Tippek

Ipari marketing: a kihívások leküzdése

Kép forrása: Freepik

Az ipari cégek, gyártók marketingje egyedülálló kihívások elé állítja a B2B marketing ügynökségeket. Bár számos marketingtechnika átfedést mutathat a B2C stratégiákkal, a vállalkozások megcélzásakor, mégis nagymértékben különbözik. Cikkünk ezt foglalja össze.

Az ellátási lánc többi szereplője számára történő hatékony marketinghez speciális tartalmi stratégiára van szükség, amely meghatározott csatornákra és mérőszámokra összpontosít.

Ebben a cikkben megvizsgálunk néhány gyakori kihívást, amellyel egy ipari marketing ügynökség szembesül és megvalósítható megoldásokat kínálunk leküzdésükre.

Minőségi tartalom előállítása

A tartalommarketing hatékony eszköz a potenciális érdeklődők bevonzásához, a szakértelem bemutatásához és a megkeresések generálásához. A minőségi tartalom előállítása ipari környezetben azonban kihívást jelenthet.

Egyensúlyt kell teremtenie a technikai pontosság és az olvashatóság között, biztosítva, hogy az ipari szakértők és a nem műszaki háttérrel rendelkező döntéshozók számára egyaránt vonzó legyen.

A szakadék áthidalásához elengedhetetlen a tartalomkészítők és a műszaki tudás szoros együttműködése. Ipari marketingesként csak azt mondhatjuk, hogya jó tartalom közös munka eredménye.  A műszaki csapat bevonása a tartalomkészítés folyamatába kihasználhatja a munkájuk magyarázata iránti lelkesedésüket. Ez növeli a hitelességet és a cégbe vetett bizalmat.

A tartalom népszerűsítése

A nagyszerű tartalom létrehozása csak az első lépés; azt hatékonyan kell népszerűsíteni is, hogy elérje a célközönséget. A sikeres tartalomterjesztés kulcsa a célpiac által preferált csatornák megértése.

A célközönségre alapozott, megbízható tartalomterjesztési terv kidolgozása biztosítja, hogy tartalma a megfelelő emberekhez jusson el.

Ugyanazt a dolgot teljesen más szemszögből kell kommunikálni a cégvezető, vagy épp a műszaki igazgató, vagy beszerzési vezető felé. A szegmentált kommunikáció nagyságrendekkel jobb hatásfokú az ipar világában, mint az általános kreatív anyagok. Az ipari marketing nem korlátozható egy szépen tördelt brosúrára.

Elvárások, célok  meghatározása , KPI-k felállítása

Mielőtt belevágna egy ipari marketingkampányba, fontos, hogy reális elvárásokat támasszon, különösen egy olyan iparágban, ahol a nagy márkák sikertörténetei gyakran uralják a címlapokat.

Vizsgálja meg az iparági referenciaértékeket, hogy betekintést nyerjen abba, mi a jellemző az Ön szakterületén belül. Rendszeresen vizsgálja felül marketingtervét, és hasonlítsa össze elvárásait a kampány tényleges mérőszámaival. Mérje a megtekintések számát, az átkattintási arányokat és a lead konverziókat, sőt a teljes várható ügyfélélettartam értékeket is.

Ha a marketing együttműködik a sales szakemberekkel a leadek értékesítéssé történő átalakulásának nyomon követése érdekében, kézzelfogható bizonyítékot kaphat munkája hatásáról.

Következetes publikálás, jelenlét, márkaépítés

Ha már elindított egy sikeres tartalmi kampányt, elengedhetetlen, hogy továbbra is friss anyagokat készítsen releváns kulcsszavakkal, hogy fenntartsa online jelenlétét. A tartalomkutatás és -készítés felelősségének kijelölése a marketingcsapaton belül elengedhetetlen.

Ha nincs házon belüli marketingcsapata, fontolja meg a marketing kiszervezését egy külső, B2B vállalatokra, különösen iparra szakosodott ügynökségnek. A publikálási ütemterv betartása szinte lehetetlen e nélkül. Koncentráljon a minőségre, a megbízhatóságra és az alkalmazhatóságra, hogy cikkei, publikációi, videói a legnagyobb hatást érjék el.

A magyar piac: kihívások sorát állítja fel

Bár Magyarország méretét tekintve kis ország, ipari piacának hasonló innovációs kihívásokkal kell szembenéznie, mint más európai országoknak. A digitális átalakulás felkarolása és a hatékony marketingstratégiák elfogadása kulcsfontosságú a sikerhez ebben a versenyhelyzetben. A magyar piac sajátos igényeinek és preferenciáinak megértésével úgy alakíthatja ki ipari marketing megközelítését, hogy az a helyi vállalkozásokkal összhangban legyen. Az ismertség, a kapcsolatok mindig hasznosak, ám ezek hiányában sincs veszve semmi.

Következtetés

Az ipari marketing egyedi kihívásokat jelent, amelyek speciális megközelítést igényelnek még a B2B marketingen belül is.. Minőségi tartalom előállításával, hatékony népszerűsítésével, reális elvárások felállításával, a közzétételi ütemterv betartásával és új csatornák felfedezésével leküzdheti ezeket a kihívásokat, és sikereket érhet el.

Ne feledje, hogy stratégiáit a célközönség speciális igényeihez igazítsa, legyen szó akár a magyar piacról, akár bármely más régióról. Ez az egyik legjobb módja annak, hogy ismerttté és szaktekintéllyé nőhesse ki magát a piacon és ezzel a bevételei is emelkedjenek. Építsen ipari márkát, tiszta hangot a reklámzajban.

Készen áll arra, hogy vállalata marketingjét a következő szintre emelje? 

Vegye fel a kapcsolatot a Teahouse Consulting Kft. szakértőivel egy ingyenes marketingstratégiai megbeszélésért, és fedezze fel, hogyan segíthetünk Önnek az új leadek szerzésében és beszállítói márkája kiépítésében.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Friss