Ipar

Az integrációs folyamatok egyszerűsítésével és kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég

kiterjesztett

Stratégiai együttműködést kötött a Schneider Electric és az SAP, hogy közösen kialakított szabványokkal, digitális ikrek, valamint virtuális és kiterjesztett valóság segítségével egyszerűsítsék az ipari berendezések beüzemelését és életciklus-menedzsmentjét.

Az így kínált, előre konfigurált megoldások nemcsak a vállalatok költségeit csökkentik, de a bevezetés és a működtetés teljes folyamatát is egyszerűbbé teszik.

Az informatikai (IT) és az automatizálási, működtetési (OT) rendszereket összekapcsoló alkalmazások területén, nyílt szabványokat alkalmazva működik együtt a jövőben a Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, valamint az SAP, az üzleti alkalmazások piacvezető gyártója. A két vállalat azt tervezi, hogy olyan megoldásokon dolgoznak majd együtt, melyek elősegítik az ipari vállalatok fejlesztéseit és digitális átalakulását.

A két cég olyan, egymást kiegészítő ajánlatokat és forgatókönyveket dolgoz majd ki, melyek közös ipari ügyfeleik számára még egyszerűbbé és zökkenőmentessé teszik az integrációt. A Schneider Electric és az SAP terveik szerint a fenntarthatóság és az energiagazdálkodás területén is együttműködnek majd a jövőben.

A Schneider Electric és az SAP együttműködése jól mutatja, hogy szélesebb körben is támogatjuk az ipar 4.0 ökoszisztémát

– mondta Peter Maier, az SAP iparágakért és ügyféltanácsadásért felelős elnöke.

Vállalataink egyetértenek az együttműködés, az innováció és a nyílt szabványok jelentőségében, így az integrált információs és üzemeltetési technológiai megoldások könnyen alkalmazhatók lesznek majd közös ügyfeleink számára.

A két társaság azt tervezi, hogy olyan megoldásokat alakítanak ki, amelyeket előre konfigurálnak és tesztelnek, illetve amelyek a végponttól végpontig tartó, teljes folyamatokat lefedik. Így akár a kritikus üzleti folyamatok esetében is csökkenthetik a megvalósítási és működtetési költségeket egyaránt. A tervek szerint az első ilyen megoldások az alábbiak lesznek:

  • Egyszerűsített üzemi OT/IT integráció, amely közös szabványokon, bevezetésen és az eszközök digitális iker megoldással támogatott életciklus-menedzsmentjén alapul.
  • Végponttól végpontig tartó, zártkörű, intelligens eszköz- és helyszíni szolgáltatás menedzsment a virtuális és kiterjesztett valóság technológiák alkalmazásával.

Az egyik ilyen kiterjesztett valóság-megoldást már be is mutatták november elején Nürnbergben, az SPS 2022 elnevezésű konferencián. Az EcoStruxure Augmented Operator Advisor a kiterjesztett valóságot használja ahhoz, hogy kezelői az aktuális adatokat és virtuális objektumokat egy szekrényre, gépre vagy üzemre helyezzék rá. A megoldás integrálódik az SAP intelligens eszközkezelésével, amely képes ezen eszközök teljes életciklusát összehangolni, beleértve az üzemeltetést és a tervezést, valamint a karbantartás ütemezését és végrehajtását. A Schneider Electric a franciaországi Carrosban található saját gyártóüzemében is ezt a technológiát használja.

„Számos ügyfelünk keresi a könnyebb utakat a fejlett technológia integrálására miközben digitalizálják saját folyamataikat”

– mondta Bruno Zerbib, a Schneider Electric Platform és technológiai igazgatója.

„Az SAP-val együtt elkötelezettek vagyunk amellett, hogy innovatív digitális megoldásokkal válaszoljunk a piaci kihívásokra, hogy ezzel is segítsük az ügyfeleket az Ipar 4.0 előnyeinek kiaknázásában. Például a végponttól végpontig tartó OT/IT-kapcsolat biztosítása lehetővé teszi az adatvezérelt döntéshozatalt és a jobb teljesítménystratégiákat. Az SAP alkalmazásokban automatikusan működő karbantartási vagy szervizmegrendeléseket kiváltó megoldások pedig megszüntethetik a karbantartási stratégia és annak megvalósítása közötti eltéréseket, így az eszközök optimális karbantartása mindig biztosított lesz. Ráadásul a kiterjesztett valóság a megfelelő időben és a megfelelő helyen adhatja meg a felhasználóknak a szükséges információkat, így csökkenthetik a kiváltó okok elemzésének idejét és növelhetik a beavatkozás pontosságát.”

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss