Mozgásban

Szabadulj meg a rossz szokásoktól!

Téli vezetési tippek a Mio-tól

Bár a hazai téli időjárás egyre inkább mellőzi a havat, a mínuszok és csapadék okozta kellemetlenségekkel továbbra is számolnunk kell.

Ilyenkor nem csak a szabályok betartása, de a személyes hozzáállás is rendkívül fontos. A Mio most hasznos tippekkel és közkedvelt fedélzeti kamerákkal segít, hogy télen is biztonságban érjünk haza.

  • Ne halogasd a gumicserét!

Ugye Te sem mész el otthonról megfelelő lábbeli nélkül? Akkor az autódnak se hagyd, hogy továbbra is nyári gumiabroncsokkal furikázzon! A téli gumikat akkor ajánlott feltenni, amikor a hőmérséklet tartósan 7 fok alá csökken, ez pedig, az előrejelzések alapján, igencsak jellemző lesz. A hideg hónapokra ajánlott abroncsok erősebben tapadnak a fagyos aszfalthoz, így nem csak a féktáv, de ezzel együtt a balesetek esélye is csökken.

  • Szerezd be a szezonális kiegészítőket!

A fenti hasonlatnál maradva, a megfelelő cipőhöz megfelelő kiegészítők is járnak: fagyálló hűtőfolyadék és szélvédőmosó, megfelelő állapotú ablaktörlők, jégoldó spray és jégkaparó. Az egyéb kötelező tartozékokon kívül télen érdemes az autóban tartani egy pár kesztyűt, néhány meleg pokrócot, elemlámpát, telefontöltőt, és jelen helyzetben bizony egy maszkot is, hiszen nem tudni, utazás közben be kell-e térni valahova.

  • Ne hajts túl gyorsan!

A sebességhatár túllépése a balesetek egyik leggyakoribb oka. Egy igazi téli napon előfordulhat, hogy a hirtelen leeső hótól nem látjuk a sebességkorlátozást jelző táblát. Ilyenkor nyugodtan rábízhatjuk magunkat a MiVue™ kamerák Smart Alert funkciójára, ami azonnal figyelmeztet, ha túlléptük a megengedett sebességet. Nem is beszélve arról, hogy télen meg sem kell szegni a szabályokat ahhoz, hogy baj történjen. Attól, hogy egy 90-es tábla mellett haladunk el, nem feltétlenül kell 90 km/h-s sebességgel menni. Ez a szám az optimális időjárási feltételekhez lett igazítva, a jeges, csúszós út azonban semmiképp sem nevezhető optimálisnak.

  • Ne tapadj rá az előtted haladóra!

Sosem jó ötlet, különösen nem télen! A havas, jeges úton való fékezés hosszabb ideig tarthat, még megfelelő abroncsokkal is, mint a száraz aszfalton. Ha egy előtted haladó autó hirtelen megáll, akkor időt kell adnod, először saját reakciódnak, majd a fék fogásának is. Pár pillanat csupán, de életeket menthet, épp ezért a Mio több kameráját is ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszerrel (FCWS) szerelte fel, így az eszköz azonnal jelez, ha az autónk az előttünk haladótól kevesebb, mint 15 méter, vagy kevesebb, mint 1,5 másodpercnyi távolságra van.

  • Vedd figyelembe az időjárási viszonyokat!

Nem szabad elfelejteni, hogy télen a csúszós utakon kívül a megváltozott látási viszonyokkal is számolni kell. Csökken a napsütéses órák száma, viszont többször vezetünk sötétben, felhős, ködös időben. Ilyenkor előfordulhat, hogy észrevehetetlenek a felfestett jelzések, amik segíthetnék a tájékozódást. Ahhoz, hogy minimalizáljuk a balesetek lehetőségét, a fenti pontok betartása mellett nagy segítséget nyújthatnak a MiVue kamerák sávelhagyásra figyelmeztető rendszerei (LDWS), így időben korrigálhatók a manőverezési hibák. Ha pedig akár útközben, akár parkolás során mégis baleset történne, a kamera felvétel alapján mindig tudni fogjuk, pontosan mi történt és ki a felelős érte.

Erre is figyelj oda:

  • Indulj el időben! Egy valódi téli reggelen a hó letakarítása vagy a jég leolvasztása bizony hosszú perceket vehet igénybe, amit sokan útközben akarnak behozni. Inkább kelj fel hamarabb vagy számold bele ezt is a menetidőbe, hogy biztonságban elérd az úticélodat.
  • Ne nyomkodd a telefonod útközben! Ez egyébként is szabályellenes, ilyenkor pedig különösen életveszélyes. Készítsd el az útitervet még otthon, ebben nagy segítségedre lesznek a Mio navigációs eszközei, az üzenetek pedig akkor is ott lesznek, amikor hazaérsz.
  • Különösen az ünnepi időszakban előfordulhat, hogy a csomagokat az utastérben szállítjuk, ami egy hirtelen fékezésnél rendkívül balesetveszélyes lehet, ezért a táskákat és ajándékokat mindig tedd a csomagtartóba!
  • Mindig legyen elég az üzemanyag, hogy akkor is kitartson, ha baleset miatt csak araszolva tudsz haladni, és fűtést se kelljen leállítani!

Mozgásban

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

siemens

Ultraerős, nyilvános gyorstöltő várja az e-kamionokat Ausztriában

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

A nehéz tehergépjárművek igényeire szabott, folyadékhűtéses töltőkábelekkel felszerelt, 400 kW teljesítményt biztosító ultraerős készüléket a töltést egyszerűsítő AutoCharge funkcióval szerelték fel: a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal elindul a töltési folyamat, a beállított tarifa szerint. Azaz nincs szükség az alkalmazáson vagy töltőkártyán keresztüli hitelesítésre, hanem a járműveket egyedi azonosítójuk (MAC-címük) alapján ismeri fel a rendszer. A töltés végeztével a sofőrnek csak le kell választania a töltőkábelt, és már folytathatja a vezetést, mivel a fizetés is automatikusan történik.

Az új töltőállomásokat négy DC (egyenáramú) töltőkarral látták el, ennek köszönhetően a töltőkhöz egyidejűleg több jármű, és nem csak e-kamionok, hanem személygépkocsik is csatlakozhatóak. A rendelkezésre álló teljesítményt az eszközt kezelő szoftver dinamikusan osztja meg a járművek között, azok optimális töltési idejét, akkumulátortechnológiáját, valamint aktuális töltöttségi állapotát figyelembe véve.

A hazánkban is elérhető SICHARGE portfolió új tagja akár 40 Celsius fokos hőségben is stabil teljesítmény leadására képes.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A Hankook elektromos járművekre fejlesztett és nyári gumiabroncsa is kiváló minősítést ért el

hankook

Kitűnő pozíció versenykörnyezetben: számos teszt eredménye támasztja alá, hogy a Hankook prémium gumiabroncsai remekül teljesítenek a kényelem és a biztonság tekintetében, valamint – a szaksajtó szerint is – kiváló az ár-érték arányuk.

A legutóbbi példa erre az Auto Bild abroncstesztjének eredménye (16/2024. szám), amelyen a Hankook iON evo SUV „példás” minősítést ért el. Ez újabb bizonyítéka a gumiabroncsgyártó stratégiájának, hogy minőségi kompromisszum nélkül, fogyasztóbarát áron kínálja a legjobb minőségű termékeket.

Az Auto Bild így jellemezte a Hankook iON evo SUV gumiabroncsot a magazin 2024 EV nyári tesztjén: „Az új, kifejezetten elektromos járművekhez készült nyári gumiabroncs kiegyensúlyozott, nagy teljesítményre képes. Mindezt stabil, biztonságos kezelhetőség mellett, száraz és nedves úton egyaránt rövid féktávval, alacsony menetzajjal, magas futásteljesítménnyel, kedvező ár-érték aránnyal”.  A 235/55 R19-es méretben hét versenytársával szemben a Hankook prémium gumiabroncs 1,3-as összpontszámot ért el. Az iON evo SUV abroncsot a Hankook i Sound Absorber technológiával szerelték fel, emellett aerodinamikus kialakításának köszönhetően rendkívül alacsony zajszintet biztosít a hagyományos abroncsokhoz képest.

“Kiegyensúlyozott és kényelmes” – így jellemzi az Auto Motor und Sport szaklap (07/2024. Szám) a Hankook Ventus S1 evo 3 SUV gumiabroncsot, amely kompakt SUV-ok nyári gumiabroncs tesztjén „nagyon jó” minősítést ért el. A magazin a teszt során nyolc gumiabroncsot hasonlított össze a sztenderdnek számító 235/55 R18 méretben. A tesztelés során a nedves és száraz útviszonyok közti vezetési teljesítmény mellett a gördülési ellenállás és a menetzaj összehasonlítására fókuszáltak. A szakértők véleménye szerint a gumiabroncs: “Dinamikusan kezelhető nedves útviszonyok között, magasszintű tapadással és könnyed kormányozhatósággal. Közvetlen kormányreakció, rendkívüli dinamizmus száraz utakon, kiváló kényelmi jellemzőkkel.”

A sportkocsitól a kombiig: imponáló menettulajdonságok nedves és száraz úton egyaránt

Az Auto Bild Reisemobil 2024-es nyári gumiabroncs tesztjén (4/2024-es szám) a Hankook Ventus Prime 4 gumiabroncs „példás” minősítést kapott. A szerkesztőség összesen tíz gumiabroncsot hasonlított össze 225/55 R17-es méretben, és a következőket állapította meg a prémium abroncsról: „Kiváló minőségű nyárigumi, lenyűgöző menettulajdonságok nedves és száraz úton egyaránt, jó biztonsági tartalékok aquaplanning esetén, biztonságos kezelhetőség nedves és száraz úton.” Emellett a tesztelők kiemelték az „alacsony menetzajt”, valamint a Hankook gumiabroncsok „kedvező ár-érték arányát”.

A Hankook Ventus S1 evo Z szintén remekül teljesített az Auto Bild Sportscars nyári gumiabroncs tesztjén (4/2024. szám). A felsőkategóriás sportkocsikra szánt ultranagy-teljesítményű gumiabroncs „jó” minősítést szerzett, a hat versenytárssal lebonyolított teszten a kombinált 265/35 R19 (elülső tengely) és 295/30 R20 (hátsó tengely) méretben. A szaklap következtetése szerint: „Tökéletes a sportautókhoz, köszönhetően rugalmas kormányozhatóságának, jó aquaplaning-tartalékainak és rövid féktávolságának nedves úton”.

Az Auto Zeitung magazin legjobbja ár-érték kategóriában

A Hankook Ventus S1 evo 3 szerezte meg a legjobb ár-érték arány minősítést az Auto Zeitung nyári gumiabroncs tesztjén (7/2024. szám). Az összehasonlításhoz a szakértő szerkesztők kilenc aktuális túraabroncsot teszteltek 225/45 R17-es méretben, kényelem, energiahatékonyság és biztonsági tulajdonságok tekintetében. A szakértők szerint a Hankook prémium gumiabroncsa kiemelkedik a mezőnyből, elsősorban „magas tapadási potenciáljával” és „kiegyensúlyozott teljesítményével nedves és száraz utakon”, ami „nagyszerű kompromisszum a dinamika és a kényelem között.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA

növényvédelmi

A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén.

Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.

A Széchenyi István Egyetem jelentős szereplője a hazai drónkutatásnak. E tevékenységében szoros partnerséget ápol az ABZ Drone Kft.-vel, mellyel közösen fejleszti mezőgazdasági permeteződrónját. A minden jelenlegi, a piacon elérhető innovációt egyesítő, hazai és európai mezőgazdasági adottságokra tervezett jármű már több nemzetközi díjat is elnyert.

Az egyetem kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenysége mellett a képzésben már jelenleg is markánsan jelenik meg a dróntechnológia. Az intézmény és többségi tulajdonában álló leányvállalata, a CloudIA Zrt. régóta együttműködik, többek között drónirányító és -adatelemző képzésének megvalósításában. A céggel és ABZ Drone Kft.-vel megkötött megállapodás e közös tevékenységeket bővíti tovább.

„Egyetemünk idén fogadta el kutatás-fejlesztési és innovációs stratégiáját, amely 2030-ig meghatározza e terület irányait és céljait. Ennek megvalósításához nagymértékben hozzájárulnak ipari együttműködéseink. A digitalizáció és a fenntarthatóság minden területünket áthatja, s ezáltal olyan fejlesztéseket tudunk végezni, amelyek egyszerre járnak haszonnal az egyetem, a partnervállalkozás és a társadalom számára” – fogalmazott dr. Kovács Zsolt, a Széchenyi-egyetem általános és oktatási elnökhelyettese. Hozzátette, intézményük különböző tudományterületek összekapcsolásával képes értékes innovációkat létrehozni, többek között a legkorszerűbb technológiák és a mezőgazdaság területén. „Erre az összekapcsolódásra kitűnően alkalmas a drón, amelyben már jelentős közös eredményeket értünk el, s ezeket az oktatásban is jól tudjuk hasznosítani”

– emelte ki.

„Az ABZ Drone Kft. egyik fontos célja, hogy a mezőgazdasági és ipari drónpilótákat a legmagasabb színvonalon képezze. Ennek északnyugat-magyarországi központját teremtette meg az együttműködésünk. A hallgatók számára a térségben egyedülálló képzést nyújtunk az ABZ piaci, gyakorlati tapasztalataira, az egyetemen rendelkezésre álló tudásra, valamint a CloudIA szakértelmére építve. A Széchenyi-egyetemen megvalósuló kutatások és a dróntechnológia terén elért közös eredmények nemcsak hazánkban, de európai és világszinten is kuriózumnak számítanak”

– mondta el Török Gyula, az ABZ Drone Kft. ügyvezetője. Aláhúzta, a képzés a nemzetközi piacon is keresett ismereteket nyújt. Mint említette, május 27-én indul a következő drónirányító képzés, amelynek részleteiről, illetve a jelentkezésről az abzdrone.com weboldalon lehet tájékozódni.

Dr. Szauer Balázs, a CloudIA Zrt. vezérigazgatója kifejtette, hogy a cégnek mint két felsőoktatási intézmény, a Széchenyi István Egyetem és az Edutus Egyetem leányvállalatának elsődleges célkitűzése és tevékenysége a szemléletformálás, valamint a tudatosítás támogatása a dróniparágban. Hozzátette, az ABZ Drone Kft.-vel jelenleg is ellátnak közös oktatási tevékenységet, ahogy a Széchenyi István Egyetemmel is kitűnő a kapcsolatuk.

„A drónképzés hazai struktúrája egymásra épülő elemekből áll. Ezzel összhangban a hármas együttműködés lehetővé teszi, hogy a pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvány megszerzését követően tovább szakosodva a növényvédelmi drónpilóta tanúsítványt is megszerezzék a jelentkezők. Ezzel a hallgatók számára a régióban a legmagasabb szintű drónképzést tesszük elérhetővé”

– hangsúlyozta.

A Széchenyi István Egyetem győri campusán megtartott együttműködési aláírás során elhangzott: a drónok irányítása és felhasználása területén a jövőben további, mikrotanúsítványt adó képzések is várhatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss