A kommunikáció hatékonyabbá, eredményesebbé tétele alapvető minden vállalkozás életében, hiszen gyakran a munkaerő megtartása is a vezetői kommunikáción múlik. A folyamatos fejlesztés elengedhetetlen, mégis sokan ennek ellenére sem helyezik a fókuszba, pedig a dolgozói elégedettség növelése, és a felmondások egy részének elkerülése végett kiemelten fontos lenne.
Más-más embertípusok, különböző vezetői attitűdök
Nem vagyunk egyformák sem a vezetői, sem a kommunikációs képességeink terén, egyvalami viszont mindenki számára adott, mégpedig a folyamatos fejlődés lehetősége. A CHEQ belső kommunikációs rendszer minden szempontból előnyös, a segítségével ugyanis nemcsak a vállalati információcserét tehetjük produktívabbá, hanem mikrooktatások, vezetői képzések lebonyolítására is lehetőségünk nyílik általa.
Egy Gallup felmérés során arra jutottak, hogy a felmondások közel 75%-a megakadályozható lenne, természetesen mindez a vezetőn múlik. Ehhez azonban elengedhetetlen az empatikus, higgadt, eredményes kommunikáció. Ennek fontosságára rávilágít egy másik kutatás is, mely során megállapították, hogy a felmondások legfőbb okaként (körülbelül a beosztottak 50%-a) a vezetőségre hivatkozik.
Ez rengeteg tényezőt fedhet, kezdve az értelmetlen teendőktől, egészen a diszkriminációig. Az emberi méltóság megsértése mellett egy folyamatosan stresszes környezetben még a magasabb bér sem kompenzálhat eléggé. A munkavállalók hosszú távú megtartása tehát döntően a menedzsment intézkedésein, kommunikációján múlik.
Ki számít vezetőnek?
Bárki a vállalaton belül, aki egyszerre több ember koordinálásáért felel, vagyis nem egyedül a menedzsment tagjai, hanem a csoportvezetők egyaránt. Amennyiben egy-egy projekt véghezvitele a legfőbb feladata, úgy ez esetben is vezetőnek számít, hiszen több dolgozó is elszámolással tartozik az irányába.
Hogyan fejleszthető ez a képesség? Mit tehetünk ennek érdekében?
A cégek többsége a mai napig nem fordít kellő mértékű energiát a képességek és készségek fejlesztésére, pedig az oktatások segítségével komoly javulás érhető el. A CHEQ vállalati szoftver nemcsak a belső kommunikáció hatékonyabbá tételében jelent hatalmas pluszt, hanem a digitális képzések gördülékenyebb lebonyolításában. Ezáltal növelhető a dolgozói elégedettség, kiküszöbölhető a felmondások egy része, melyeket a helytelen vezetői kommunikáció indukál.
A digitális oktatás előnyei
A hagyományos módszerrel szemben a digitális megoldások egy bármikor hozzáférhető tudásanyagot kínálnak, ráadásul az egész képzés színesebbé, játékosabbá tehető. A száraz tananyagok helyett egy interaktívabb, izgalmasabb formában konkrét tippek, minták is beépíthetőek az eredményes fejlődés érdekében.
További előnye a nyomonkövethetőség, a mérhetőség, valamint az, hogy helytől és időtől függetlenül biztosít lehetőséget akár a tudás felfrissítésére is. Nem utolsósorban fejleszthető az érzelmi intelligencia is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!