Connect with us

Tippek

Az önfejlesztés a leglehetetlenebb helyzetből is magasra tud emelni

A sikeres magyar szakember sorstársainak példát, az online vállalkozásoknak utat mutat

Egy magyar cégvezető, Kriston Gábor azt vállalta, hogy saját életével mutat utat sorstársainak, hogy igenis bármilyen mélyről fel lehet jutni a csúcsra. Felmenői kínzó örökségét maga mögött hagyva az önfejlesztés útját választotta, és ma már nemcsak magáról és tágabb családjáról gondoskodik, de azt is zászlójára tűzte, hogy szakterületén, az online marketingben is tudása legjavával segíti a vállalkozásokat a fejlődésben. Londontól New Yorkig, a legnagyobb világcégeket megjárva hazatért, hogy kis falujában, Borsodszentgyörgyön valósítsa meg álmát.

„Számomra az önfejlesztés jelentette a kiutat a gyerekkorom, majd a fiatal felnőttkorom árnyékából. Akkor még azt gondoltam, hogy a családi mintáim olyan jelentősen meghatározzák az életemet, ami elől nincs menekvés. Nem sok híja volt, hogy ez így is legyen. Azonban egyszer eljött az a pont, amikor azt éreztem, eddig és ne tovább! Hálás vagyok az akkori önmagamnak, hogy volt erőm felállni és megtalálni azokat az új célokat, amelyek mentén újraépíthettem magam és az életem. Nagy öröm számomra, hogy ma már az ügynökségemben a családtagjaimat is alkalmazni tudom, akik az évek során stabil szaktudásra tettek szert”, emlékezett vissza Kriston Gábor, folyamatoptimalizáló és online értékesítési szakértő, a DX Labz Kft. cégvezetője.

Weboldalak készítésével 2010-ben kezdett el behatóbban foglalkozni, amikor egy online szakmagazin elindítása kapcsán árajánlatokat kért. A több millió forintos összegek láttán úgy döntött, jobban beleássa magát a témába, hogy megtalálja azt módot, hogy akár egyedül is megalkossa a tervezett portált.

Rögös úton gyűltek a saját tapasztalatok

„Végül sok-sok ügyetlenkedés árán, de sikerült elkészítenem a weboldalt. Szakmai elismerést ugyan elértünk vele, azonban a gazdasági háttér változása miatt egy éven belül le kellett húznunk a rolót. Azt gondolom, mégsem volt haszontalan, ugyanis megmaradt bennem az a felismerés, hogy képes vagyok a semmiből valamit teremteni. Így indultam el az önképzés útján, hogy ezt a képességemet minél magasabb szintre fejlesszem”, avatott be Kriston Gábor.

Hamarosan felépült a webfejlesztő ügynöksége, de az online vállalkozás sokáig csak egy saját magának választott börtönt jelentett. Elmondása szerint többet dolgozott, mint alkalmazottként korábban bármikor.

„10 éves pályafutásom alatt nem találkoztam még olyan átfogó kiadvánnyal, ami segített volna átlátni a sikeres online vállalkozásindítás és weboldalkészítés módszerét. Ehelyett jó néhány munkakörben kellett kipróbálnom magam, számos kihívást kellett megoldanom, és rengeteg könyvet kellett végigrágnom, mire kiforrott az a szemlélet, amit szeretnék másokkal is megosztani. E célból született meg Online gyorsítósáv című könyvem”, jegyezte meg az ország egyetlen Google Minősített Mobil Web Specialistája.

Mankó a sikeres online működéshez

Az elmúlt években annyira sok információ vált elérhetővé az online vállalkozások indításával és üzemeltetésével kapcsolatban, amivel még a szakemberek is nehezen tudják tartani a lépést. Nagyon kevesen látják át, hogy mi az, ami igazán fontos és hasznos. Ez idáig a sikerhez szükséges információk csak különböző médiákon szétszórva, rendezetlenül voltak jelen. A piacra lépő újdonsült vállalkozók, ha kerestek, sem találtak olyan átfogó képet nyújtó kiadványt, amivel nem kell hosszú ideig a sötétben tapogatózniuk.

„A vállalkozásnövekedést segítő módszertannal az a célom, hogy az üzletembereknek rálátásuk legyen az új, online megjelenő vállalkozások buktatóira, valamint azok kivédésére. Az ajánlások gyakorlati alkalmazásával olyan tempóban lesznek képesek az üzletüket felpörgetni, hogy nemcsak sikeresen vehetik fel a versenyt a régi piaci szereplőkkel, de akár le is körözhetik őket. A már online jelenléttel rendelkező vállalkozásokat pedig a fejlesztési lehetőségek feltárásával és a folyamatoptimalizálás eszközeivel kapcsoljuk egy magasabb sebességi fokozatba, hogy biztosítsák pozíciójukat a kihívókkal és a konkurenciával szemben”, ismertette a folyamatoptimalizáló és online értékesítési szakértő, aki a Google-minősítésnek köszönhetően a gyakorlatban alkalmazza azokat a mobil optimalizációs technológiákat, amelyek az elkövetkező években fognak csak piaci sztenderddé válni. Growth Master-ként pedig elsajátította azokat a praktikákat, amelyek a sikeres startupok gyors felfutását segítik elő.

Kriston Gábor az elmúlt 10 év folyamán tapasztalatot szerzett a világ legnagyobb digitális ügynökségénél, valamint a régió legnagyobb szoftverfejlesztő cégénél szoftvermérnökként is. Több millió dolláros projekteken dolgozott, egy másik kitérő során pedig egy 10 országra kiterjedő marketingrendszert hozott létre és koordinált. Az Optimonk fejlesztési vezetőjeként egyenesen a frontvonalról került gyakorlati tudás birtokába a startupokról. Emellett elvégezte a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem felhasználói élménytervezés kurzusát is, és a mai napig folyamatosan dolgozik szakmai tudása elmélyítésén.

“Kötelességemnek éreztem, hogy a nagyvállalati szintű megoldásokat elérhetővé tegyem a kkv-k számára is, rájuk szabott módon. Ez hívta életre vállalkozásunkat, a DX Labz-ot”, hangsúlyozta Kriston Gábor.

A fejlődés önmagunk esetében is elengedhetetlen

Az elhivatott fiatalember az üzleti területet fejlesztő online marketing ügynökség mellett egy startupot is létrehozott, amely a személyes fejlődést hivatott több eszközzel támogatni.
„Azt a fajta gondolkodást képviselem, hogy tudnunk kell, mi a fontos számunkra, mivel mennyi időt töltünk el, illetve, hogy mi az, ami feltölt, amitől jól érezzük magunkat a bőrünkben is. Megalkottam egy ingyenesen elérhető
 alkalmazást, amely lehetővé teszi mindenki számára, hogy felfedezze önmagát, az igényeit és az elvárásait. Így megtudhatja, hogy mibe érdemes több energiát fektetnie, és miről kellene inkább lemondania a boldogabb, hatékonyabb élethez”, tájékoztatott Kriston Gábor.

Az embereknek üzleti oldalon is segíteni szeretne megérteni, hogy vásárlói miként gondolkodnak. A Funnel Expert oldalon egy ugyancsak ingyenesen hozzáférhető adatbázis szerepel, ahol több mint 100 szakértő sikeres értékesítési oldalai közül tudja mindenki kiválasztani azt, ami az ő üzleti modelljével leginkább egybevág, így olyan tudáshoz juthat, ami a neves elődöknek már dollármilliókat hozott.

