A piacon többféle benzines porlasztóval is lehet találkozni. Léteznek korszerűbbek, amelyek nagyobb befecskendezési nyomással rendelkeznek, ugyanakkor akadnak régebbi típusok is. Ez utóbbiak alacsonyabb nyomással üzemelnek és kevesebb befecskendezési nyílásuk van. A benzines porlasztókról még érdemes tudni, hogy olyan szerkezetek, amelyek jellemzően fémből és műanyagból készült elemekből készülnek, és tömítőgyűrűkkel vannak felvértezve.
A benzines porlasztók működése és a szűrő fontossága
Egy tű gondoskodik a porlasztó égéstérbe érő nyílásának elzárásáról. Ezt a tűt egy elektromágnes által vezérelt rugó feszíti meg. Ha feszültség kerül a porlasztóra, rögtön átjárható lesz ez a nyílás. Fordított esetben, azaz ha a feszültség megszűnik, az átjárhatóságnak is annyi. Ezek a nyitási és zárási ütemek a másodperc tört része alatt lezajlanak.
Szűrő nélküli befecskendezők esetében nem lehet megbontani az injektort. Ez azért rossz hír, mivel ha valami probléma támad vele, akkor nem jöhet szóba a javítása, mindenképpen újra kell cserélni.
A modernebb, szűrővel felszerelt benzines injektorok esetében olykor elegendő csupán kicserélni a szóban forgó szűrőt. A Tamorin Kft. benzines injektorok szervizelésében nagy tapasztalattal rendelkezik, így érdemes hozzájuk fordulni.
Az üzemanyagban lehetnek különféle szennyeződések, amiket ki lehet szűrni. Amennyiben a szűrő eltömődik, akkor az autó alapjáratban ingadozhat, rosszabb esetben le is fulladhat a kocsi.
Tipikus hibajelenségek, amelyek arra utalnak, hogy meghibásodott a benzines porlasztó
Van néhány egyértelmű hibajelenség, amely észlelése esetén okkal lehet gyanakodni arra, hogy a problémák forrása a benzines porlasztó nem megfelelő működése. Amennyiben az autó alapjáraton rakoncátlankodik, és nem egyenletes, akkor könnyen lehet, hogy a befecskendezőkkel lesz a gond. Alapjáraton a fordulatszámmérőnek ugyanis nem szabad ingadoznia csekély mértékben sem.
Célszerű időről időre megfigyelni azt is, hogy mennyit fogyaszt az autó. Ezt természetesen sok minden befolyásolhatja: az, hogy milyen forgalmi viszonyok között közlekedünk, hányan utaznak a kocsiban, vagy mennyire van megpakolva a csomagtartó. Ha a vezetési szokásainkon nem változtattunk, semmilyen külső körülmény nem indokolja, mégis arra leszünk figyelmesek, hogy több üzemanyagot igényel az autónk, akkor lehet, hogy a benzines porlasztó hibája áll a háttérben. A megnövekedett emissziós értékek, indítási problémák ugyancsak ezt jelezhetik.
Ez a legkomolyabb hiba, amit egy benzines porlasztó tud okozni
A szakemberek azt mondják, a legrosszabb az, ha a szennyezettség miatt megakad a porlasztó szeleptűje, méghozzá nem zárt, hanem nyitott állásban. Ilyenkor ugyanis a porlasztó megtöltheti benzinnel a hengert, indítózási szakaszban még az sem kizárt, hogy deformálódjon a hajtókar.
Éppen ezért a fent említett hibajelenségek esetén szakszervizhez kell fordulni. Ha időben sikerül kideríteni a hiba okát, akkor megelőzhetők a nagyobb problémák.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!