Connect with us

Tippek

Az önfejlesztés a leglehetetlenebb helyzetből is magasra tud emelni

A sikeres magyar szakember sorstársainak példát, az online vállalkozásoknak utat mutat

Egy magyar cégvezető, Kriston Gábor azt vállalta, hogy saját életével mutat utat sorstársainak, hogy igenis bármilyen mélyről fel lehet jutni a csúcsra. Felmenői kínzó örökségét maga mögött hagyva az önfejlesztés útját választotta, és ma már nemcsak magáról és tágabb családjáról gondoskodik, de azt is zászlójára tűzte, hogy szakterületén, az online marketingben is tudása legjavával segíti a vállalkozásokat a fejlődésben. Londontól New Yorkig, a legnagyobb világcégeket megjárva hazatért, hogy kis falujában, Borsodszentgyörgyön valósítsa meg álmát.

„Számomra az önfejlesztés jelentette a kiutat a gyerekkorom, majd a fiatal felnőttkorom árnyékából. Akkor még azt gondoltam, hogy a családi mintáim olyan jelentősen meghatározzák az életemet, ami elől nincs menekvés. Nem sok híja volt, hogy ez így is legyen. Azonban egyszer eljött az a pont, amikor azt éreztem, eddig és ne tovább! Hálás vagyok az akkori önmagamnak, hogy volt erőm felállni és megtalálni azokat az új célokat, amelyek mentén újraépíthettem magam és az életem. Nagy öröm számomra, hogy ma már az ügynökségemben a családtagjaimat is alkalmazni tudom, akik az évek során stabil szaktudásra tettek szert”, emlékezett vissza Kriston Gábor, folyamatoptimalizáló és online értékesítési szakértő, a DX Labz Kft. cégvezetője.

Weboldalak készítésével 2010-ben kezdett el behatóbban foglalkozni, amikor egy online szakmagazin elindítása kapcsán árajánlatokat kért. A több millió forintos összegek láttán úgy döntött, jobban beleássa magát a témába, hogy megtalálja azt módot, hogy akár egyedül is megalkossa a tervezett portált.

Rögös úton gyűltek a saját tapasztalatok

„Végül sok-sok ügyetlenkedés árán, de sikerült elkészítenem a weboldalt. Szakmai elismerést ugyan elértünk vele, azonban a gazdasági háttér változása miatt egy éven belül le kellett húznunk a rolót. Azt gondolom, mégsem volt haszontalan, ugyanis megmaradt bennem az a felismerés, hogy képes vagyok a semmiből valamit teremteni. Így indultam el az önképzés útján, hogy ezt a képességemet minél magasabb szintre fejlesszem”, avatott be Kriston Gábor.

Hamarosan felépült a webfejlesztő ügynöksége, de az online vállalkozás sokáig csak egy saját magának választott börtönt jelentett. Elmondása szerint többet dolgozott, mint alkalmazottként korábban bármikor.

„10 éves pályafutásom alatt nem találkoztam még olyan átfogó kiadvánnyal, ami segített volna átlátni a sikeres online vállalkozásindítás és weboldalkészítés módszerét. Ehelyett jó néhány munkakörben kellett kipróbálnom magam, számos kihívást kellett megoldanom, és rengeteg könyvet kellett végigrágnom, mire kiforrott az a szemlélet, amit szeretnék másokkal is megosztani. E célból született meg Online gyorsítósáv című könyvem”, jegyezte meg az ország egyetlen Google Minősített Mobil Web Specialistája.

Mankó a sikeres online működéshez

Az elmúlt években annyira sok információ vált elérhetővé az online vállalkozások indításával és üzemeltetésével kapcsolatban, amivel még a szakemberek is nehezen tudják tartani a lépést. Nagyon kevesen látják át, hogy mi az, ami igazán fontos és hasznos. Ez idáig a sikerhez szükséges információk csak különböző médiákon szétszórva, rendezetlenül voltak jelen. A piacra lépő újdonsült vállalkozók, ha kerestek, sem találtak olyan átfogó képet nyújtó kiadványt, amivel nem kell hosszú ideig a sötétben tapogatózniuk.

„A vállalkozásnövekedést segítő módszertannal az a célom, hogy az üzletembereknek rálátásuk legyen az új, online megjelenő vállalkozások buktatóira, valamint azok kivédésére. Az ajánlások gyakorlati alkalmazásával olyan tempóban lesznek képesek az üzletüket felpörgetni, hogy nemcsak sikeresen vehetik fel a versenyt a régi piaci szereplőkkel, de akár le is körözhetik őket. A már online jelenléttel rendelkező vállalkozásokat pedig a fejlesztési lehetőségek feltárásával és a folyamatoptimalizálás eszközeivel kapcsoljuk egy magasabb sebességi fokozatba, hogy biztosítsák pozíciójukat a kihívókkal és a konkurenciával szemben”, ismertette a folyamatoptimalizáló és online értékesítési szakértő, aki a Google-minősítésnek köszönhetően a gyakorlatban alkalmazza azokat a mobil optimalizációs technológiákat, amelyek az elkövetkező években fognak csak piaci sztenderddé válni. Growth Master-ként pedig elsajátította azokat a praktikákat, amelyek a sikeres startupok gyors felfutását segítik elő.

Kriston Gábor az elmúlt 10 év folyamán tapasztalatot szerzett a világ legnagyobb digitális ügynökségénél, valamint a régió legnagyobb szoftverfejlesztő cégénél szoftvermérnökként is. Több millió dolláros projekteken dolgozott, egy másik kitérő során pedig egy 10 országra kiterjedő marketingrendszert hozott létre és koordinált. Az Optimonk fejlesztési vezetőjeként egyenesen a frontvonalról került gyakorlati tudás birtokába a startupokról. Emellett elvégezte a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem felhasználói élménytervezés kurzusát is, és a mai napig folyamatosan dolgozik szakmai tudása elmélyítésén.

“Kötelességemnek éreztem, hogy a nagyvállalati szintű megoldásokat elérhetővé tegyem a kkv-k számára is, rájuk szabott módon. Ez hívta életre vállalkozásunkat, a DX Labz-ot”, hangsúlyozta Kriston Gábor.

A fejlődés önmagunk esetében is elengedhetetlen

Az elhivatott fiatalember az üzleti területet fejlesztő online marketing ügynökség mellett egy startupot is létrehozott, amely a személyes fejlődést hivatott több eszközzel támogatni.
„Azt a fajta gondolkodást képviselem, hogy tudnunk kell, mi a fontos számunkra, mivel mennyi időt töltünk el, illetve, hogy mi az, ami feltölt, amitől jól érezzük magunkat a bőrünkben is. Megalkottam egy ingyenesen elérhető
 alkalmazást, amely lehetővé teszi mindenki számára, hogy felfedezze önmagát, az igényeit és az elvárásait. Így megtudhatja, hogy mibe érdemes több energiát fektetnie, és miről kellene inkább lemondania a boldogabb, hatékonyabb élethez”, tájékoztatott Kriston Gábor.

Az embereknek üzleti oldalon is segíteni szeretne megérteni, hogy vásárlói miként gondolkodnak. A Funnel Expert oldalon egy ugyancsak ingyenesen hozzáférhető adatbázis szerepel, ahol több mint 100 szakértő sikeres értékesítési oldalai közül tudja mindenki kiválasztani azt, ami az ő üzleti modelljével leginkább egybevág, így olyan tudáshoz juthat, ami a neves elődöknek már dollármilliókat hozott.

„Az oldalon egy kalkulátor is szerepel, amellyel a különböző értékesítési tölcsérek teljesen személyre szabhatók, ezáltal kiszámolható a megtérülésük, illetve a modellezéshez használható szoftver és mesterséges intelligenciát alkalmazó eszközök is hozzájárulnak a célzottabb üzleti stratégia kialakításához”, zárta gondolatait a DX Labz Kft. cégvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Karácsony körül is fokozottan figyeljünk a biztonságra

Közelegnek az ünnepek, készülünk a pihenésre, de még egy utolsó hajrá vár valószínűleg mindenkire.

Fontos, hogy ilyenkor vigyázzunk magunkra és telefonunkra is, a HONOR pedig pár egyszerű, de a biztonság szempontjából kifejezetten hasznos tippel próbálja segíteni a felhasználókat.

💭 Készítsünk biztonsági mentést a felhőbe – A karácsonyi vagy évzáró bulik sajnos remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megsérüljön telefonunk. Nagyon fontos, hogy készítsünk biztonsági mentést adatainkról, így, ha valami történik is eszközünkkel, nem veszik minden kárba.

💧 Használjunk vízálló tokot – A karácsonyfa-vadászat, az ajándékok begyűjtése és az egyéb szaladgálások balesetveszélyesek, pláne, ha esik vagy havazik. A HONOR legtöbb készüléke ugyan rendelkezik vízállósággal, azonban nem árt, ha szerzünk készülékeinkhez vízálló tokot, hogy legalább belülről ne sérüljenek.

📍 Használjunk helymeghatározást – A nagy sürgés-forgás közepette könnyedén ottfelejthetjük valahol telefonunkat, akár táskánkkal együtt. Az elérhető helymeghatározó alkalmazások segítenek abban, hogy egy másik eszköz segítségével megtaláljuk készülékünket, mielőtt még más csap le rá.

🔒 Ügyeljünk az online biztonságra is – Csábító lehet gyorsan még az utolsó pillanatban beszerezni pár dolgot online, de figyeljünk arra, hogy ne essünk adathalászat áldozatául. Ellenőrizzük a weboldalakat, ahonnan rendelünk, és ne adjuk meg személyes információinkat, jelszavainkat illetékteleneknek. Ügyeljünk arra is, hogy ne nyilvános Wi-Fi-n bonyolítsunk le tranzakciókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Ezek az ajándékok kerülnek a karácsonyfa alá

A karácsonyi ajándékozási szezon nem csak minket, vásárlókat, hanem a játékpiacot is kihívások elé állítja. A hazai piacvezető REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese, Gyaraki Dávid elmondta, hogyan készülnek fel az év végi csúcsidőszakra, amikor éves forgalmuk felét realizálják.

A karácsony egy egészen más bolygó, és a diafilm is új értelmet nyer

A REGIO JÁTÉK működése teljesen átalakul a november-decemberi időszakban, amely „turbófokozatot” igényel a logisztikai háttértől is. A vásárlási szokásokban a Black Friday jelentette a legnagyobb változást az elmúlt években: ez a kampány előrébb hozta a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét, bár a korábbi „letaposós” rohamok konszolidálódtak. A slágertermékek között továbbra is a LEGO és a társasjátékok vezetnek, azonban meglepő módon a diafilmvetítő is mindig toplistás.

A diavetítőt egyébként éppen Gyaraki Dávid édesapja, a vállalat vezetője támasztotta fel, miután húsz évvel ezelőtt hiány volt a régi, lemezgyári kiadásából a piacon. Az új verzió LED-es, nem forrósodik, és kompatibilis a régi filmekkel. Így a klasszikus meséken túl, mint az „Öreg néne őzikéje”, új tartalmak is készülnek, például a „Bogyó és Babóca” vagy a „Kufli” sorozatok.

Társasjáték, nem csak hardcore gamereknek

A boltokat járva szinte egyértelmű, hogy a társasjáték-piac aranykorát éli. A klasszikus, versengő játékok mellett egyre népszerűbbek a kooperatív és asszociációs játékok, így már tényleg mindenki megtalálhatja a számára izgalmas formát. A kooperatív típusúak a közös célokra, például egy szigetről való megmenekülésre vagy az univerzum közös megmentésére fókuszálnak, az asszociációs és absztrakt játékok pedig a kreativitásra építenek.

A modern játékok demokratizálták is a piacot: ma már nemcsak „hardcore gamerek”, hanem átlagos családok is tartalmas, közös élményt találhatnak a társasozásban. Ugyanakkor vannak olyan különlegességek is, mint például a Sikoly társasjáték, amelyben a technológia is szerepet kap: applikáció használatával ugyanis a játék egy pontján a résztvevők egy hívást kaphatnak, és az itt elhangzottak döntik el a további lépéseket.

Érdekesség, hogy míg a játékokat általában többnyire az anyukák veszik, az apukák inkább a társasjáték-felelősök és a távirányítós autók beszerzésében is szívesen is kiveszik a részüket, hiszen tudjuk, hogy „minden játék a bennünk lévő kisgyerek öröme” – fogalmaz a REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese.

A játékok nem az Északi-sarkról, hanem Kínából érkeznek a fa alá

A játékok döntő többsége Távol-Keletről, elsősorban Kínából érkezik, ahol a jól kiépített ipar lehetővé teszi a tömeggyártást. A hazai gyártás ezzel nem tudja felvenni a versenyt, a magasabb alapanyagköltségek és a korlátozott exportcsatornák miatt, így szinte olcsóbb az ottani késztermék, mint az európai nyersanyag.

A játékpiac továbbá jelentősen előfinanszírozott, így elvileg akár már szeptemberben beszerezhetnénk az összes karácsonyi ajándékot. A REGIO JÁTÉK-nál a rendeléseket minimum fél évvel előre leadják, hogy a játékok időben, augusztus végére megérkezzenek. A nagykereskedőik pedig jellemzően szeptember elején töltik fel készleteiket a viszonteladók és vásárlók számára.

Automatizált raktárból, gyorsan, pontosan

Mindennek hátterében óriási logisztikai rendszer áll. A REGIO JÁTÉK 10 ezer négyzetméteres, 2017 óta működő törökbálinti raktára a szezonális időszakban hatalmas terhelést kap. A Kínából, hajóval érkező árukat, az uniós vámellenőrzés után, kamionnal szállítják az országba, majd a központba. Itt szortírozás és betárolás következik, vagy továbbítják az árut a 44 üzlet és a webáruház számára. Mivel karácsony előtt az átlagoshoz képest akár négy-ötszörösére is felpörög a forgalom, ilyenkor akár naponta kétszer is kiszállítanak az üzletekbe.

A raktárt 2020-ban automatizálták, hogy még inkább felgyorsítsák a munkafolyamatokat, minimalizálják a hibákat, és csökkentsék az emberi erőforrásokra való túlzott támaszkodást, mivel a jó munkaerő megtalálása a raktári környezetben is komoly kihívás. A Siemens-technológiával vezérelt és automatizált rendszer most 10 másodpercenként helyez fel egy dobozt a 800 méter hosszú szalagra, kezelve a legkisebb diafilmtől a kétméteres plüssmackókig minden terméket. A fejlesztés a hatékonyság mellett a készletpontosságot is javította: a gép a vonalkódok alapján válogatja a beérkező árut, így például látja, adott darabból mennyit kell betárolni, és mennyi kerüljön a boltokba.

Zöldül a játékpiac is

Ma már a piac és a vásárlók is elvárják, hogy egyre fenntarthatóbb módon állítsák elő a játékokat, miközben azok esztétikusak maradnak. Ez kezdetben ellentmondott a kínai beszállítói logikának, hiszen ez plusz erőforrásokat igényel a gyártás során.

A szülők elsősorban a gyerekek egészsége miatt keresik ezeket a megoldásokat, de persze a pénztárca érzékenysége még mindig meghatározza a döntéseket Gyaraki Dávid szerint. A szakember az Ipar Hangjai podcast friss epizódjában emellett elmondta, hogy nem csak a késztermékek esetében szentelnek figyelmet a környezettudatos megoldásoknak, hanem a törökbálinti raktár működtetését is napkollektorok, illetve energiatároló rendszer segíti, sőt, évtizedek óta bejáratott módszereik vannak a játékok és a kartoncsomagolások újrahasznosítására is.

A teljes adás meghallgatható a Siemens-világ podcast csatornán, valamint az alábbi felületeken:


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Cégek csatlakozását várják a Nemzeti Faültetés Napjához

10 millió fa nemzeti faültetés napja

„Az ország 8 régiójában több helyszínen ültetünk el legkevesebb 100 ezer fát 2025. március 1-jén, de jóval többet szeretnénk, ezért várjuk további környezettudatos cégek jelentkezését” – mondta el a 10 millió Fa főkoordinátora, Hervai Franciska. A partnereink ESG törekvéseik elérése mellett komoly megjelenési felületet kapnak a helyszíneken és kampányaink során, melyeket a Content’ n more (CNM) reklámügynökség koordinál.

Máris több mint 30 közéleti személyiség, köztük Geszti Péter, Döbrösi Laura, Litkai Gergely, és Csányi Vilmos etológus csatlakozott a 10 millió Fa közösség által kezdeményezett Nemzeti Faültetés Napjához. A művészek mellett több cég is beállt a soha nem látott méretű faültetés mellé, mint a Gránit Bank, Anima Travel, Gigawood. „Továbbra is keressük céges partnereinket, akik a „kötelező zöldkonferenciákon túl, 2025 tavaszán cselekednének is, hogy túlszárnyalhassuk eredeti elképzeléseinket, és minél többen örülhessenek az erdősítés, Miyawaki-faültetés, csemeteültetés, városi ültetés eredményeinek – mondta el Hervai Franciska. A 10 millió Fa főkoordinátora hozzátette, hogy a vállalkozások számára a faültetés élménye, és ESG céljaik elérése mellett komoly brandépítési lehetőséget is biztosítanak.

Komoly értéket kapnak a Nemzeti Faültetés Napja partnercégei

A Nemzeti Faültetés Napja során több száz helyszínen, erdőszélen, városi környezetben ültetünk – mely helyszíneken megjelenést biztosítunk partnercégeinknek. Ezenfelül közösségi médiás és sajtómegjelenéseket is szervezünk a Content’ n more (CNM) reklámügynökség támogatásával, melyen partnereink a Nemzeti Faültetés Napja és a 10 millió Fa brand mellet jelenhetnek meg – mondta el Hervai Franciska.

„Nem csak fákat, gondolatokat is ültetünk!”

„Sokak számára túl nagy falatnak tűnik a klímaválsággal felvenni a küzdelmet, mondván, a kormányok, gazdasági szereplők nélkül mindez lehetetlen. Ugyanakkor programtervekkel, konferenciákkal, tanulmányokkal teli a polc, látjuk hová jutottunk, itt a cselekvés ideje! Ahogyan Csányi Vilmos ökológus fogalmazott sajtótájékoztatónkon, ’Magyarországon mintegy 6 milliárd fa található, ezt kellene duplázni, triplázni. A 10 millió fa elültetése az első lépés”. Mi a 10 millió Fánál tapasztaljuk, hogy a faültetésekkel egyben gondolatokat is ültetünk, melyek hosszútávon egy olyan tudatos társadalom kialakulásához vezethetnek, amely képessé válhat szembenézni a globális felmelegedés helyi kihívásaival” – hívta fel a figyelmet Bojár Iván András, a Nemzeti Faültetés Napjának ötletgazdája, a 10 millió Fa alapítója.

Várják csapatok, közösségek, iskolák, dalárdák, focicsapatok és egyházak csatlakozását is a Nemzeti Faültetés Napjához!

„A fa törzse kör alakú, nincs se jobb, se bal oldala. És ugyanígy, nincs bal- és jobboldali klímaválság, hőguta, aszály, árvíz és elsivatagosodás sem” – vallja Bojár Iván András.

A Nemzeti Faültetés Napján, (melyre itt lehet regisztrálni) a becsatlakozó civileken túl valamennyi magyarországi szervezet és szerveződés, intézmény és vállalat részt vehet. Magukat erre az egy alkalomra megszervező iskolák, osztályok, óvodák, laktanyák, egyetemek, tancsoportok, cégek, színházak, kórházak, sport és egyházi közösségek, énekkarok, kiránduló társaságok, multicégek alkalmazottai, jógások és madarászok, a legkülönfélébb társadalmi vagy civil szervezetek tagjai, de akár a nemzeti tőkésosztály vállalatai is – szögezi le a 10 millió Fa alapítványa.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss