Connect with us
Hirdetés

Tippek

A Biztonságosabb Internet Napja: A Google 5 + 1 tippje az online biztonságért

Mindannyian tudjuk, mennyire fontos az internetes biztonság. De vajon hányan tesznek valóban azért, hogy megvédjék magukat online?

A Google megbízásából a YouGov erről végzett felmérést Magyarországon. Az internet biztonságosabb használatához pedig a Google 5 + 1 tippet ad most.

 

A Biztonságosabb Internet Napja alkalmából, új felmérést készített a Google megbízásából a YouGov elnevezésű piackutató cég több mint húsz országban, többek között Magyarországon is.  Az eredmények alapján a magyar internetezők leginkább (59 százalék) pénzügyi információik (pl. banki adataik) és (11 százalék) személyes információik (pl. lakcím)  biztonságáért aggódnak. A válaszadók 5 százalékának az általa látogatott weboldalak/internetes keresési előzményeinek, 4 százalékának személyes pillanatainak (pl. családi fotók), és szintén 4 százalékának a kollégáknak, a barátoknak és a szeretteiknek küldött e-mailek védelme a legfontosabb. Ugyanakkor 10 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy  nincs olyan információ, amelyet különösképpen védeni szeretne az interneten.

google01

A megkérdezettek 41 százaléka még nem tapasztalt semmilyen online visszaélést, vagy csalási kísérletet. 28 százalékuk kapott adathalász (phishing) e-mailt, 20 százalékuk esetében vírus vagy más kártevő szoftver fertőzte meg számítógépüket, amelynek eredményeként személyes adatokat manipuláltak, loptak vagy töröltek. 16 százalékuk panaszkodott arra, hogy jogtalanul fértek hozzá a közösségi médiás és/vagy e-mail-fiókjaihoz. 10 százalékuk pedig arról számolt be, hogy szélhámosság áldozata lett azáltal, hogy előre fizetett  olyasvalamiért (termékért vagy szolgáltatásért) az interneten, ami nem létezett.

google02

Online fiókunk védelmének erősítésére számos bevált módszer létezik, ezekkel viszont továbbra is kevesen élnek. A magyar internetezők mindössze 33 százaléka használ eltérő jelszavakat, míg 7 százalékuk ugyanazt a jelszót adja meg minden online fiókjához . A kétlépcsős azonosítást továbbra sem használja egyik online fiókjához sem a magyar internetezők 28 százaléka. Ezzel a felmérésben részt vett országok közül Magyarország a legutolsó helyen áll. A megkérdezettek közel 30 százalékát teszik ki azok, akik félévnél ritkábban vagy soha nem ellenőrzik az online biztonsági beállításaikat (pl. Google Biztonsági Ellenőrzés) . Az internetes böngészők rendszeres frissítését, amellyel sokat tehetünk online biztonságunkért, a magyar internetezők 12 százaléka kevesebb mint félévente, és további 9 százaléka soha nem végzi el.

google05

google03

google06

Tudjuk, hogy az átlagember nem IT biztonsági szakember, de nem is kell annak lenni ahhoz, hogy nagyobb biztonságban legyünk online. A Biztonságosabb Internet Napja alkalmából a Google  5 egyszerű, mégis rendkívül hatékony internetes biztonsági tippet ajánl, amelyek nagy része néhány perc alatt elvégezhető, a bónusztipp segítségével pedig biztonsági próbának vethetik alá magukat az arra vállalkozók.

  1. Tartsuk használt szoftvereinket naprakészen.

Online tevékenységünk védelmében nagy segítség, ha a szoftverek legfrissebb rendelkezésre álló verziója fut az általunk használt internetes böngészőkben, operációs rendszerekben és az eszközeinken futó alkalmazásokon egyaránt. Vannak olyan szolgáltatások, mint például a Google Chrome, amelyek automatikusan frissülnek. Más szolgáltatások értesíthetik a felhasználót, amikor szükségessé vált a frissítés, ezeket minél előbb érdemes elvégeznünk.

  1. Használjunk egyedi jelszót minden egyes fiókunkhoz.

Ugyanazon jelszó használata több fiókhoz növeli a biztonsági kockázatot. Ez olyan, mintha ugyanazt a kulcsot használnánk az otthonunkhoz, az autónkhoz és az irodánkhoz – ha valaki hozzáférést szerez az egyikhez, az összes veszélybe kerülhet. Ezért érdemes minden fiókhoz egyedi jelszót létrehozni, hogy megszüntessük ezt a kockázatot és így nagyobb biztonságban tudhatjuk fiókjainkat.

Érdemes továbbá megfontolni a jelszómenedzser használatát – mint amilyennel a Google Chrome is rendelkezik, amely segít a jelszavak létrehozásában, védelmében és számon tartásában minden egyes online fiókunk számára.

  1. Használjuk a Google Biztonsági ellenőrzést.

A Google Biztonsági ellenőrzés személyre szabott és megbízható biztonsági javaslatokkal segít megőrizni Google fiókunk biztonságát.

A Google Biztonsági ellenőrzés  nem csak akkor járul hozzá védelmünkhöz, amikor a Google-t használjuk. Az ellenőrzés hasznos tippeket ad ahhoz, hogy nagyobb biztonságban legyünk a világhálón. Emlékeztet, hogy használjunk képernyőzárat a telefonunkon, felülvizsgálja a Google fiókunkba történő harmadik személyek általi bejelentkezéseket, illetve megmutatja, hogy milyen oldalakra és alkalmazásokba jelentkeztünk be Google fiókkal.

A Biztonsági ellenőrzés a myaccount.google.com/security oldalon érhető el.

  1. Adjunk a fiókunkhoz másodlagos telefonszámot vagy e-mail-címet, és tartsuk ezeket naprakészen.

A biztonsági információk – mint a telefonszám vagy  másodlagos e-mail-cím – megadása gyorsabb újbóli hozzáférést biztosít a fiókhoz, ha valamiért elveszítenénk azt, vagy nem tudunk bejelentkezni. Fontos, hogy a megadott telefonszám, vagy e-mail-cím változása esetén frissítsük a biztonsági adatokat is.

Számos internetes szolgáltatásnál a másodlagos telefonszám vagy e-mail-cím arra is szolgál, hogy értesítést kapjunk a fiókunkban történő gyanús tevékenységekről, illetve segítségével kizárhatók a fiókból az azt jogtalanul használó személyek.

Például, ha egy ismeretlen eszköz jelentkezik be a Google fiókunkba,  egy, a biztonsági telefonszámra elküldött kód megadásával tudjuk igazolni a belépés legitimitását.  Biztonsági adatok megadásához látogassanak el a  Google Fiók oldalra.

  1. Tegyünk még egy lépést és állítsunk be kétlépcsős azonosítást.

Menjünk biztosabbra, és állítsunk be kétlépcsős azonosítást, ami a felhasználónév és a jelszó megadásán túl egy második lépcsőt is igényel a fiókba való bejelentkezéshez. A második megerősítő lépés lehet egy alkalmazás által generált 6 jegyű kód, egy értesítés, ami egy általunk megadott megbízható eszközre érkezik, vagy egy biztonsági hardverkulcsot is alkalmazhatunk (ez a legerősebb második lépés).

A kétlépcsős azonosítással jelentősen csökkenthető annak esélye, hogy valaki jogosulatlanul hozzáfér fiókunkhoz. Amikor viszont beállítottuk ezt a biztonsági megoldást, minden belépésnél legyünk készen a második lépcsős megerősítésre.

google04

A kétlépcsős azonosítás a Google Fiókunkban a Biztonság menüpontban állítható be.

  • 1 Bónusz tipp: Tesztelje adathalász e-mail felismerő képességeit!

A Google kvíze, a Jigsaw segítségével kipróbálhatja, hogy valóban felismeri-e az adathalász (phishing) e-mailaket. Semleges, veszélytelen környezetben tesztelheti, hogy helyesen azonosítja-e az adathalász e-maileket, vagy óvatlanul is rákattint néhány, nem biztonságos linkre. (A kvíz jelenleg csak angolul érhető el.  További információ az adathalász e-mailekről itt található.)

Tippek

A hatékony a karácsonyi készülődés alapja – Hogyan készülhet el a karácsonyi vacsora a konyhai főzőlapon?

Az európai háztartásokban a főzőlap alapeszköz a konyhában, amelyet a felhasználók 64 százaléka[i] rendszeresen használ. Ugyanakkor ezeknél is előfordulhatnak nehézségek.

A kutatások[ii] azt mutatják, hogy a felhasználók harmada (36%) számára a tisztán tartás jelenti a legfőbb kihívást, 35 százalékuk pedig aggódik a magas energiafogyasztás miatt. Ezen kívül a felhasználók 31 százaléka nehezen talál helyet a főzőlapon a nagyobb edényeknek és serpenyőknek, így kevésbé tudnak sokoldalúan főzni, például az ünnepi fogások elkészítése is tovább tarthat.

A karácsonyi készülődésnek mindig is része volt a család kedvenc fogásainak elkészítése. Ez azonban kellemetlen pillanatokkal is járhat, amikor egyszerre készítenénk minden finomságot, vagy amikor a takarításra kerül a sor. A Samsung ezeket a kihívásokat felismerve fejlesztette ki a FlexZone technológiát is tartalmazó indukciós főzőlapjait, amelyeket úgy terveztek, hogy innovatív funkcióikkal és élvonalbeli kialakításukkal megoldást hozzanak ezekre a nehézségekre.

Sima felületek, könnyebb tisztítás

A Samsung indukciós főzőlapjainak egyik legfontosabb előnye a könnyű tisztíthatóság. A hagyományos főzőlapokon, különösen a gázégős vagy elektromos típusokon, gyakran kis réseket és egyenetlen felületeket találunk, amelyeken megragad az ételmaradék és a zsír, ezzel időigényessé és bosszantóvá téve a tisztításukat. A Samsung indukciós főzőlapjai ezzel szemben elegáns, sima üvegfelülettel érkeznek, amely minimalizálhatja a szennyeződés felhalmozódását és egyszerűsítheti a takarítását.

A sima felületről a felhasználók könnyedén letörölhetik a fröccsenéseket és az ételmaradékot, így a tisztítás gyors és könnyű lehet. Ráadásul az indukciós technológia biztosítja, hogy csak az edény melegedjen fel, a környező felület pedig hideg maradjon. Ez nemcsak a biztonságot növelheti, hanem megakadályozhatja, hogy az étel ráégjen a főzőlapra, tovább egyszerűsítve a tisztítási folyamatot. Az ünnepi rohanásban, amikor az idő nagy érték, ez a megoldás kellemes megkönnyebbülést jelenthet a folyamatos takarításhoz képest.

Energiahatékonyság

A magas energiafogyasztás szintén gyakori probléma lehet a főzőlapot használók körében. A Samsung indukciós főzőlapjai energiahatékony melegítési technológiával a serpenyőkben keletkező mágneses súrlódást használják fel a hő közvetlen átvitelére, ahelyett, hogy a környező levegőt melegítenék. Ez a célzott megközelítés rövidebb főzési időt és hatékonyabb energiafelhasználást eredményezhet.

A gyors felmelegedés és a pontos hőmérséklet-szabályozás fokozhatja a főzés hatékonyságát is, így a felhasználók gyorsabban készíthetik el az ételeiket és pontosabban követhetik a recepteket.

FlexZone technológia a sokoldalú főzéshez

A nagy edények és serpenyők elhelyezésére kevésbé alkalmas kialakítás könnyen okozhat frusztrációt a felhasználóknak, különösen akkor, amikor nagy adagokat szeretnének főzni, például a karácsonyi vacsorára. A Samsung FlexZone technológiával ellátott indukciós főzőlapjai megoldhatják ezt a problémát, mivel nagyobb rugalmasságot biztosíthatnak a főzőedények elhelyezésében. A FlexZone funkció automatikusan az edény tényleges méretéhez igazítja az indukciós fűtési zónát, így mindenféle edénytípus elhelyezhető rajta, a kis serpenyőktől a nagyobb, ovális alakú, tűzálló edényekig, vagy akár a téglalap alakú sütőedényekig.

Ennek az alkalmazkodóképességnek köszönhetően a felhasználók maximálisan kihasználhatják a főzési teret, anélkül, hogy a teljesítmény közben romlana. Akár családi vacsorát készítünk, akár nagyobb vendégségre készülünk, a FlexZone technológia gondoskodhat róla, hogy megfelelően felkészüljünk a kedvenc fogásainkkal.

Az esztétikus kialakítás és a praktikus funkcionalitás találkozása

A Samsung indukciós főzőlapjainak tervezésében a funkcionalitás az első, de az esztétika sem marad figyelmen kívül. A főzőlapok letisztult, modern megjelenése a minimalista kialakításnak és a ferde élű kivitelnek köszönhetően bármilyen konyhai berendezéshez illeszkedhet. Akár a klasszikus, akár a kortárs stílust kedvelik a felhasználók.

A slim fit kialakítású indukciós főzőlapok zökkenőmentesen passzolhatnak a különböző konyhai munkalapokba, és nagyobb tárolóhelyet biztosíthatnak a készülék alatt. A praktikus funkcionalitás és az esztétikus megjelenés kombinációjának köszönhetően a Samsung indukciós főzőlapjai könnyen a magyar felhasználók kedvencei is lehetnek.

Jövőálló konyhai megoldás

Egy olyan korszakban, amikor a kényelem, a hatékonyság és a tudatosság is kiemelten fontos, a Samsung FlexZone technológiával ellátott indukciós főzőlapjai jelentős előrelépést jelenthetnek a konyhai fejlesztések terén. A sima felületek és a sokoldalú FlexZone technológia révén ezek az eszközök a konyhai fejlesztések új szintjét jelenthetik. Ezek nemcsak régóta fennálló kihívásokat oldhatnak meg, hanem szervezettebb, hatékonyabb és élvezetesebb főzési élményt is nyújthatnak. Ahogy a háztartások igényei is folyamatosan fejlődnek az intelligens otthoni megoldások terén, a Samsung indukciós főzőlapjai mind a funkcionalitás, mind a stílus terén teljesítik az elvárásokat.

[i] Forrás: A Samsung Digital appliances, 1500 fős mintán végzett kutatása a prémium szegmenshez tartozó felhasználók körében. Az adatfelvétel az Egyesült Királyságban, Németországban és Lengyelországban történt 2024 novemberében.

[ii] Forrás: A Samsung Digital appliances, 1500 fős mintán végzett kutatása a prémium szegmenshez tartozó felhasználók körében. Az adatfelvétel az Egyesült Királyságban, Németországban és Lengyelországban történt 2024 novemberében.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon

Kép forrása: Pexels

A járműtörténet-ellenőrző szolgáltatások terjedésével ma már egyre több autós számára magától értetődő, hogy vásárlás előtt megvizsgálja a kiválasztott jármű előéletét.

A tudatos vásárlás célja nem más, mint elkerülni az olyan autókat, amelyeknek a múltja kockázatokat hordoz. Akár elhanyagolt állapotról, akár korábbi balesetről vagy rejtett hibákról van szó, a biztonságos közlekedés szempontjából ezek a járművek aggályosak lehetnek, és gyakrabban hibásodhatnak meg.

Érdemes azonban tudni, hogy nem minden sérülés jelent valós veszélyt. Egy felületi karcolás vagy apró horpadás nem veszélyezteti az autó biztonságos használatát. A szakértők szerint sokkal beszédesebb a kár összege – ez árulkodhat arról, hogy történt-e komolyabb ütközés a jármű múltjában.

A carVertical autóipari adatelemző cég friss tanulmánya szerint az év bizonyos hónapjaiban rendre magasabb a balesetek aránya. De mikor nő igazán a kockázat?

Nem a rossz útviszonyok okozzák a legtöbb balesetet

Sokan úgy gondolják, hogy a kemény téli időjárás ugrásszerűen megnöveli a balesetek számát. A statisztikák azonban mást mutatnak: a téli ütközések többsége kisebb koccanás, amelyet leggyakrabban gyorshajtás, nem megfelelő követési távolság vagy rossz látási viszonyok okoznak. A közlekedésbiztonsági szakértők egyetértenek abban, hogy a téli hónapokban az autósok rendszerint óvatosabban vezetnek – ennek köszönhetően kevesebb a súlyos baleset.

Magyarországon a legtöbb kárbejegyzést májusban (9,3%), januárban (9,2%) és júniusban (9,2%) rögzítették, míg a legkevesebbet decemberben (6,4%), novemberben (7,5%) és áprilisban (8%) jegyezték fel.

„Ezeket a kiugró értékeket részben a januári kedvezőtlen útviszonyok, valamint a tavasszal és a nyár elején megnövekedett forgalom magyarázhatja. Ahogy emelkedik a hőmérséklet, az autósok magabiztosabban vezetnek – a sűrűbb forgalommal együtt ez azonban gyakran növeli a balesetek kockázatát”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autópiaci szakértője.

Használtautó-vásárláskor döntő lehet a kár­előzmény ellenőrzése

A legmagasabb átlagos kárértéket – 2267 eurót (mintegy 913 600[B1]  forintot) – októberben rögzítették. A legalacsonyabb értéket ezzel szemben májusban mérték, amely 12%-kal maradt el az őszi csúcsértéktől.

Az októberi magasabb átlagos kárérték összefüggésben állhat a változó időjárási viszonyokkal, a sötétben vezetett órák számának növekedésével, illetve az őszi ünnepek miatt megnövekedett forgalommal. Ezek a tényezők növelhetik a balesetek valószínűségét és súlyosságát, ami magasabb javítási költségeket eredményezhet.

Buzelis szerint használtautó-vásárlás előtt elengedhetetlen a jármű előéletének ellenőrzése.

„Ha a jelentés több ezer eurós korábbi kárról árulkodik, érdemes komolyan mérlegelni a vásárlást. A rejtett szerkezeti sérülések ugyanis csökkenthetik az ütközésbiztonságot, és baleset esetén súlyos következményekkel járhatnak.”

„Nagyon fontos, hogy alaposan átnézzük a járműtörténeti jelentésben szereplő kárbejegyzéseket. Vigyük el az autót hivatalos szervizbe, és kérjük meg a szerelőt, hogy ellenőrizze: szakszerűen javították-e ki a korábbi sérüléseket. Enélkül az autóvásárlás túlságosan kockázatossá válhat, és csak a szerencsénkben bízhatunk”

– teszi hozzá Buzelis

Módszertan

A carVertical tanulmánya a vállalat felhasználói által 2018 és 2024 között vásárolt járműtörténeti jelentéseit elemezte. A jelentésekben szereplő kárbejegyzéseket havi bontás szerint százalékos arányokká alakították, majd ezeket rangsorolták.

A 30 országban működő carVertical több mint 900 nemzetközi adatbázisból, köztük rendvédelmi szervek, kormányzati és állami nyilvántartások, pénzügyi intézmények, valamint apróhirdetési portálok információiból gyűjt adatokat. A vállalat évente több millió járműtörténeti jelentést dolgoz fel, amelyek alapján friss, egyedi információkkal szolgál a használtautó-piacról, beszámol a legújabb trendekről és átfogó előrejelzéseket készít.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A Google már válaszol helyetted – de vajon hivatkozik rád?

GEO, automatizált kampányok, prediktív célzás és dinamikus kreatívok – ez már nem sci-fi, ez a jelen.

A következő egy-két évben a generatív AI által vezérelt keresési élmény tovább fog terjedni. Az AI-összefoglalók a találati lista élén jelennek meg, ami csökkentheti az organikus forgalmat bizonyos weboldalak számára. Ugyanakkor a PPC hirdetések egyre inkább integrálódnak ezekbe az AI-alapú válaszokba, miközben a kampánykezelés szinte teljesen automatizálttá válik.

A hangsúly a jövőben az adatvezérelt stratégiaalkotásra helyeződik át. A legnagyobb változás a Generative Engine Optimization (GEO) térnyerése lesz, amely az AI keresőkre való optimalizálást célozza. A Google AI Mode hazai bevezetése, az Agent 2 Agent protocol és a Model context protocol megjelenése tovább növeli a márkajelenlét és az említések fontosságát a linkekkel szemben.

Tartalomkészítés az AI-nak is: új elvárások, új lehetőségek

A tartalomkészítés és kulcsszókutatás terén is paradigmaváltás zajlik. Varjú János az INTREN analitika és CRO, SEO, valamint fejlesztés üzletágainak vezetője kiemeli: az AI keresők – különösen a Google AI Overview és AI Mode – már nem csupán a beírt szavakat, hanem a mögöttes felhasználói szándékot is értelmezik. „A tartalmaknak rövid, önállóan értelmezhető bekezdésekből kell állniuk, amelyek egy-egy gondolatot fejeznek ki, maximum 20 szavas mondatokkal. A query-fan-out mechanizmus miatt nem elég a konkrét kulcsszavakra válaszolni – a látens kérdésekre is reagálni kell. Mostantól nem csak a felhasználónak és a Google-nek, hanem az AI-nak is tartalmat kell készítenünk” – hangsúlyozza a szakértő. Az AI-generált tartalmak használata nem tiltott, sőt segíthet a folyamatok gyorsításában, de a végső minőségért továbbra is emberi kontroll szükséges.

Új SEO korszak: a GEO megjelenése

Az AI-alapú keresőalgoritmusok térnyerésével új optimalizálási szemlélet vált szükségessé: ez a Generative Engine Optimization (GEO). Varjú János elmondta: a GEO a klasszikus SEO alapjaira épül, de kiegészül azokkal a technikákkal, amelyek lehetővé teszik, hogy a tartalmak megjelenjenek az AI által generált keresési válaszokban. „Technikai szempontból elengedhetetlen a Semantic HTML és a strukturált adatok alkalmazása, míg tartalmi oldalon az AI standardek – rövid bekezdések, kérdés-válasz párok, tartalmi mélység és hitelesség – kerülnek előtérbe. A topical clustering, vagyis a tartalmi központok kialakítása kulcsfontosságú lett a témák teljes lefedéséhez” – emeli ki a szakértő.

PPC kampányok új motorja: az AI és automatizált siker

A mesterséges intelligencia mára a PPC platformok szíveként működik. Az AI nemcsak az organikus kereséseket, hanem a fizetett kampányokat is új szintre emelte. Bakóczy Bence, az INTREN Ad Operations üzletág vezetője szerint a PPC kampányok teljesítménye négy kulcsterületen javult: hatékonyabb licitálás és költségkezelés, prediktív célzás, dinamikus hirdetési kreatívok és teljesen automatizált kampánytípusok. „Kevesebb erőforrásból nagyobb valószínűséggel lehet sikeres kampányokat futtatni az AI segítségével” – fogalmaz. A szakértő szerint az AI az automatizált licitstratégiáktól kezdve a hirdetési kreatívok és szövegek generálásán át a célközönségek prediktív elemzéséig minden szinten jelen van. „Az algoritmusok folyamatosan tanulnak a kampányadatokból, hogy egyre hatékonyabban találják meg azokat a felhasználókat, akik a legnagyobb valószínűséggel konvertálnak” – hangsúlyozta. Ez a fejlődés lehetővé teszi, hogy a kampányok gyorsabban, pontosabban és kevesebb emberi beavatkozással érjenek el eredményeket.

Stratégia előtérben, kontroll kézben

Az AI eszközök megjelenésével a kampányoptimalizálás fókusza jelentősen átalakult. A napi szintű operatív feladatok helyett ma már a stratégiai tervezés került előtérbe. „A szakember feladata az AI számára a megfelelő üzleti célokat és kereteket meghatározni, a rendszerek által generált javaslatokat felügyelni, és a mélyebb, stratégiai elemzésekre koncentrálni” – emelik ki az INTREN szakértői. Ugyanakkor figyelmeztetnek: a túlzott AI-függőség „fekete doboz” effektust eredményezhet, ahol a hirdető elveszíti az átláthatóságot. Az algoritmusok nem mindig képesek reagálni a hirtelen piaci változásokra vagy a márkaépítési szempontokra, ezért a szakértői kontroll továbbra is elengedhetetlen lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss