Connect with us

Gazdaság

Jön a Microsoft Viva, a forradalmian új munkahelyi élményplatform

A Microsoft teljesen újragondolta a belső kommunikáció, a HR és a munkahelyi kollaboráció eszközrendszerét.

A Microsoft Viva a dolgozók jobb kommunikációját, közérzetét, tanulását és a tudásmegosztását, a hatékonyabb munkafolyamatokat szolgáló új eszköz egy 300 milliárdos piacon.

A Microsoft ma egy olyan új platform bevezetését jelentette be, amely a dolgozókkal való jobb kommunikáció és munkahelyi közérzet megteremtését, a tanulást és a felfedezést csatornázza be a mindennapi munkafolyamatokba. A Microsoft Viva egyetlen platformon belül egyesíti a szakmai továbbfejlődést és önkiteljesedést támogató megoldásokat a Microsoft 365 és a Microsoft Teams produktivitási és kollaborációs megoldásaival.

Ha csak egy tanulságot lehetne kiemelni az elmúlt egy évből, azt mondanám, hogy az nem más, mint a növekvő igény egy olyan megoldásra, ami a meglévő adatokat és információkat összegezve egy fenntartható és innovatív munkakörnyezet megteremtéséhez járul hozzá. Egy olyan új technológia, amely újraépíti azokat a személyes kapcsolatokat, amelyeket elveszítettünk a hibrid munkavégzés megjelenésével

– mondta Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója.

Ha a munkatársak munkakörülményein javítunk, az a befektetés mindig megtérül: a kollégák elkötelezettebbé válnak, a tehetségeket könnyebb megtartani, nő azügyfélelégedettség, ami további profitot teremt a szervezetek számára. Ha a munkatársaink jól érzik magukat, akkor az üzlet is jól megy

– tette hozzá a vezérigazgató.

A Microsoft egy olyan időszakban jelentette be az új platformját, amikor a gazdasági és társadalmi folyamatok tartós változásokat jeleznek előre a munkahelyeken. Miközben egyre nő a digitális kollaboráció jelentősége, ezzel együtt a kereslet is egyre erőteljesebbé válik az olyan megoldások iránt, amelyek támogatják a vállalati kultúra átalakítását, a tudásmegosztást és felfedezést, a munka közbeni tanulást és a munkatársak közérzetének javítását. Piaci elemzések azt mutatják, hogy egy új piaci kategória van megszületőben, a munkahelyi élményplatformok kategóriája (Employee Experience Platforms – EXP), amelyre éves szinten a cégek mintegy 300 milliárd dollárt költenek világszerte. Ez manapság egy olyan piac, amely többféle szolgáltatást, infrastrukturális elemeket, különböző szolgáltatásokat foglal magában, amelyek egy részét a dolgozók még nem is igazán felfedezték fel és nem használják ki őket eléggé a mindennapjaik során, pedig a munkaadóik már jelentős összegeket fektettek ezekbe.

Viva

A Microsoft Viva a Teams és a Microsoft 365 csapatmunkát támogató megoldásaira épül, miközben egy közös platformon belül egyesíti a munkahelyi környezet négy meghatározó, a dolgozók teljesítményére leginkább kiható kulcstényezőjét: az elkötelezettséget, a közérzetet, a tanulást és a tudást. A Microsoft Viva új, beépített moduljai kiegészülhetnek a Viva-partnerek bővítményeivel, illetve a platform lehetőséget ad a már meglévő belső kommunikációs eszközök integrálására is, hogy így még inkább hozzáférhetővé és megismerhetővé tegyék ezeket a munkatársaik számára.

Ezek lesznek a Viva saját moduljai:

  • Viva Connections egy személyre szabható „kaput” biztosít a munkatársaknak a digitális munkahelyükhöz. Itt érhetik el a belső kommunikáció híreit, de a közösségi élet színtereként is szolgál, illetve innen férhetnek hozzá a vállalati irányelvekhez és juttatásokhoz is. Mindez egy testreszabható applikáció formájában, amely beépül a Microsoft Teams-be. A Connections app előzetese az asztali gépeken a jövő hónaptól lesz elérhető, a mobil változata később, de még ebben az évben érkezik.
  • Viva Insights minden egyes munkatársnak, valamint a közép és felső vezetőknek kínál személyre szabott és a gyakorlatba is átültethető javaslatokat, amelyek a szervezetben való jobb kiteljesedést segítik elő. A Viva Insights által nyújtott információk és elemzések kizárólag az adott munkavállaló számára lesznek láthatóak: segítenek az időbeosztásban, a rendszeres szünetek beiktatásában, a koncentrációban és a tanulásban, de a többi munkatárssal való kapcsolatok erősítését is támogatni fogják. A vezetők csapat- és szervezetszinten fogják átlátni a trendeket, továbbá javaslatokat kapnak majd arra vonatkozóan, miként egyensúlyozhatják ki a nagyobb hatékonyság és a jó munkavállalói közérzet iránti igényeket.
  • Viva Learning a képzéseket és a szakmai továbbfejlődést támogató eszközöket teszi jobban elérhetővé a munkatársak számára azáltal, hogy integrálja ezeket a mindennapi munkafolyamatokba. Egy helyre gyűjti az összes képzési, tanulási lehetőséget, amely a szervezeten belül rendelkezésre áll, így többek között a LinkedIn Learning-et és a Microsoft Learnt is, valamint harmadik féltől származó alkalmazásokat (pl. Skillsoft, Coursera, Pluralsight, edX); továbbá magának a vállalatnak a saját tartalmait. A felhasználók a hagyományos kurzusok mellett, a mikrotanulás során használatos tartalmakat is elérhetik, böngészhetik itt, és tovább is oszthatják őket, mintegy a mindennapi tevékenységeik részeként. A Viva Learning app előzetese már most elérhető a felhasználók számára, végleges változata még ebben az évben megérkezik.
  • Viva Topics a vállalatnál meglévő tudás felfedezésére szolgál és a munkatársakat összeköti a számukra releváns információval és tudásgazdákkal. A Viva Topics mesterséges intelligenciára épülő technológiát használva jelenít meg témaköröket (témakártyákat) a beszélgetésekben, valamint a Microsoft 365 és a Teams dokumentumaiban, amelyeket az adott ügyfél Microsoft 365-ben elérhető adatai, és harmadik fél alkalmazásaiból (ServiceNow, Salesforce) származó adatok feldolgozása segítségével automatikusan generál.

“A Microsoft Viva egy forradalmian új munkahelyi élményplatform, amely teljes egészében a dolgozók mindennapi, munkahelyi tevékenységeire fókuszál és ezzel egy új vállalati szoftver kategóriát teremt” 

– mondta Josh Bersin, elemző, a munkahelyi élményplatformok szakértője.

A Viva lehetővé teszi, hogy a vállalatok a munkakörnyezetet és kollaborációt meghatározó, egymástól független területeken működő megoldásaikat integrálhassák és a napi munkafolyamataik részeivé tehessék ezek használatát.

További információ a Microsoft Viváról: link

Videó a Microsoft munkahelyi élményplatformjáról: link

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

7 kritikus pont ingatlanjogász szemmel az Otthon Start hitellel kapcsolatban

Megjelent az Otthon Start hitel feltételeiről szóló rendelet, ami azon túl, hogy számos helyen pontosította a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet, újdonságokat is tartalmaz.

A hatályos jogszabály szerint azonban sokan nem örülhetnek majd. Tóth Renáta ingatlanjogász szerint például osztatlan közös tulajdonú ingatlan nem lesz megvásárolható a konstrukcióval, mint ahogy arra sem lesz lehetőség, hogy a családtagok kivásárolják egymást tulajdonrészét egy örökölt ingatlanból.

1. Nagyon sok ház jogviszonya rendezetlen

Nem kifejezetten az Otthon Start hitelhez kapcsolódó, ám nagyon gyakori probléma, hogy sok családi háznak – egylakásos lakóház ezek hivatalos megnevezése – rendezetlen a jogi státusza. Ez leginkább a 70-es, 80-as és 90-es években épült házaknál fordul elő, amelyek sok esetben családi összefogással épültek.

Előfordul például, hogy nem volt rájuk építési engedély, vagy ha volt is, végül nem az épült meg, mint ami az engedélyben szerepelt. Szintén gyakori, hogy volt építési engedély, maga az épület is rendben van, ám nem tüntették fel a tulajdoni laphoz tartozó térképszelvényen.

Azért jelenthetnek ezek problémát hiteligényléskor, mert az értékbecslőnek meg kell győződnie arról, hogy a tulajdoni lapon feltüntetett adatok megegyeznek a valós állapottal. Amennyiben ez nem teljesül, akkor a bank vagy elutasítja az igénylést, vagy a forgalmi értékhez képest csak kisebb hitelösszeget ad. Vagyis 10 százalék önerő ebben az esetben biztosan nem lesz elegendő.

Ugyancsak gyakori, hogy a közművek a szomszédon keresztül jönnek be, ám nem kapcsolódik ehhez szolgalmi jog. Tóth Renáta ügyvéd, ingatlanjogász szerint ráadásul sok ingatlannak nincs főmérője, csak almérője, ami ugyancsak nehézséget okozhat.

2. Nem feltétlenül hitelezik a bankok a korszerűtlen ingatlanokat

Bár az Otthon Start rendelet mindössze annyit köt ki, hogy a megvásárolt vagy megépített ingatlannak lakhatónak kell lennie, a gyakorlatban a bankok ennél szigorúbbak.

Az ingatlanjogász szerint a CSOK Plusz esetében a bankok például nem hitelezik a “H” vagy ennél alacsonyabb energetikai besorolású ingatlanokat, amelyekből vidéken még mindig sok van. A Lechner Tudásközpont adatai szerint például 2020-ban a kiállított energetikai tanúsítványok több mint negyede HH, II vagy JJ minősítésű volt.

3. Nem hitelezhető egy osztatlan közös tulajdon

Az, hogy a jogszabály nem teszi lehetővé a tulajdonrész vásárlást, az Tóth Renáta szerint egyben azt is jelenti, hogy osztatlan közös tulajdonban lévő ingatant sem lehet majd vásárolni az Otthon Start hitellel. Akkor sem, ha használati megosztási szerződése van a tulajdonosoknak, ami egyébként piaci hitel igényléséhez elegendő lehet. A szakember szerint ez sok ingatlant kizár a lehetőségből.

4. Nem lehet az örökölt ingatlanból kivásárolni egy családtagot

Gyakori élethelyzet, hogy például testvérek örökölnek meg egy ingatlant, így abban többüknek is tulajdonrésze van. Innen úgy tudnak továbblépni, ha eladják az ingatlant, majd osztoznak a vételáron, vagy egyikük kivásárolja a másikat. Az előbbit követően jogosultak lehetnek majd az Otthon Start hitelre, ám arra nem igényelhető a konstrukció, hogy egyikük kivásárolja a másikat. Ugyanis az eladó nem lehet a vevőnek közeli hozzátartozója.

5. Garázsra és tárolóra nem igényelhető az olcsó hitel

Amennyiben a lakáshoz olyan garázs, tároló vagy más olyan helyiség tartozik, ami külön helyrajzi számon van, akkor az nem finanszírozható az Otthon Start hitellel. Ezt vagy saját megtakarításból kell kifizetni, vagy piaci hitelt kell igényelnie a vevőnek.

6. A tanya megvétele megfinanszírozható, de a hozzá tartozó földterület már nem

Az Otthon Start hitel szabályait rögzítő rendelet szerint tanya is vásárolható a 3 százalékos hitellel, ám itt is van egy kis csavar. A tanyákhoz ugyanis sok esetben tartozik földterület is, mégpedig rendszerint külön helyrajzi számon, szántóként vagy erdőként. Ebben az esetben a tanya megvásárlására fordítható a Start hitel, ám a földterületet már piaci hitelből lehet csak megfinanszírozni.

7. Ellentmondás a 10 százalékos önerővel kapcsolatban

Az Otthon Start hitel akár 10 százalékos önerővel is igényelhető, ám a hitelfedezeti arányok szabályozásáról szóló 32/2014. (IX. 10.) MNB rendelet egyelőre ellentmond ennek. Itt ugyanis az szerepel, hogy kizárólag abban az esetben elegendő a 10 százalék önerő, ha az igénylő nem töltötte még be a 41. életévét, valamint nincs és korábban sem volt lakóingatlanban 50 százalékot elérő tulajdoni hányada. Ezért Tóth Renáta ügyvéd, ingatlanjogász szerint a két rendelet összehangolására mindenképpen szükség lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják

Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.

A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.

A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.

„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”

– fogalmazott Zala Mihály

A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.

A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára

– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.

Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss