Tippek

A content jelentősége – mit érdemes tudni ennek kapcsán?

Azontúl, hogy a content jelentése a tartalom, nem egyedül az írásos, a képes és a mozgóképes változataira gondolunk. Az interaktív megoldások, például a kvízek, vagy akár egy kalkulátor éppúgy idetartozik. Az üzleti életben különösen nagy a jelentősége, vagyis a minőségi tartalomgyártás manapság már elengedhetetlen a sikerhez.

Milyen fajtáit különböztetjük meg?

Az online marketingben a content jelentése sokkal átfogóbb, mivel itt lehet szó blogbejegyzésről, podcastről, e-könyvről, infografikáról, social media posztról egyaránt. A feladatuk pedig nemcsak az érdeklődők bevonzása, hanem a segítségükkel érhetjük el, hogy vásárlóvá váljanak a vevőjelöltek. No és persze meg is kell tartanunk a megszerzett ügyfélkört, tehát az elkötelezett vásárlók szívéhez a profi contenteken át vezet az út.

Ráadásul a marketing tölcsér mindegyik részfolyamatánál ugyanúgy jelentős a tartalom szerepe. Ezáltal még több látogatót vonzhatunk az oldalunkra, sőt javíthatunk a weboldalunk rangsorán is, s így idővel magasabb forgalommal is számolhatunk.

Ne felejtsük ki azt sem, hogy vonzóbb egy olyan website, ahol érdekes, releváns tartalmakból szemezgethetünk, mint egy vérszegény honlap, ahol csak elvétve találni hasznos olvasnivalót.

Erős érv a tartalommarketing mellett az is, hogy az emberek java, mielőtt megvenne egy terméket, befizetne egy szolgáltatásra, alaposan utánajár, és itt jönnek be a képbe a termékbemutató videók például.

Beszéljünk a megtérülésről!

A content marketing megtérülése, vagyis a “ROI” egy komplex szám, amelyet különféle mutatók mérése által állapíthatunk meg, s ehhez szem előtt kell tartani a content közvetlen és közvetett hatásait egyaránt, például a költségeket, az elérést, a konverziós arányokat. Ne hagyjuk ki a sorból az alkalmazott eszközöket, a ráfordított munkaidőt sem. Vagyis rengeteg szempontot, egyéb tényezőt figyelembe kell vennünk, hogy megbecsülhessük a hasznát.

Azt viszont tudnunk kell, hogy a tartalommarketing csak középtávon hoz eredményeket, tehát nem várhatunk már öt perccel a legütősebb bejegyzésünk után hatalmas tömegeket.

Szerencsére megfelelően mérhető az LTV/CAC hányados segítségével, ami annyit jelent, hogy a hosszú távú ügyfélértéket elosztjuk az ügyfélszerzés költségével. Ennél jobban aligha értékelhetnénk a content marketing sikerességét. Amennyiben 300%-os értéket kapunk, azt jelzi, hogy egészségesen fejlődő bizniszünk van, míg 400% körülinél érdemes még többet ráfordítani és a növekedésre összpontosítani. 200% vagy ennél kevesebbnél pedig célszerű mielőbb cselekedni!

Merüljünk el a content advertising rejtelmeiben is!

Ez a technika tulajdonképpen annyit tesz, hogy a termékek helyett a használatukkal, alkalmazásukkal kapcsolatos contentek hirdetése történik. Ennek előnye, hogy független a keresésektől.

Az online marketingben a content jelentése iszonyúan gyorsan változhat, fontos tehát nyomon követni mindezt, hogy képben lehessünk.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Friss