Gazdaság

Rendkívül rugalmas pick & place egység digitalizált pneumatikával

A Festo Motion Terminal pneumatikus pozicionálást tesz lehetővé.

A VTEM Festo Motion Terminal a digitalizációt pneumatikával ötvözi. A gyorsan aktiválható mozgásalkalmazások forradalmasítják a pneumatikát azáltal, hogy növelik a rugalmasságot és az energiahatékonyságot, valamint felgyorsítják a gyártási folyamatokat. Ennek a handling technológiában is előnyei vannak, mert a VTEM automatizálási platform megnyitja az ajtót a pneumatika segítségével történő pozícionáláshoz.

 A VTEM Festo Motion Terminal a pneumatikát az Ipar 4.0 korszakába helyezi olyan alkalmazásokkal, amelyek több mint 50 egyedi összetevőt helyettesíthetnek. Ahogy az okostelefon egy évtizeddel ezelőtt a mobilkommunikációs piac vezetőjévé vált, ugyanígy a Festo Motion Terminal is forradalmasítja az automatizálási technológiát. Ez az új típusú funkcióintegráció – szoftverrel kombinálva – egyszerűsíti a teljes értékláncot, mivel így csak egyetlen hardverre van szükség.

Ez azt jelenti, hogy a felhasználók különböző feladatokat hajthatnak végre egyetlen szeleppel, és 16 arányos nyomásszelep funkciót valósítunk meg 8 szeleptestben. Ez jelentős mértékben csökkenti a szükséges munka mennyiségét, a tervezéstől a munkadarab váltásig. Ezért hívják a szakértők a VTEM Festo Motion Terminalt az automatizálási technológia forradalmának.

A pick & place alkalmazások egyszerűsítése

A VTEM Festo Motion Terminal segítségével a felhasználók egyetlen rendszerben tudják megvalósítani a pick & place alkalmazás összes funkcióját. Már nincs szükség olyan alkatrészekre, mint a lökéscsillapítók vagy az áramlásszabályozó szelepek. Mivel a mozgásalkalmazások számos feladatot átvesznek és bonyolult mechanikai struktúrákat helyettesítenek, a tervezési folyamat sokkal könnyebbé válik. A folyamatadatok bármikor kiolvashatók, így a felhasználók gyorsan reagálhatnak az eltérésekre, ezáltal biztosítva a következetes minőséget.

Pozicionálás a pneumatika segítségével

A „Positioning” (Pozicionálás) alkalmazás rugalmasságot biztosít a handling szakemberek számára a különböző méretű munkadarabok pozicionálásakor. Minden lehetséges munkadarabméretre optimalizálhatják a végpontok közötti mozgásokat, például a változók, mint a mozgási sebesség és a véghelyzeti ütközési energia pontos meghatározásával.

A „Positioning” (Pozicionálás) mozgásalkalmazás segítségével a pneumatikus aktuátorok szabadon pozícionálhatók a teljes munkalöket mentén, és a henger mozgását pedig a sebesség, a gyorsulás és a rándulás paraméterekre vonatkozó határértékek segítségével lehet szabályozni. Finom pozicionálás lehetséges a kiválasztott sorozatnál, legfeljebb 300 mm lökettel, a határértékek megadásával.

Nyomás- és vákuumszabályozás

A „Proportional pressure regulation” (Arányos nyomásszabályozás) alkalmazás biztonságos vákuumos mozgatást biztosít. A vákuumszint egyszerűen alkalmazkodik a mozgatandó súlyhoz. Ez lehetővé teszi a gyárüzemeltetők számára, hogy növeljék alkalmazásuk energiahatékonyságát. Az átállási idők vagy a kézi átállások már a múlté, mivel a felhasználók egyszerűen átválthatnak a szükséges paraméterekre. A gyakorlatilag rezgésmentes véghelyzet felvétel a „Soft stop” alkalmazással minimalizálja a kopást, egyben lerövidíti a ciklusidőket.

Hardver helyett szoftver

Hála az új funkciók Motion Apps alkalmazásokon keresztül történő gyors aktiválásának, a gépfejlesztők létrehozhatnak egy alap géptípust, majd a Festo Motion Terminal segítségével kiválaszthatják azt a mozgásalkalmazást, amellyel az ügyfél igényeinek megfelelően különböző funkciókkal és szolgáltatásokkal ruházhatják fel a gépet. A paraméterkészletek átmásolásának és átvitelének képessége megkönnyíti a tervezést és időt takarít meg. A funkciók szoftveren keresztüli hozzárendelésének további előnye, hogy megakadályozza az illetéktelen hozzáférést és védi a know-how-t, mivel kívülről nem lehet megmondani, hogy a szelepek milyen funkciókat hajtanak végre.

A karbantartás is egyszerűsödik, az automatikus szivárgás monitorozás segítségével, a pót- és kopóalkatrészek hosszú listája pedig már a múlté. A „Leakage diagnostics” (Szivárgási diagnosztika) alkalmazással a működési zavarok diagnosztikai ciklusok és meghatározott küszöbértékek segítségével detektálhatók és pontosan egy adott aktuátorhoz köthetők. Ezáltal lehetővé válik a prediktív karbantartás.

Festo Motion Terminal | Festo Hungary

Gazdaság

Egyetemi tanszéket alapított a Toyota Sakura

Az ország egyik legpatinásabb műszaki felsőoktatási intézményének és a Toyota egyik legjelentősebb hazai márkakereskedésének az együttműködéséből született oktatási központban a jövő hajtástechnológiáival ismerkedhetnek a mérnökpalánták.

A Toyota a világ legnagyobb autógyártójaként és a japán gazdaság első számú szereplőjeként kiemelt jelentőségű küldetésének tekinti, hogy gondoskodjon az emberi társadalom jövőjéről. Ezen sokrétű tevékenységeiben mindig is kiemelt szerep jutott a tudásátadás, az oktatás, a tudományos és szakképzés feladatkörének. Tojoda Eicsi, a cégalapító Tojoda Kiicsiro unokatestvére már 1977-ben megfogalmazta azt az álmát, hogy a Toyota „a kutatás és a kreativitás szellemiségét tiszteletben tartva” egy saját egyetemet alapítson szűkebb hazájában, Aicsi prefektúrában, amelynek küldetése, hogy az anyavállalathoz hasonlóan „arra törekedjen, hogy az élen járva feltérképezze a tudomány és a technológia számára a követendő irányt.” Ez az egyetem, a Toyota Technical Institute 1981-ben tárta ki kapuit, 1995-ben PhD programot indított, 2003-ban pedig Chicagóban megnyitotta tengerentúli intézetét.

Ha a műszaki felsőoktatás és az autóipar ilyen léptékű összefonódása nem is mondható jellemzőnek, a Toyota az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ösztöndíjakkal, gyakornoki programokkal és egyéb projektek útján törekedett arra, hogy helyi és nemzeti szinten egyaránt hozzájáruljon a jövő technológiai szakembereinek a gyakorlati és elméleti képzéséhez. Ehhez a nemes hagyományhoz csatlakozik most Magyarország, ahol a Toyota egyik legjelentősebb márkakereskedése példa értékű együttműködési megállapodást kötött egy évszázados múltra visszatekintő hazai egyetemmel.

Az 1992-ben alapított Toyota Sakura és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara, amely elődintézményei révén több mint száz éve számít az elektrotechnikai képzés egyik hazai fellegvárának, példa értékű együttműködési megállapodást írtak alá egy kihelyezett tanszék létesítéséről. Az új oktatási egység a Toyota legfontosabb hajtástechnológiai kompetenciáit kiaknázva a hidrogén és hibrid rendszerek rejtelmeibe fogja bevezetni a jövő mérnökgenerációit. Különösen aktuális és piacképes területekről van szó.

A Toyota Prius által 1997-ben bevezetett hibrid hajtástechnológia mára a világ legszélesebb körben alkalmazott alternatív hajtási módozatává vált, amellyel különösen költséghatékony módon érhető el fogyasztás- és emissziócsökkentés. A többféle módon (tüzelőanyagcellában elektromos energia előállítására, vagy belső égésű motorban elégetve), kiemelkedő hatásfokon felhasználható hidrogén előtt pedig gyakorlatilag végtelen távlatok állnak, mint az emberiség hosszú távú energiaellátásának legígéretesebb eszköze.

A műszak tudományos együttműködések, általános és középiskolai szemléltető és ismeretterjesztő programok, valamint az elmúlt években végzett felsőoktatási képzések terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Toyota Sakura támogatásával megvalósuló tanszék ilyen módon az autóipar jelenében és jövőjében egyaránt releváns tudást fog átadni a hallgatóknak. A képzés olyan kompetenciával vértezi fel őket, amelyeket a tudományos életben és a gyakorlati munka során egyaránt közvetlenül és azonnal fognak tudni hasznosítani. Hozzáadott értékként a Toyota átfogó filozófiája és a Sakura vállalkozási tapasztalatai is érvényesülnek a tanszék életében, amelyre évtizedek óta meghatározó irányító elvként tekintenek a modern projekt- és vállalatirányítási gyakorlatokban.

A közös tanszék alapításáról szóló együttműködési megállapodást május 6-án írta alá Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, valamint Prof Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, Szilasi János Toyota Sakura vezérigazgató, az új tanszék vezetője jelenlétében. A két szervezet együttműködése egyébként nem csak szakmai, hanem közösségi alapokon is nyugszik, hiszen mindketten a főváros harmadik kerületét tekintik otthonuknak. A tanszék a lehető leghamarabb megkezdi munkáját, a pontos szakmai részletekről a felek később adnak ki részletes tájékoztatást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss