Connect with us

Mozgásban

Új innovációt vezet be a Vodafone az európai közlekedésbiztonság javítása érdekében

step

A megoldás a Vodafone technológiáját alkalmazva gyorsabb és hatékonyabb információcserét tesz lehetővé a közlekedésben résztvevők között

A ’Biztonságos Közlekedés Európáért Platfom’ (Safer Transport for Europe Platform = STEP) elnevezésű megoldás a járműbe épített navigációs rendszereken keresztül képes friss közlekedésbiztonsági híreket megosztani a közlekedés résztvevőivel, ezzel jelentősen hozzájárulva az utak biztonságához. Emellett a platform a jövőben képes lehet például figyelmeztetni a vezetőt a holttérben tartózkodó kerékpárosra, vagy szerepet játszhat a lopott járművek nyomkövetésében is. A megoldás minden járműbe épített navigációs rendszerrel és egyéb térképalkalmazással kompatibilis, ráadásul a biztonsági információkhoz való hozzáférés a közlekedők számára ingyenes.

Új platformot vezetett be a Vodafone, amelynek célja, hogy a közlekedőket közvetlenül összekapcsolja a közlekedési hatóságokkal és egymással, lehetővé téve ezáltal a biztonsági információk, veszélyjelzések és friss forgalmi információk valós idejű megosztását, függetlenül attól, hogy milyen rendszert vagy járműbe épített eszközt használnak. A felület minden harmadik féltől származó alkalmazással és járműbe épített navigációs rendszerrel kompatibilis. A Vodafone több partnerrel is együttműködik azért, hogy a technológiát eljuttathassa a közlekedőkhöz, és még idén tervezi a felület bevezetését a saját, Vodafone Automotive alkalmazásába.

Az új, STEP (Safer Transport for Europe Platform – ’Biztonságosabb Közlekedés Európáért Platform’) elnevezésű felület célja az adatok széttöredezettségének és az elkülönítve tárolt információk problémájának kiküszöbölése, amelyek most megakadályozzák azoknak a közlekedésbiztonsági előnyöknek a kiaknázását, amelyet az összekapcsoltság kínál. A közlekedési hatóságok gyakran csak a közúti infrastruktúrán (például autópálya-hidakon, változó üzeneteket megjelenítő vagy mátrix-rendszerű táblákon) vagy a független gyártók által kifejlesztett, korlátozott számú technológiai megoldásokon (például járműbe épített navigációs rendszereken) keresztül képesek friss közlekedésbiztonsági híreket megosztani.

A STEP megoldást kínál ezekre a kihívásokra. Nyitott, iparági szabványokra épülő, felhőalapú felületként lehetővé teszi a szereplők – szabályozószervek, közlekedési hatóságok, járműgyártók, mobilitási szolgáltatók és egyéb mobilhálózat-üzemeltetők – kiterjedt rendszerének együttműködését a közúti biztonság további javítása érdekében, egész Európában.

„A gyorsabb és hatékonyabb adatmegosztást lehetővé tevő nyílt felületek lehetővé teszik, hogy a legfontosabb biztonsági információk minden közlekedőhöz eljussanak, függetlenül attól, hogy milyen alkalmazást vagy rendszert használnak. A STEP ösztönzi a közlekedési hatóságok, az alkalmazásfejlesztők és az autóipar között szükséges együttműködés létrejöttét, így biztosítva az adatok és az összekapcsoltság előnyeinek teljeskörű kiaknázását, ezzel hozzájárulva az európai utak biztonságosabbá tételéhez.”

– mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország Vállalati Megoldások Üzletág vezérigazgató-helyettese.

Indulásakor a STEP arra lesz képes, hogy a járműbe épített különböző rendszereken és navigációs alkalmazásokon keresztül megkönnyítse a biztonsági üzenetek és a közúti üzemeltetők által kiadott legfrissebb információk továbbítását a sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról, valamint a még előttünk álló útszakaszon bekövetkezett közlekedési eseményekről. A STEP ezenfelül alkalmas lehet az úthálózat modellezésére is biztonságos, anonimizált és összesített járműpozíciós adatok felhasználásával.  A Vodafone hosszútávú célja, hogy a felület biztonsági funkcióinak fejlesztése során azokba bekerüljenek a veszélyeztetett úthasználókra vonatkozó figyelmeztetések is (egy nagyméretű jármű vezetője például figyelmeztetést kaphatna a közelben tartózkodó, számára nem látható kerékpárosokról vagy gyalogosokról) csakúgy, mint a flottakezelési, vagy éppen a lopott járművek nyomkövetésére és a használat alapú biztosítások támogatására szolgáló funkciók.

A STEP elindítása a Vodafone sikeres kísérletére épül, melynek során a vállalat az Egyesült Királyság első „vehicle-to-everything” (a járműtől minden más csatorna felé információt küldő) közúti biztonsági rendszerét tesztelte. Ez egy olyan felhőalapú mobilitási platform, amely élő, a közvetlen környezetre fókuszáló, célzott, friss információkat biztosít az úthasználók számára sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról és közlekedési balesetekről. A Vodafone németországi, aldenhoveni tesztközpontjában működő 5G Mobility Lab kísérletei azt is vizsgálták, hogy az 5G technológia és a rendkívül pontos helymeghatározás hogyan segíthet a közlekedésbiztonság javításában.

A Vodafone autógyártókkal, közútkezelő vállalatokkal, közlekedési hatóságokkal, technológiai partnerekkel és alkalmazásfejlesztőkkel együtt dolgozik a „Biztonságosabb közlekedés Európában Platform” jelenlegi és lehetséges jövőbeli felhasználási lehetőségeinek kiaknázásán.

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss