Ipar

A légmegszakítók legújabb generációja Magyarországon

légmegszakítók

Hazánkban is kapható a Siemens vezeték nélküli funkciókkal ellátott 3WA légmegszakítója.

A Siemens az új 3WA sorozatával frissíti a Sentron légmegszakítók portfólióját. A már Magyarországon is elérhető újgenerációs légmegszakítók a kisfeszültségű kapcsolószekrények központi elemeként megbízhatóan védik az épületek, infrastruktúrák és ipari létesítmények elektromos berendezéseit a rövidzárlatok, a földzárlatok vagy a túlterhelési hibák okozta károktól.

Ugyanakkor az új 3WA megszakítók megfelelnek az összes kisfeszültségű energiaelosztási követelménynek a digitális környezetekben. Támogatják a szoftveralapú tervezést és kivitelezést, a digitális tesztelést és felügyeletet, valamint az automatizálási és IoT-rendszerekbe való zökkenőmentes integrációt. A frissítések most először teljes mértékben digitálisan végezhetők el: a felhasználók egyszerűen letöltik az új funkciókat az internetről, és egy alkalmazás segítségével hozzáadják azokat az eszközhöz.

A Siemens megszakítókat 30 000 működési ciklusra tervezték, miközben évente csak egy ellenőrzést igényelnek. A 100 évet meghaladó potenciális élettartam mellett a gyakorlati élettartamuk átlagosan körülbelül 10 év.

Ha a technológiai követelmények megváltoznak, a Sentron powerconfig üzembe helyező szoftver és egy USB- vagy kommunikációs port segítségével könnyen hozzá lehet adni új funkciókat a 3WA légmegszakítókba szerelt elektronikus kioldóegységhez (ETU600). A funkciók online elérhetők, és a Siemens folyamatosan bővíti őket. A funkciók bővíthetőségének köszönhetően a felhasználók beruházásai magasszintű védelemben részesülnek.

With the new 3WA series, Siemens Smart Infrastructure is updating its Sentron portfolio of air circuit breakers. As a core element of low-voltage switchboards, they reliably protect electrical installations in buildings, infrastructures and industrial facilities from damage caused by short circuits, ground faults or overload faults. At the same time, the new 3WA circuit breakers meet all low-voltage power distribution requirements in digital environments. They support software-based planning and engineering, digital testing and monitoring, and seamless integration in automation and IoT systems. For the first time, upgrades can be completed 100 percent digitally. Users simply download new features from the Internet and add them using an app.

Nagyfokú megbízhatóság az elosztott energiarendszerekben

Napjainkban a világszerte megtermelt energia egyharmada megújuló forrásokból származik. A szél- és napenergia természeténél fogva ingadozást okozhat a hálózati feszültségben, ami viszont költséges meghibásodásokhoz vezethet az ipari létesítmények és az épületek üzemeltetésben. A European Power Quality Survey Report szerint a berendezések nem tervezett leállásainak 30-40 százaléka a nem megfelelő minőségű áramellátásra vezethető vissza. Az új 3WA megszakítók akár 10 százalékos feszültségingadozást is képesek kezelni, megbízhatóan megelőzve a téves kioldásokat és meghibásodásokat.

Aktív hálózati résztvevőként az infrastruktúra és az ipari rendszerek saját energiát termelnek, tárolnak és használnak fel, illetve táplálnak be a hálózatba. Ehhez olyan technológiára van szükség, amely kezeli a kétirányú energiaáramlást. A 3WA légmegszakítók mostantól képesek védelmi algoritmusaikat automatikusan a tényleges áramlási irányhoz igazítani, így maximalizálva az intelligens hálózat fogyasztóinak nyújtott védelmet.

Végponttól végpontig tartó digitális életciklus

Az egyszerű és hibamentes tervezés érdekében az ún. CAx-adatok felhasználhatók a 3WA légmegszakítók digitális ikreinek létrehozásához. A paraméterezéshez az intuitív powerconfig szoftver szolgál. A kapcsolódó alkalmazáshoz hasonlóan a powerconfig szoftver is lehetővé teszi az összes kapcsoló aktuális érintkezőállapotainak és érzékelőinek távfelügyeletét, és ezáltal a korai hibafelismerést. Az integrált kommunikációs és mérési funkciók rögzítik az energiaadatokat, és továbbítják azokat az automatizálási és felhőalapú energiagazdálkodási platformokra, valamint a középfeszültségű rendszerekre. A Switched Ethernet funkció lehetővé teszi több kommunikációs protokoll, például a Profinet és a Modbus TCP egyidejű használatát, így a felhasználók kihasználhatják a gyors és hatékony adatátvitel által nyújtott előnyöket.

A 3WA légmegszakítók három méretben, 630 és 6300A közötti névleges áramértékkel kaphatók váltakozó áramú alkalmazásokhoz, valamint egy méretben, 1000, 2000 és 4000 A névleges áramértékkel egyenáramú alkalmazásokhoz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss