Okoseszközök

Az LG legújabb gaming monitora lett a 2023-as LEC hivatalos kijelzője

lec

A 360 Hz-es képfrissítési frekvenciával és NVIDIA Reflex technológiával érkező 25GR75FG modell januárban debütál egy jelentős e-sport-eseményen.

Az LG Electronics (LG) legújabb UltraGear™ gaming monitora, a 25GR75FG lett a 2023-as League of Legends EMEA Championship (LEC) hivatalos kijelzője. Az új készülék az LEC-szezon kezdetén debütál, ahol a régió legjobb csapatainak játékosai játszanak majd rajta a bajnoki címért. Az LG az UltraGear márka révén továbbra is szoros partnere a világ egyik legnépszerűbb e-sport-ligájának, és elkötelezett a sportág nemzetközi fejlődésének elősegítése mellett.

A kifejezetten kompetitív játékokhoz tervezett LG UltraGear gaming monitor kiemelkedő képminőséget és sebességet biztosít a 24,5 hüvelykes Full-HD (1920×1080) IPS kijelzőnek köszönhetően, amely 360 Hz-es frissítési frekvenciával és 1 milliszekundumos Gray-to-Gray (GTG) válaszidővel rendelkezik. A kijelző NVIDIA G-SYNC integrációt kapott, amely minimalizálja a képszakadást (screen tearing) játék közben. Emellett pedig az NVIDIA Reflex technológia csökkenti a bemeneti késleltetést a kattintások kijelzésénél a képernyőn zajló akció pontosabb irányítása érdekében. A VESA Display HDR™ 400 tanúsítvánnyal ellátott 25GR75FG világos, tiszta képet biztosít, a három oldalon szegély nélküli képernyőkialakítás révén pedig a gamerek még inkább elmerülhetnek a játékélményben.

Az LEC-vel való folyamatos partnerség révén az LG 2022 óta biztosítja a profi ligának a világszínvonalú UltraGear monitorokat. A 25GR75FG modellt a liga a 2023-as szezonban használja, amelyet idén teljesen új formában, Európa, Törökország, a Független Államok Közössége, valamint a Közel-Kelet és Észak-Afrika régióinak bevonásával rendeznek — e térségek közös elnevezésének rövidítése az EMEA. Az e-sportra optimalizált 25GR75FG-t a LEC játékosok visszajelzései alapján fejlesztették tovább elődjéhez képest. Az új UltraGear modell kialakítása, funkciói és képességei ideális választássá teszik nemcsak a profi játékosok, de bárki számára, aki szereti a kompetitív játékot.

Nagy örömmel jelentjük be, hogy a közelgő 2023-as LEC szezonban folytatódik a partnerségünk az LG-vel” — mondta Eva Suarez, a Riot Games EMEA régióért felelős vezetője. „Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a lehető legjobb játékélményt nyújtsuk versenyzőinknek, az új LG UltraGear monitor pedig nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a legprofibb League of Legends játékosok verseny közben is kiemelkedő képminőséget kapjanak a küzdelemhez.”

„Az LG izgatottan várja a 25GR75FG bemutatkozását a közelgő 2023-as LEC versenyén” — mondta Seo Young-jae, az LG üzleti megoldások divíziójának IT termékekért felelős vezetője. A professzionális e-sportolók igényeire szabott, kiemelkedő felszereltségű kijelző az akciók középpontjában lesz, amikor az EMEA-régió legjobb csapatai feszülnek egymásnak. Az LG UltraGear továbbra is támogatni fogja az LEC-t, és világszerte segíti az e-sport növekedését.”

Bővebb információ a 2023-as LEC versenyről az LG UltraGear (@UltraGearGaming) és a liga (@LEC) Twitter oldalán található.

Specifikáció

LG UltraGear Gaming Monitor

(25GR75FG)

Kijelzőtípus IPS
Kijelzőméret 24,5 hüvelyk
Felbontás FHD (1920×1080)
Színskála sRGB 97%
Képfrissítés 360Hz
Válaszidő 1ms GTG
HDR VESA DisplayHDR™ 400
Csatlakozók HDMI 2.0 x2

DisplayPort1.4 x1

USB 3.0 x1 Upstream, x2 Downstream

H/P out

Adaptive Sync NVIDIA® G-SYNC Reflex móddal
Állvány Dőlés: -5º és +15º között (manuális)

Magasság: 110 mm (manuális)

Forgatás: ±30º

Pivot: Igen (az óramutató járásával megegyező irányban)

Falra szerelhető (100×100 mm)


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en

A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon.

Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.

Az idei MCE szakkiállításra készülve, Ettore Jovane, a Samsung Electronics Italia HVAC üzletágának vezetője azt nyilatkozta:

„2023 kihívást jelentett egyes termékcsaládok számára, az év a hőszivattyúk tekintetében kedvezőtlenül alakult: több évnyi növekedés után az ösztönző befektetések leállítása miatt a piac erőteljesen lelassult. Ennek ellenére a Samsung mind a piaci trendhez, mind az előző évhez képest is növekedést könyvelhetett el. Ezeknek az eredményeknek az elérését a termékfejlesztéshez, a szakmai képzéshez és az ügyfelek megközelítéséhez kapcsolódó, innovatív látásmódnak köszönhetjük.

Wim Vangeenberghe, a Samsung Electronics Air Conditioner Europe elnöke szerint: „Az MCE Kiválósági Díjjal jutalmazott hat termékünk és az Év Terméke Díjat nyert szabadalmaztatott WindFree™ technológiánk bizonyítják, hogy folyamatosan és hajthatatlanul törekszünk a jobb megoldásokra.  

Széles termékválaszték a kényelem szolgálatában:

A Samsung az otthoni és az üzleti környezetet szolgáló valamennyi technológiát, fejlesztést, valamint a digitális csatlakoztathatóság formáit mutatta be termékeivel az MCE 2024-en.

A vállalat klímaberendezéseinek éllovasa a WindFree™ technológia, amely több ezer mikrofuraton keresztül teszi lehetővé friss levegő egyenletes eloszlatását, kellemetlen hideg huzat nélkül. A WindFree™ technológia kényelmének kulcsa az úgynevezett „huzatmentes levegő” „Still Air”, amely értelmében a kiáramló levegő sebessége alacsonyabb, mint 0,15 m/s.

A WindFree™ technológia mind a lakossági, mind a kereskedelmi termékekben megtalálható. A WindFree™ Elite a Samsung lakossági zászlóshajó terméke, amely a beltéri egység elülső felületén található 21 000 mikrofuraton keresztül egyenletesen oszlatja szét a friss levegőt, megakadályozva ezzel a kellemetlen hideg huzat kialakulását. A termék emellett A+++/A+++ energiahatékonysággal rendelkezik hűtés és fűtés terén. Ráadásként az eszköz a SmartThings alkalmazáson keresztül távolról is vezérelhető, valamint SolarCell napelemes távirányítóval is kezelhető, amely közvetlen – természetes vagy mesterséges – fénnyel újra feltölthető.

Az MCE-n a vállalat új, érintőképernyős központi vezérlőegységét is bemutatta, amelynek fejlett funkcióival egy vagy több légkondicionáló rendszer testreszabottan irányítható, az EHS termékcsalád lakossági hőszivattyús rendszereitől kezdve a DVM S2 termékcsalád változó hűtőközeg-áramú rendszermegoldásaiig.

A WindFree™ technológia a kereskedelmi megoldásokban is jelen van, például a WindFree™ 1-utas kazettás és 4-utas kazettás terméktípusokban.

A Samsung lakossági kínálatában megtalálhatók a Samsung EHS hőszivattyú termékcsalád megoldásai is. A fűtésre, hűtésre és használati melegvíz-készítésre (HMV) is alkalmas termékcsaládot három rendszersorozat képviseli: az EHS Mono, az EHS Split és a légkondicionálás lehetőségét is kínáló EHS TDM Plus.

A kereskedelmi célú megoldások terén a Samsung a Digital Variable Multi (DVM) termékcsaládot és a következő generációs VRF (változó hűtőközeg-áramú) rendszereket kínálja beépített mesterséges intelligenciával. A termékcsalád a levegő hőforrású, közepes és nagyméretű DVM S2, a víz hőforrású DVM S Water, valamint a DVM Chiller folyadékhűtő rendszerekből áll. A VRF rendszerek hővisszanyerésre alkalmas, 3 csöves változatban is kaphatók, amely lehetővé teszi az épület különböző helyiségeinek egyidejű fűtését és hűtését.

Új Samsung termékek 2024-ben  

Az MCE 2024-en a Samsung által bemutatott új termékek egyike az új ClimateHub Hydro egység. Ez a megoldás egyszerre foglalja magában a hőszivattyús rendszer hidraulikus modulját, valamint egy 200 literes használati melegvízi tartályt, amely a Samsung EHS hőszivattyúcsalád kültéri egységeivel kombinálva képes fűtést, hűtést és használati melegvíz (HMV) ellátást biztosítani. Az új oldalfali Hydro egységek egy – vízkörileg vagy hűtőkörileg – osztott hőszivattyús megoldást kínálnak, melyben a beltéri egységek a fő hidraulikai alkatrészeket tartalmazzák, és a Samsung EHS hőszivattyúcsalád kültéri egységeivel kombinálva fűtésre, hűtésre és használati melegvíz előállítására is alkalmasak. Az alacsony hőmérsékletű hőleadókkal történő fűtés korszerű épületgépészeti rendszerrel rendelkező épületek esetén optimális választás lehet a helyiségek fűtésére. Azonban az új, magas hőmérsékletű EHS kültéri egységeknek köszönhetően az új ClimateHub és új oldalfali Hydro egységek mindegyike kombinálható olyan hagyományos, radiátoros fűtési rendszerekkel is, amelyek fűtési hőleadóit korábban magasabb vízhőmérsékletű gázkazánra optimalizálták.

Az MCE kiállításon egy nemrég bevezetett újdonság is szerepet kapott: az EHS Mono R290, egy R290 hűtőközeggel működő monoblokk hőszivattyús megoldás fűtéshez, hűtéshez és használati melegvíz előállításához. A berendezést fűtési rendszerek korszerűsítéséhez és új rendszerek kialakításához egyaránt tervezték, hiszen könnyen kombinálható alacsony vagy magas vízhőmérsékletű hőleadókkal is. Többféle, 5, 8, 12 és 16 kW teljesítményű kivitelben, valamint kétféle változatban érhető el: beépített keringető szivattyúval vagy hidraulikai modul nélkül. Az újdonságok sorában helyett kapott az új, R32 hűtőközegű DVM S Mini kültéri egység is, amely ideális a kis- és közepes méretű létesítmények klímarendszereihez.

A Samsung elhozza a digitális csatlakoztathatóság forradalmát

A SmartThings, a Samsung ingyenes alkalmazása lehetővé teszi a csatlakoztatott eszközök ökoszisztémájának kezelését, ütemezését és felügyeletét kényelmesen, közvetlenül egy okostelefonról, valamint lehetővé teszi otthoni forgatókönyvek beállítását automatizációk és napi rutinok létrehozásához. A légkondicionálás sem kivétel, ha a digitális csatlakoztathatóságról van szó, sőt, a Samsung 2013-ban az elsők között integrált Wi-Fi csatlakozást a termékeibe. A SmartThings öt programot tartalmaz: Home Care, Clothing Care, Pet Care, Cooking és Energy, amelyek felügyelik, kezelik a kompatibilis eszközöket, többek között ellenőrzik azok energiafogyasztását. A kereskedelmi szektor számára a Samsung a b.IoT Lite integrált vezérlőszoftvert kínálja, amely IoT-technológiákat és mesterséges intelligencia algoritmusokat használ a VRF rendszerek kezelésére és optimalizálására, és ideális a közepes és nagy épületekhez egyaránt.

A Samsung szolgáltatásai az értékesítés előtti és utáni időszakban

A szakemberek számára a Samsung személyre szabott támogatást és tanácsadást nyújt: a tervezési fázisban a DVM Pro 2.0 tervezés-automatizálási szoftver lehetővé teszi a Samsung megoldások hűtőköri, hidraulikai, elektromos és vezérlési terveinek előkészítését mind lakossági, mind pedig kereskedelmi felhasználásra szánt termékek esetén. Továbbá az EHS kiválasztó szoftver lehetővé teszi a lakossági hőszivattyúrendszerek méretezését, eligazítva a felhasználót annak érdekében, hogy a megtalálhassa a leginkább megfelelő megoldást. Speciális igények esetén Samsung szakértői akár numerikus áramlástani szimulációt (CFD analízist) is végeznek a légáramlás optimalizálása és a kültéri egységek helyes működésének megállapítása érdekében.

MCE Kiválóság Díjak és az Év Terméke Díj

A Samsung számos szakmai elismerést zsebelt be az elmúlt évek során. Az MCE 2024-ben a vállalat 6 termékét jutalmazta Kiválóság Díjjal (MCE Excellence Award), ezek mindegyike az energiatakarékosságot, az innovációt, a digitális csatlakoztathatóságot és a teljesítményre való összpontosítást egyesíti. A díjazott újdonságok között megtalálható az oldalfali Hydro egység, a ClimateHub, az EHS Mono R290, az EHS Mono HT Quiet, a WindFree™ Elite és az új érintőképernyős központi vezérlő is.

Az idei kiállításon az egyedülálló és szabadalmaztatott WindFree™ klímatechnológiát választották a 2024-es Év Termékének, légkondicionáló kategóriában.

Az Év Terméke kutatás, az Olaszországban végzett legfontosabb innovációval kapcsolatos felmérés, a megkérdezett felhasználók számát tekintve, több mint 12 000 személy részvételével készül. A megkérdezettek 64%-a választotta a WindFree™-t a leginnovatívabb terméknek légkondicionáló kategóriában, és a terméket kipróbáló felhasználók 94%-a nyilatkozott arról, hogy nagyon elégedett vele.

A Német Minőségügyi és Pénzügyi Intézet (ITQF) „Best in Italy – Service Champions 2024” felmérése első hellyel jutalmazta a Samsungot, „légkondicionáló berendezések” kategóriában az értékesítés utáni szolgáltatás terén is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

one ui

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.

A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.

Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.

A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.

A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.

További információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss