Szórakozás
Miért keressük egyre inkább az interaktív kikapcsolódást?
A mai pörgős világban már nem is olyan egyszerű csak úgy leülni és semmit se csinálni. Sokunknak ismerős az érzés, amikor végre lenne időnk pihenni, a passzív lazítás azonban sehogy sem kapcsol ki igazán. Egyre inkább az olyan programokat keressük, amelyek bevonnak, lekötnek, új élményeket adnak. Mintha csak akkor éreznénk valódi feltöltődést, ha aktívan részesei lehetünk valaminek. De mi változott? Miért vágyunk ennyire az aktív, interaktív kikapcsolódásra?
A technológia tett bennünket „élményéhesebbé”?
Az okoseszközök és a digitális platformok világában megszoktuk, hogy azonnali visszajelzést kapunk, mi diktálhatjuk a tempót és mi dönthetjük el, meddig merülünk el egy történetben. Ezért is lett népszerű például a VR vidámpark adta élmény, ahol a látogató nem csupán néző, hanem aktív résztvevő is. A virtuális valóságban minden mozdulat számít, minden döntés hatással van a történetre, a szórakozás így egy sokkal személyesebb, intenzívebb formává válik.
A VR-alapú élmények azért is tarolnak, mert olyan helyzetekbe visznek el, amelyeket a való életben nem tapasztalnánk meg. Repülni, szuperhősnek lenni, űrhajóval száguldani vagy egy szakadék szélén egyensúlyozni – mindezt biztonságosan, mégis teljes adrenalinnal élhetjük át.
Visszatérés a kézzel fogható élményekhez
Érdekes módon a digitális világ előretörése közben egyre többen vágynak a kézzelfogható, kreatív élményekre is. Az élményfestés pontosan ezért lett az utóbbi évek egyik legnépszerűbb programja: nem kell profi művésznek lenni, mégis saját alkotással távozunk, miközben kikapcsolunk, kapcsolódunk és felszabadítjuk a kreativitásunkat. A két trend – a digitális és az alkotó élmények – látszólag távol áll egymástól, valójában ugyanazt a szükségletet elégítik ki: szeretnénk részt venni valamiben, ami rólunk szól, amihez hozzáadjuk a saját energiánkat.
Az interaktív élmény közösséget teremt
Legyen szó VR-programról, csapatjátékokról vagy alkotó workshopokról, közös bennük, hogy összehozzák az embereket. A közösen átélt élmények, a nevetések, a „megcsináltuk” pillanatok sokkal emlékezetesebbé teszik a programokat, mint egy passzív szórakozás. Nem véletlen, hogy az Élménypláza kínálatában is egyre nagyobb szerepet kapnak az ilyen típusú programok: a látogatók nemcsak elütni szeretnék az időt, hanem élményeket gyűjteni, amelyek valóban feltöltenek.
És úgy fest, hogy az interaktív kikapcsolódás népszerűsége nem egy múló trend. Egy olyan világban, ahol egyre inkább az automatizáció és digitalizáció vesz körül bennünket, a személyes jelenlét, a cselekvés és az élmények sokkal nagyobb értéket képviselnek. A jövő szórakozása tehát nem arról szól, hogy leülünk és nézünk valamit – hanem arról, hogy belépünk egy történetbe, amelynek mi is alakítói vagyunk.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!