„Az oldalon egy kalkulátor is szerepel, amellyel a különböző értékesítési tölcsérek teljesen személyre szabhatók, ezáltal kiszámolható a megtérülésük, illetve a modellezéshez használható szoftver és mesterséges intelligenciát alkalmazó eszközök is hozzájárulnak a célzottabb üzleti stratégia kialakításához”, zárta gondolatait a DX Labz Kft. cégvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Trükkök, amikkel a monitorunk a produktivitás motorja lesz

A mindennapi munkavégzés során nagy segítséget jelenthet a monitorok használata, azonban kevesen tudják igazán kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

Az LG szakértői most összegyűjtötték, hogy milyen beállításokkal, elrendezésekkel és szokásokkal lehetünk ténylegesen hatékonyabbak a monitorok használatával.

A monitorokkal kényelmesebb és ergonomikusabb lehet az egész napos munkavégzés, sokan azonban a megvásárolt kijelzőt egyszerűen elhelyezik az asztalon, és a laptop képernyőjének kiterjesztésére használják. Holott ennél sokkal több területen segíthetnek minket a monitorjaink.

  1. Alakítsuk igényeinkre az elrendezést

Számos munkakörben többféle feladatot végzünk – például szövegszerkesztés mellett táblázatokat is kezelünk –, mindezt gyakran hosszú ideig, megszakítás nélkül, így javasolt olyan monitort választunk, amit kényelmesen, az adott feladattól függően elforgathatunk és beállíthatunk.

Programozáshoz vagy szövegszerkesztési feladatokhoz a monitort érdemes pivot (álló) módba forgatni, így lényegesen többet láthatunk a függőlegesen elrendezett adatsorokból, azaz kevesebbet kell görgetnünk. Grafikai és videós munkákhoz általában két vízszintesen elrendezett monitor ajánlott: az egyiket így az aktív munkafelület, a másikat pedig az előnézet vagy eszköztárak megjelenítésére használhatunk. Táblázatok kezeléséhez azok típusától függően hasznos lehet az álló és a vízszintes elrendezés is.

Az LG  Ergo Dual talphoz például eleve két kijelzőt lehet csatlakoztatni, amiket bármilyen elrendezésben – akár egymás fölött is – kényelmesen elhelyezhetünk, a két monitor pozícióját pedig egyszerűen változtathatjuk. Emellett rugalmasan, egyenként állíthatjuk be a magasságukat és dőlésszögüket, ami különösen hasznos a hosszas, fókuszált munkavégzés során.

  1. Több monitor = több lehetőség

Ha több monitorunk van, a Windows billentyű + Shift + balra/jobbra nyíl lesz a kedvenc billentyűkombinációnk: ezzel ugyanis az aktív ablakot azonnal átküldhetjük a másik monitorra. Ha pedig egy kijelzőn több ablakot is szeretnénk látni, a Windows billentyű és a nyilak lehetnek a legjobb barátaink: ezzel a funkcióval a képernyő két felére, és a sarokba is tehetjük az ablakokat, így egy képernyőn láthatunk több folyamatot, emellett gyorsan válthatunk a teljes képernyős vagy a kisablakos nézetek között.

  1. Virtuális asztalok

A virtuális asztalok létrehozása egy valódi varázslat, amivel növelhetjük a hatékonyságunkat. Gondoljunk rájuk úgy, mint külön „szigetekre”, amelyek segítenek rendszerezni a különböző típusú feladatainkat: az egyiken futhatnak a kommunikációs csatornák, például az e-mailezés és a munkahelyi chat, a másikon a táblázatok, a harmadikon pedig a kreatív munka.

A Windows billentyű + Ctrl + D kombinációval egy új, tiszta asztalt hozhatunk létre – mintha éppen most kapcsoltuk volna be a számítógépet –, ahová egy adott feladattípushoz vagy projekthez kapcsolódó folyamatokat rendszerezhetjük. Az ezek közötti váltást a Windows billentyű + Ctrl + balra/jobbra nyíl könnyíti meg, ezzel villámgyorsan váltogathatunk az asztalok között, így a kontextusváltás nem töri meg a munkamenetet.

  1. Használjuk a fókusz módot

Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor a felugró értesítések miatt nem tudunk koncentrálni az adott feladatra, emiatt pedig végső soron sokkal lassabban végzünk a munkánkkal. A Win + N billentyűkombinációval egy mozdulattal előhívjuk az Értesítési központot, ahol a „Ne zavarjanak” módot bekapcsolva nem jelennek meg a felugró értesítések. Különösen hasznos megoldás lehet ez akkor, ha prezentációs helyzetben vagyunk.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken

Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban.

A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.

Komoly gazdasági következményei lehetnek annak, ha hosszabb ideig stresszesek a munkavállalók: a feszültség rövid távon a teljesítmény romlásához, hosszabb távon pedig akár magasabb fluktuációhoz is vezethet. Miközben az alkalmazottak megpróbálnak megbirkózni az őszi időszakban tapasztalható, fokozott stressz-szinttel, kevesebb személyes erőforrásuk marad a konstruktív tevékenységekre, mivel kapacitásuk nagy részét a különféle általuk érzékelt stresszorok kezelésére kell fordítaniuk. Zakrzewski Anita, a TOPdesk szakértője szerint ezek a stresszorok azonban nagyban csökkenthetők néhány egyszerű megoldással.

Tudásbázis

Szoros határidők mellett az egyik legjelentősebb stresszforrást az jelentheti, ha a munkavállalók nem kapnak időben választ a kérdéseikre, és másokra kell várniuk egy feladat megoldásához. Erre jelenthet megoldást egy digitális, bárki számára hozzáférhető belső tudásbázis, ahol a gyakran felmerülő kérdésekre a kollégák azonnal, további munkatársak bevonása nélkül megtalálják a válaszokat. A tudásbázis fokozatosan is kiépíthető, így létrehozása még egy sűrűbb időszakban sem jelent nagy időbefektetést.

Önkiszolgáló felület

Ez a módszer nem csak házon belül alkalmazható jól: ha egy vállalat ügyfelekkel dolgozik, rengeteg értékes időt szabadíthat fel a saját munkavállalói számára, ha a gyakori kérdésekre az ügyfelek is egyszerűen – plusz kérdésfeltevés nélkül – megtalálják a válaszokat egy önkiszolgáló portálon. Az így felszabadult időt a kollégák összetettebb problémák megoldására fordíthatják, ami nem csak nyugodtabbá, de érdekesebbé is teszi a munkát számukra.  „Minden probléma vagy kérdés, ami többször felmerül az ügyfelek részéről, rögzíthető egy önkiszolgáló portálon” – mondta el Zakrzewski Anita a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „A kollégák egyetlen felületen azonnal megtalálhatják az ilyen típusú kérdésekre a válaszokat, amivel nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, de kevésbé terhelik – azaz lassítják – a többi csapattagot is. Egy önkiszolgáló portál tehát a teljes csapat hatékonyságát növeli, ami a sűrűbb időszakokban kulcsfontosságú tényező a munkahelyi stressz szempontjából.”

Chatbot

A szakértő szerint természetes, hogy az önkiszolgáló megoldások nem képesek teljes mértékben helyettesíteni a közvetlen kapcsolatfelvételt, hiszen mindig lesz olyan kolléga vagy ügyfél, aki inkább személyes segítségre vágyik. Ez azonban tipikusan az ügyfélszolgálatokon azt eredményezheti, hogy a kollégák újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg. Itt jelenthet nagy segítséget egy ma már megbízhatóan működő chatbot, ami képes az egyszerűbb kérdésekre önállóan, a tudásbázis vagy a GYIK alapján megadni a válaszokat. Egy chatbot elemzi a kérdés szövegét, értelmezi annak jelentését, és ez alapján pontosan tudja, mit kérdezzen vagy mondjon a kérdezőnek. Ez pedig mindenki számára előnyös: a kérdező hamarabb kap választ, a munkatársak pedig több időt tudnak a valóban értékes munkára fordítani. „A legideálisabb megoldás az, ha ezeket az eszközöket kombináljuk, több csatornán kvázi automatizálva a feladatvégzést” – teszi hozzá a szakértő. „A hatékonyságnövelő, tehercsökkentő módszerek pedig kényelmesen kezelhetőek és átláthatóak, ha egyetlen szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe vannak integrálva.”

Munkavállalói jóllét

Az ősz minden hatékonyságnövelő eszköz mellett is sűrű időszak, ezért érdemes ilyenkor még nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói jóllétre. A dolgozók mentális és fizikai egészségét számos módszerrel támogathatja egy vállalat: céges masszázs, sétáló meetingek, nassolnivaló – akár ezek az apró szívességek is nagyot lendítenek majd a munkavállalók elégedettségén a stresszes napokon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot

Ariana Grande, Selena Gomez és Kylie Jenner – csak néhány sztár, aki az elmúlt időszakban buborékszoknyát viselt.

Népszerűsége nem véletlen, hiszen többek között a 2024-es Koppenhágai Divathéten a buborékszoknya volt az egyik legnagyobb sláger. Utána több mint 700 százalékkal nőttek meg az eladásai – derült ki nemrég a Dumaszínházban rendezett Bubble Day-n.

„Ezt a ruhadarabot még Pierre Cardin tervezte 1954-ben. A neve onnan származik, hogy angolul bubble skirt-nek nevezték. Jelenleg többféle stílusú hódít belőle, de a skandináv buborékszoknyák is kifejezetten népszerűnek számítanak”

– hangsúlyozta Domonkos Aida, a budapesti Metropolitan Egyetem divattervező szakos hallgatója, valamint a SodaStream Bubble Day műsorvezetője.

A buborékszoknya jó példa arra, hogyan tudnak túlélni tetszetős és kreatív ötletek éveket, vagy évtizedeket. A SodaStream is ilyen, amelynek megszületése egy londoni ginfőzde tulajdonosának is köszönhető. A szénsavas víz otthoni előállításának ötletét George Gilbey dolgozta ki 1903-ban. Találékonysága révén napjainkban már otthon is olthatjuk a szomjunkat buborékos vízzel.

A szénsavasvíz sohasem megy ki a divatból, de fontos, hogy fenntarthatóvá tegyük a fogyasztását.

„Bár tény és való, hogy egy ideje vissza lehet váltani az eldobható PET-palackokat, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy például egy félliteres, egyszerhasználatos műanyag-palack előállításához 2-3 liter vízre van szükség”

– hangsúlyozta a Palackvisszaváltás keservei – Repontozásos vereség? című előadásában Litkay Gergely humorista. Hozzátette: egy 1,5 literes palack gyártásához körülbelül 0,3 kWh energia szükséges. 2500 darab  palack esetében ez 750 kWh áram, ami körülbelül egy átlagos magyar háztartás éves fogyasztásának felel meg. A legjobb megoldás, ha az eldobható PET-palackokat le sem kell gyártani.

„A SodaStream hosszú ideje a nehéz üdítős csomagok cipelésének, valamint az üvegvisszaváltás egyik legjobb alternatívája. Egy komplex, életmódváltással felérő rendszert kínálunk, amellyel a fogyasztók csökkenthetik ökológiai lábnyomukat”

– hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

A SodaStream az eseményen több újdonságot is bemutatott azok számára, akik számára a fenntarthatóság nemcsak egy divatos szó. Lerántották a leplet a márka új thermo palackjáról, a Fizz&Go-ról, amely akár 12 órán át is melegen, vagy hidegen tudja tartani a betöltött italokat, de szintén a Dumaszínházban debütált a SodaStream Enso két új – matt fekete és homok színű – változata.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss