Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Jön a Microsoft Viva, a forradalmian új munkahelyi élményplatform

A Microsoft teljesen újragondolta a belső kommunikáció, a HR és a munkahelyi kollaboráció eszközrendszerét.

A Microsoft Viva a dolgozók jobb kommunikációját, közérzetét, tanulását és a tudásmegosztását, a hatékonyabb munkafolyamatokat szolgáló új eszköz egy 300 milliárdos piacon.

A Microsoft ma egy olyan új platform bevezetését jelentette be, amely a dolgozókkal való jobb kommunikáció és munkahelyi közérzet megteremtését, a tanulást és a felfedezést csatornázza be a mindennapi munkafolyamatokba. A Microsoft Viva egyetlen platformon belül egyesíti a szakmai továbbfejlődést és önkiteljesedést támogató megoldásokat a Microsoft 365 és a Microsoft Teams produktivitási és kollaborációs megoldásaival.

Ha csak egy tanulságot lehetne kiemelni az elmúlt egy évből, azt mondanám, hogy az nem más, mint a növekvő igény egy olyan megoldásra, ami a meglévő adatokat és információkat összegezve egy fenntartható és innovatív munkakörnyezet megteremtéséhez járul hozzá. Egy olyan új technológia, amely újraépíti azokat a személyes kapcsolatokat, amelyeket elveszítettünk a hibrid munkavégzés megjelenésével

– mondta Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója.

Ha a munkatársak munkakörülményein javítunk, az a befektetés mindig megtérül: a kollégák elkötelezettebbé válnak, a tehetségeket könnyebb megtartani, nő azügyfélelégedettség, ami további profitot teremt a szervezetek számára. Ha a munkatársaink jól érzik magukat, akkor az üzlet is jól megy

– tette hozzá a vezérigazgató.

A Microsoft egy olyan időszakban jelentette be az új platformját, amikor a gazdasági és társadalmi folyamatok tartós változásokat jeleznek előre a munkahelyeken. Miközben egyre nő a digitális kollaboráció jelentősége, ezzel együtt a kereslet is egyre erőteljesebbé válik az olyan megoldások iránt, amelyek támogatják a vállalati kultúra átalakítását, a tudásmegosztást és felfedezést, a munka közbeni tanulást és a munkatársak közérzetének javítását. Piaci elemzések azt mutatják, hogy egy új piaci kategória van megszületőben, a munkahelyi élményplatformok kategóriája (Employee Experience Platforms – EXP), amelyre éves szinten a cégek mintegy 300 milliárd dollárt költenek világszerte. Ez manapság egy olyan piac, amely többféle szolgáltatást, infrastrukturális elemeket, különböző szolgáltatásokat foglal magában, amelyek egy részét a dolgozók még nem is igazán felfedezték fel és nem használják ki őket eléggé a mindennapjaik során, pedig a munkaadóik már jelentős összegeket fektettek ezekbe.

Viva

A Microsoft Viva a Teams és a Microsoft 365 csapatmunkát támogató megoldásaira épül, miközben egy közös platformon belül egyesíti a munkahelyi környezet négy meghatározó, a dolgozók teljesítményére leginkább kiható kulcstényezőjét: az elkötelezettséget, a közérzetet, a tanulást és a tudást. A Microsoft Viva új, beépített moduljai kiegészülhetnek a Viva-partnerek bővítményeivel, illetve a platform lehetőséget ad a már meglévő belső kommunikációs eszközök integrálására is, hogy így még inkább hozzáférhetővé és megismerhetővé tegyék ezeket a munkatársaik számára.

Ezek lesznek a Viva saját moduljai:

  • Viva Connections egy személyre szabható „kaput” biztosít a munkatársaknak a digitális munkahelyükhöz. Itt érhetik el a belső kommunikáció híreit, de a közösségi élet színtereként is szolgál, illetve innen férhetnek hozzá a vállalati irányelvekhez és juttatásokhoz is. Mindez egy testreszabható applikáció formájában, amely beépül a Microsoft Teams-be. A Connections app előzetese az asztali gépeken a jövő hónaptól lesz elérhető, a mobil változata később, de még ebben az évben érkezik.
  • Viva Insights minden egyes munkatársnak, valamint a közép és felső vezetőknek kínál személyre szabott és a gyakorlatba is átültethető javaslatokat, amelyek a szervezetben való jobb kiteljesedést segítik elő. A Viva Insights által nyújtott információk és elemzések kizárólag az adott munkavállaló számára lesznek láthatóak: segítenek az időbeosztásban, a rendszeres szünetek beiktatásában, a koncentrációban és a tanulásban, de a többi munkatárssal való kapcsolatok erősítését is támogatni fogják. A vezetők csapat- és szervezetszinten fogják átlátni a trendeket, továbbá javaslatokat kapnak majd arra vonatkozóan, miként egyensúlyozhatják ki a nagyobb hatékonyság és a jó munkavállalói közérzet iránti igényeket.
  • Viva Learning a képzéseket és a szakmai továbbfejlődést támogató eszközöket teszi jobban elérhetővé a munkatársak számára azáltal, hogy integrálja ezeket a mindennapi munkafolyamatokba. Egy helyre gyűjti az összes képzési, tanulási lehetőséget, amely a szervezeten belül rendelkezésre áll, így többek között a LinkedIn Learning-et és a Microsoft Learnt is, valamint harmadik féltől származó alkalmazásokat (pl. Skillsoft, Coursera, Pluralsight, edX); továbbá magának a vállalatnak a saját tartalmait. A felhasználók a hagyományos kurzusok mellett, a mikrotanulás során használatos tartalmakat is elérhetik, böngészhetik itt, és tovább is oszthatják őket, mintegy a mindennapi tevékenységeik részeként. A Viva Learning app előzetese már most elérhető a felhasználók számára, végleges változata még ebben az évben megérkezik.
  • Viva Topics a vállalatnál meglévő tudás felfedezésére szolgál és a munkatársakat összeköti a számukra releváns információval és tudásgazdákkal. A Viva Topics mesterséges intelligenciára épülő technológiát használva jelenít meg témaköröket (témakártyákat) a beszélgetésekben, valamint a Microsoft 365 és a Teams dokumentumaiban, amelyeket az adott ügyfél Microsoft 365-ben elérhető adatai, és harmadik fél alkalmazásaiból (ServiceNow, Salesforce) származó adatok feldolgozása segítségével automatikusan generál.

“A Microsoft Viva egy forradalmian új munkahelyi élményplatform, amely teljes egészében a dolgozók mindennapi, munkahelyi tevékenységeire fókuszál és ezzel egy új vállalati szoftver kategóriát teremt” 

– mondta Josh Bersin, elemző, a munkahelyi élményplatformok szakértője.

A Viva lehetővé teszi, hogy a vállalatok a munkakörnyezetet és kollaborációt meghatározó, egymástól független területeken működő megoldásaikat integrálhassák és a napi munkafolyamataik részeivé tehessék ezek használatát.

További információ a Microsoft Viváról: link

Videó a Microsoft munkahelyi élményplatformjáról: link

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

A kriptotárcák lesznek a jövő pénzügyi központjai

A kriptotárcák új generációja: a Bitget jelentése szerint pénzügyi központokká válnak a digitális pénztárcák

Bitget, vezető kriptotőzsde és Web3 platform a közelmúltban két jelentős bejelentést tett: egyrészt közzétette legújabb Onchain Report tanulmányát, amely szerint a kriptotárcák már nem csupán tárolásra szolgálnak, hanem mindennapi pénzügyi tevékenységek központjaivá váltak világszerte. Másrészt elindította a BGUSD nevű, valós eszközökkel fedezett, hozamot termelő stabil eszköz tanúsítványát, amely új lehetőségeket kínál a passzív jövedelemszerzésre.

A kriptotárcák új szerepe: kereskedés, fizetés, megtakarítás – egyetlen appban

Bitget Wallet, a platform nem letétkezelő kriptotárcája, közel 80 millió felhasználót szolgál ki, és 300%-os éves növekedéssel büszkélkedhet. A most publikált Onchain Report: Crypto Wallet Use Cases című kutatásuk 4 599 felhasználó válaszai alapján világít rá arra, hogyan változtak meg a tárcahasználati szokások különböző generációk és régiók szerint.

A kutatás szerint a felhasználók már nem csak kriptovalutákat tárolnak vagy küldenek – 48% kereskedik, 46% jutalmakat szerez, 40% pedig napi fizetésekre használja a tárcát. Kiemelkedő a hozamvadászat (staking, farming) iránti érdeklődés (37%), a piaci trendek figyelése (35%) és a DApp-okkal való közvetlen interakció (33%) is. Különösen a Z generáció mutat aktív részvételt, például a kriptofizetésekben (43%).

A használati szokások régiónként eltérnek: Afrikában és Délkelet-Ázsiában az utalások dominálnak, míg Latin-Amerikában a hozamtermelés, Kelet-Ázsiában pedig a hosszú távú megtartás. Kelet-Európában – beleértve Magyarországot is – a fizetések (41%) és digitális kereskedelem emelkedik ki, ami jól mutatja, hogy a régióban is egyre inkább valós pénzügyi alternatívaként tekintenek a kriptotárcákra.

BGUSD: stabil hozam valós eszközökre alapozva

A Bitget május végén mutatta be a BGUSD stabil eszköz tanúsítványát, amely USDC-re 1:1 arányban váltható, és évi 4–5%-os hozamot kínál, naponta jóváírva a felhasználók számláján. A konstrukció mögött valós, tokenizált pénzügyi eszközök – például amerikai állampapírok és pénzpiaci alapok – állnak, amelyek hozamot generálnak, miközben megőrzik a stabilitást és likviditást.

A BGUSD az első 30 napban promóciós 5%-os éves hozamot kínál, és USDC vagy USDT segítségével jegyezhető. A termék teljes mértékben integrálva van a Bitget ökoszisztémájába – használható fedezetként, határidős kereskedésre, Launchpool-ban és egyéb platformfunkciókban is.

Mit hoz a jövő?

A Bitget célja, hogy felhasználói számára teljes onchain élményt nyújtson – a kereskedéstől és megtakarítástól kezdve a vásárlásig és felfedezésig. A Wallet újításai – mint a Super DEX (cross-chain swap), Alpha (valós idejű tokenanalitika) és a Simple Mode – ezt az irányt szolgálják. A következő hónapokban várható a passzív jövedelemre optimalizált Earn Vaults funkció, valamint új fizetési megoldások QR-kóddal, kriptokártyával és 300+ márkát elérő in-app shop integrációval.

A Bitget több mint 130 blokkláncot támogat, 300 millió dolláros felhasználóvédelmi alappal rendelkezik, és a „Crypto for Everyone” mozgalmon keresztül oktatási és integrációs programokkal dolgozik a globális elfogadás növelésén.

Magyar fókusz: kérdések, amelyekre érdemes figyelni

A nemzetközi trendek mellett a Bitget adatai alapján releváns kérdések merülnek fel hazai kontextusban is:

  • Hogyan használják Kelet-Európában a tárcákat napi fizetésekre?
  • Milyen szerepet játszanak ezek az eszközök az infláció elleni védekezésben?
  • Milyen lehetőségeket kínál a BGUSD azok számára, akik stabil, átlátható és likvid kripto-megtakarítást keresnek?

A Bitget példája jól mutatja, hogy a jövő pénzügyi rendszere egyre inkább decentralizált, mobilközpontú és önállóan kezelhető formában valósul meg – és ebben a kriptotárcáknak központi szerepük lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Innováció a banki digitalizációban és blokklánc technológiára épülő hazai fejlesztés a GDE finTECH Galéria évadzáró eseményén

Május utolsó hetében tartotta évadzáró eseményét a GDE finTECH Gallery, amelynek ezúttal a Várfok Galéria biztosított inspiráló helyszínt. 

A kezdeményezés célja, hogy hidat képezzen az akadémiai és üzleti szféra között, és az aktuális szakmai témákat feldolgozó előadások mellett tudáscserére és networkingre is lehetőség nyíljon.

Az immár negyedik alkalommal megrendezett esemény előadói Hegedüs Éva, a Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója, Fábián Gergely, a Galaxis AG vezérigazgatója és Varga József Zoltán, a Campus Codeworks Zrt. vezérigazgatója voltak, a résztvevők pedig most is nagyvállalati vezetők, pénzügyi tanácsadók és finTECH szakemberek. A májusi rendezvény rendhagyó volt, hiszen a zártkörű műhelyt ez alkalommal megnyitották további érdeklődők és a sajtó résztvevői előtt is.

2024 decemberében a Gábor Dénes Egyetem szervezésében szakmai műhely indult, finTECH Gallery néven, amely a korábbi Fintech Szalon szellemiségét viszi tovább. A műhely célja, hogy hidat képezzen az akadémiai és az üzleti szféra között, miközben gyakorlatias platformot biztosít a szakmai eszmecserére és networkingre – nagy hangsúlyt fektetve az innovatív technológiák körére, az AI, a blockchain, a kiberbiztonság területére. Aktuális témák, kihívások és problémafelvetések kapnak helyet a fórumon, ahonnan a résztvevők – ha nem is kész megoldásokat, de – irányvonalakat és innovatív ötleteket vihetnek magukkal. Egyedülállóvá teszi programot, hogy helyszínek olyan művészeti galériák, ahol a résztvevők az üzleti ismeretmegosztás mellett műalkotásokkal is találkozhatnak.

„A Galéria elnevezés és a helyszín tudatos választás, mert hiszünk a művészetek inspiráló, kreativitást fejlesztő hatásában. Előadóink pedig a finTECH világának művészei, akik az egyedi alkotásait mutatják be a rendezvényeken”

– mondta el megnyitó beszédében Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke, az esemény életre hívója és házigazdája, majd hozzátette:

 „Célunk összetett; hidat képezni, tudást megosztani az akadémiai és az üzleti szféra között, teret adni a tudásmegosztásnak, a kapcsolatépítésnek, hogy ezáltal a piaci problémákból kutatások és megoldások szülessenek, a kutatói ötletekből pedig sikeres termékek. Továbbá ez a szellemi műhely egy biztos szakmai háttere az ősszel induló Fintech képzésünknek és a korszerű Fintech Laborunknak.”

Hegedüs Éva, a Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója előadásában arról beszélt, hogyan vált egy zöldmezős bank Magyarország leggyorsabban növekvő hitelintézetévé és a digitális bankolás úttörőjévé.  Szektorátlagot meghaladó növekedés, költséghatékony működés, évről évre újabb digitális és agentic AI alapú innovációk, mindezt a digitális üzleti modellnek köszönhetően 2020 óta karbonsemlegesen valósítja meg a Bank. A pénzintézet teljesítményét az elmúlt évben is számos díjjal ismerték el.

Hegedüs Éva bemutatta, milyen út vezetett a tőzsdére lépésig, amely során a Gránit Bank Magyarországon az elmúlt 25 év legmagasabb összegű tőkeemeléssel egybekötött nyilvános részvénykibocsátását valósította meg, majd lett rövid idő alatt a BUX index tagja. Az elmúlt évben a Bank megkezdte a nemzetközi terjeszkedést, és első magyar kereskedelmi bankként határon átnyúló szolgáltatásaival belépett a román piacra.

Fábián Gergely, a Galaxis AG vezérigazgatója előadásában a blokklánc technológia közösségépítő és okosszerződésekben történő felhasználásának előnyeit mutatta be. A Galaxis sok éves nemzetközi tapasztalattal rendelkezik blokklánc és okos szerződés programozásban, melynek egyik fontos iránya a tanúsítványok blokkláncon való tárolása. Kiemelte, hogy a technológia biztonságos és decentralizált –azaz gyakorlatilag feltörhetetlen–, és a változások is nyomon követhetők benne. Nem szükséges harmadik fél manuális jóváhagyása, és nem utolsósorban költséghatékony megoldás.

Előadásában röviden bemutatta az Európai Blockchain Szolgáltatási Infrastruktúra (EBSI) kezdeményezést, amely a blokklánc technológia közszférában történő felhasználását célozza meg, felgyorsítva annak egységesebb működését, digitalizációját és hatékonyságának növelését.

Az EBSI-VECTOR diplomapilot projektről, amelyben Magyarország is részt vett, Varga József Zoltán, a Campus Codeworks Zrt. vezérigazgatója beszélt a résztvevőknek.

A projekt célja az Európai Unió által támogatott blokklánc alapú infrastruktúrához (EBSI) való csatlakozás technológiai hátterének kialakítása és tesztelése, amely lehetővé teszi a hiteles diploma igazolások kibocsátását, ellenőrzését és nyomon követését. Ez gyakorlatilag egy digitális rendszert jelent, amely biztonságosan tárolja, az esetleges változásokat lekövetve kezeli az Unió felősoktatási intézményeiben megszerzett diplomákat. A technológia megkönnyíti majd mind az egyetemek, mind a hallgatók számára a hiteles dokumentumokhoz való hozzáférést, hiszen azok maximális biztonság mellett bármikor, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhetővé válnak.

A magyarországi feladat ezen belül a digitális diploma igazolás kiadásának fejlesztése és kipróbálása volt, melynek három résztvevője a piacvezető elektronikus felsőoktatási tanulmányi rendszert, a Neptunt fejlesztő Campus Codeworks Zrt., a nemzetközi tapasztalattal rendelkező, blokklánc technológiában jártas Galaxis, és a projekthez a felsőoktatással kapcsolatos módszertani hátteret biztosító Gábor Dénes Egyetem.  Az Unio vissza is igazolta a pilotprojekt sikeres megvalósítását.  Mindhárom résztvevő úgy látja, ez csak az első lépés, hiszen a cél a módszer elterjesztése, továbbá a folyamat még számos további területre történő adaptálása. Következő lépcső éppen az EU-ban is egyre népszerűbb mikrotanúsítványok blokkláncra felvitele lehet.

A GDE finTECH Gallery legközelebb szeptemberben várja az fintech világa iránt érdeklődő szakembereket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Többet ér a garázs, mint egy autó vagy lakás?

Néhány kivételtől eltekintve általánosságban elmondható, hogy az évek során folyamatosan emelkednek a gépjárművek átlagárai.

Érthető tehát, hogy egyre több tulajdonos szeretné óvni autóját a külső hatásoktól, és nem az utcán hagyni estére, hanem biztonságban tudni egy garázsban. Ennek kapcsán 2022-től 2025 áprilisáig vizsgálta a Használtautó.hu a magyarok által legkedveltebb modellek átlagárát a használtautó-piacon, valamint ezzel párhuzamosan az ingatlan.com is megnézte az eladó és kiadó garázsok kínálatát Budapesten és vármegyeszékhelyeken.

2022-ben a négy vizsgált modell – Opel Astra, Ford Focus, Suzuki Swift és Volkswagen Golf – átlagára 1,76 millió forint körül mozgott. Ez az összeg 2025 áprilisára meghaladta a 2 millió forintot. A pontos számokat vizsgálva átlagosan 18,7%-kal kell többet fizetnünk értük most, mint 3 évvel ezelőtt.

Ha külön – külön nézzük az egyes modelleket, akkor az átlagárak az alábbiak szerint alakultak:

  • Opel Astra – 10,5%-os növekedés
  • Ford Focus – 13,2%-os növekedés
  • Volkswagen Golf – 17,6%-os növekedés
  • Suzuki Swift – 46,7%-os növekedés

Minden esetben 10% feletti az átlagár növekedés, a Swiftnél pedig majdnem eléri az 50%-ot is. Az átlagéletkor is folyamatosan nőtt, habár nem ilyen jelentős mértékben.

„Megvizsgálva a top 4 legkeresettebb modellt, szemmel látható, hogy az évek során nőttek az átlagárak, és az átlagéletkor is folyamatosan emelkedett. Míg egy Suzuki Swift átlagára 950 ezer forint volt 2022-ben, mára ez már 1,4 millió forint körül mozog, ami 46,7%-os növekedés. Az átlagéletkor is növekedett ezen 4 modell esetében, ugyanis a Swift 17,9 évről felugrott 18,3-ra”

– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.

A legkeresetteb modellekkel párhuzamosan az eladó és kiadó garázsok átlagára is folyamatosan nőtt az elmúlt 3 évben Budapesten és vármegyeszékhelyeken: Budapesten az eladó garázsok ára 5,9 millió forintról 8 millió forintra, míg a kiadó garázsok ára 25 ezer Ft/hó-ról 29 ezer forint/hó-ra emelkedett. A vármegyeszékhelyek esetében az eladó garázsoknál 6,5 millió forintról 8,5 millió forintra, míg a kiadók 22 ezer Ft/hóról 28 ezer Ft/hóra változtak. Mind a fővárosban, mind a vármegyeszékhelyeken jelentősen nőtt a kínálat. Budapesten 2022-ben átlagosan 272 eladó és 985 kiadó garázsból választhattunk, míg jelenleg átlagosan 799 eladó és 1623 kiadó garázst kínálnak. A vármegyeszékhelyeket nézve az eladó garázsok száma összesen 253-ról 918-ra nőtt, a kiadóké pedig 370-ről 566-ra.

„Az elmúlt 3 évben jelentősen nőtt az eladó és kiadó garázsok kínálata Budapesten és vármegyeszékhelyeken, az árak viszont „csak” 36%-kal lettek nagyobbak a fővárosi eladó és 16%-kal a kiadó garázsok esetében. Így most az átlagos garázsbérleti díj mindössze 5 ezer forinttal több Budapesten, mint 2022 májusában. De a fővároson belül óriásiak a különbségek, az V. kerületben annyira nehéz eladó garázst találni, hogy egy-egy piacra kerülő kocsibeálló értéke eléri a 40 millió forintot, míg más kerületekben ennyiért garzonlakást is lehet vásárolni. Az áremelkedés hátterében a parkolási lehetőségek korlátozása és az autók árának emelkedése is meghúzódik.”

– mondta Balogh Lászó, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.

Hozzátette:

„Érdekesség, hogy a vármegyeszékhelyek átlagára hasonló mint a budapestieké, aminek egyik oka, hogy amíg a fővárosban jellemzően teremgarázs-helyeket kínálnak eladásra és kiadásra, addig a vármegyeszékhelyeken önálló garázsokat is hirdetnek. Ezek olyan 15-20 négyzetméteres különálló épületek, amik akár tárolóként is funkcionálhatnak, ami részben megmagyarázza, hogy a vármegyeszékhelyeken az eladó garázsok ára 8,5 millió forint, Budapesten pedig „csak” 8 millió”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss