Connect with us

Tippek

Így vásároltunk 2019-ben és így fogunk idén

Egyes termékek reneszánszukat élik, míg mások érdektelenné váltak. De melyek ezek a termékek, és mitől függ, hogy éppen mit akarunk vásárolni?

A műszaki cikkek piaca az egyik leggyorsabban változó terület az értékesítésben, évről-évre jelennek meg új trendek és áldoznak le korábbi slágertermékeknek, nem volt ez másként a tavalyi évben sem.

Az Euronics Műszaki Áruházlánc, mint a hazai piac meghatározó szereplője, és a legnagyobb bolthálózattal rendelkező műszaki kiskereskedő, az elmúlt év adatait a korábbiakhoz hasonlítva mutatja be, milyen volt 2019, és milyen lehet 2020.

Az Euronics 2019-es forgalma meghaladta az 59,254 milliárd forintot, ezzel a magyar bolthálózat rekord évet zárt. Egy átlagos vásárlás során a vásárlók 27 294 forintot költöttek, a 69 hazai áruház valamelyikében, melyekben összesen 9,18 millió érdeklődő fordult meg tavaly. Az euronics.hu oldalon vásárlók átlagosan több mint kétszer ennyit, 63 208 forintot költöttek tavaly, az Euronics várakozásai szerint 2020 számai még nagyobbak lehetnek.

2019 nagy nyertesei

2019 takarítás szempontjából az akkumulátoros állóporszívókról és a robotporszívókról szólt. Utóbbiból majdnem kétszer annyi fogyott, mint egy évvel korábban (191%), míg az állóporszívók a hagyományos, gégecsöves társaikat szorították meg az eladási listákon. A szélsőséges időjárás miatt a hűtő-, fűtőkészülékek piacán is jelentős keresletnövekedést regisztrált az Euronics, ezekből másfélszer annyi fogyott, mint 2018-ban.

A tavalyi évben nagyon sokan döntöttek az egészségesebb életmód, illetve az aktivitásuk nyomonkövetése mellett, ezt igazolja az aktivitásmérők és okosórák kiemelkedő kereslete, két és félszer (244%) több fogyott belőlük tavaly a korábbi évhez képest. Az okosotthon kiegészítői még ennél is jobban teljesítettek, az árbevételi változás 281 százalékos volt.

A tavalyi évben a Vöröskő Kft., azaz a hazai Euronics megszerezte a Dyras márkanéven forgalomba hozott termékek kizárólagos forgalmazási jogát és termékfejlesztésbe kezdett. Ez a termékportfólió bővítése mellett jobb minőséget, de a megszokott, alacsony árakat hozta, aminek meg is lett az eredménye: csak decemberben több mint 800 Dyras kenyérpirító, 860 Dyras kézimixer és több mint 1500 Dyras digitális konyhai mérleg talált gazdára.

2019 nagy vesztesei

Ahogy a mobilinternet egyre inkább megfizethető, az okostelefonok egyre több memóriával rendelkeznek és egyre jobb képeket készítenek, úgy szorítanak ki más termékeket a piacról, és ennek leginkább az önálló navigációs eszközök itták meg a levét: 2019-ben már csak a ’18-as forgalom 66 százalékát hozták ezek az eszközök, de a kompakt fényképezők iránti kereslet is 19 százalékkal csökkent.

Tavaly az új televíziók iránt is kisebb érdeklődés mutatkozott, főleg a 25” alatti készülékek kerültek ki a vásárlói fókuszból, forgalom tekintetében ezek a megelőző évhez képest csak 70 százalékot értek el, de az ennél nem sokkal nagyobb, 25”-32”-es képátlójú tévékből is kevesebb fogyott. Ezzel szemben a nagyobb televíziók iránt nőtt a kereslet. A tévéeladásokat a nagy sportesemények, illetve a technológiai áttörések növelik meg jelentősen, 2019 ebből a szempontból érthetően csökkenést hozott, míg az idei évben jelentős növekedésre számít az Euronics. Az általános trend szerint egyre nagyobbak az otthonokban található kijelzők, a korábban slágernek számító 25-32”-es kategória mára már csak a második, harmadik számú készülék szerepét tölti be egyre több háztartásban.

Mit várhatunk 2020-tól?

Az idei évben rengeteg fontos sporteseményt rendeznek meg, ilyen a napokban véget ért vízilabda-Európa-bajnokság, a jelenleg is zajló férfi kézilabda-EB, vagy a májusi úszó-EB, a labdarúgó-EB, vagy a XXXII. nyári olimpiai játékok. „Az ilyen években, mint a mostani, mindig erősödnek a tévéeladások, ezt az Euronics hálózatában már jelenleg is érezni. Emellett az összekapcsolt, hálózatra köthető műszaki cikkek iránti kereslet is tovább nő majd idén, így az okosotthon kiegészítői és a viselhető eszközök eladásai is tovább javulnak majd” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója. „Idén is folytatjuk a tavaly megkezdett munkát a Dyras márkanév elismertségének növelése érdekében, így bizonyos termékcsoportok megújulnak és továbbiakkal bővül is a kínálatunk.” – tette hozzá.

„Bár a tabletpiac nem hozza a várt számokat globálisan, emiatt sok gyártó hátat fordított a kategóriának, Magyarországon, vagy legalábbis az Euronics üzleteiben továbbra is van igény ezekre az okostelefonoknál nagyobb, de laptopoknál jóval hordozhatóbb eszközökre az elmúlt évek tapasztalata alapján. A klímaváltozás ellen tenni akarók tábora egyre gyarapodik, ennek megfelelően a gyártók is egyre jobb hatékonysággal üzemelő gépeket alkotnak. 2020 legnagyobb változása nem is feltétlenül a termékek összetételében, sokkal inkább abban lesz tapasztalható, hogy az emberek olyan gépeket keresnek majd, melyek a lehető legkisebb mértékben járulnak hozzá az ökológiai lábnyomuk növeléséhez”

– mesélt várakozásairól Hunyady László, az Euronics marketing- és értékesítési igazgatója.

Az Euronics Műszaki Áruház – Vöröskő Kft-ről: A veszprémi székhelyű Vöröskő Kft.-t 1989-ben alapították, tulajdonosai magyar magánszemélyek. A cég 2001 áprilisában csatlakozott az Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz, amelyhez 36 országban több mint 8 800 üzlet tartozik. Az Euronics már Magyarország minden megyéjében jelen van. A Vöröskő Kft. árbevétele 2018-ban meghaladta a bruttó 74 milliárd forintot. A cégcsoport összesen 1260 dolgozót foglalkoztat, országszerte 68 áruházzal rendelkezik.

Tippek

Szeptemberben indul a Digitális Tudatosság Hete

2025. szeptember 22–28. között első alkalommal valósul meg a Digitális Tudatosság Hete (DT7), a Neo Interactive és a Carbon.Crane közös kezdeményezése.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a digitális világ ökológiai lábnyomára, illetve a kiberbiztonság fontosságára. Tekintve, hogy egy átlagos felhasználó évente 229 kg CO2-t bocsát ki az online térben — a felmelegedési határ évi 501 kg/fő —, a leggyakrabban használt jelszó pedig még mindig az 123456, a közös gondolkodásra és tudásátadásra minden eddiginél nagyobb szükség van.

Látható problémák, láthatatlan lábnyom

A DT7 célja, hogy tudatosítsa: az online jelenlét is károsanyag-kibocsátással jár, viszont némi odafigyeléssel mindannyian tehetünk ellene. A kampány egyaránt célozza a lakosságot (például a social media használat csökkentésére való felhívással és interaktív karbonlábnyom méréssel), illetve a vállalatokat (weboldal auditokkal és mérésekkel). A szemléletformáló kezdeményezés egy olyan problémára világít rá, amelyről bár kevésszer beszélünk, egyre nagyobb terhet jelent a környezetünk számára. Az online tér kibocsátását jól érzékelteti, hogy csak a digitális marketing karbonlábnyoma nagyobb, mint a teljes globális légiközlekedésé. A Digitális Tudatosság Hetének másik apropója, hogy  felhívja a figyelmet a kiberbiztonság és a körültekintő hírfogyasztás fontosságára. Az AI térnyerésének kapcsán olyan új problémák ütötték fel a fejüket, amelyekkel korábban nem találkoztunk: míg néhány évvel ezelőtt egészen egyszerű volt megállapítani, hogy valódi képet, hanganyagot, vagy hírt fogyasztunk-e, manapság sokkal nehezebb elválasztani a hiteles tartalmakat a mesterséges intelligencia által generáltaktól. Kutatások is bizonyítják, hogy az érzelmet kiváltó címek sokkal nagyobb eséllyel bírják kattintásra az olvasókat, még akkor is, ha nem feltétlenül igazak.

Közösen mindannyiunk jövőjéért

A kezdeményezés mögött álló Carbon.Crane és Neo Interactive a hazai digitális tudatosság legkiemelkedőbb képviselői közé tartoznak. A Carbon.Crane a digitális karbonlábnyom mérés és csökkentés szakértője, amelyhez egy nemzetközi szinten is egyedi és elismert, Bureau Veritas által validált szoftvert hoztak létre, a  Neo Interactive pedig Magyarország egyik legrégebbi digitális ügynöksége. A két szervezet közös víziója egy olyan digitális ökoszisztéma létrehozása, amely hatékony, mégis fenntartható és mindenki számára biztonságos.

A Digitális Tudatosság Hete természetesen a fizikai térben is megjelenik. Október 7-én, a kampány zárásaként az Internet Hungary keretein belül mutatják be a szervezők a tanulságokat, esettanulmányokkal kiegészítve.

Miközben a technológia egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben, sokszor fogalmunk sincs róla, hogy a digitális eszközök használata milyen hatást gyakorol a környezetünkre, vagy éppen saját magunkra. Nagyon hiányzik a digitális önismeret, amikor tisztában vagyunk a saját felhasználási szokásainkkal, és a pozitív élmények és értékek mellett tudjuk, milyen károkat okozunk, vagy okozhatunk, illetve milyen veszélyeknek vagyunk kitéve és hogyan csökkenthetők ezek a kockázatok.

emelte ki Huszics György, a Carbon.Crane társalapítója.

Litkai Gergely is kiáll a digitális tudatosság mellett

A kampány házigazdája Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonosa, aki már jól ismert a zöld kezdeményezések iránti elkötelezettségéről. A kezdeményezés további támogatók számára is nyitott, a szervezők örömmel várják olyan vállalatok és magánszemélyek jelentkezését, akik szívesen tennének a digitális fenntarthatóságért.

„A digitális világot a legtöbben láthatatlannak érzékeljük – hiszen nem szennyez, nem füstöl, nem hagy maga után kupacokat. Mégis óriási lábnyoma van, amelyet nap mint nap mindannyian növelünk. A Digitális Tudatosság Hete számunkra arról szól, hogy ezt a lábnyomot láthatóvá tegyük, és megmutassuk: kis lépések is számítanak. Legyen szó arról, hogy öt perccel kevesebbet görgetünk a telefonunkon, vagy arról, hogy egy vállalat optimalizálja a digitális működését – minden döntésünk hozzáad egy darabot a jövőnkhöz. Ez a kampány egyszerre edukáció és cselekvésre hívás, mert hisszük, hogy a digitális jövő csak tudatosan lehet fenntartható és biztonságos.”

 mondta Kepes Katinka, a Neo Interactive cégvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így védheti cége pénzügyeit hatékonyabban a kibertámadásoktól

A K&H Bank közel fél éve segíti vállalati ügyfeleit egy teljesen költségmentes biztonságtudatossági kezdeményezéssel, amely október végéig tart.

A program célja, hogy a cégek könnyebben felismerjék és kezeljék a digitális fenyegetéseket, miközben erősítik saját kiberbiztonsági felkészültségüket. Az akció három, egymást kiegészítő elemből épül fel, amelyek a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást adnak.

A kezdeményezés egyik alappillére a Mastercard által fejlesztett My Cyber Risk megoldás, amely segítségével a vállalkozások feltérképezhetik és rangsorolhatják weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik sérülékenységeit. A szoftver több mint 40 szempont alapján, kilenc biztonsági területet lefedve értékeli a kockázatokat. Noha maga a megoldás költségtérítéses (60 euró), a K&H ügyfelek egy speciális kuponkód használatával egy évig térítésmentesen férhetnek hozzá.

A második elem egy interaktív, történetalapú tanulási forma, amely játékos feladatokon keresztül ismerteti a felhasználókkal a kiberbiztonság alapjait. Éles helyzetek szimulációi során megszerzett tudásukat teszttel ellenőrizhetik.

A harmadik pillért hírlevél-sorozat adja, ami bemutatja és elmagyarázza a legjellemzőbb visszaélési módszereket és tippeket ad azok elkerülésére. A gyakorlati tanácsok mellett a bank saját, biztonságosabb mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó funkcióit is bemutatja. A hírlevél előfizetői egy online szakmai konferenciára is meghívást kapnak.

„Tapasztalataink szerint nemcsak a kiberbiztonság társadalmi jelentősége, hanem az ügyfelek érdeklődése is számottevően megnőtt a témában, ezért döntöttünk úgy, hogy a biztonságos IT technológia használatában megszerzett széleskörű tudásanyagunkkal támogatjuk vállalati ügyfeleinket. Az elmúlt időszakban a pénzügyi visszaélések már a vállalati ügyfélkört sem kímélik, akár 10-100 millió forint értékű csalási kísérletek is előfordulnak. Mivel ezek jellemzően erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott tranzakciók voltak, kiemelten fontos a közös védekezés banki és ügyfél oldalon egyaránt. Hisszük, hogy a megelőzés és a felkészültség az első védelmi vonal a digitális fenyegetésekkel szemben, ezért segítjük ügyfeleinket abban, hogy magabiztosabban mozogjanak az online térben”

– mondta el Bodor Tibor, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

„A kiberbűnözők folyamatosan keresik akár a legkisebb réseket is a digitális védelemben – függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról van-e szó. A biztonságos működés ma már elképzelhetetlen a rendszereink állapotának pontos ismerete nélkül. A K&H Bankkal közösen azon dolgozunk, hogy a magyar vállalatok valós képet kapjanak arról, milyen sebezhetőségek (pl. elavult szoftverek, lejáró tanúsítványok) látszanak róluk a kibertérben, és hogyan tudnak ezekre időben reagálni. Célunk, hogy a digitális világban is magabiztosan és biztonságosan növekedhessenek”

– mondta Nemes Máté, a Mastercard kibervédelmi szolgáltatásokért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része

Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.

Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.

A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.

A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.

Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.

„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”

hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss