Egyéb kategória

Exkluzív biliárdterem az Office Garden egyik irodájában

Office Garden

Van egy iroda a 11. kerület új üzleti negyedében, ahol a „nappaliban” egy biliárdasztal áll.

Ezen csak a BCA Hungary alkalmazottai játszhatnak, akik ugyan nem biliárdőrültek, azonban új irodájuk belsőépítészeti tervezését gond nélkül elölről kezdték, amikor felmerült a fúziós biliárdasztal ötlete.

Az exkluzív kivitelű, néhány mozdulattal tárgyalóasztalból biliárdasztallá varázsolható „kétéltű” asztalokat készítő Fusiontables weboldalán hamarosan eléri a tízmilliót a lejátszott biliárdpartik számlálója. Ennyi alkalommal játszottak a cég által forgalmazott fúziós asztalokon szerte a világon. Az álomhatár átlépésére irányuló törekvésekből nyár óta a BCA Hungary munkatársai is kiveszik a részüket.

Ahol a hibrid régóta megszokott

Az üzleti és IT tanácsadással, informatikai megoldások szállításával, tesztelésével, robotizált folyamatautomatizálással foglalkozó BCA Hungary azon kevés hazai cégek egyike, ahol nem a pandémiával honosodott meg a hibrid munkavégzés. „Mivel munkatársaink részben az ügyfeleinknél, részben otthonról dolgoznak, ezért az iroda legalább annyira találkozóhely, közösségi tér, mint amennyire az elmélyült munka helyszíne” – mondja Deák András ügyvezető igazgató. Emiatt már az előző irodájukban is nagy hangsúlyt fektettek azokra a terekre, ahol kötetlenül lehet beszélgetni vagy akár játszani, hiszen ezek, ahogy az ügyvezető fogalmaz, „elengedhetetlen kellékei a kreativitás felpörgetésének”. Így aztán amikor felmerült az új iroda gondolata, biztosak voltak benne, hogy azt a korábbihoz hasonlóan alakítják majd ki, de arányaiban nagyobb közösségi térrel és több kikapcsolódási lehetőséggel.

„Az új iroda kiválasztása és tervezése egybeesett a világjárvány lecsengésével”

– meséli Deák András.

Akkor még nem látszott, hogy vége lesz-e, az pedig még kevésbé, hogy mi lesz az „új normális”. Ezért több csoportot alakítottak ki a kollégákból, és velük közösen gondolkodtak arról, hogyan fognak a jövőben dolgozni. És persze arról, hogy ehhez milyen irodára lesz szükségük, amihez a munkatársak érdeklődését, hobbiját is figyelembe vették: például azt, hogy melyek a kedvenc játékok a csapatépítőkön és egyéb munkahelyi eseményeken.

Közösségi térből biliárdszalon

Természetesen arra is tekintettel kellett lenniük, hogy mi fér el az új irodában és mi egyeztethető össze az irodai léttel, de mindenképpen szerettek volna valami egyedi, igazán trendi dolgot az irodába.

„Mivel a rendelkezésre álló hely korlátos volt, ezért sok mindent elvetettünk. Aztán rátaláltunk a kétfunkciós biliárdasztalra: ez nem vesz el az alapfunkcióból, étkező- vagy tárgyalóasztalként is remekül működik, és néhány mozdulattal vagány játékteremmé alakítja át az irodai nappalinkat”

– sorolja a nagy találkozás sarokpontjait Deák András.

„Nagyon kellemes meglepetés volt, hogy a teljes irodai koncepciót újragondolták, beleértve a tavasszal már javában zajló belsőépítészeti tervezést, amikor a fúziós biliárdasztal ötlete felmerült”

– emlékszik vissza Hajós Márta, a különleges és egyedi irodabútorokat, így a Fusiontables exkluzív biliárdasztalait forgalmazó Fusion Tables Design tulajdonos-ügyvezetője. Azt is kifejezetten szimpatikusnak találta, hogy a tárgyalásokhoz használt asztalfelület üveg asztallapjaira elkészített grafikai tervek közül a végső változatot belső szavazással választották ki a BCA Hungary-nél dolgozók.

„A bevonódás érzése egészen magas szintre emeli a lojalitást a dolgozókban, akik így még inkább a sajátjuknak érzik a cég ügyeit, projektjeit”

– szögezi le Hajós Márta.

Szerinte nem véletlen, hogy a hazai vállalatvezetők egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a munkahelyi jóllétre, amolyan dolgozói juttatásként tekintve erre, és egyfajta versenyelőnyként a legkiválóbbak megnyerésében és megtartásában.

Mi teszi igazán vonzóvá a munkahelyi miliőt?

Hajós Márta szerint az értékes munkaerő megtartásában a munkahelyi közösségépítés mellett hasonló hatása van az ízléses, igényes, átgondolt irodai enteriőrnek is. A Zyntern.com állásportál 2021-es országos munkaerőpiaci kutatása is azt igazolta vissza, hogy a pozitív munkahelyi légkör egyre meghatározóbb szemponttá válik a munkahelyválasztásban. Különösen érvényes ez a fiatalabb korosztályokra. Mindez kihat az irodák kialakítására is: míg korábban az egyéni munkahelyek, az íróasztalok az irodatér mintegy 70 százalékát foglalták el, a trend az, hogy ez az arány jelentősen eltolódik a közösségi és a közös munkavégzést szolgáló terek irányába.

Erre a célra ideális a 10-12 fős tárgyalások lebonyolításához vagy éppenséggel étkezőasztalként is használható fúziós biliárdasztal. A 7’-es méretű, 250 kg tömegű, professzionális poolasztalt a lábakba integrált, szabadalmazott Easy-Lift rendszerrel két mozdulat egyik funkciójából a másikba „fordítani” – és ezzel egyidőben a standard étkező- vagy tárgyalóasztalok, valamint a biliárdjátékhoz előírt magasság közti 7,5 cm-es különbség is könnyedén áthidalható. Az asztal és az üveg asztallapok mellett formatervezett padok és zsámolyok, kétfunkciós FUSION LED világítás és egyéb biliárd kiegészítők is érkeztek a BCA Hungary irodájába, amely a Pivot270 tervező és kivitelező stúdió belsőépítészeti tervei alapján nyerte el új formáját. A megtervezett konfiguráció minden elemében egyedi: az asztal Iwan Simonis posztója burgundi színt kapott, az egyedi üveglapok nyomtatott grafikájában a BCA Hungary térhatású logója köszön vissza, így válik a Fusion Tables Design teljeskörű megoldása egy hamisítatlan esztétikai élménnyé.

Egyéb kategória

Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány kiberbiztonsági készségek és kiber ellenállóképesség fejlesztés céljára elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását

A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl (NYSE: KD) filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.

A 2023 szeptemberében indult Kyndryl Alapítvány egy olyan nonprofit szervezet, amelyet a Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója hozott létre. Az alapítvány bizalomalapú közösségfejlesztési programokhoz nyújt támogatásokat.

A Kyndryl Alapítvány által első alkalommal nyújtott támogatásokat olyan szervezeteknek ítélték oda, amelyek a képzett kiberbiztonsági szakemberek hiányának kezelésére szolgálnak azáltal, hogy készségfejlesztő és munkahelyteremtő programokat biztosítanak a tanulók és álláskeresők számára alulreprezentált csoportokból. Az idei támogatások a nonprofit szervezetek kiberbiztonságát is támogatják oktatás és tanácsadás révén.

„A Kyndryl Alapítvány célja egy igazságosabb világ megteremtése a technológiához való hozzáférés lehetővé tételével és a közösségek és szervezetek készségeinek fejlesztésével. Mivel egyre növekvő kiberbiztonsági fenyegetéseknek vagyunk tanúi, a támogatott szervezetekkel való partnerségünk segíti bővíteni a sokszínű és jól képzett tehetségek körét, miközben felkészíti a szervezeteket arra, hogy ellenállóbbá váljanak a kiberbiztonsági fenyegetésekkel szemben.”

– mondta Una Pulizzi, a Kyndryl Alapítvány elnöke és a Kyndryl globális vállalati ügyekért felelős vezetője.

“Izgatottan várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a nonprofit szervezetek idei csoportjával, akik osztoznak elkötelezettségünkben, hogy innovatív programokat indítsunk fontos társadalmi problémák megoldása érdekében.”

Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány célja a székesfehérvári műszaki képzések, elsősorban az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar kutatási, oktatási és kulturális tevékenységének támogatása.

Budavári Csabáné, az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnöke hozzátette:

„A támogatás jelentősen segíti azon törekvéseinket, hogy felkészítsük az oktatásban résztvevőket a jelenkori digitális világ kiberfenyegetéseire. A projekt megvalósítása nem csupán a technikai ismeretek átadására törekszik, hanem a soft skillek és a reziliencia fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet. Ezek a készségek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a fiatalok magabiztosan navigáljanak az online térben és megvédjék magukat a kibertámadásoktól, és azok esetleges hatásaitól. A projekt célja, hogy a jövő munkavállalói képesek legyenek az online kihívások magasabb szintű kezelésére, és hozzájáruljanak a kiberbiztonsági tudatosság minél szélesebb körű elterjesztéséhez.”

A támogatásról és a támogatott nonprofit szervezetekről további információkért látogasson el a www.kyndryl.org weboldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Egyéb kategória

Egyre több a kerékpáros szakértők ajánlásait követő kerékpártámasz a SPAR üzleteinél

SPAR

Kényelmes és biztonságos kerékpártámaszokkal szereli fel a SPAR Magyarország az újonnan nyíló áruházait, és a meglévő üzletek korszerűsítésekor is kiemelt figyelmet fordítanak ezekre.

A Magyar Kerékpárosklub kerékpárok elhelyezésére vonatkozó ajánlásait figyelembe véve már 17 SPAR üzletnél használják az egyszerűen telepíthető megoldást.

„A SPAR Magyarország minden évben jelentős beruházásokat hajt végre, amelyek során új áruházakat nyitunk és korszerűsítjük a régebbi üzleteinket. Minden egyes fejlesztésünk tervezésekor rendkívül sokféle szempontot veszünk figyelembe az üzletek kialakításától kezdve egészen azok megközelíthetőségéig. Az elmúlt években azt tapasztaljuk, hogy egyre többen intézik a bevásárlásaikat kerékpárral. Nekik szeretnénk kényelmes és biztonságos megoldást kínálni kerékpárjaik elhelyezésére. Ebben nagy segítséget kaptunk a Magyar Kerékpárosklubtól, amelynek ajánlásait figyelembe véve alakítjuk ki a kerékpártámaszokat az üzletek parkolóiban, illetve az épületek mellett”

– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A Magyar Kerékpárosklub 2002-ben alakult civil szervezet, mely mára már több mint kétezer taggal rendelkezik országszerte. Fő célja a kerékpározás hazai terjedésének elősegítése, kultúrájának megteremtése. A szervezet fontos szereplője a közéletnek, szakmai segítséget nyújt a vonatkozó kormányzati döntések előkészítésénél, illetve közreműködik tervek elkészítésében és megvalósításában. A szervezet közlekedésfejlesztéssel, kerékpáros infrastruktúra-tervezéssel, kerékpártárolókkal kapcsolatos tevékenységét összefogó munkacsoportban tervezői jogosultsággal rendelkező, a tervezői szakmában dolgozó közlekedés- és építőmérnökök vesznek részt.

„Látszik, hogy a SPAR-nak fontosak a kerékpárral érkező vásárlói, hiszen a boltoknál eleve elhelyezte a tárolókat, és a visszajelzésünkre rendszerszintű reakciót adtak a praktikusabb és kényelmesebben lakatolható támaszokra váltással. Fontos célunk, hogy a településeink minél alkalmasabbak legyenek a kerékpáros közlekedésre, és ehhez nem csak az eljutás, hanem a tárolás megoldása is fontos feltétel”

– ismertette Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

A SPAR Magyarország munkatársai tavaly augusztusban kezdeményezték a tapasztalatcserét a Magyar Kerékpárosklub szakértőivel. A konzultáció és az egyeztetések eredményeképpen a civil szervezet ajánlásait teljes egészében elfogadta a vállalat. Ennek köszönhetően folyamatosan emelkedik azon SPAR üzletek száma, ahol az ajánlásnak megfelelő kerékpártámaszokkal találkozhatnak a kerékpárral érkező vásárlók. Ma már 17 SPAR áruháznál található az ajánlásnak megfelelő támasz, és ez a szám a jövőben folyamatosan emelkedni fog.

A leginkább bevált, és ezért a kerékpáros szervezetek által is javasolt kerékpártámasz az úgynevezett támasztókeret, amelyet a szakirodalom Sheffield-támaszként is említ. Ez egyszerűen telepíthető, olcsó megoldás, ugyanakkor a célnak tökéletesen megfelel, a kerékpár gyorsan és kényelmesen elhelyezhető és biztonságosan rögzíthető akár a váznál, akár a kerekeknél, és nem okoz gondot sem a kerékpárra szerelt kosár, gyermekülés sem.

A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Egyéb kategória

Országos kutatás vizsgálta, hogy mi a közös az anyai és vezetői készségekben

anyai

Egy napra az anyukák vették át a vezető szerepet a Yettelnél.

Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.

Anyák napja apropójából egy országos, reprezentatív kutatásban[1] vizsgálta a Yettel, hogy a magyarok szerint melyek azok a legfontosabb vezetői tulajdonságok, amelyek akár az anyaság során is meghatározók lehetnek, illetve hogyan oszlanak el egy családban az ezekhez köthető feladatok.

A kutatásból kiderült, hogy bár a pénzügyi kérdésekben a hazai szülők egyformán döntéshozók, a mindennapok szervezésével és logisztikájával kapcsolatban – pl. számlabefizetés, vásárlás, családi események, baráti összejövetelek szervezése – már sokkal árnyaltabb a kép. Ezekben a kérdésekben a nők általában úgy élik meg, hogy rájuk nagyobb feladat hárul. Érdekesség, hogy azokban a háztartásokban, ahol otthon él még legalább egy gyermek, a megkérdezett nők közel fele úgy érzi, elsősorban ők koordinálják ezeket a tevékenységeket. A nők csupán 5%-a látja úgy, hogy a férfiak felelnek a mindennapi ügyekért és kevesebb, mint harmaduk (29%) jelölte azt, hogy ezeket a feladatokat párjukkal közösen koordinálják.

Ezzel szemben a férfi válaszadók közel negyede (23%) úgy érzi, hogy a mindennapok szervezése az ő kezében van, és mindössze 15%-uk vélekedik úgy, hogy az anyák döntenek ezekben a kérdésekben. A férfiak több, mint fele szerint a mindennapos ügyek intézését a családban a nőkkel együtt, közösen viszik. Ez az ellentmondás akkor is megfigyelhető volt, amikor arról kérdeztük a válaszadókat, hogy szerintük általánosságban, Magyarországon hogyan alakul a mindennapos döntésekkel kapcsolatos szerepvállalás: míg a nők fele úgy gondolja, hogy a szervezési döntések inkább az édesanyára hárulnak, a férfiak közel fele szerint ez inkább közös feladatnak minősül.

Az empátia nem csak az anyáknál, de a vezetőknél is fontos

A felmérés vizsgálta a legfontosabb vezetői és anyai tulajdonságokat is. A válaszadók kiugró arányban, 70%-kal a határozottságot jelölték meg mint az egyik legfontosabb vezetői tulajdonság. Az ezt követő öt helyen szereplő készségek pedig a válaszadók nagyságrendileg felénél egyforma hangsúllyal szerepeltek: szervezői készségek (53%), konfliktuskezelés (51%), kommunikációs készségek (51%), problémamegoldó képesség (45%) és empátia (40%). Érdekesség, hogy utóbbit leginkább a nők tartják lényeges vezetői tulajdonságnak (nők: 44%, férfiak: 36%).

Az anyák esetében a megkérdezettek szerint a legfontosabb az empátia (73%), ezt követi a rugalmasság és a problémamegoldó képesség (48-48%). A kitöltők közel fele ugyancsak fontosnak tartja a konfliktuskezelést (47%), a megbízhatóságot (46%), valamint a határozottságot és döntéshozatali képességet (45%) is. Habár az arányokban vannak különbségek, a megkérdezettek szerint több olyan vezetői tulajdonság van, ami az édesanyáknál is elengedhetetlen: a határozottság és döntéshozatal, a konfliktuskezelés, a problémamegoldó képesség és az empátia mindkét esetben megjelenik mint fontos készség. További érdekesség, hogy az anyai empátiát a 16-19 évesek tartják a legfontosabbnak a többi korosztályhoz képest – 83%-uk jelölte meg ezt –, de ugyanez a korcsoport a vezetői empátiát már kevésbé tartja fontosnak a válaszadók teljes köréhez képest (26%).

A gyereknevelésben tanult készségek a munkában is kamatoztathatók

Tízből nyolc magyar szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.

 „Mind az édesanyák, mind a vezetők sokféle feladatot oldanak meg és kezelnek egyszerre, gyakran vállalnak felelősséget a döntéseikért. Hiszünk abban, hogy a gyereknevelés során tanult készségek a munkavégzésben is értékes eszközzé válhatnak, éppen ezért például kiemelt figyelmet fordítunk a szülési szabadságról visszatérő anyukákra, akik az élethelyzetükből adódóan különös rugalmasságot igényelnek a munkaidő-beosztásban, cserébe viszont a munkaszervezésben, hatékonyságban esetenként felülmúlják munkatársaikat. Folyamatosan törekszünk arra, hogy mindinkább családbarát munkahelyet teremtsünk, melyet a 2021-ben bevezetett apasági, majd a 2023-ban bevezetett nagyszülői szabadság is támogat”

 – mondta el Szalai Enikő, a Yettel Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

A Yettel tavaly szervezte meg először anyák napi eseményét, melynek keretében a dolgozók meghívhatták anyukájukat a mobilszolgáltató törökbálinti irodaházába. A nagy sikerre való tekintettel a programot idén is megtartották; ezúttal az édesanyák egy napra cégvezetői pozícióba kerülhettek. Dönthettek például arról, hogy folytassa-e a Yettel az 5G-hálózatának bővítését, illetve hogy egységes vagy differenciált fizetésemelést hajtson-e végre a jövőben. Egy jelenleg üresen álló üzlethelyiség sorsáról, valamint egy bonyolult, előfizetői jogi esetről is kifejthették véleményüket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss