A Visa Inc. (NYSE: V) bejelentette a Visa Smarter Stand in Processing (Smarter STIP) alkalmazását, egy olyan új, valós idejű mesterséges intelligenciát (AI) használó szolgáltatást, amely segíti a kibocsátókat a tranzakciók engedélyezésének kezelésében szolgáltatási fennakadások esetén.
A korábbi tranzakciók mélytanulással történő elemzését felhasználva a Smarter STIP a kibocsátók nevében hoz megalapozott döntéseket a tranzakciók jóváhagyásáról vagy elutasításáról, amikor azok rendszere offline állapotba kerül. A Visa úttörő szerepet játszott a mesterséges intelligencia és a neurális hálózatok csalás elleni védekezéshez való felhasználásában – a Smarter STIP erre a tapasztalatra épül, és az AI-alapú innovációk sorozatában elsőként érkezik a VisaNet-hez, a Visa globális feldolgozási hálózatához.
„A fogyasztók elvárják, hogy azonnali és megszakítás nélküli hozzáférésük legyen pénzeszközeikhez – ha az említett elvárás nem teljesül, az komoly költségekkel járhat” – mondta Jack Forestell, Visa ügyvezető alelnöke és termékvezetője. „A stand-in eljárás (a kártyatársaság a kibocsátó nevében kezeli az engedélyezési folyamatot) mindig is alapvető biztosíték volt ügyfeleink számára, hogy ha a váratlan bekövetkezik, számíthatnak a segítségünkre. A mesterséges intelligencia alkalmazásával ez a képesség intelligensebbé, hatékonyabbá és dinamikusabbá válik”.
A leállások problémájának kezelése
Függetlenül attól, hogy tervezett karbantartásról vagy egy váratlan leállásról van szó, a szolgáltatás szünetelése rendkívül zavaró a Visa ügyfelei és a banki ügyfelek számára egyaránt. Ha a stand-in eljárás nem érhető el, annak súlyos következményei lehetnek: sikertelen tranzakciók miatt bevételkiesés, a kártyatulajdonosok rossz tapasztalatai miatt megnövekedő ügyfélszolgálati hívásforgalom, a jó hírnév károsodása vagy akár egy, a hivatalos szervek által indított vizsgálat.
A Visa új, Smarter STIP szolgáltatása a Visa meglévő STIP képességeire épül – mélytanulás segítségével elemzi a korábbi tranzakciókat a kártyatulajdonosi szintre kiterjedően. Így a Smarter STIP által meghozott tranzakciós döntés a múltbeli vásárlási viselkedésből származó egyedi betekintésen alapul, nem pedig kizárólag a teljes kártyaportfólióban alkalmazott statikus szabályokon. Ezzel a kiegészítő információval a Visa olyan tranzakciós döntést hozhat a kibocsátó nevében, amely jobban tükrözi a kibocsátó saját döntéshozatali folyamatát – és bizonyos esetekben akár 50%-kal csökkentheti a kártyatulajdonosok tranzakcióinak elutasítását.[1]
A mesterséges intelligencia alkalmazása a fizetési ökoszisztémában
A Visa Smarter STIP az első a számos új valós idejű mélytanulási képesség közül, amelyek célja a vevők, az eladók és a pénzügyi intézmények régóta fennálló kihívásainak és problémáinak megoldása. Ezeket a továbbfejlesztett szolgáltatásokat a Visa alapvető infrastruktúrájának optimalizálása érdekében tett beruházások teszik lehetővé magában foglalva egy igazítható, nagy teljesítményű, GPU-alapú platformot, amelyet a mélytanulás képességek minél gyorsabb alkalmazásának támogatására terveztek.
„A mesterséges intelligencia egyike a korunkat leginkább formáló technológiáknak, amely képessé tesz minket olyan adatközpontú termékek létrehozására, amelyek az információ és a személyre szabhatóság új szintjeit biztosítják. A világ egyik legnagyobb és leggazdagabb adatkészletével a Visa rendkívül jó helyzetben van ahhoz, hogy az AI teljes potenciálját felhasználhassa ügyfelei és kártyabirtokosai számára” – mondta Rajat Taneja, a Visa technológiai vezetője. „Jelentős beruházásokat hajtottunk végre egy nagy teljesítményű infrastruktúra létrehozása érdekében, lehetővé téve az adatok nagyobb fokú kiaknázását a VisaNet minden szegmensében. Adatainknak köszönhetően – az alacsony késleltetésű architektúrával és az egyedülálló modellezési képességeinkkel együtt -az egyik legerősebb technológia platformot teremtettük meg a mesterséges intelligencia alkalmazásához.”
Folyamatban a globális bevezetés
2020 októberében lesz elérhető a SmarterSTIP, amely már világszerte számos pénzügyi intézmény érdeklődését felkeltette.
„Az UBS-nél hisszük, hogy jobb jövőt építhetünk ügyfeleink számára az innováció és az együttműködés erejének kihasználásával – egy olyan folyamattal, amely innovatív gondolkodásmódra, valamint transzformációs technológiákra és képességekre támaszkodik, mind házon belül, mind partnereink fejlesztései révén” – mondta Stefan Uebelhart, az UBS Kártyaközpont vezetője. „Nagy örömünkre szolgál, hogy elindíthattuk a Visa Smarter STIP szolgáltatását, hiszen ez egy jó példája annak, amikor az együttműködés, a transzformációs technológiák és az innováció együttesen jobb élményt teremtenek kártyatulajdonosainknak. Azon küldetésünkben, hogy ügyfeleink számára egy jobb jövőt építsünk, a Visát értékes partnernek tekintjük, ezért továbbra is együtt szeretnénk működni az innováció területén.”
Smarter STIP
A Visa azért hozta létre a Smarter STIP képességet, hogy kezelje a kibocsátók és a kibocsátók engedélyét továbbítók egyik legfontosabb problémáját: a kártyabirtokosok szolgáltatások leállása során szerzett rossz tapasztalatait. A Visa új módszere a stand-in feldolgozásra – amely 2019-ben szabadalmazásra került az USA-ban – fejleszti a meglévő STIP képességeket a kártyatulajdonosi szint valós idejű értékelésének segítségével. A modell a következőkön alapszik:
- Többszörösen ismétlődő neurális hálózati rétegek több millió paraméterrel.
- Több milliárdnyi korábbi adat a modell tökéletesítéséhez, amelynek köszönhetően a Visa próbatesztjein 95%-os pontossággal sikerült a kibocsátó valószínűsíthető döntésével megegyezőt hozni[2].
- Folyamatos tanulás a valós idejű tranzakciós és leállási adatokból, lehetővé téve a szolgáltatás számára, hogy alkalmazkodjon és fejlődjön, hiszen a kibocsátók viselkedése is folyamatosan változik az idő során.
Az ügyfelek részvételéhez a Visa Smarter STIP nem igényel semmilyen műszaki változtatást. A Visa DPS-hez csatlakozó kibocsátóknak lehetőségük lesz engedélyeztetni a Smarter STIP szolgáltatást, amikor az 2020 októberében világszerte elindul.