Tippek

A Biztonságosabb Internet Napja: A Google 5 + 1 tippje az online biztonságért

Mindannyian tudjuk, mennyire fontos az internetes biztonság. De vajon hányan tesznek valóban azért, hogy megvédjék magukat online?

A Google megbízásából a YouGov erről végzett felmérést Magyarországon. Az internet biztonságosabb használatához pedig a Google 5 + 1 tippet ad most.

 

A Biztonságosabb Internet Napja alkalmából, új felmérést készített a Google megbízásából a YouGov elnevezésű piackutató cég több mint húsz országban, többek között Magyarországon is.  Az eredmények alapján a magyar internetezők leginkább (59 százalék) pénzügyi információik (pl. banki adataik) és (11 százalék) személyes információik (pl. lakcím)  biztonságáért aggódnak. A válaszadók 5 százalékának az általa látogatott weboldalak/internetes keresési előzményeinek, 4 százalékának személyes pillanatainak (pl. családi fotók), és szintén 4 százalékának a kollégáknak, a barátoknak és a szeretteiknek küldött e-mailek védelme a legfontosabb. Ugyanakkor 10 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy  nincs olyan információ, amelyet különösképpen védeni szeretne az interneten.

google01

A megkérdezettek 41 százaléka még nem tapasztalt semmilyen online visszaélést, vagy csalási kísérletet. 28 százalékuk kapott adathalász (phishing) e-mailt, 20 százalékuk esetében vírus vagy más kártevő szoftver fertőzte meg számítógépüket, amelynek eredményeként személyes adatokat manipuláltak, loptak vagy töröltek. 16 százalékuk panaszkodott arra, hogy jogtalanul fértek hozzá a közösségi médiás és/vagy e-mail-fiókjaihoz. 10 százalékuk pedig arról számolt be, hogy szélhámosság áldozata lett azáltal, hogy előre fizetett  olyasvalamiért (termékért vagy szolgáltatásért) az interneten, ami nem létezett.

google02

Online fiókunk védelmének erősítésére számos bevált módszer létezik, ezekkel viszont továbbra is kevesen élnek. A magyar internetezők mindössze 33 százaléka használ eltérő jelszavakat, míg 7 százalékuk ugyanazt a jelszót adja meg minden online fiókjához . A kétlépcsős azonosítást továbbra sem használja egyik online fiókjához sem a magyar internetezők 28 százaléka. Ezzel a felmérésben részt vett országok közül Magyarország a legutolsó helyen áll. A megkérdezettek közel 30 százalékát teszik ki azok, akik félévnél ritkábban vagy soha nem ellenőrzik az online biztonsági beállításaikat (pl. Google Biztonsági Ellenőrzés) . Az internetes böngészők rendszeres frissítését, amellyel sokat tehetünk online biztonságunkért, a magyar internetezők 12 százaléka kevesebb mint félévente, és további 9 százaléka soha nem végzi el.

google05

google03

google06

Tudjuk, hogy az átlagember nem IT biztonsági szakember, de nem is kell annak lenni ahhoz, hogy nagyobb biztonságban legyünk online. A Biztonságosabb Internet Napja alkalmából a Google  5 egyszerű, mégis rendkívül hatékony internetes biztonsági tippet ajánl, amelyek nagy része néhány perc alatt elvégezhető, a bónusztipp segítségével pedig biztonsági próbának vethetik alá magukat az arra vállalkozók.

  1. Tartsuk használt szoftvereinket naprakészen.

Online tevékenységünk védelmében nagy segítség, ha a szoftverek legfrissebb rendelkezésre álló verziója fut az általunk használt internetes böngészőkben, operációs rendszerekben és az eszközeinken futó alkalmazásokon egyaránt. Vannak olyan szolgáltatások, mint például a Google Chrome, amelyek automatikusan frissülnek. Más szolgáltatások értesíthetik a felhasználót, amikor szükségessé vált a frissítés, ezeket minél előbb érdemes elvégeznünk.

  1. Használjunk egyedi jelszót minden egyes fiókunkhoz.

Ugyanazon jelszó használata több fiókhoz növeli a biztonsági kockázatot. Ez olyan, mintha ugyanazt a kulcsot használnánk az otthonunkhoz, az autónkhoz és az irodánkhoz – ha valaki hozzáférést szerez az egyikhez, az összes veszélybe kerülhet. Ezért érdemes minden fiókhoz egyedi jelszót létrehozni, hogy megszüntessük ezt a kockázatot és így nagyobb biztonságban tudhatjuk fiókjainkat.

Érdemes továbbá megfontolni a jelszómenedzser használatát – mint amilyennel a Google Chrome is rendelkezik, amely segít a jelszavak létrehozásában, védelmében és számon tartásában minden egyes online fiókunk számára.

  1. Használjuk a Google Biztonsági ellenőrzést.

A Google Biztonsági ellenőrzés személyre szabott és megbízható biztonsági javaslatokkal segít megőrizni Google fiókunk biztonságát.

A Google Biztonsági ellenőrzés  nem csak akkor járul hozzá védelmünkhöz, amikor a Google-t használjuk. Az ellenőrzés hasznos tippeket ad ahhoz, hogy nagyobb biztonságban legyünk a világhálón. Emlékeztet, hogy használjunk képernyőzárat a telefonunkon, felülvizsgálja a Google fiókunkba történő harmadik személyek általi bejelentkezéseket, illetve megmutatja, hogy milyen oldalakra és alkalmazásokba jelentkeztünk be Google fiókkal.

A Biztonsági ellenőrzés a myaccount.google.com/security oldalon érhető el.

  1. Adjunk a fiókunkhoz másodlagos telefonszámot vagy e-mail-címet, és tartsuk ezeket naprakészen.

A biztonsági információk – mint a telefonszám vagy  másodlagos e-mail-cím – megadása gyorsabb újbóli hozzáférést biztosít a fiókhoz, ha valamiért elveszítenénk azt, vagy nem tudunk bejelentkezni. Fontos, hogy a megadott telefonszám, vagy e-mail-cím változása esetén frissítsük a biztonsági adatokat is.

Számos internetes szolgáltatásnál a másodlagos telefonszám vagy e-mail-cím arra is szolgál, hogy értesítést kapjunk a fiókunkban történő gyanús tevékenységekről, illetve segítségével kizárhatók a fiókból az azt jogtalanul használó személyek.

Például, ha egy ismeretlen eszköz jelentkezik be a Google fiókunkba,  egy, a biztonsági telefonszámra elküldött kód megadásával tudjuk igazolni a belépés legitimitását.  Biztonsági adatok megadásához látogassanak el a  Google Fiók oldalra.

  1. Tegyünk még egy lépést és állítsunk be kétlépcsős azonosítást.

Menjünk biztosabbra, és állítsunk be kétlépcsős azonosítást, ami a felhasználónév és a jelszó megadásán túl egy második lépcsőt is igényel a fiókba való bejelentkezéshez. A második megerősítő lépés lehet egy alkalmazás által generált 6 jegyű kód, egy értesítés, ami egy általunk megadott megbízható eszközre érkezik, vagy egy biztonsági hardverkulcsot is alkalmazhatunk (ez a legerősebb második lépés).

A kétlépcsős azonosítással jelentősen csökkenthető annak esélye, hogy valaki jogosulatlanul hozzáfér fiókunkhoz. Amikor viszont beállítottuk ezt a biztonsági megoldást, minden belépésnél legyünk készen a második lépcsős megerősítésre.

google04

A kétlépcsős azonosítás a Google Fiókunkban a Biztonság menüpontban állítható be.

  • 1 Bónusz tipp: Tesztelje adathalász e-mail felismerő képességeit!

A Google kvíze, a Jigsaw segítségével kipróbálhatja, hogy valóban felismeri-e az adathalász (phishing) e-mailaket. Semleges, veszélytelen környezetben tesztelheti, hogy helyesen azonosítja-e az adathalász e-maileket, vagy óvatlanul is rákattint néhány, nem biztonságos linkre. (A kvíz jelenleg csak angolul érhető el.  További információ az adathalász e-mailekről itt található.)

Tippek

Annyit költünk az autóra, amennyiből egy egzotikus nyaralásra is mehetnénk

autóbérlés

Mára a bérlés a legtöbbeknek kifizetődőbb lehetőség.

Kiszámoltuk már valaha, mennyibe kerül a saját autónk, pusztán attól, hogy van? Valóban használjuk és kihasználjuk olyan mértékben, hogy megérje fenntartani, és fizetni utána évről évre a tetemes költségeket? Ma már elavult szemlélet az, hogy saját autó nélkül megáll az élet, hiszen olyan bérlési formák állnak rendelkezésre, amelyeknek köszönhetően, ha akarjuk, naponta másik járművet használhatunk, az utazási céljainknak megfelelően.

Az állandó költségek mellett, mint például a gépjárműadó, a biztosítás, az autópálya-matrica, a műszaki vizsga, a karbantartás, az autómosás és a tisztítás, folyamatosan ki vagyunk téve az üzemanyagárak hektikus változásainak, és nap mint nap vesződhetünk a parkolás nehézségeivel, nemcsak a belvárosban, de sokszor a saját otthonunk előtt is. Nem beszélve arról, hogy az autónk évről évre veszít az értékéből, használattól függően és attól függetlenül is. Megdöbbentő adat, hogy egy jármű teljes élettartamának 90%-át parkolva tölti.

„Ha ezeket a költségeket mind összeadjuk, több százezres nagyságrendű végeredményt kapunk, amellyel minden évben soványabb lesz a pénztárcánk. Amennyiben nem a munkaeszközünk, és nem állandó jelleggel használunk autót, vagy különböző típusú járművekre lenne igényünk, jobb megoldás lehet vásárlás helyett az alkalmi autóbérlés. Akkor pedig, ha feltétlenül szükséges saját autót fenntartani, az ezzel kapcsolatban felmerülő költségeinket csökkenthetjük az autó bérbeadásával”

– emelte ki Gajdos István, a RentBen Kft. üzletfejlesztési menedzsere.

A RentBen Kft. munkatársai kalkulációt készítettek arról, milyen összeget nyel el egy autó, amíg a birtokunkban van. Azt az eredményt kapták, hogy például egy VW Polo vagy egy Fiat 500 esetében egy ötéves ciklus költségeit – amiben a jármű értékcsökkenése is szerepel – visszaosztva havi 118.000 Ft-ot költünk a gépjárműre átlagosan. Éves szinten ez 1.416.000 Ft-ra jön ki, amiből vígan elmehetnénk a családdal akár a Fülöp-szigetekre is. Ezzel szemben, ha ilyen típusú személyautóra van szükségünk, már 9000 Ft-ért is tudunk bérelni egy napra.

Alkalmazásból is lehet bérelni

Autót bérelni többféle szempontból is hasznos lehet. Ha mégis autóvásárlásra adnánk a fejünket, érdemes alaposan körbejárni, melyik típus lenne számunkra a legoptimálisabb választás, mind kényelem, mind pedig gazdaságosság szempontjából. A bérautók széles választéka erre is kiváló lehetőséget nyújt. De nagy segítséget jelenthetnek akkor is, ha a sajátunkat szervizbe kell adni, és a kieső napokban – gyakran hetekben – szeretnénk enyhíteni a hiányát.

„Képtelenség, hogy annyiféle autónk legyen, ahányféle felhasználási módra lehet szükségünk életünk során. Az autóbérlés viszont megoldás lehet minden esetre. Költözéshez bérelhetünk kisteherautót vagy furgont, utazásokhoz egy kényelmes szedánt vagy terepjárót, jeles alkalmakra választhatunk egy luxus- vagy sportautót, nyári kiruccanáshoz pedig egy kabriót – de ami a legfontosabb, nem vagyunk egyetlen jármű használatára korlátozva”

– hangsúlyozta Gajdos István.

A RentBen 2022 májusában jelent meg a hazai piacon, az azóta eltelt időben a 4000-et is meghaladta felhasználóinak a száma. Az alkalmazásba átlagosan napi 30-an regisztrálnak, és havonta közel 250-en aktívan használják a bérbeadási vagy a bérlési lehetőséget. Jelenleg közel 200 autó található a rendszerben, számuk dinamikusan növekszik.

Mit vállal egy bérbeadó?

A legtöbb autókölcsönzőnél kategóriánként egy-két típus közül választhatnak a betérők, a kocsikat a helyszínen vehetik át, kaució fejében, és sok esetben kilométer-korlátozással vihetik el a kiszemelt járművet.

„Ezzel szemben a RentBenen magánszemélyek és cégek adják bérbe saját autóikat, sokkal rugalmasabb feltételek mellett. Számos autó kilométer-korlátozás nélkül, kauciómentesen foglalható, és gyakran azt is vállalják a bérbeadók, hogy elviszik a járművet az előre egyeztetett helyre, ahol a bérlő kényelmesen át tudja venni. A szerződéskötés és a fizetés is online történik. Az autókra a bérbeadás idejére teljes körű casco biztosítás köthető, a 2010 után gyártott járművek esetében”

– jelezte a RentBen Kft. menedzsere.

A platformon problémás gépkocsival nem találkozunk, csupán 2005 után gyártott modellt regisztrálhat a tulajdonosa, emellett a RentBen lehetővé teszi a bérlők számára, hogy az autó átvételekor díjmentesen lemondhassák a bérlést, amennyiben kifogásolható az autó műszaki állapota.

„A RentBenen konkrétan azt a járművet vehetjük át, amit kiszemeltünk az applikációban. Minden bérleti feltétel látható az adott autó adatlapján, ezért nem kell számolni sem rejtett költségekkel, sem apróbetűs résszel”

– tette hozzá Gajdos István.

Bizalmi együttműködés, szigorú szabályokkal

A bérbeadást követően az applikációban értékelhetik egymást a felek, ami mind a bérbeadót, mind a bérlőt arra sarkallja, hogy korrekt, megbízható hozzáállást tanúsítson az ügylet során. Akiről egymás után két alkalommal is egycsillagos értékelés érkezik, végleg kikerül a rendszerből.

„Így tudjuk biztosítani annak a feltételeit, hogy hosszú távon csak a legjobb, legmegbízhatóbb bérbeadók és bérlők lehessenek jelen a platformon”

– mutatott rá az üzletfejlesztési menedzser, aki azt is elárulta, hogy ügyfeleik között találhatók olyanok is, akik életvitelszerűen külföldön tartózkodnak, de amikor ügyintézés, rokonlátogatás miatt vagy bármi más célból hazaérkeznek, bérelt autóval biztosítják a mobilitásukat.

Ma már sokszor ajándékként is többre értékeljük a tárgyaknál az élményeket, amit az a szokás is jelez, hogy gyakran bérelnek kabriókat, magas értékű luxusautókat egy-egy napra pusztán az életérzés, az élmény kedvéért. De sokan kíváncsiak az elektromos autókra is, hogy a környezetvédelmi szempontok mellett mennyire praktikus a használatuk a mindennapokban. A fiatalabb korosztályt pedig az is motiválja, hogy a közösségi oldalakra készítsen fotókat vagy videókat egy-egy különleges járgánnyal.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Mikor kössünk termékbiztosítást?

termékbiztosítást

Mivel a forgalmazók kötelesek felelősséget vállalni a jogszabályban meghatározott ideig a termékeik javításáért, a legtöbben nem is gondolunk bele, amikor új elektronikai eszközt vásárlunk, hogy az a tervezettnél előbb felmondhatja a szolgálatot.

Így viszont kellemetlen meglepetést okozhat valamilyen hiba jelentkezése vagy egy, a rendeltetésszerű használat ellenére is meghibásodó alkatrész a jótállási idő leteltével. Ilyenkor válhat hasznunkra a termékbiztosítással is kiegészített jótállás. Az Euronics tapasztalatai szerint sok vásárló nincs tisztában a lehetőségeivel eszközei védelme kapcsán – holott sokat spórolhatnának készülékeik használati idejének kitolásával.

Egy éve változtak a jótállási feltételek

Már kicsivel több mint egy éve, hogy változtak a jogszabályban meghatározott jótállási feltételek: 2021 óta a megvásárolt termék árától függ az erre vonatkozó idő, azaz 10 000 és 100 000 Ft között 1 év, 100 001 és 250 000 Ft között 2 év, 250 001 Ft felett pedig 3 év jótállást kapunk egy termék mellé. Ezektől a keretektől a forgalmazók csak pozitív irányban térhetnek el. Ha valamilyen, a rendeltetésszerű használat mellett felmerülő problémával szembesülünk, a jótállási időn belül a forgalmazó köteles orvosolni ezt. Ehhez fontos, hogy a vásárláskor kapott jótállási jegyet és/vagy a vásárlás tényét igazoló számlát, nyugtát őrizzük meg a jótállási idő érvényességéig – mindkét dokumentummal érvényesíthetjük ugyanis jogainkat. A 2021 óta érvényes változtatások értelmében már a termék csomagolását sem szükséges megőriznünk – enélkül is visszaveszik a hibás terméket az üzletek.

Ismerjük a lehetőségeinket!

A jogszabály négy lehetőséget kínál a vásárlónak, ha jótállási időn belül jelentkezik az üzletben egy meghibásodott termékkel.

  1. Kérheti a meghibásodott termék javítását – erre a vállalkozásoknak 15 napon belül törekedniük kell, 30 nap eltelte után pedig kötelesek új készülékre cserélni a terméket.
  2. A vásárló kérheti a termék cseréjét.
  3. Igényelhet a fogyasztó a vételár arányos leszállítását a hibára hivatkozva, a hibát pedig maga javíttathatja ki.
  4. A vásárló a vételárat is visszakérheti, azaz elállhat a vásárlástól, amennyiben az üzlet nem vállalja a hiba javítását vagy a termék kicserélését vagy, ha a vásárló már nem tart igényt ezekre. Ezt jelentéktelen hiba esetén nem teheti meg a vásárló, a hiba mértékét pedig a szakszerviz bevizsgálása nyomán a forgalmazó állapítja meg.

A készülékeinket minden más esetben is egy szerviz vizsgálja be, és az eredmény alapján a forgalmazó állapíthatja meg, hogy jogos-e a vásárló igénye.

Érdemes tudnunk, hogy a jótállási idő kezdetének a rögzített bekötésű, 10kg-nál nagyobb, tömegközlekedési eszközön nem szállítható termékek esetében a tényleges bejelentés számít, a kisebb termékek esetében pedig a leadás időpontja a mérvadó.

Fontos, hogy ezek a szabályok a kötelező jótállási időre vonatkoznak – vannak esetek, amikor a forgalmazó úgy dönt, egyes alkatrészekre vagy termékekre hosszabb jótállást kínál, ezeket érdemes külön észben tartani, feljegyezni.

Még a kávéfőzőt is biztosíthatjuk

Ha biztosra akarunk menni, érdemes termékbiztosítást is kötni, hiszen ezek sokkal szélesebb körben és/vagy hosszabb időszakban garantálják a termékkel kapcsolatban felmerülő problémák megoldását. Az Euronicsnál összességében a nagy háztartási gépekre kötik a legtöbb termékbiztosítást – a biztosítások 22%-át a mosó- és szárítógépek, 13%-át a hűtők, fagyasztók és egyéb nagy háztartási termékek teszik ki –, valamint a vásárlók szeretik biztonságban tudni a televíziókat és az IT-termékeket is. A műszaki áruházláncnál a felsorolt termékkategóriákban nagyjából minden 15. termékre kötnek biztosítást.

Az Euronics szakértői szerint a mobiltelefonok kategóriájában a korábbi éveknél kevesebben kötöttek termékbiztosítást 2022-ben, holott ezeknél az eszközöknél a legnagyobb a kijelzőtörések, balesetek száma. Érdekesség továbbá, hogy a biztosított termékek között volt a tavalyi évben okosóra, drón és kávéfőző is.

Mikor és mit érdemes biztosítani?

Az Euronics szakértői szerint bármilyen termékre érdemes lehet biztosítást kötni, de fontos, hogy mindig tisztában legyünk, azzal, hogy milyen típusú károkra és meddig terjed a megvásárolt pénzügyi termék. A kiterjesztett garancia biztosítás például a jótállás lejárta után nyújtja a javítási- és csereszolgáltatásokat, míg a balesetbiztosítás a termékben hir­telen, váratlanul, külső behatás következtében bekö­vetkező kár elleni védelemre vonatkozik. Egy termékbiztosítással akár a vásárlástól számított 5 éven át biztonságban tudhatjuk a termékünket.

A szakértők elsősorban a nagyobb értékű termékekre, illetve a könnyen károsodó eszközökre javasolják a termékbiztosítást. Ilyenek lehetnek például a mobiltelefonok, a televíziók, a nagyháztartási gépek, a nagyobb értékű tabletek, laptopok. Új készülék vásárlásakor érdemes átgondolnunk, hogy milyen eszközök védelmére lehet szükségünk – csak ekkor, a vásárlással egyidőben köthetünk ugyanis biztosítást. Bár kezdetben valóban plusz kiadást jelent ez az elővigyázatosság, számos bosszúságot – és hosszú távon kiadást – spórolhatunk meg, hiszen például egy mobiltelefon vagy laptop meghibásodása, sérülése esetén nem kell majd rögtön búcsút mondanunk féltett adatainknak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így ismerhetjük fel a rosszindulatú online hirdetéseket

Ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az általában nem igaz

Szinte minden marketingcsatornának nevezhető felületen próbálják átverni az embereket az adathalászok és a csalók, ami az etikus hirdetők esélyeit is rontja. De mit tehet a felhasználó annak érdekében, hogy ne essen bűnözők áldozatául? Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember szerint ehhez kritikus gondolkodásmódra van szükség, és bármilyen hitelesnek is tűnik egy hirdetés, kétszer-háromszor is meg kell vizsgálni annak valóságtartamát. Hozzátette, a cégeken is nagy a teher: hiába van valakinek renoméja, már egyetlen meggondolatlan akcióval is óriási kárt tud okozni magának.

Alighanem mindenki találkozott már olyan rosszindulatú hirdetéssel, melyet akár nagy állami vagy multinacionális cégek nevében hoznak létre bűnözők, hogy adatokat lopjanak el vagy rosszindulatú programokat telepítsenek az áldozatok eszközein. Ez történhet akár a közösségi médiában, a keresőkben vagy akár SMS-ben is, de platformtól függetlenül a támadók egyaránt súlyos károkat tudnak okozni a magánszemélyeknek és a vállalatoknak egyaránt.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója arról beszélt, ezeket a kamu hirdetéseket lehetetlen betiltani, így a felhasználóknak mindig résen kell lenniük azért, hogy egy óvatlan kattintás miatt ne kerüljenek bajba.

„Hiába rutinos internetező valaki, a nagy rohanásban még a legnagyobb profik is képesek beleszaladni egy-egy ilyen átverésbe. A közösségi médiában, a böngészőkben mindig nyitott szemmel kell járni, és nem szabad egy pillanatra sem lankadna a figyelemnek, mert a csalók bármikor lecsaphatnak és visszaélhetnek az adatainkkal, rosszabb esetben rátehetik a kezüket a bankban tárolt vagyonunkra is”

– hívta fel rá a figyelmet a szakember.

Mint fogalmazott, a rosszindulatú hirdetések gyakori ismérve, hogy generáltak, ami ránézésre is látszik rajtuk. Ezek az oldalak, reklámok furcsának tűnhetnek, alattuk jellemzően sokszor nem létező Facebook-kommenteket helyeznek el, de ezek nem vezetnek sehova. Gál Kristóf a felhasználóknak azt tanácsolja, legyen gyanús számukra, ha egy olyan korábban nem ismert weboldalra tévednek, ami nagyon jónak tűnik és ahol kiemelkedő ajánlatokat találnak. Ezeket a reklámokat duplán is meg kell nézni, mielőtt bármit rendelnénk, mert az esetek nagy százalékában lehúzásról van szó.

„Általános tapasztalat, hogy az embereknek kényelmes elhinni a hangzatos ígéreteket még akkor is, ha azok szinte csodaszámba mennek. Meg lehet úszni ugyanakkor az átveréseket, ha nem vesszük készpénznek, hogy egy ingyenes bármilyen termék minden, akár évek óta tartó problémánkat megoldja. Ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az általában nem igaz”

– jelentette ki.

Trükkös megoldások nélkül is lehet érvényesülni

A Klikkmarketing alapítója kérdésre válaszolva elmondta, a tech óriások képtelenek hatékonyan felvenni a harcot a rosszindulatú hirdetésekkel szemben, ami nagyon komoly nyomást helyez az etikus hirdetőkre is. Éppen ezért minden cég számára nagy felelősséggel jár, hogy megbízható hirdetéseket készítsen.

„Már a nagyotmondással is nagy öngólt rúghat magának bárki. Ilyen lehet például, ha a hírlevélben taglalt termék teljesen más, mint amit a tárgysorban feltüntetünk. A vásárlók érzékenyek az átverésekre, különösen a szaporodó rosszindulatú hirdetések miatt, és ha valaki visszaél a fogyasztók bizalmával, akkor hosszú távon nagyot bukhat ezzel”

– sorolta.

Gál Kristóf a cégeknek azt javasolja, ne akarjanak becsapni senkit: a fenntartható, kiszámítható marketing ugyan nehezebb, drágább és lassabb lehet, de időtálló és akár évekre megalapozhatja egy szervezet sikereit. A presztízshez az kell, hogy egy-egy meggondolatlan akcióval se degradálja le magát a cég, mert arra hosszú távon nem lehet építeni.

A vállalkozófejlesztő szakember legújabb könyvében egyebek mellett arra hívja fel a cégvezetők figyelmét, hogy élettartam értékben kell gondolkozniuk, és olyan minőséget képviselni, ami a cégnek és a vevőnek is egyaránt jó, kompromisszumok nélkül: trükkös, félig kamu megoldások nélkül is lehet ugyanis jól lehet érvényesülni a piacon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss