Okoseszközök

A HP különleges polipropilén alapanyaggal bővíti a 3D nyomtatási iparág lehetőségeit

Az alkatrészek nyomtatásához használható PP formula, a BASF-fel kibővített és az Oechslerrel indított együttműködések és újabb Metal Jet ügyfelek mutatják az üzletág dinamikus fejlődését

A HP legújabb bejelentésével irányt mutat a 3D nyomtatás és a digitális megmunkálás terén.

Az iparág egyik vezető szereplőjeként a vállalat bemutatja egyedi polipropilén anyagát, amely új távlatokat nyit az additív gyártástechnológiákban. A BASF-fel közösen kifejlesztett HP High Reusability Polipropilén sokoldalú, ellenálló és kémiailag rezisztens anyag, amely kiválóan használható a HP 3D nyomtatás alapú gyártási rendszereiben és ideális lehet a járműipari, könnyűipari vagy egészségügyi használatra is, ahol a teljesítmény és a költségek minimalizálása egyaránt fontos. A legújabb partnerével, a gyártási- és dizájn területen működő Oechslerrel közösen fejlesztenek további felhasználási lehetőségeket az új PP és a HP más alapanyagai számára is. A HP bemutatta Metal Jet 3D nyomtatási technológiájának legújabb felhasználóját, a Cobra Golfot.

„A járványhelyzetre adott válasz fordulópontot jelent az iparág történetében. A HP és partnerei több mint 22,3 millió alkatrészt gyártottak le 3D nyomtatással, hogy biztosítsák a folyamatos ellátást és enyhítsék a frontvonalban dolgozók terheit – mondta el Ramon Pastor, a HP 3D nyomtatási- és digitális megmunkálás üzletágának megbízott vezetője. – A megváltozott piacon egyaránt bízunk az új és a meglévő partnereinkben és innovatív megoldásokkal, új anyagokkal és minőségi 3D nyomtatással segítjük az ipari termelés újraindítását.”

Egyedülálló PP alapanyag, amely új távlatokat nyit és a fenntartható termelést segíti

A polipropilén egy sokoldalú anyag, amelynek sokféle felhasználása elterjedt az iparban. A BASF-fel közösen kifejlesztett új HP High Reusability PP egy olyan különleges alapanyag az additív gyártási eljárások számára, amelynek főbb tulajdonságai megegyeznek a hagyományos, széles körben használt PP anyagokkal. A kiváló kémiai rezisztenciának, az alacsony nedvszívó képességnek és a hosszú távú ellenállóságnak köszönhetően a PP ideális csövek, folyadékrendszerek és tárolók készítésére. Az autógyártásban például ugyanaz az anyag alkalmas lehet a járműbelső, a külső és a motortér egyes elemeinek prototipizálására és a végső alkatrészek sorozatgyártására is.

A HP Jet Fusion 5200 3D szériájához, a BASF-fel közösen fejlesztett polipropilén nagyfokú hatékonyságot tesz lehetővé és minimálisra csökkenti a gyártási hulladékot ipari szintű előállítás esetén. A kiváló tulajdonságok és a gazdaságosság mellett az új PP a hulladék mennyiségének csökkentését is segíti, hiszen a fölösleges por akár 100 százaléka újra használható.

A HP a partnereivel, a beszállítóival és az ügyfeleivel közösen folyamatosan keresi a PP számára az újabb felhasználási lehetőségeket. A műanyagiparban működő Extolt az innovatív megoldásai és a piacvezető műanyagösszeszerelési-technológiája mellett az automatizálás és a mérnöki szolgáltatásai teszik különlegessé. A GKN Powder Metallurgy /Forecast 3D fejlett ipari 3D nyomtatást, rövidtávú gyártási kapacitást és nagy tételben gyártást is vállal. A közismert Henkel az ipari ragasztóanyagok és a mérnöki megoldások terén egyedülálló. Az Oechsler az additív gyártási eljárásokhoz biztosít alkatrészeket, a Prototal pedig Európa egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező alkatrészgyártója.

Új professzionális szolgáltatások segítik a tömeggyártást, kibővülő együttműködések készülnek az Ipar 4.0-ra

A digitális termelés elterjedéséért a HP az új- és kibővített 3D Professional Services szolgáltatásokkal és iparági együttműködéseken keresztül is tesz.

  • HP 3D Professional Services: A HP bemutatja új professzionális szolgáltatáscsomagját, amelynek része a tervezési megoldások optimalizálása, a gyártási folyamatok egyszerűsítése a tömegtermelés eléréséhez, valamint az alkalmazási területek hatékony megtalálása. A HP 3D Professional Services szolgáltatásokról további információ a com/go/3DProfessionalServices weboldalon érhető el.
  • A BASF és a HP stratégiai együttműködésének keretében közösen fejleszt új felhasználási lehetőségeket piacvezető ügyfeleik számára az autóiparban, a nehéziparban és az egészségügyben. Az új PP alapanyag és az innovatív ULTRASINT® TPU01 hőre lágyuló poliuretán bemutatásával a két vállalat célja, hogy minden korábbinál fenntarthatóbb és költséghatékonyabb módon gyorsítsák fel a 3D nyomtatott alkatrészek tervezését és gyártását, annak érdekében, hogy az új technológiák hamarabb kerüljenek a piacra.
  • Az Oechsler AGval kötött új partneri megállapodás által a HP a világ egyik vezető mérnöki megoldásokat szállító vállalatával működhet együtt, amely az additív gyártási eljárások kiemelkedő alkatrészellátója is. A megállapodás a termékéletciklus egészére kiterjed, a tervezéstől egészen a végleges elemek legyártásáig. Az Oechsler HP Jet Fusion 5200 3D Series nyomtatóival és a HP széles alapanyag-portfóliójával szolgálja ki vezető autógyártókból, elektronikai vállalatokból, háztartási berendezésekkel és innovatív orvosi eszközökkel foglalkozó cégekből álló ügyfélkörét.
  • A világ egyik vezető gyártástechnológiai vállalata, a Fast Radius lett a HP Digital Manufacturing Network, a HP globális közösségnek legújabb tagja. A közösség tagjai olyan műanyag és fém alkatrészek tervezésében és gyártásában adnak támogatást, amelyek a HP 3D nyomtatási megoldásaival elkészíthetők. A HP Digital Manufacturing Network tagjai magas szintű szakértelemmel rendelkeznek az additív gyártás területén, szigorú minőségbiztosítás és átfogó gyártási folyamatok kezelésére is képesek és jelentős beszállítói kapacitással rendelkeznek. A HP Digital Manufacturing Network a világ minden részére, így az USA-ra, Ázsiára és Európára is kiterjed.

Továbbfejlesztett fémalkatrész-gyártás a Cobra Golffal

A golfütő gyártás, innováció és dizájn egyik vezető vállalata, a Cobra Golf a vezető termékinnovációival és a modernizált alkatrészgyártásával a HP Metal Jet-el közösen kíván belépni a 3D nyomtatás piacára. A HP Metal Jet technológiája az iparág vezető platformja a fém alkatrészek tömeges 3D nyomtatásának tekintetében.

A golfvilág egyik leginnovatívabb szereplőjeként a Cobra a soha nem látott mérnöki megoldásokra épülő ütőivel, és a játékot forradalmasító eszközeivel elkötelezett a forradalmi technológiai fejlesztések mellett. A Cobra, a HP és a Parmatech közös, több évre szóló stratégiai termék-együttműködése felhasználja a HP additív technológiák területén szerzett tervezési és gyártási tapasztalatait, így biztosít olyan golffelszerelést, amely új szintre emeli a teljesítményt és a játékélményt.

„A Cobra Golf célja, hogy nagy teljesítményű termékeivel segítse a golfozókat világszerte, hogy a legjobbjukat tudják nyújtani – mondta el Jose Miraflor, a Cobra Gold marketingért felelős alelnöke. – Ahhoz, hogy ezt biztosítani tudjuk, fontos, hogy a megfelelő eredmények eléréséhez a leghatékonyabb gyártási folyamatokat használjuk a tervezés és a fejlesztés során. A további innovációkhoz és az alkatrészgyártás átalakításához összefogtunk a HP-val és a Parmatech-kel, hogy kihasználhassuk a HP Metal Jet nyújtotta előnyöket. Már az elejétől kezdve látjuk a kötöttségek nélküli tervezés, a gyors dizájnmódosítások és a magas minőségű alkatrészek előnyeit, amelyek minden elvárásunknak megfelelnek.”

Okoseszközök

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

one ui

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.

A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.

Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.

A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.

A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.

További információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss