Connect with us

Szórakozás

Gyorsuló pályán az e-sport

Az elmúlt öt évben az idei a harmadik olyan év, amikor az e-sport megjelenik a Deloitte által felvázolt legfontosabb trendek listájában, amik a sportot meghatározzák a következő időszakban.

Az e-sport az egyik olyan terület, ami profitálhat a jelenlegi járványügyi helyzetből is.

A gamerek 40 százaléka néz hetente legalább egyszer e-sport esemény közvetítést – derül ki a Deloitte 2019-es Digital Media Trends kutatásából. A Deloitte arra számít, hogy 2020-ban az e-sport még nagyobb fokozatra kapcsol: az e-sport ligák ugyanis egyre jobban előtérbe kerülnek, és egyre több együttműködés és interakció figyelhető meg a csapatok, ligák és játékosok között.

Ahogy az e-sport-ökoszisztéma bővül, a Deloitte szakértői növekedést várnak a streaming és sugárzott szponzorációk növekedésében, többek között olyan platformokon, mint a Twitch, a YouTube Gaming, a Facebook Gaming, a Mixer vagy a Smashcast. Ahogy az új üzletág fejlődik, új márkanevek és szponzorációs lehetőségek jelennek meg, különösen olyan márkák esetében, amelyek a tipikus játékos életmódhoz természetüknél fogva igazodnak, például hardvergyártók, energiaitalok vagy étkezési brandek.

Megváltozik a rajongókkal való viszony

A hagyományos bajnokságok, sportcsapatok és játékosok szemében a rajongó a néző volt, üzleti szempontból is tipikusan nézőként gondoltak a fanokra. Ez változófélben van: már felhasználókról beszélhetünk, ezért más típusú kapcsolatot kell kialakítani velük. Ebben kulcsfontosságú az analitika: a statisztikák a rajongói élmény alapvető részét képezik. A jobb megértés nemcsak segíthet a mélyebb elkötelezettség kialakításában, de hosszú távon több szponzorációt is vonzhat.

A szolgáltatások és a szabályozás is hangsúlyos

Az iparág résztvevőinek a szolgáltatásra kell összpontosítania. Egyre dinamikusabb tartalmat kell előállítani és speciális kihívásokat kell biztosítani a játékosok számára. Fontos prioritás még az iparági résztvevők számára a méltányosság megteremtése, valamint a videojátékokban a csalás, a dopping és az erőszak kezelése.

2020 legfontosabb megválaszolandó kérdései többek közt:

  • Hogyan kezdik el mérni a márkák e-sport befektetéseik megtérülését?
  • Képesek lesznek-e a márkák és a kiadók kihasználni a lehetőségeket egy aktívabb közönség esetében?
  • Hogyan alakulnak a fizikai sportfogadási helyszínek, és hogyan tudják felkészíteni magukat a hagyományos sporthelyszínek az e-sportokra, mint potenciális új bevételi lehetőségre?
  • Meg tudják-e tartani jelenlegi vezető szerepüket az olyan élvonalban lévő e-sport cégek, mint az Activision Blizzard, Riot és Valve?
  • Képesek lesznek-e a streaming szolgáltatók, mint a Google Stadia vagy a Microsoft xCloud komoly e-sport felhasználói tábort kiépíteni azzal, hogy alacsonyabb jövedelmű játékosoknak is lehetőséget biztosítanak?
  • A koronavírus-járvány és annak gazdasági hatásai milyen mértékben érintik az e-sport cégeket és befolyásolja-e az új felhasználók számának növekedését?
  • Milyen hatással lesz az e-sport befektetésekre egy esetlegesen elhúzódó gazdasági válság?

Az e-sport fejlődésével a szabályozó testületeknek is erősebbé kell válnia, amely az iparág szereplőitől több struktúrát és megfelelést kíván majd meg.

A szabályozó testületek, valamint a sportági szakszövetségek szerepének növekedésére kiváló példa a Nemzetközi Kerékpáros-szövetség (UCI) és a legnépszerűbb online kerékpáros platform, a ZWIFT 2019. szeptemberben bejelentett együttműködése, amely mérföldkőnek tekinthető a kerékpározás történetében. Ennek keretében a ZWIFT biztosítja az online felületet a 2020-ban először megrendezésre kerülő kerékpáros e-sport világbajnokság megrendezésére. Ehhez kapcsolódóan a UCI 2020 januárjában megjelentette e-sport szabályozását is. A szervezet által kiadott keretszabályozás fontos elveket fektet le a UCI által felügyelt kerékpáros e-sport rendezvények megrendezéséhez kapcsolódóan, ugyanakkor több kérdést is felvet, melyekre a résztvevő feleknek együtt kell választ találniuk.

A kerékpársportban régóta központi probléma a csalás. Ez alól az e-sport sem kivétel, hiszen például a 2019-es brit nemzeti kerékpáros e-sport bajnokság győztesét, Cameron Jefferst is csalás miatt utólag kizárták a versenyből. Ezt a bajnokságot is a ZWIFT felületen bonyolították le és Jeffers olyan, a ZWIFT világában nehezen megszerezhető kerékpárral versenyzett, aminek megszerzéséhez egy robotot használt. Emiatt a UCI által kiadott szabályozás részletesen kitér a szabálysértésekre és azok szankcióira is. Az egyes szankciók mértéke és a hozzájuk tartozó pénzbírság nagysága a szabálysértés jellegétől és az esetleges visszaeséstől függ, a szoftver hackelése például második jogsértésnél már végleges eltiltást von maga után.

A tradicionális sportágak e-sportban történő megjelenése minden résztvevőnek (versenyzők, edzők, szövetségek, csapatok, sporthelyszín üzemeltetők, szponzorok és nem utolsó sorban a nézők) új távlatokat nyitnak. Ugyanakkor ennek fejlesztése jelentős befektetést igényel és sok a megválaszolatlan kérdés a versenyzés részleteit illetően. A UCI által kiadott szabályrendszer egy jó alapot ad a kerékpáros e-sport szabályozás tapasztalatokon alapuló jövőbeli fejlesztéséhez. A közeljövőben az e-sport rendületlen térhódításával párhuzamosan, egyre több hasonló vagy részletesebb szabályrendszer megjelenésére számíthatunk. A fentieken túl már most látszik, hogy a járványügyi helyzet miatti bezártság hatására a hobbisportolók mellett a profi sportolók is nagy számban az e-sport felé mozdultak el. Ugrásszerűen megnőtt a felhasználók száma ne csak amiatt, hogy az otthonunkban sportolhatunk, hanem azért is, mert adott esetben a profi sportolókkal együtt edzés, versenyzés élményét is megkapjuk. Ez minden résztvevőnek hatalmas lehetőség és fontos kérdés, hogy a vírushelyzet rendeződését követően ezeket az új felhasználókat a szolgáltatók hogyan fogják tudni megtartani és kiszolgálni

– mondta Reich András, a Deloitte sporttal foglalkozó üzletágának szenior menedzsere.

Szórakozás

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

LG Tenstorrent mesterséges intelligencia

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

A mesterségesintelligencia-technológia fejlődésében kulcsfontosságú szerepe van a nagyteljesítményű AI-félvezetőknek, ezért az LG tovább bővíti házon belüli fejlesztési kapacitásait, miközben vezető globális vállalatokkal – köztük a Tenstorrenttel – működik együtt azért, hogy erősítse mesterséges intelligenciát használó rendszereinek versenyképességét.

A Tenstorrent a saját RISC-V1[1] alapú Ascalon architektúrájára és Tensix AI-processzor IP-jére épülő világszínvonalú, nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) félvezetőiről ismert. IP-jüket úgy tervezték, hogy a milliwatttól a megawattig skálázható legyen, amely kivételes hatékonyságot és teljesítményt biztosít bármilyen eszköz esetében.

Az LG elkötelezett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos szoftverek és algoritmus-technológiák fejlesztése mellett, annak érdekében, hogy ügyfelei számára minél jobb minőségű generatív MI-n alapuló termékeket, platformokat és szolgáltatásokat biztosítson. Ez magában foglalja a mesterséges intelligenciát használó chipek fejlesztését is.

„A Tenstorrent az iparág legjobb mesterséges intelligencia és RISC-V technológiáját adja ehhez az együttműködéshez” – mondta William Cho, az LG Electronics vezérigazgatója. „Célunk, hogy minden eddiginél jobb felhasználói élményt nyújtsunk egyedülálló, személyre szabott megoldásokra összpontosítva, amelyek jobban megértik ügyfeleink igényeit, és kézzelfogható értéket nyújtanak.”

„Az LG kimondottan erős az egylapkás rendszerek fejlesztésének területén, a Tenstorrent pedig izgatottan várja a további együttműködést a vállalattal” – mondta Jim Keller, a Tenstorrent vezérigazgatója. „Az ügyfelek személyre szabható megoldásokat keresnek. Az MI és RISC-V technológiánk lehetővé teszi, hogy az LG az élére állhasson ennek a fejlődésnek.”

Az LG egy dedikált SoC kutatás-fejlesztési központot is létrehozott a félvezetők tervezésére és fejlesztésére. Az LG számos termékébe integrált chipeket mind az SoC központ vezetésével fejlesztették ki. A vállalat saját fejlesztésű otthoni készülékeihez (DQ-C) illetve OLED tévéihez (Alpha 11 AI processzor) készült mesterséges intelligencia chipjeivel vezető szerepbe került az AI-t alkalmazó készülékek és a prémium televíziók globális piacán.

Ahogy a mesterséges intelligencia egyre meghatározóbbá válik az iparágban, a rendszerchip-tervezési kapacitások jelentősége minden területen egyre növekszik. Az LG folyamatosan fejleszti rendszerfélvezető-tervezési képességeit, és összekapcsolja azokat mesterséges intelligenciával kapcsolatos szoftverekkel és algoritmus-technológiákkal, hogy proaktívan felkészüljön a jövőre.

[1] A RISC-V egy nyílt forráskódú utasításkészlet-architektúra (ISA), amely csökkentett utasításkészlet-számítási (RISC) elveken alapul, illetve rugalmas és testre szabható processzortervezést tesz lehetővé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Minden nap 1 százalékkal jobb teljesítmény

atomi szokások könyv

Atomi szokások: A könyv, ami megváltoztathatja az életed

James Clear világszerte ismert szokásszakértő, akinek könyve, az Atomi szokások – Apró változások, kiemelkedő eredmények forradalmasította a személyes fejlődés világát. A Motibooks kiadó gondozásában megjelent könyvben Clear elmagyarázza, hogy a valódi változás nem nagy, radikális lépésekből, hanem apró, mindennapi szokásokból áll össze.

Miről szól a könyv?

Az Atomi szokások egy olyan útmutató, amely segít megérteni, hogy hogyan alakulnak ki a szokásaink, és hogyan tudjuk ezeket a javunkra fordítani. Clear bemutatja, hogy a szokások olyan, mint egy összetett rendszer, amelyet apró változtatásokkal tudunk befolyásolni. A könyv tele van gyakorlati tanácsokkal és példákkal, amelyek segítségével bárki képes lehet új, pozitív szokásokat kialakítani és megszabadulni a rossz szokásoktól.

Miért érdemes elolvasni?

  • Tudományos alapok: Clear könyve a legfrissebb pszichológiai és idegtudományi kutatásokon alapul, így a benne szereplő tanácsok valóban működnek.
  • Praktikus tanácsok: A könyvben számos egyszerű és könnyen követhető gyakorlatot találunk, amelyek segítenek a szokások megváltoztatásában.
  • Inspiráló történetek: Clear számos példát mutat be arról, hogy hogyan változtatták meg emberek az életüket az atomi szokások segítségével.
  • Átfogó látásmód: A könyv nemcsak a szokások kialakításáról szól, hanem arról is, hogy hogyan építhetjük fel az álmaink életét.

Kiknek ajánljuk?

Az Atomi szokások mindenkinek ajánlott, aki szeretne változtatni az életén. Akár fogyni szeretnél, akár új nyelvet szeretnél tanulni, vagy egyszerűen csak szeretnél produktivitásban és hatékonyságban javulni, ez a könyv neked szól.

Az Atomi szokások egy olyan könyv, amely megváltoztathatja az életed. Ha készen állsz arra, hogy apró lépésekben haladva nagy változásokat érj el, akkor ez a könyv neked szól. Olvasd el, és fedezd fel, hogy milyen hatalmas erő rejlik a szokásainkban

A „minden nap 1 százalékkal jobb teljesítmény” forradalmi rendszere

Az emberek azt hiszik, ha változtatni akarnak az életükön, nagyban kell gondolkodni. A világhírű szokásszakértő, James Clear azonban egy másik utat fedezett fel. Tudja, hogy a valódi változás több száz apró döntés halmozati hatásának az eredménye – olyan kis döntéseké, mint napi két fekvőtámasz, öt perccel korábbi ébredés vagy egyetlen rövid telefonhívás.

Ezeket nevezi atomi szokásoknak.

Úttörő jelentőségű könyvében Clear elmagyarázza, hogy ezek a miniatűr változtatások pontosan hogyan növik ki magukat az életedet átalakító eredményekké. Mutat néhány egyszerű élet-hacket (a szokáshalmozás feledésbe merült művészetét, a kétperces szabály váratlan erejét, vagy a trükköt, amellyel beléphetsz az Aranyhaj-zónába), és a legfrissebb pszichológiai és idegtudományos kutatási eredmények segítségével magyarázza el, miért olyan hatásosak. Mindeközben olyan olimpiai aranyérmesek, nagy hatalmú vezérigazgatók és kitűnő tudósok inspiráló történeteivel szórakoztat, akik arra használták az apró szokások tudományát, hogy produktívak, motiváltak és boldogok maradjanak.

Akár bajnokságot szeretnél nyerni a csapatoddal, cégként reméled újradefiniálni az iparágat, vagy egyszerűen csak magánemberként le akarsz szokni a dohányzásról, fogyni szeretnél, vagy csökkenteni a stresszt az életedben, illetve bármilyen egyéb célkitűzésed van, az Atomi szokások átalakítja a haladással és sikerrel kapcsolatos gondolkodásodat, és kezedbe adja a szokásaid átalakításához szükséges eszközöket és stratégiákat.

Ezek a kis változások forradalmi hatással lesznek a karrieredre, a kapcsolataidra és az életedre.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Budapestre érkezett a világhírű Monet – The Immersive Experience kiállítás

Monet kiállítás bok csarnok

Megérkezett Budapestre a világhírű Claude Monet immerzív kiállítás (Monet – The Immersive Experience), amely számtalan metropoliszban, többek között New Yorkban, Los Angelesben és Londonban is látogatók tízezreit nyűgözte már le. A 2000 négyzetméteres produkcióban egy gigantikus virtuális világ idézi meg Monet szellemét és varázslatos impresszionista művészetét. 

A Van Gogh és a Dalí kiállítások megálmodói Magyarországra hozták a Claude Monet immerzív kiállítást, amely digitális és audiovizuális elemek segítségével kelti életre a francia festő képeit. A látogatók szórakoztató és edukatív formában tudhatnak meg mindent az impresszionista zseni életéről, múzsáiról, munkásságáról.

„A legmodernebb technikát hívjuk segítségül az egyedi történetmeséléshez, az élmény pedig teljesen új jelentést csatol a múzeum fogalmához. Hang és fényjátékok, látványos 360 fokos digitális megoldások, virtuális valóság fogadja a látogatókat. Büszkék vagyunk erre a produkcióra, amely műértők és laikusok, gyerekek és felnőttek számára is maradandó élményt nyújtott már szerte a világon” – mondta el Dudi Bercovici, a Hadran Events ügyvezetője, a kiállítás szervezője.

A kiállítás egyik leglátványosabb pontja a festmények inspirációjául szolgáló kerti híd valamint Monet szobájának hiteles, újraépített másolata. A világjáró turné során a látogatók többsége ezzel a háttérrel fotózkodott a legszívesebben. Az érdeklődők megismerhetik az ikonikus festmények háttértörténetét, valamint kipróbálhatják a VR-élményt és elkészíthetik saját alkotásaikat is.

Claude Monet (1840-1926) a legnagyobb festők egyike, az impresszionizmus mestere. Fényei, színei, a természet iránti vonzalma, életöröme mély hatással van a mai kor közönségére is. “Claude Monet remekművével, A felkelő nap impressziója című alkotással indult útjára 1872-ben az impresszionista mozgalom. A többi már történelem: a napfénytől átitatott, „en plein air”, azaz a szabad ég alatt megörökített, a 19. század mindennapjainak szépségét hirdető festmények mindenki számára ismerősek lehetnek. A jelen emberét is emlékeztetik arra, hogy fedezzük fel a varázslatot, hiszen akad bőven, csak körbe kell néznünk” – mondta el Bán Blanka művészettörténész a kiállítás megnyitóján.

A kiállítás helyszíne a BOK Sportcsarnok, amelyet autóval és tömegközlekedéssel is rendkívül egyszerű megközelíteni – parkolási lehetőséget a csarnok előtt biztosítanak. A kiállítás október 17-én nyílik meg és várhatóan februárig várja a látogatókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss