Gazdaság

A járvány hozta körülményekhez igazította új fejlesztésű kurzusait a Codecool

A járványügyi helyzetben megváltozott igényekhez igazítva mutatta be a Codecool új, rövid távú online kurzusait. A képzések keretében a feladatautomatizálástól kezdve a frontend fejlesztésig a nulláról juthatnak értékes IT-tudáshoz a résztvevők.

Az informatikai átképzési lehetőségek iránti érdeklődést jól jelzi, hogy már több mint 4000-en iratkoztak fel a honlapon létrehozott előregisztrációs felületen a Codecool rövid távú képzéseire, és az informatikai ismeretek felmérésére készített tesztet is már több mint az érdeklődők fele kitöltötte. Az IT-karrier indításán gondolkozó, de informatikai felzárkóztatásra szoruló jelentkezők támogatása céljából a korábban előregisztrálók köréből a cég kiválasztott 100 jelentkezőt, aki ingyen vehet részt a Digitális Karrier Képzés május 18-án indult premierjén. A kurzus résztvevői képesek lesznek egyedül elvégezni minden olyan digitális feladatot, amelyhez korábban talán mások segítségét kellett kérniük: a napi szinten szükséges Google-szoftverek kezelésétől akár egy egyszerű, saját honlap létrehozásáig.

Az informatikai alapkészségek elsajátítására az állam saját fejlesztésű, 4-8 hetes ingyenes tanfolyamán, az Újratervezés Programban is lehetőség nyílik. A kurzus elvégzése és a sikeres záróvizsga letétele lesz az egyik feltétele annak, hogy a résztvevők 100%-os állami támogatással tanulhassanak tovább a programban részt vevő IT-képzések egyikén.

„A karantén időszak több tanulsággal is szolgált, és nem csak nekünk, hanem annak a célcsoportnak, akik potenciális ügyfeleink”

– magyarázza Boda József, a Codecool alapító-ügyvezetője.

„Egyrészt hamar bebizonyosodott, hogy lehet igazodni a körülményekhez, működik az online tanulás. Másrészt a vállalatok és az emberek is belátták, hogy a digitalizáció terén sok feladat áll még előttük, amihez bizony kell speciális, kortárs szaktudás. Harmadrészt pedig – és bizonyos szempontból ez a legfontosabb – ezekben a hetekben kiderült, hogy nincs lehetetlen: ha valaki új szakmát szeretne, új tudásra vágyik, akkor úgy alakítja az életét, hogy beleférjen. Ami régen megugorhatatlannak tűnt, az most eltörpül az élet egyéb területein minket érő kihívások mellett”

– mondja Boda József.

Természetesen a karrierváltási célú, haladó képzések területén is változást hozott a járvány. Bebizonyosodott, hogy működőképes a távoktatás, és azonos ütemben végeznek ebben az időszakban is a kurzusokon a tanulók, mint „békeidőben”, tehát nem csökken a képzés hatékonysága. Ezek a tapasztalatok arra késztették a Codecoolt, hogy a korábban már tervezett, speciális szakterületeket célzó, korszerű IT-tudást biztosító 3-6 hónapos online kurzusokat most elindítsa. Így június közepétől frontend fejlesztői, szoftvertesztelői, IT-projekt menedzseri, cloud adminisztrátori, e-kereskedelmi programozó valamint feladatautomatizálási témakörökben is indul tanfolyam.

Ezek 3-6 hónaposak, és az ország egész területéről elérhetők, hiszen a karantén feloldása esetén is online folynak tovább. A kurzusok állásgaranciát nem foglalnak magukban, ugyanakkor mégis olyan egyedi tudással vértezik fel a végzetteket, amire jelenleg a Codecool saját felmérései szerint a legnagyobb igény van a munkáltatói oldalon.

A frontend fejlesztői kurzuson négy szakaszban weboldalak felépítését tanulhatják meg az érdeklődők, erre az egyre inkább online térbe költöző termékek és szolgáltatások miatt a legtöbb vállalatnál van kereslet. Részben hasonló területet céloz az e-kereskedelmi programozói és webshop menedzseri kurzus, ám itt kifejezetten az online értékesítési felületek létrehozásához és üzemeltetéséhez kapnak megfelelő tudást a jelentkezők. Azonban nem csak a termékek online térben való bemutatása és értékesítése kapott óriási lökést a járvánnyal, hanem általában a munkavégzés, és az azokhoz szükséges alkalmazások is egyre inkább hálózati elérésűek. Az elmúlt években egyébként is robbanásszerűen terjedtek a felhőbe költöztetett alkalmazások, a karantén erre tett rá egy lapáttal, így a Codecool várakozásai szerint a cloud adminisztrátori kurzusuk is népszerű lesz, hiszen kurrens készségekre tehetnek szert a jelentkezők.

A szoftvertesztelő is keresett szakma, hiszen ugrásszerűen nő a naponta piacra kerülő applikációk és programok száma, melyek működőképességét mind piacra kerülésük előtt, mind pedig a folyamatos frissítések során figyelemmel kell kísérni, és szisztematikusan diagnosztizálni. Az IT-projektmenedzserekre mind a kivitelezői, mind a megrendelői oldalon nagy igény van, ők nem csak a fejlesztések folyamatos irányítását és nyomon követését biztosítják, hanem megteremtik az összhangot a különböző elvek és elvárások között. A feladatautomatizálásról sokan valamilyen gyártási vagy robotizációs környezetre gondolnak, pedig irodai környezetben is hasznosítható tudásról van szó: rutinfeladatok digitalizációját, a munkaerő megkímélését szolgálja.

Gazdaság

Egyetemi tanszéket alapított a Toyota Sakura

Az ország egyik legpatinásabb műszaki felsőoktatási intézményének és a Toyota egyik legjelentősebb hazai márkakereskedésének az együttműködéséből született oktatási központban a jövő hajtástechnológiáival ismerkedhetnek a mérnökpalánták.

A Toyota a világ legnagyobb autógyártójaként és a japán gazdaság első számú szereplőjeként kiemelt jelentőségű küldetésének tekinti, hogy gondoskodjon az emberi társadalom jövőjéről. Ezen sokrétű tevékenységeiben mindig is kiemelt szerep jutott a tudásátadás, az oktatás, a tudományos és szakképzés feladatkörének. Tojoda Eicsi, a cégalapító Tojoda Kiicsiro unokatestvére már 1977-ben megfogalmazta azt az álmát, hogy a Toyota „a kutatás és a kreativitás szellemiségét tiszteletben tartva” egy saját egyetemet alapítson szűkebb hazájában, Aicsi prefektúrában, amelynek küldetése, hogy az anyavállalathoz hasonlóan „arra törekedjen, hogy az élen járva feltérképezze a tudomány és a technológia számára a követendő irányt.” Ez az egyetem, a Toyota Technical Institute 1981-ben tárta ki kapuit, 1995-ben PhD programot indított, 2003-ban pedig Chicagóban megnyitotta tengerentúli intézetét.

Ha a műszaki felsőoktatás és az autóipar ilyen léptékű összefonódása nem is mondható jellemzőnek, a Toyota az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ösztöndíjakkal, gyakornoki programokkal és egyéb projektek útján törekedett arra, hogy helyi és nemzeti szinten egyaránt hozzájáruljon a jövő technológiai szakembereinek a gyakorlati és elméleti képzéséhez. Ehhez a nemes hagyományhoz csatlakozik most Magyarország, ahol a Toyota egyik legjelentősebb márkakereskedése példa értékű együttműködési megállapodást kötött egy évszázados múltra visszatekintő hazai egyetemmel.

Az 1992-ben alapított Toyota Sakura és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara, amely elődintézményei révén több mint száz éve számít az elektrotechnikai képzés egyik hazai fellegvárának, példa értékű együttműködési megállapodást írtak alá egy kihelyezett tanszék létesítéséről. Az új oktatási egység a Toyota legfontosabb hajtástechnológiai kompetenciáit kiaknázva a hidrogén és hibrid rendszerek rejtelmeibe fogja bevezetni a jövő mérnökgenerációit. Különösen aktuális és piacképes területekről van szó.

A Toyota Prius által 1997-ben bevezetett hibrid hajtástechnológia mára a világ legszélesebb körben alkalmazott alternatív hajtási módozatává vált, amellyel különösen költséghatékony módon érhető el fogyasztás- és emissziócsökkentés. A többféle módon (tüzelőanyagcellában elektromos energia előállítására, vagy belső égésű motorban elégetve), kiemelkedő hatásfokon felhasználható hidrogén előtt pedig gyakorlatilag végtelen távlatok állnak, mint az emberiség hosszú távú energiaellátásának legígéretesebb eszköze.

A műszak tudományos együttműködések, általános és középiskolai szemléltető és ismeretterjesztő programok, valamint az elmúlt években végzett felsőoktatási képzések terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Toyota Sakura támogatásával megvalósuló tanszék ilyen módon az autóipar jelenében és jövőjében egyaránt releváns tudást fog átadni a hallgatóknak. A képzés olyan kompetenciával vértezi fel őket, amelyeket a tudományos életben és a gyakorlati munka során egyaránt közvetlenül és azonnal fognak tudni hasznosítani. Hozzáadott értékként a Toyota átfogó filozófiája és a Sakura vállalkozási tapasztalatai is érvényesülnek a tanszék életében, amelyre évtizedek óta meghatározó irányító elvként tekintenek a modern projekt- és vállalatirányítási gyakorlatokban.

A közös tanszék alapításáról szóló együttműködési megállapodást május 6-án írta alá Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, valamint Prof Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, Szilasi János Toyota Sakura vezérigazgató, az új tanszék vezetője jelenlétében. A két szervezet együttműködése egyébként nem csak szakmai, hanem közösségi alapokon is nyugszik, hiszen mindketten a főváros harmadik kerületét tekintik otthonuknak. A tanszék a lehető leghamarabb megkezdi munkáját, a pontos szakmai részletekről a felek később adnak ki részletes tájékoztatást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss