Zöld

Így forradalmasította a horgászatot az internet

Képek forrása: Freepik

A horgászat az egyik legnépszerűbb szabadidős tevékenység Magyarországon, aminek számtalan válfaja van a hagyományos fenekezéstől kezdve a kis patakokon űzött legyező horgászatig. A horgászat alapjai sok ezer évre nyúlnak vissza, és a ma használt eszközök, technikák jó része is rendelkezésre állt már az évezred elején. Az internet elterjedése azonban ezt a sportot is nagymértékben átalakította – de hogyan is? Cikkünkben öt fontos változást fogunk bemutatni. Vágjunk is bele!

1.   Minden felszerelés csak egy kattintásnyira van

Képzeljük el, hogy a kétezres évek elején egy kisvárosban lakunk, ahol csak egy horgászbolt van. Emiatt szinte biztos, hogy a pecázás során használt majdnem minden horgászfelszerelés onnan származik. Hacsak nem vagyunk annyira lelkesek, hogy egy hétvégén csak azért órákat autózzunk, hogy meg tudjunk látogatni egy-egy nagyobb horgászboltot.

Ezzel szemben manapság minden termék elérhető online is. Számtalan webáruház termékei közül válogathatunk, beleértve a magyar horgászboltokban nem, vagy csak ritkán forgalmazott termékeket is. Csak néhány kattintás, és érkezik is a speciális etetőanyag vagy egy amerikai csalikülönlegesség!

2.   Sokkal könnyebb új módszereket megtanulni

Az internet előretörésével sokkal több tartalom lett elérhető, nagyrészt ingyen. Míg régebben csak újságokból és rutinosabb horgásztársaktól lehetett megtanulni az új horgászmódszereket, esetleg egy-egy videókazettáról vagy DVD-ről, ma már számtalan cikk és videó elérhető a horgászattal foglalkozó portálokon, illetve a YouTube-on is mint amilyen például a JADABO Fishing csatorna. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lenne szükség a tapasztaltabb horgászok útmutatására, az viszont igaz, hogy sokkal könnyebb információkhoz jutni, ötleteket meríteni.

3.   Az internet összeköt

Az internet számos lehetőséget teremt rá, hogy a hasonló érdeklődésűek megtalálják egymást. A különféle Facebook-csoportokban nemcsak az érdekesebb történeteket, fogásokat lehet megosztani a többiekkel, arra is lehetőség van, hogy kérdezzünk, tapasztalatokat osszunk meg. A horgászat sikeressége rengeteg apró részleten múlik a helyválasztástól kezdve a megfelelő technikák és csalik alkalmázásáig. Mindezeket rengeteg idő kitapasztalni egy-egy horgászhely esetén, a legtöbbünk pedig sajnos folyamatos időhiányban szenved. Az interneten viszont könnyen hasznos információkhoz juthatunk, ami nagymértékben megnöveli a sikeres horgászat esélyeit.

Akár a szombat reggeli kávé mellől is tájékozódhatunk a vízállásról és az időjárási viszonyokról

4.   Kinyílt a világ

Bár a legtöbben egy-egy hazai halfaj horgászatába szerelmesedtünk bele, kinek ne mozgatná meg a fantáziáját egy-egy trópusi halóriás vagy éppen egy féltonnás cápa? A YouTube-on rengeteg különleges halfaj horgászatát követhetjük nyomon az alaszkai fehér toktól kezdve az óriási amazonasi arapaimától egészen a fehér cápáig. Legyünk őszinték magunkkal: húsz évvel ezelőtt a fél kezünket odaadtuk volna, hogy egy-egy ilyen videót megnézhessünk, most pedig mindez csak egy kattintásnyira van!

5.   Rugalmasabban tudunk felkészülni a horgászatra

A mai ember folyamatos időszűkében szenved. A horgászatot azonban meg kell tervezni: végig kell gondolni, hol és hogyan szeretnénk pecázni, milyen horgászfelszereléssel szeretnénk nekivágni a pecának, meg kell tervezni a bevásárlást. És bár az ismerős vizek vallatása legtöbbször már gond nélkül megy rutinból, egy-egy új víz felfedezése vagy új felszerelés, technika kipróbálása nagyon alapos tájékozódást, kellő utánajárást igényel. A mai világban mindez sokkal egyszerűbbé vált. Az interneten utánanézhetünk majdnem minden fontos információnak, körbekérdezhetünk, és az új felszerelések beszerzése is roppant egyszerű a számos horgász webáruház széles kínálatának köszönhetően. Érdemes olyan webshopot keresni, amit szakértők üzemeltetnek, és ahol tanácsokat is tudnak adni. Ezért remek választás a JADABO online horgászüzlet, mert nemcsak a remek termékkínálat szól mellettük, hanem arra is lehetőséged van, hogy emailen, illetve telefonon segítséget kérj tőlük!

Konklúzió

Persze az internet nem helyettesíti a tapasztalatot és a tudást. Ne gondoljuk, hogy két YouTube-videóból fél óra alatt kitanuljuk a bojlifőzés rejtelmeit vagy a gumihal homokos aljzaton történő vezetésének csínját-bínját. Ezzel együtt az online világ óriási segítséget nyújt. Használjuk arra, amire való, és sokkal inkább kinyílik a világ!

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!