Tippek
Az önfejlesztés a leglehetetlenebb helyzetből is magasra tud emelni
A sikeres magyar szakember sorstársainak példát, az online vállalkozásoknak utat mutat
Egy magyar cégvezető, Kriston Gábor azt vállalta, hogy saját életével mutat utat sorstársainak, hogy igenis bármilyen mélyről fel lehet jutni a csúcsra. Felmenői kínzó örökségét maga mögött hagyva az önfejlesztés útját választotta, és ma már nemcsak magáról és tágabb családjáról gondoskodik, de azt is zászlójára tűzte, hogy szakterületén, az online marketingben is tudása legjavával segíti a vállalkozásokat a fejlődésben. Londontól New Yorkig, a legnagyobb világcégeket megjárva hazatért, hogy kis falujában, Borsodszentgyörgyön valósítsa meg álmát.
„Számomra az önfejlesztés jelentette a kiutat a gyerekkorom, majd a fiatal felnőttkorom árnyékából. Akkor még azt gondoltam, hogy a családi mintáim olyan jelentősen meghatározzák az életemet, ami elől nincs menekvés. Nem sok híja volt, hogy ez így is legyen. Azonban egyszer eljött az a pont, amikor azt éreztem, eddig és ne tovább! Hálás vagyok az akkori önmagamnak, hogy volt erőm felállni és megtalálni azokat az új célokat, amelyek mentén újraépíthettem magam és az életem. Nagy öröm számomra, hogy ma már az ügynökségemben a családtagjaimat is alkalmazni tudom, akik az évek során stabil szaktudásra tettek szert”, emlékezett vissza Kriston Gábor, folyamatoptimalizáló és online értékesítési szakértő, a DX Labz Kft. cégvezetője.
Weboldalak készítésével 2010-ben kezdett el behatóbban foglalkozni, amikor egy online szakmagazin elindítása kapcsán árajánlatokat kért. A több millió forintos összegek láttán úgy döntött, jobban beleássa magát a témába, hogy megtalálja azt módot, hogy akár egyedül is megalkossa a tervezett portált.
Rögös úton gyűltek a saját tapasztalatok
„Végül sok-sok ügyetlenkedés árán, de sikerült elkészítenem a weboldalt. Szakmai elismerést ugyan elértünk vele, azonban a gazdasági háttér változása miatt egy éven belül le kellett húznunk a rolót. Azt gondolom, mégsem volt haszontalan, ugyanis megmaradt bennem az a felismerés, hogy képes vagyok a semmiből valamit teremteni. Így indultam el az önképzés útján, hogy ezt a képességemet minél magasabb szintre fejlesszem”, avatott be Kriston Gábor.
Hamarosan felépült a webfejlesztő ügynöksége, de az online vállalkozás sokáig csak egy saját magának választott börtönt jelentett. Elmondása szerint többet dolgozott, mint alkalmazottként korábban bármikor.
„10 éves pályafutásom alatt nem találkoztam még olyan átfogó kiadvánnyal, ami segített volna átlátni a sikeres online vállalkozásindítás és weboldalkészítés módszerét. Ehelyett jó néhány munkakörben kellett kipróbálnom magam, számos kihívást kellett megoldanom, és rengeteg könyvet kellett végigrágnom, mire kiforrott az a szemlélet, amit szeretnék másokkal is megosztani. E célból született meg Online gyorsítósáv című könyvem”, jegyezte meg az ország egyetlen Google Minősített Mobil Web Specialistája.
Mankó a sikeres online működéshez
Az elmúlt években annyira sok információ vált elérhetővé az online vállalkozások indításával és üzemeltetésével kapcsolatban, amivel még a szakemberek is nehezen tudják tartani a lépést. Nagyon kevesen látják át, hogy mi az, ami igazán fontos és hasznos. Ez idáig a sikerhez szükséges információk csak különböző médiákon szétszórva, rendezetlenül voltak jelen. A piacra lépő újdonsült vállalkozók, ha kerestek, sem találtak olyan átfogó képet nyújtó kiadványt, amivel nem kell hosszú ideig a sötétben tapogatózniuk.
„A vállalkozásnövekedést segítő módszertannal az a célom, hogy az üzletembereknek rálátásuk legyen az új, online megjelenő vállalkozások buktatóira, valamint azok kivédésére. Az ajánlások gyakorlati alkalmazásával olyan tempóban lesznek képesek az üzletüket felpörgetni, hogy nemcsak sikeresen vehetik fel a versenyt a régi piaci szereplőkkel, de akár le is körözhetik őket. A már online jelenléttel rendelkező vállalkozásokat pedig a fejlesztési lehetőségek feltárásával és a folyamatoptimalizálás eszközeivel kapcsoljuk egy magasabb sebességi fokozatba, hogy biztosítsák pozíciójukat a kihívókkal és a konkurenciával szemben”, ismertette a folyamatoptimalizáló és online értékesítési szakértő, aki a Google-minősítésnek köszönhetően a gyakorlatban alkalmazza azokat a mobil optimalizációs technológiákat, amelyek az elkövetkező években fognak csak piaci sztenderddé válni. Growth Master-ként pedig elsajátította azokat a praktikákat, amelyek a sikeres startupok gyors felfutását segítik elő.
Kriston Gábor az elmúlt 10 év folyamán tapasztalatot szerzett a világ legnagyobb digitális ügynökségénél, valamint a régió legnagyobb szoftverfejlesztő cégénél szoftvermérnökként is. Több millió dolláros projekteken dolgozott, egy másik kitérő során pedig egy 10 országra kiterjedő marketingrendszert hozott létre és koordinált. Az Optimonk fejlesztési vezetőjeként egyenesen a frontvonalról került gyakorlati tudás birtokába a startupokról. Emellett elvégezte a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem felhasználói élménytervezés kurzusát is, és a mai napig folyamatosan dolgozik szakmai tudása elmélyítésén.
“Kötelességemnek éreztem, hogy a nagyvállalati szintű megoldásokat elérhetővé tegyem a kkv-k számára is, rájuk szabott módon. Ez hívta életre vállalkozásunkat, a DX Labz-ot”, hangsúlyozta Kriston Gábor.
A fejlődés önmagunk esetében is elengedhetetlen
Az elhivatott fiatalember az üzleti területet fejlesztő online marketing ügynökség mellett egy startupot is létrehozott, amely a személyes fejlődést hivatott több eszközzel támogatni.
„Azt a fajta gondolkodást képviselem, hogy tudnunk kell, mi a fontos számunkra, mivel mennyi időt töltünk el, illetve, hogy mi az, ami feltölt, amitől jól érezzük magunkat a bőrünkben is. Megalkottam egy ingyenesen elérhető alkalmazást, amely lehetővé teszi mindenki számára, hogy felfedezze önmagát, az igényeit és az elvárásait. Így megtudhatja, hogy mibe érdemes több energiát fektetnie, és miről kellene inkább lemondania a boldogabb, hatékonyabb élethez”, tájékoztatott Kriston Gábor.
Az embereknek üzleti oldalon is segíteni szeretne megérteni, hogy vásárlói miként gondolkodnak. A Funnel Expert oldalon egy ugyancsak ingyenesen hozzáférhető adatbázis szerepel, ahol több mint 100 szakértő sikeres értékesítési oldalai közül tudja mindenki kiválasztani azt, ami az ő üzleti modelljével leginkább egybevág, így olyan tudáshoz juthat, ami a neves elődöknek már dollármilliókat hozott.
„Az oldalon egy kalkulátor is szerepel, amellyel a különböző értékesítési tölcsérek teljesen személyre szabhatók, ezáltal kiszámolható a megtérülésük, illetve a modellezéshez használható szoftver és mesterséges intelligenciát alkalmazó eszközök is hozzájárulnak a célzottabb üzleti stratégia kialakításához”, zárta gondolatait a DX Labz Kft. cégvezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
A hó végéig még elérhetők az ajándék LEGO utalványok a HONOR Magic7 széria mellé
A HONOR LEGO ajánlatai még mindig élnek, és ezt demonstrálják az újabb videók.
A LEGO kreatív termékeinek fotózására tökéletesek a HONOR Magic7 készülékek, a HONOR Magic7 Lite pedig kifejezetten strapabíró is – sőt, a cég extra kedvezményt is kínál a vásárlások mellé.
A HONOR két új videója a HONOR Magic7 széria erősségeit emeli ki. Az első a HONOR Magic7 Lite strapabíróságára összpontosít, amely 2m-es magasságról is leeshet anélkül, hogy sérülne. Legyen szó intenzív LEGO-zásról, vagy a játék közbeni figyelmetlenségről, a telefon bírja a gyűrődést.
A második a HONOR Magic7 Pro 100x-os zoom készségeit helyezi előtérbe, amellett, hogy szemlélteti a Magic Portal 2.0-ban rejlő lehetőségeket. Ha kiszúrunk egy izgalmas LEGO terméket – legyen az valaki kezében, vagy elhelyezve a távolban –, a telefonnal remek képet készíthetünk róla, majd rákereshetünk a termékre, hogy mi is megszerezhessük magunknak.
A promó keretein belül a HONOR Magic7 Lite mellé 20 ezer Ft értékű, míg a HONOR Magic7 Pro mellé 80 ezer Ft értékű LEGO vásárlási utalvány jár március 31-éig – a készlet erejéig. Emellett a HONOR Magic7 széria tagjai féléves extra garanciával szerezhetők be.
További információk a HONOR holnapján: https://www.honor.com/hu/
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások
Gyakoribb ellenőrzések, a régi berendezések cseréje és újak telepítése, megfelelő védelem kialakítása szakértő bevonásával – ezekkel az intézkedésekkel védekezik a Schneider Electric felmérése során megkérdezett vállalkozások többsége az elektromos berendezések és a hálózat meghibásodásából adódó elektromos tüzek ellen.
A kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt években túl sokat nem fordítottak erre a választ adó cégek, pedig több esetben is milliós károkat okoztak ilyen jellegű incidensek. A Schneider Electric az érzékelőktől kezdve a védelmet biztosító eszközökön át az adatokat feldolgozó és a kockázatokat jelző szoftverekig átfogó, integrált megoldást kínál a vállalkozások számára az elektromos tüzek ellen.
Magyarországon évente mintegy 500 ipari tűzeset történt, amelyekben közel ezren haltak, vagy sérültek meg. A statisztikákban az ugyan nem szerepel, hogy ezek között milyen arányban voltak az elektromos tüzek, de a Schneider Electric friss, saját vállalatai ügyfelei körében végzett felmérése alapján az elektromos berendezések vagy hálózatok okozta meghibásodások egyáltalán nem számítanak ritkának a hazai cégeknél, igaz szerencsére csak az esetek kis részében történt eddig komolyabb kár.
A kérdőívet kitöltő társaságok 58,8 százalékánál még soha nem történt elektromos berendezés vagy hálózat okozta meghibásodás, 41,2 százaléknál viszont néhány alkalommal már előfordult ilyen. Ahol voltak ilyen incidensek, azoknál túlnyomó többségében (88 százalék) egyáltalán nem volt, vagy csak minimális mértékű volt a kár. A válaszadók 9 százaléka jelezte, hogy több millió forintos kár keletkezett ilyen probléma miatt, 3 százalék pedig arról számolt be, hogy elektromos tűz keletkezett, és teljesen leégett az érintett egység.
Ahol már volt elektromos berendezés vagy hálózat meghibásodása miatt elektromos tűz, ott az esetek 18 százalékában zárlatos, hibás eszköz okozta azt. Az érintett vállalatok 3 százaléka jelezte, hogy áramszünet/karbantartás utáni visszakapcsolás miatt keletkezett tűz. A válaszadók közel négyötödének nem volt információja arról, hogy mi okozta ilyen helyzetben az elektromos tüzet.
A jövőbeni elektromos tüzek elkerülése érdekében 44 százalék döntött úgy, hogy gyakrabban ellenőrzik a berendezéseket és a hálózatot. A válaszadók közel negyede jelezte, hogy lecserélték a régi berendezéseket és új eszközöket telepítettek, 18 százalék számolt be arról, hogy szakember bevonásával a legmegfelelőbb védelmet építették ki. A kérdőívet kitöltők 15 százalékánál pedig képzést tartottak a munkatársaknak az elektromos tüzek lehetséges okairól, valamint a kockázatok csökkentéséről.
A kutatásból viszont az is kiderült, hogy az elmúlt időszakban túl sokat nem költöttek az elektromos tüzek elleni védekezésre a vállalatok. A helyzet felmérését nehezíti ugyanakkor, hogy a válaszadók jóval több mint felének nem volt információja arról, hogy az elmúlt öt évben mennyit szánt erre a célra vállalata. Közel 18 százalék jelezte azt, hogy semennyit nem fordítottak az elektromos tüzek elleni védekezésre. A válaszadók 15 százalékánál 50 és 500 ezer forint közötti összeget szántak erre a célra az utóbbi öt évben. Egyaránt 3-3-3 százalék jelezte, hogy 500 ezer és 1 millió, 1 és 3 millió, illetve 3 millió forintnál többet fordítottak erre a célra.
Az elektromos tüzek elleni védelmet biztosító eszköz, berendezések kiválasztása kapcsán a legtöbben a funkciókat és a műszaki paramétereket veszik figyelembe, a megkérdezettek közel háromnegyede jelezte ezt. Hat százalék a gyártó és a márka ismertsége alapján választana, míg 21 százalék szakemberre bízná a döntést.
A tűzvédelmi előírások, szabályozások betartása rendkívül fontos, nem csupán a jogszabályi megfelelés, de az emberi élet védelme, a berendezések, épületek megóvása és a termelés folyamatossága miatt is. A Schneider Electric kérdőívét kitöltő cégek több mint fele az interneten tájékozódik az aktuális szabályozásról, de szintén magas azok aránya (35 százalék), akik szakmai fórumokon szerzik be a friss információkat. Konferenciákon, illetve előadásokon egyaránt 6-6 százalék tájékozódik a legújabb előírásokról.
„A mostani felmérésünkből is látszik, hogy szerencsére viszonylag ritkán okoznak igazán komoly problémákat az elektromos meghibásodások és az ezek miatt keletkező tüzek, viszont, ha megtörténik a baj, az sokmilliós kárral járhat. A Schneider Electric átfogó, integrált megoldást kínál a hazai vállalkozások számára az elektromos tüzek elleni védekezéshez. Ez magában foglalja az érzékelőket, ilyenek például a HeatTag okos kábel túlmelegedés érzékelők. Ide tartoznak még a tűzvédelmi berendezések, mint az ívzárlat-védelmi készülékek, amelyek mind moduláris formában az Acti9 termékcsaládunkban, mind kis- és nagyfeszültségű megoldásként a PowerLogic berendezéscsaládban érhetők el. Szintén az integrált megoldás részét képezik az adatokat feldolgozó és a kockázatokat előre jelző EcoStruxure szoftverek. Emellett fontos megemlíteni a komplett, ÉMI hő- és füstelvezetési minősítéssel rendelkező EcoStruxure Building Operation épületautomatika rendszerünket, melynek része a DDC kínálatunk, és a szintén ÉMI minősítésű M340 és M241-es PLC-k, kiegészítve az Altivar 212 frekvenciaváltó családunkkal és HMI készülékekkel, melyekkel komplex hő- és füstelvezetési feladatokat lehet megoldani”
– mutatott rá Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Most érdemes az ügyfeleknek az ingatlanpiacra lépni
A több mint kétszeres hitelpiaci bővülés és a növekvő tranzakciószám folytán történelmi rekordokat dönt az ingatlanpiac, a megfizethetőség azonban nehezíti a lakáshoz jutást – hangzott el az ingatlanszektor egyik legnagyobb eseményén, az OC Summit 2025 Hálózati Csúcstalálkozó és Díjátadó kerekasztal-beszélgetésén, amelyen Nagygyörgy Tibor, Becsei András és Kosztolánczy György elemezte az ingatlanpiac jelenét és jövőjét.
A beszélgetés során Nagygyörgy Tibor, a Biggeorge Holding tulajdonosa, a Biggeorge Property alapító vezérigazgatója kiemelte, hogy a piaci előzménytörténetek is fontosak a mai folyamatok árnyalásához:
„Vissza kell tekinteni a korábbi történésekre, a 2022-es választásokat megelőző időszakra, amikor a kormány intézkedései növelték az emberek bizalmát és jó érzését”
– fogalmazott a szakember.
A vezérigazgató elmondta: a nagyon komoly pénzügyi támogatások, mint az szja-visszatérítés, vagy a Zöld Otthon Program óriási keresletet generált a lakáspiacon. Amikor viszont 2023-ban ezek az ösztönzők kikerültek a rendszerből, részben azért, mert az orosz-ukrán háború nyomán kialakuló energiakrízis miatt inflációs sokkot kapott a gazdaság, ráadásul az állampapírok hozama is drasztikusan emelkedett, ez a kettős hatás lényegében elszívta a befektetői keresletet. A hitelek kamatai magasra emelkedtek, csökkent a kereslet, ami 2024 közepéig tartott, mondta a szakember, egyúttal megjegyezte: a harmadik negyedévtől már egy nominálisan szintet tartó árszínvonal alakult ki, miközben a kamatok is kedvezőbbek lettek. Az állampapírhozam csökkenése miatt a befektetők újra a lakáspiac felé fordultak, így a tavalyi utolsó negyedévtől az idei év jelenlegi időszakáig egy valóban túlfűtött és nagyon likvid piac alakult ki, mondta Nagygyörgy Tibor.
„Egy évvel ezelőtt jóval pesszimistábbak voltunk”
– tekintett vissza Becsei András, a Magyar Bankszövetség alelnöke, az OTP vezérigazgató-helyettese, aki kijelentette: a várakozásoknál sokkal jobb számokat hozott a tavalyi év, így a szektor dübörögve nyitotta az évet. A tranzakciószám nőtt, a hitelpiac történelmi rekordokat döntött:
„Csak a nagyságrendek érzékeltetésére: a lakáshitelpiacon a 2023-as évhez képest több mint kétszeres volt a kereslet”
– mondta. A lejáró vagy kamatfordulóhoz érő állampapírok tőkéje vagy kamata várakozásaink szerint kisebb arányban, de még így is nagy volumenben jelentős befektetési keresletként jelenhet meg az ingatlanpiacon.
„Akik számítottak arra, hogy február-márciusban nagyobb összeghez jutnak, azok már tavaly októberben megjelentek a piacon és elkezdtek nézelődni”
– érzékeltette a legfrissebb folyamatokat Kosztolánczy György, az Otthon Centrum Holding vezérigazgatója.
Úgy vélte, jelentős azoknak a száma, akik ismét az állampapír-vásárlás mellett voksoltak, ugyanakkor valószínűsítette, hogy folyamatosan bővül majd az ingatlanpiacra visszatérők száma is. Megerősítette, a tavalyi extra jó év volt az ingatlanpiacon, annak ellenére, hogy a tranzakciószám nem volt kiugróan magas. A KSH nagyságrendileg 135-138 ezer tranzakciót valószínűsített, ami messze van minden idők legerősebb évétől.
„Idén ennél is jobb évet várunk, 150-160 ezres tranzakciószámot is elérhetőnek tartunk”
– mondta a vezérigazgató.
Nagygyörgy Tibor emlékeztetett arra, hogy idén 8-9 százalékos reálbér-növekedést jósolnak az elemzők, ami plusz löketet jelenthet a piacon.
„Az új építésű lakáspiacon egyértelműen látjuk, hogy a mi projektjeinknél a befektetési célú vásárlók dominálnak a közép- és felsőkategóriás ingatlanok esetében, ahol nagyjából 75-80 százalék az arányuk. Ez is mutatja, hogy van egy plusz kereslet a befektetők részéről.”
– összegezte. A lakóingatlan-fejlesztési szegmens piacvezető cégcsoportjának elsőszámú vezetője szerint a megfizethetőség és a reálbérek emelkedése együttesen fogja meghatározni a jövőben a piacot.
A hitelkamatok várható alakulásáról Becsei András azt mondta: 2022-ben egy alapvetően jó piac volt az 1200 milliárd forintos hitelkihelyezéssel, ami aztán lecsökkent 600 milliárd forintra. Tavaly viszont visszapattant a hitelpiac 1350 milliárdra, ami több mint kétszeres növekedés. Szerinte elképzelhető, hogy idén 1700 milliárd forintra bővül a hitelpiac. „Most olyan történelmi pillanat van, amikor a hitelt felvevő magánember ugyanannyiért tud forráshoz jutni, mint a magyar állam, ami nagyon ritkán fordul elő piaci körülmények között.” Ugyanakkor kijelentette: a hazai és a nemzetközi folyamatok tükrében nem számít arra, hogy a jelenleginél lejjebb menne a kamatszint.
Kosztolánczy György egyetértett ezzel, és nem tanácsolta, hogy erre várjanak az ügyfelek:
„Az elmúlt tíz évben gyakorlatilag majdnem minden nap igaz volt ez a mondás, és az ügyfeleket most kell igazán segíteni a döntéshozatalban: aki kivár, az rosszabbul fog járni negyedév, félév, háromnegyed év múlva”
– fogalmazott.
Az új építésű lakáskínálat szűkössége ugyancsak befolyásolja a folyamatokat, ráadásul Budapest különösen keresett.
„Hasznos lenne, ha több új lakás épülne, nagyságrendileg országos szinten 30-40 ezer lakás. Számtalan oka van annak, hogy miért nincs így, az egyik a szűkös telekkínálat, a másik az ingatlanpiac sajátosságából fakad: a padlógáz-satufék, padlógáz-satufék jellegű működésből”
– érvelt Nagygyörgy Tibor.
Abban mindhárman egyetértettek, hogy a fogyasztói bizalom javult, márpedig ez hagyományosan meghatározza az ingatlannal kapcsolatos döntéseket, így valószínűsíthetően nem kell attól tartani, hogy ugyanolyan nagyságrendű visszaesés következik be, mint 2022-ben. A jövőbeni kilátásokról Nagygyörgy Tibor úgy vélekedett, hogy júniusig szuperintenzív időszak, utána év végéig vagy jövő tavaszig lassabb, de még mindig erős piac valószínűsíthető. Becsei András is hasonló jövőképet vázolt fel, szerinte is most érdemes az ügyfeleknek az ingatlanpiacra lépni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Egészség2 hét ago
Hajhullás okai nőknél és visszér ellen
-
Mozgásban2 hét ago
DACHSER: szárazföldi szállítás Írországból Európába
-
Ipar2 hét ago
Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
-
Okoseszközök2 hét ago
Kiderült, melyik Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
-
Tippek2 hét ago
Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások
-
Gazdaság2 hét ago
Most érdemes az ügyfeleknek az ingatlanpiacra lépni
-
Okoseszközök6 nap ago
Április 7-től további Samsung készülékekre érkezik a One UI 7
-
Egészség2 hét ago
Hogyan aludjunk jól: a közelgő óraátállítás egészségügyi hatásaira hívja fel a figyelmet a Samsung az alvás világnapján