

A jó párkapcsolat monogám, A siker pénzben mérhető, A pornó rossz hatással van a szexuális életünkre, Olyan nemű vagy, amilyennek érzed magad, A social media rossz hatással van az emberi kapcsolatokra. A Jövőálló.Hang eseményen, a Jövőálló Akadémia második offline rendezvényén a Miskovits Marci vezette K-OSZ Podcast Jövőálló.Hang különkiadás témái az idézett állítások mellett érintették a hangadás fontosságát és kihívásait. A beszélgetőpartnerek Trunk Tomi, Gyarmati Fanni és Valkusz Milán influenszerek voltak.

A DiSPUTA című vitaműsor a vitakultúra fejlesztésére szolgáltat példát: az egyes adásokban szabályozott keretek között zajlanak a szóbeli „összecsapások”. A speciális műsorformátumban főszerepet kap a tudatosság, a pro és kontra érvek körbejárása, valamint az objektív szempontok figyelembevétele, amelyek egytől egyig alapelemei lehetnek a hatékony kommunikációnak. A DiSPUTA a Jövőálló.Hang során is nagy aktivitást váltott ki a fiatal közönségből, akik az esküdtszék szerepét betöltve szavazták meg, ki érvelt meggyőzőbben a helyszínen lezajlott vitában. Az önkifejezés fontosabb, mint a társadalmi normák betartása: izgalmas és gondolatindító beszélgetés alakult ki az előzetesen online megszavazott tételmondat kapcsán.

Szintén nagy érdeklődést kaptak a rendezvény mindennapi ismereteket és rátermettséget építő workshopjai, ahol többek közt az érveléstechnika fejlesztéséhez és az állásinterjún való helytálláshoz kaphattak muníciót az érdeklődők, illetve különböző Samsung okoskészülékeket is interaktív módon kipróbálhattak.

A Jövőálló.Hang és a teljes Jövőálló Akadémia kezdeményezés sikere, a résztvevő fiatalok visszajelzései is azt igazolhatják, hogy az új generáció tagjai nyitottak a jövőálló értékek és eszközök elsajátítására, még több beszélgetésre, nem csak online, de offline is, és nem utolsósorban egy még élhetőbb holnap építésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Így nyerhetsz inspirációt álmaid edzőterméhez

A világ vezető olasz fitneszmárkája olyan innovatív digitális eszközt ad partnerei kezébe, amellyel látványos és inspiráló formában kezdhetnek bele edzőtermük megtervezésébe, legyen szó akár vállalati, akár otthoni felhasználásról.

„A Technogym élen jár a digitális újításokban, amelyek egyfelől egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik a fitneszgépek használatát, másfelől pedig optimalizálják az edzéseket, sőt még magasabb szintre emelik azokat. Legújabb digitális megoldásunk az elképzelések megtervezésében és vizualizációjában segíti ügyfeleinket”

– hangsúlyozta Szekosán Anett, a Technogym marketing menedzsere.

Az új digitális eszközzel – amely a Technogym weboldalán bárki számára elérhető – könnyedén megtervezhető egy edzőterem, vagy akár egy kisebb edzősarok. Mivel számos helyiségforma, méret és funkció áll rendelkezésre ebben a tervezőben, így mindenki a saját igényei és elképzelései alapján alakíthatja ki álmai edzőtermét.

„A tervező teljesen felhasználóbarát, ugyanakkor minden fontos technikai adattal fel van vértezve. Ennek köszönhetően nemcsak professzionális, hanem akár a kísérletező kedvű, otthoni felhasználási lehetőségeket keresők is kipróbálhatják”

– tette hozzá Szekosán Anett.

A tervezőben nemcsak a Technogym gépei érhetők el, hanem akár ablakokat, oszlopokat, asztalokat és szekrényeket is beilleszthetnek a felhasználók edzőtermükbe a digitális térben. Sőt, olyan fontos paraméterek is megadhatók, mint a falak vastagsága vagy a belmagasság.

A Technogym tervezőprogramja segít megtalálni az igényeknek leginkább megfelelő elrendezést, hogy a születőfélben lévő edzőtermek a lehető legjobban megfeleljenek az elvárásoknak. Ebben a digitális tervezőben a felhasználók 3D-ben láthatják terveiket, ami ugyancsak hozzájárul a minél optimálisabb megvalósításhoz.

Az olasz márka immár több mint 40 éves fennállása alatt a design és az innováció úttörőjévé vált a fitneszpiacon. A Technogym filozófiájának fontos része, hogy termékei szervesen illeszkedjenek a különféle enteriőrökbe.

„A wellbeing elképzelés szerves része, hogy az edzéshez használt eszközök harmóniában legyenek a belsőépítészeti megoldásokkal. A vizuális összhang kellemes érzetet kelt, ami tökéletes keretet teremt a mozgáshoz és a feltöltődéshez”

– árulta el a Technogym marketing menedzsere.

Az olasz márka újdonságával tehát már a tervezési fázisban pontos képet kaphatnak a felhasználók arról, hogy egyes gépek hogyan illeszkednek a térbe, illetve hogy milyen elrendezéssel érhető el a leghatékonyabb felhasználás.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A párizsi Pompidou Központ tárlatának képei is bekerülnek a Samsung Art Store gyűjteményébe

Miközben a Pompidou Központ egy páratlan léptékű felújításra készül, történelmi jelentőségű együttműködést jelentett be a Samsung Art Store-ral is.

A gyűjtemény 25 remekműve kerülhet be világszerte az emberek otthonaiba. 2025 novemberétől a Samsung Art TV-k képernyőjére is megérkeznek a több mint egy évszázad művészeti innovációját felölelő, gondosan összeválogatott sorozat darabjai – Brancusitól egészen Pollockig.

A válogatásban olyan kiemelt remekművek szerepelnek, mint Frida Kahlo A keret (The Frame – 1938), Waszilij Kandinszkij Sárga-Vörös-Kék (Get-Rot-Blau – 1925), Piet Mondrian New York City (1942) és Henri Matisse A király szomorúsága (La Tristesse du Roi – 1952) című alkotásai. A listát tovább gazdagítják Marc Chagall, Joan Miró, Yves Klein és Peter Doig munkái. Ez a gyűjtemény több mint 100 év művészettörténetét mutatja be, hűen tükrözve a Pompidou Központ szerepét a modern művészet világában.

„A Pompidou Központ a kezdetektől a művészet és az innováció találkozási pontja – nyilatkozta Gaële de Medeiros, a Pompidou Központ nemzetközi és gazdasági fejlesztési vezetője. – Ennek az együttműködésnek köszönhetően a gyűjteményünk azokban az években is látható, megosztható és élvezhető marad, amikor a bemutatótereink átalakulnak.”

A Samsung célja, hogy a világszínvonalú műalkotásokat a múzeumok falain túl is elérhetővé tegye, ennek a törekvésnek kiváló példája ez az együttműködés is. A vállalat technológiájának köszönhetően a felhasználók digitális vászonná alakíthatják a képernyőiket, és akár az otthonukban is összeállíthatják saját művészeti kollekciójukat.

„A művészet ereje akkor sem vész el, ha egyes ajtók bezárulnak, mert mindig új utakat talál – mondta el Daria Greene, a Samsung tartalom- és kurátori vezetője. – A The Frame révén ezek a művek képesek túlnőni a földrajzi korlátokon, és arra ösztönözni az embereket, hogy a modern művészetet a mindennapjaik részévé tegyék.”

A Samsung Art Store folyamatosan bővülő múzeumi partnerei – köztük a Met, a Tate, a MoMA és a Musée d’Orsay – mellé most a Pompidou Központ gyűjteménye is bekerül. Az együttműködés így még közelebb hozza a művészetet a felhasználók hétköznapjaihoz.

Exkluzív műalkotások a Samsung tévéken

A Samsung Art Store a vállalat 2025-ös Art tévéin elérhető, köztük a The Frame és The Frame Pro készülékeken, így a világ élvonalbeli művészeinek, múzeumjainak és galériáinak műalkotásai még könnyebben hozzáférhetők.

A Samsung legfejlettebb The Frame Pro művészeti tévéje továbbfejlesztett Neo QLED képernyővel érhető el, amely élénkebb színeket, élesebb kontrasztokat és mélyebb feketéket jelenít meg. A vezeték nélküli One Connect Box zökkenőmentes telepítést tesz lehetővé, így a felhasználók – akár 9 méter távolságig – elrejthetik a kábeleket, és csodálhatják a tévé galériákat idéző képeit. A matt kijelző tükröződésmentes bevonattal rendelkezik, amelynek köszönhetően a műalkotások élethűnek hathatnak, és rugalmasan – a kerettől a méretig – testreszabhatók, így a készülék dekorációs elemként illeszkedhet bármely belső térbe.

A Samsung az Art Store elérhetőségét idén kiterjesztette az egyes Neo QLED 8K, Neo QLED 4K és QLED sorozatokra is. Ezzel újabb lehetőségeket biztosít a felhasználóknak arra, hogy a művészetet közvetlenül az otthonukban élvezhessék.

További információk a https://www.samsung.com/hu/support/tv-audio-video/how-to-use-art-store/.  weboldalon érhetők el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung az egymást követő hatodik évben is megőrizte helyét a gaming monitorok piacán

A Samsung bejelentette, hogy az International Data Corporation (IDC) legfrissebb adatai szerint már hatodik éve folyamatosan őrzi élvonalbeli pozícióját a gaming monitorok szegmensében.

A Samsung 2024-ben tovább erősítette pozícióját ebben a gyorsan fejlődő, teljesítményközpontú iparágban, 21 százalékos bevételi részesedést szerzett a globális gaming monitor piacon. A Samsung ugyanakkor már második éve őrzi élvonalbeli helyét az OLED-monitor szegmensben is, 34,6 százalékos részesedéssel – mindössze két évvel azután, hogy a vállalat bemutatta első OLED-modelljét.

„A Samsung helyzete a gaming monitorok piacán jól tükrözi az innováció iránti töretlen elkötelezettségünket és a mai játékosok igényeinek alapos ismeretét – mondta Hoon Chung, a Samsung vizuális kijelző üzletágának ügyvezető alelnöke. – Fontos szerepünk van a gaming jövőjében, legyen szó akár a lenyűgöző 3D élményekről vagy a forradalmi OLED teljesítményről.”

A Samsung növekedésének hátterében a kiemelkedő teljesítményű Odyssey széria áll, amely számos modellel emeli új szintre a lebilincselő játékélményt.

  • Odyssey 3D (G90XF modell): Ez az új, 27 colos monitor, úttörő 3D gaming élményt kínál, amelyhez nem szükséges külön szemüveg felvétele. A fejlett szemkövető technológia és a Samsung saját fejlesztésű lencserendszere élethű, nagy felbontású 3D képet hoz létre. Az eszköz a Reality Hub segítségével zökkenőmentesen konvertálja a képet 2D-ről 3D-re, a 165 Hz-es képfrissítési frekvenciának és az ultragyors, 1 ms GTG (szürkétől szürkéig) válaszidőnek köszönhetően pedig új értelmet ad az interaktivitásnak és a realizmusnak.
  • Odyssey OLED G8 (G81SF modell): Egy csúcstechnológiás, 27 vagy 32 colos 4K 240 Hz-es OLED gaming monitor, amely a fejlett QD-OLED technológiának köszönhetően kivételes színpontosságot és elképesztő teljesítményt biztosít. A kategóriájában az egyik legmagasabb pixelsűrűséggel, 0,03 ms GTG (szürkétől szürkéig) válaszidővel és a Samsung OLED Safeguard+ beégés elleni védelemmel rendelkezik.
  • Odyssey OLED G6 (G60SF modell): Az Odyssey OLED G6 egy 27 colos, QHD QD-OLED monitor, rendkívül gyors – 500 Hz-es – képfrissítési frekvenciával és 0,03 ms GTG (szürkétől szürkéig) válaszidővel. Az Odyssey G6 a kompetitív játékosok számára is elhozza a Samsung innovációit, elit sebességet és reszponzivitást kínálva a versenyeken induló gamereknek és e-sportolóknak.

Az új generációs termékcsalád alapja a Samsung saját fejlesztésű Quantum Dot OLED technológiája, amely minden látószögből javítja a színhelyességet, a kontrasztot és a fényerőt. Ezzel nagyszerű választás lehet azoknak a játékosoknak, akik lenyűgöző képminőségre és csúcsteljesítményre vágynak. A legújabb monitorok teljesítményét még tovább növeli az NVIDIA G-SYNC kompatibilitás és az AMD FreeSync™ Premium Pro támogatás, amelyek minimálisra csökkentik a mozgás megakadását, valamint a képszakadás és képremegés jelenségét, így páratlan OLED játékélményt biztosítanak.

Az Odyssey 3D, az Odyssey OLED G8 és az Odyssey OLED G6 gaming monitorok már elérhetők Magyarországon.

A Samsung gaming monitor-sorozatáról további információk a https://www.samsung.com/hu/ weboldalon érhetők el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss