Mozgásban

Új innovációt vezet be a Vodafone az európai közlekedésbiztonság javítása érdekében

step

A megoldás a Vodafone technológiáját alkalmazva gyorsabb és hatékonyabb információcserét tesz lehetővé a közlekedésben résztvevők között

A ’Biztonságos Közlekedés Európáért Platfom’ (Safer Transport for Europe Platform = STEP) elnevezésű megoldás a járműbe épített navigációs rendszereken keresztül képes friss közlekedésbiztonsági híreket megosztani a közlekedés résztvevőivel, ezzel jelentősen hozzájárulva az utak biztonságához. Emellett a platform a jövőben képes lehet például figyelmeztetni a vezetőt a holttérben tartózkodó kerékpárosra, vagy szerepet játszhat a lopott járművek nyomkövetésében is. A megoldás minden járműbe épített navigációs rendszerrel és egyéb térképalkalmazással kompatibilis, ráadásul a biztonsági információkhoz való hozzáférés a közlekedők számára ingyenes.

Új platformot vezetett be a Vodafone, amelynek célja, hogy a közlekedőket közvetlenül összekapcsolja a közlekedési hatóságokkal és egymással, lehetővé téve ezáltal a biztonsági információk, veszélyjelzések és friss forgalmi információk valós idejű megosztását, függetlenül attól, hogy milyen rendszert vagy járműbe épített eszközt használnak. A felület minden harmadik féltől származó alkalmazással és járműbe épített navigációs rendszerrel kompatibilis. A Vodafone több partnerrel is együttműködik azért, hogy a technológiát eljuttathassa a közlekedőkhöz, és még idén tervezi a felület bevezetését a saját, Vodafone Automotive alkalmazásába.

Az új, STEP (Safer Transport for Europe Platform – ’Biztonságosabb Közlekedés Európáért Platform’) elnevezésű felület célja az adatok széttöredezettségének és az elkülönítve tárolt információk problémájának kiküszöbölése, amelyek most megakadályozzák azoknak a közlekedésbiztonsági előnyöknek a kiaknázását, amelyet az összekapcsoltság kínál. A közlekedési hatóságok gyakran csak a közúti infrastruktúrán (például autópálya-hidakon, változó üzeneteket megjelenítő vagy mátrix-rendszerű táblákon) vagy a független gyártók által kifejlesztett, korlátozott számú technológiai megoldásokon (például járműbe épített navigációs rendszereken) keresztül képesek friss közlekedésbiztonsági híreket megosztani.

A STEP megoldást kínál ezekre a kihívásokra. Nyitott, iparági szabványokra épülő, felhőalapú felületként lehetővé teszi a szereplők – szabályozószervek, közlekedési hatóságok, járműgyártók, mobilitási szolgáltatók és egyéb mobilhálózat-üzemeltetők – kiterjedt rendszerének együttműködését a közúti biztonság további javítása érdekében, egész Európában.

„A gyorsabb és hatékonyabb adatmegosztást lehetővé tevő nyílt felületek lehetővé teszik, hogy a legfontosabb biztonsági információk minden közlekedőhöz eljussanak, függetlenül attól, hogy milyen alkalmazást vagy rendszert használnak. A STEP ösztönzi a közlekedési hatóságok, az alkalmazásfejlesztők és az autóipar között szükséges együttműködés létrejöttét, így biztosítva az adatok és az összekapcsoltság előnyeinek teljeskörű kiaknázását, ezzel hozzájárulva az európai utak biztonságosabbá tételéhez.”

– mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország Vállalati Megoldások Üzletág vezérigazgató-helyettese.

Indulásakor a STEP arra lesz képes, hogy a járműbe épített különböző rendszereken és navigációs alkalmazásokon keresztül megkönnyítse a biztonsági üzenetek és a közúti üzemeltetők által kiadott legfrissebb információk továbbítását a sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról, valamint a még előttünk álló útszakaszon bekövetkezett közlekedési eseményekről. A STEP ezenfelül alkalmas lehet az úthálózat modellezésére is biztonságos, anonimizált és összesített járműpozíciós adatok felhasználásával.  A Vodafone hosszútávú célja, hogy a felület biztonsági funkcióinak fejlesztése során azokba bekerüljenek a veszélyeztetett úthasználókra vonatkozó figyelmeztetések is (egy nagyméretű jármű vezetője például figyelmeztetést kaphatna a közelben tartózkodó, számára nem látható kerékpárosokról vagy gyalogosokról) csakúgy, mint a flottakezelési, vagy éppen a lopott járművek nyomkövetésére és a használat alapú biztosítások támogatására szolgáló funkciók.

A STEP elindítása a Vodafone sikeres kísérletére épül, melynek során a vállalat az Egyesült Királyság első „vehicle-to-everything” (a járműtől minden más csatorna felé információt küldő) közúti biztonsági rendszerét tesztelte. Ez egy olyan felhőalapú mobilitási platform, amely élő, a közvetlen környezetre fókuszáló, célzott, friss információkat biztosít az úthasználók számára sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról és közlekedési balesetekről. A Vodafone németországi, aldenhoveni tesztközpontjában működő 5G Mobility Lab kísérletei azt is vizsgálták, hogy az 5G technológia és a rendkívül pontos helymeghatározás hogyan segíthet a közlekedésbiztonság javításában.

A Vodafone autógyártókkal, közútkezelő vállalatokkal, közlekedési hatóságokkal, technológiai partnerekkel és alkalmazásfejlesztőkkel együtt dolgozik a „Biztonságosabb közlekedés Európában Platform” jelenlegi és lehetséges jövőbeli felhasználási lehetőségeinek kiaknázásán.

Mozgásban

Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül

siemens

A nagyszabású fejlesztéshez 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.

Franciaországban 2022-ben közel 200 ezer új elektromos járművet regisztráltak, ami 26 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. Így 2022 végén több mint 1,1 millió elektromos és plug-in hibrid jármű közlekedett Franciaországban, 2030-ra pedig akár 35 százalékra emelkedhet az elektromos autók aránya a francia utakon. Ez a CO2-kibocsátást és a klímacélok elérését tekintve mindenképpen jó hír, az azonban kihívást jelenthet, hogy ilyen mennyiségű elektromos jármű számára biztosítva legyen a megfelelő töltőinfrastruktúra.

Franciaországban ezért a töltőállomások országos hálózatának megerősítése és bővítése kulcsfontosságú a jövő mobilitásának megteremtéséhez. 2023 májusában az ország át is lépte a 100 ezer nyilvános töltőállomás mérföldkövét. Ebben a munkában talált partnerre az ENGIE Vianeo e-mobilitási vállalat a Siemensben, miután a tavalyi év során 64 franciaországi autópálya-pihenőt szereltek fel, összesen 320 darab, nagy teljesítményű, Siemens elektromos jármű (EV) töltővel.

Az országszerte négy autópálya-hálózaton (SANEF, APRR, AREA és VINCI Autoroutes hálózatok) telepített töltők között 251 darab 300 kW teljesítményű, ultragyors SICHARGE D modell és 69 darab 160kW-os, de skálázhatóságának köszönhetően akár ugyanúgy 300 kW-ra fejleszthető SICHARGE D töltő kapott helyet. Egy-egy csomópontnál így akár 24 töltőpont is elérhető, megelőzve ezzel azt, hogy a töltésre várakozók feltorlódjanak.

Ezek a töltőállomások az autópályás közlekedés igényeinek megfelelve, akár 20 perc alatt 80 százalékra képesek feltölteni az EV-ket. Minden töltőállomás képes egyidejűleg két jármű között dinamikusan elosztani a rendelkezésre álló teljesítményt, a könnyű használatot pedig a 24 hüvelyk átmérőjű, felhasználóbarát kezelőképernyők biztosítják.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét

sportcontact

A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott.

A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.

A szaklap szerint a SportContact 7 „meggyőző sport abroncs, szinte tökéletes mutatókkal”. A szerkesztők dicsérték a „precíz kormányreakciót, a dinamikus kezelhetőséget vizes és száraz úton, a kiváló egyensúlyt, a rövid féktávokat és a jó aquaplaning-, azaz vízen felúszást megelőző képességet”.

A SportContact 7 maximális pontot ért el vizes úttartásban, kanyarodásban és fékezésben is. 100 km/óráról 49,2 méteres féktávjával a Continental abroncs pontosan egy méterrel előzte meg a másodikat, valamint 19,1 méterrel az utolsó helyen végzett alacsonyabb minőségű, ázsiai abroncsot. A vizes teszteken elért 1-es köztes pontszámával jóval versenytársai előtt vezeti a mezőnyt.

A száraz teszteken a hannoveri gyártó abroncsa 38,5 méter után állt meg 100 km/órás sebesség mellett. Összességében az abroncs 2+ köztes pontszámot ért el az öt száraz versenyszámban, beleértve egy erős első helyezést is.

A SportContact 7-et kifejezetten nagy teljesítményű, sportos, elektromos vagy hagyományos meghajtású járművekhez tervezték. Számos gyártó hagyta jóvá, 18 és 24 coll közötti méretekben kapható. A fejlesztés során a Continental minden teljesítménykritériumban a tökéletességre összpontosított, annak érdekében, hogy a vezetési élményt a maximális biztonsággal ötvözze.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Az új Opel Frontera: tágas és élvezetes SUV, akár tisztán elektromos hajtással is

Az Opel új fejezetet nyit a vállalat hosszú és sikeres történetében: a rüsselsheimi márka ma nyilvánosságra hozta az új Opel Frontera első fotóit.

A tágas és élvezetes új “villámos” SUV már piaci bevezetése pillanatától elérhető lesz tisztán akkus-elektromos hajtással is, ugyanakkor a vásárlók 48 V-os hibrideket is választhatnak.

“Karakteres formáival, tágasságával, okos megoldásaival és magas hatásfokú hajtásláncaival az új Opel Frontera mindenki számára vonzó, aki ki szeretne tűnni a tömegből. Tökéletesen illik a városi-, elővárosi életformához, miközben rengeteg élvezetet kínál használóinak.”

– mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Az új Frontera első látásra is izgalmas, erőteljes megjelenésével az Opel határozott és letisztult formafilozófiájának legterepesebb megtestesülése. A meredek orral és egyedi arányú első résszel induló karosszéria tágas és funkcionális, minden ízében modern utasteret rejt. Az új Opel “Blitz” sorozatgyártásban az új Fronterán látható először, az orron, a fekete színű és az automatikus távfénykapcsolású Eco LED fényszórókat is magába foglaló Opel Vizor központi formaelemeként. A Vizor alsó harmadába trapéz alakú hűtőnyílást vágtak, ez határozottságot és robosztus megjelenést ad az orrképnek. A jól ismert “Opel szárny” motívum itt különösen modern formában jelenik meg, három, a karosszéria színére fényezett felületekkel elválasztott világítóegységgel. Az oldalnézet feltűnő eleme a C-oszlop, amely vizuálisan kettéosztja az utasteret. A határozott vonalú kerékjárati ívek szinte az úthoz tapasztják az autó modern formáit.

Okostelefon tükrözés és Intelli-Seat: okos konnektivitás és kényelem

A modern környezet az utastérben okos és praktikus megoldásokkal találkozik. Az ajtók és a műszerfal vízszintes díszítőelemei vizuálisan is szélesítik az eleve tágas teret. Az immár Opel jellegzetességnek számító, teljesen digitális Pure Panel műszerfal két, egyenként 10 colos képernyőből épül fel, Multimedia infotainment rendszerrel. Az Opel következetesen a maximális kényelemre, és az utasok felesleges információk nélküli kiszolgálására törekszik, a cél a letisztult információszolgáltatás, mindenféle digitális stressz nélkül. Az új Frontera elegáns vonalú kormánya szintén új elem.

Az újdonság azoknak is a kedvében jár, akik saját okoskészüléküket kívánják használni az autóban. Miután a készüléket az erre szolgáló applikáción keresztül az autó rendszerére csatlakoztattuk, a telefon az infotainment kezelőfelületévé alakul, és a kormánykerék gombjaira is reagál. Az Opel az első üléseknél is kínál különlegességet az új Fronterában: az Intelli-Seat ülésben – egy a farkcsont terhelését csökkentő kialakítás révén – a leghosszabb utak is kényelmesen, fáradtság nélkül teljesíthetők. Az ülések nem csak kidolgozottságukkal és anyaghasználatukkal kínálnak különlegeset, kontrasztos varrásaik szintén látványosak. Újrahasznosított anyagokból készített üléshuzatok is elérhetők.

Az újdonság élvezeti értékét egy sor okos megoldás fokozza. A mobilkészülékek töltése most egyszerűbb, mint valaha a beépített és hűtött vezeték nélküli töltőn, valamint a két, hátsó USB csatlakozón keresztül. A flexibilis rögzítőpántnak köszönhetően a nagyobb méretű eszközök is kényelmesen és biztonságosan rögzíthetők, tárolhatók a középkonzolban. A gumibélésű nyitott tárolórekeszek könnyen elnyelik a mindennapi holmikat, miközben azok nem zörögnek és csúszkálnak bennük. A második sor utasainak készülékeit beépített okostelefon zsebek várják az első ülések támláin.

Tágas, hatékony és okos: a fenntartható és aktív életmód ideális partnere

Az új Frontera csomagtartója alapméretében is tágas, több mint 460 literes. A hátsó üléstámlák ledöntésével a teljes méret akár 1,600 literig bővíthető, a 60:40 arányú támlaosztás alapáras, akárcsak a csomagtartó emelhető padlóeleme. A tető több mint 200 kilogrammal terhelhető, a tetősínek rendelhetők.

Az Opel többi modelljéhez hasonlóan az új Frontera nem csak megjelenésével kápráztat el, menetteljesítményei is különlegesek. A vásárlók a tisztán elektromos mellett magas hatásfokú 48 V-os hibrid hajtásláncokat is választhatnak. Egyedi futóműhangolása révén valamennyi hajtáslánc kiváló vezetési élményt kínál. A fejlesztőmérnökök különös figyelmet fordítottak arra, hogy jellegzetesen Opeles menetjellemzőkkel vértezzék fel az újdonságot, így az új Frontera is természetes módon „autópálya biztos”, azaz a nagysebességű németországi autópályákon is kényelmes, dinamikus és biztonságos.

Látványos formáival, okos és élvezetes megoldásaival, választható elektromos, vagy hibrid hajtásával az új Frontera is ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az Opel komolyan veszi a villamosítást, és célja, hogy villamosított modelljei a lehető legszélesebb vásárlói körhöz eljussanak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss