Okoseszközök

CES 2019: A Samsung bemutatja a csatlakoztatott életmód vízióját

A következő generációs termékek és technológiák mellett a mesterséges intelligencia (MI), az IoT és az 5G legújabb fejlesztéseire alapozza csatlakoztatott életmód vízióját a Samsung.

A 2019-es Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (Consumer Electronics Show, CES) a vállalat a mesterséges intelligencia alapú robotplatformját is bemutatta, amely a hétköznapokat teszi még gördülékenyebbé, így például az idősödő népesség számára nyújt segítséget a mindennapi egészségügyi rutin elvégzésében.

hs-kim-president-and-ceo-of-consumer-electronics-division-samsung-electronics-at-ces-2019-samsung-press-conference-3

“A Samsung 2019-ben ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját. Az elmúlt öt évtizedben elkötelezettek voltunk az iránt, hogy jelentős újításokat hozzunk a felhasználók számára. Idén még egy szintet lépünk: piacvezető szerepünk nyújtotta lehetőségekből a legtöbbet hozzuk ki, és megvalósítjuk a csatlakoztatott életmódról alkotott víziónkat.” 

– mondta el HS Kim, a Samsung Electronics Fogyasztói elektronikai üzletágának elnök-vezérigazgatója.

 

Az IoT, az 5G és az MI elhozza az összekapcsolt, intelligens termékek korát

A csatlakoztatott életmód az IoT, az 5G, valamint a MI által teremtett ökoszisztémára és az ennek köszönhető zavartalan felhasználói élményre épül. A Samsung a CES-en ismertette, hogy a legújabb intelligens megoldásai milyen innovációkat hoznak el a teljes termékportfólió számára.

A SmartThings applikáció egységesítése és a SmartThings Cloud bevezetése óta a SmartThings ökoszisztéma még átfogóbb lett. A regisztrált felhasználók száma 220 százalékkal, az applikáció letöltéseinek száma pedig 61 százalékkal nőtt. Mindemellett az ökoszisztémában résztvevő partnerek száma is 44 százalékkal emelkedett. Mára a felhasználók a SmartThings-élményt olyan élen járó márkák termékein keresztül tapasztalhatják meg, mint az Amazon, Google, Bose, Sylvania és Plume.

A Samsung a telekommunikációs piac egyik vezető szereplőjeként elkötelezett az iránt, hogy az 5G hálózatban rejlő lehetőségeket minél több vásárlóhoz eljuttassa. Az Európai Távközlési Szabványügyi Intézet adatai szerint a vállalat az elsőszámú szabadalmi tulajdonos, hiszen 2018 novembere óta több mint 2000 5G szabadalmat regisztráltak. Emellett a Samsung a világ első cége, amely megkapta az FCC jóváhagyását egy kereskedelmi forgalomba szánt 5G eszközre. A vállalat a főbb amerikai szolgáltatóknál és Koreában is mindhárom mobilszolgáltatónál forgalomba hozta az otthoni és mobil 5G hálózatot, emellett kísérleteket folytat Európában és Ázsiában. A Samsung célja, hogy az 5G teljesítményt széleskörben is elérhetővé tegye, így várhatóan 2019 első felében 5G-s okostelefont mutat be.

A Samsung szerint a mesterséges intelligencia akkor a leghasznosabb, ha összetett világunkat egyszerűbbé teszi. Ennek érdekében a vállalat hét globális mesterséges intelligencia központot hozott létre, és termékeiben, valamint szolgáltatásaiban is egyedülálló technológiákat alkalmaz. Emellett pedig a Samsung NEXT és a Samsung Stratégiai és Innovációs Központ (SSIC) több mint 20 mesterséges intelligenciával foglalkozó startupba fektetett be az elmúlt öt évben.

Újgenerációs élmények 2019-ben a Samsungtól

A Samsung a jövőben is innovatív megoldásokkal könnyíti meg a hétköznapokat és még inkább személyre szabott, egyedi élményekkel gazdagítja a felhasználók életét.

Szórakozás:

A Samsung az idei CES-en mutatta be az eddigi legnagyobb, 98 colos 8K QLED televízióját, amellyel a 65, 75, 82 és 85 colos modellekből álló 2019-es kínálatát egészíti ki. A 2019-es 8K sorozat a Quantum Processor 8K chipnek köszönhetően a lehető legjobb QLED képminőséget, dizájnt és okos megoldásokat nyújtja, a lenyűgöző 8K felbontás pedig mostantól még több méretben érhető el. A felhasználó a tartalmakat nézheti akár streaming szolgáltatáson vagy set-top box-on keresztül, valamint HDMI kábel vagy USB eszköz segítségével, a Samsung szabadalmazott Mesterséges Intelligencia alapú technológiája az eredeti felbontástól függetlenül felismer és feljavít bármilyen tartalmat, hogy az a kristálytiszta 8K minőséget közelítse meg. A QLED 8K a Samsung eddigi legokosabb és legerősebb TV-je.

2019-ben a Samsung Smart TV-k még több lehetőséget biztosítanak a tartalom kereséshez és még gördülékenyebb együttműködést tesznek lehetővé a csatlakoztatott eszközökkel, mint ezelőtt bármikor. A továbbfejlesztett mesterséges intelligencia algoritmus elemzi a felhasználó előfizetett szolgáltatásait, kedvenc tartalmait és tévénézési szokásait, aki a Universal Guide segítségével könnyebben találhatja meg a számára tökéletes tartalmat. A felhasználók az eddigieknél még gyorsabban és egyszerűbben találhatják meg és irányíthatják hangvezérléssel kedvenc tartalmaikat az új Bixby és az AI Remote használatával, emellett pedig az Amazon Echo-n és a Google Home-on keresztül is lehetőségük nyílik Samsung televíziójukat vezérelni.

Amellett, hogy a Samsung Smart TV szolgáltatás még több szórakozási lehetőséget, értéket és nyílt platform funkciót nyújt a felhasználóknak, a vállalat bejelentette, hogy tavasztól az iTunes Filmek és TV-műsorok alkalmazás is elérhető lesz a 2019-es Samsung Smart TV modelleken, amelyek egyúttal Apple AirPlay 2 támogatást is kapnak. A 2018-as Samsung Smart TV modelleken a támogatás egy firmware-frissítést követően lesz elérhető. A Samsung Smart TV-ken debütáló iTunes Filmek és TV-műsorok alkalmazás több mint 100 országban, míg az AirPlay 2 támogatás 190 országban lesz elérhető.

Munka:

A Samsung egy sor új, innovatív terméket mutatott be, amelyek a produktivitást és a rugalmasságot ötvözve megkönnyítik a felhasználók mindennapjait. A Samsung Space Monitor sima és funkcionális kialakítása lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kizárólag a monitor kijelzőjére fókuszáljanak. Az eszköz egyedi, helytakarékos megoldással segíti a felhasználók hatékonyságát: egy minimalista stílusú, asztalra illeszthető állvány segítségével a monitor könnyedén előre és hátra billenthető, így a lehető legtöbb helyet hagyja szabadon az asztalon. A kifinomult formatervezésen túl a Space Monitor egy lehetőségekben gazdag, magas teljesítményű képernyőt jelent. A 27 colos modell részletgazdag, tűéles képekkel kínál QHD felbontást, a 32 colos modell pedig 4K UHD-ben jeleníti meg a kívánt tartalmakat.

Csatlakoztatott vezetés:

A Samsung a HARMAN-nal közös legújabb fejlesztését is bemutatta, amely jól példázza a vállalat innovatív autóipari szerepvállalását. A Digital Cockpit 2019 olyan összekapcsolt autós élményt nyújt, amelynek alappillérei az összeköttetés, a személyre szabhatóság és biztonság.

A Bixby csatlakoztatott vezetési megoldásnak köszönhetően a felhasználók egy hosszú út előtt távolról is ellenőrizhetik autójuk benzinszintjét vagy beállíthatják a jármű belső hőmérsékletét. A fedélzeti kamerák segítségével az új Digital Cockpit felismeri az egyes sofőröket és utasokat, majd hozzájuk igazítja az utasteret. Beállítja a kijelzőt, ülésfűtést, világítást és bekészíti a kedvenc zenei lejátszási listákat. A hátsó ülésen utazókat személyre szabott kijelzők szórakoztatják, ők akár a beépített Samsung DeX-hez is csatlakozhatnak, hogy útközben végezzék el a munkájukat. A Digital Cockpit 2019 a tükörhelyettesítő rendszernek és a kamera alapú biztonsági megoldásoknak köszönhetően nyújt még biztonságosabb vezetési élményt.

Mindez a Cellular-V2X technológiájának köszönhető, amely az autóipari technológiákkal ötvözi a Samsung mobilhálózatok terén szerzett szakértelmét. A Samsung C-V2X-ével az autók képesek információt fogadni és elemezni, ennek köszönhetően a vezetés a jövőben még biztonságosabb és még élvezetesebb élményt lesz.

Eszközmegoldások:

A jövő MI technológiája az intelligencia magas szintű kezelésén alapszik.  Ennek érdekében a Samsung egy olyan átfogó megoldás-portfólió létrehozásán dolgozik, amely átalakítja az intelligens eszközök jövőjét.

A Samsung mobilkészülékek memóriájának és a mesterséges intelligencia által támogatott processzorainak köszönhetően, beleértve a nemrég bemutatott Exynos Auto termékcsaládot, a készülékek gyorsabban és hatékonyabban működnek. Ugyanakkor a fejlett memóriamegoldások megfelelnek a jövőbeli adatközpontok és vállalkozások szigorú követelményeinek, így az összetettebb mesterséges intelligencia alapú feladatok sem jelentenek nehézséget.

A jövő mesterséges intelligenciájának robotplatformjai

A Samsung az olyan robotikai fejlesztésével, mint a Samsung Bot Care, a Samsung Bot Air, a Samsung Bot Retail, valamint a Samsung GEMS felvillantotta a csatlakoztatott életmód jövőjét.  A vállalat robotikai újításai közül elsőként bemutatott Samsung Bot Care a felhasználók napi egészségügyi rutinjának elvégzésében segít.

A mesterséges intelligencia és robotika terén elért eredményeivel és új eszközeivel a vállalat azért dolgozik, hogy pozitív hatással legyen a társadalomra és egy még élhetőbb világot teremtsen.

A Samsung csatlakoztatott életmód víziójával kapcsolatban további információ, képek és videók a https://news.samsung.com oldalon érhetők el.

Okoseszközök

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

one ui

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.

A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.

Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.

A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.

A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.

További információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss