Vajon mikor és hogyan alakult ki a sneaker kultúra? Mi volt rá hatással, és mióta van velünk? Az első jelek még az 1950-es években jelentek meg, de tulajdonképpen csak 20 évvel később lett nagyobb jelentősége. Korábban “gym shoe”-nak hívták őket, a nevét a hetvenes években “véglegesítették”, amikor egyre több márka kezdett el kosárcipőkkel foglalkozni.
Ebben a cikkben a sneakerhead kultúráról írunk részletesebben, hogyan alakult ki és mik a jellemzői az egyes márkák által kínált termékeknek.
A kezdetek
Maga a kosárlabda, valamint a sportcipők az 1950-es években inkább funkcionálisak és minőségiek voltak, mintsem divat alapján gyártották őket. A sneakerek elődjei a tenisz- és tornacipők voltak. Az 1950-es években azonban az Egyesül Államokban szépen lassan elkezdtek elterjedni a laza és komfortos utcai szettek. 1970-ben virágzott fel a sneaker kultúra, 1990-re pedig már szinte mindenhol ismerték és szerették. Hazánkba a 2000-es évek után jutottak el, ekkor lettek népszerűek.
Ekkor kerültek képbe a True to Sole webáruházban is kapható minőségi és trendi Vlone pólók is. A vállalat 2011-ben indult hódító útjára, mára pedig a világ egyik legkedveltebb streetwear világmárkájává vált. A brandet egy zenész csapat alkotta meg, akik a zene révén ismerkedtek meg. Egyikük, Ian Connor befolyásos divatikonként és stylistként vált ismertté, ő felelt ezért az irányért.
Minden, ami Vlone
A termékek pillanatok alatt meghódították a világot, köszönhetően a közösségi médiának, ahol egyre nagyobb népszerűségre tettek szert. A tervezők elmélete az volt, hogy a Vlone ne csak egy hagyományos fashion brand legyen, így a cél egy életstílus megteremtése lett. A cég úgy véli, hogy a Vlone nem egy high fashion, de még csak nem is egy streetwear márka, hanem a harlemi lakosok védjegye, azé a helyé, ahonnan az egész útnak indult. A ruházatokon minden esetben megjelenik a nagy nyomtatott, jellegzetes “V” betű, amit a pólókon, sapkákon, valamint a hoodie-kon egyaránt megtalálunk.
Az igazi sikert 2014-ben kapták meg, amikor A$AP Rocky új száma megjelent, majd a zenész elindult a világban és mindenhol elkezdte népszerűsíteni a termékeket. Nem sokkal később még a párizsi divathéten is megjelent, ennek pedig több nagy kollabot is köszönhetnek. Három évvel később egy új mérföldkövet értek el, hála az Off White és Nike együttműködésnek.
A streetwear kultúra és a Vlone
A sneakerheadek nemcsak minőségi és trendi lépőket szereznek be maguknak, hanem számtalan kiegészítővel és egyéb ruhával dobják fel a szettjüket. Ennek köszönhető, hogy a Vlone pólók is terjedni kezdtek. A színesebbnél színesebb felsőkkel és trendi kiegészítőkkel minden reggel nyugodtan indulhatunk útnak, hiszen biztosak lehetünk abban, hogy aznap is stílusosan jelenünk meg. Ez azonban csak akkor valósítható meg, ha megbízható helyről, például a True to Sole budapesti üzletéből szerezzük be a szükséges darabokat. Egy igazi sneakerhead semmit sem bíz a véletlenre.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!