Tippek
Napi 5 percben is lehet munkatársakat motiválni
Egy olajozottan működő csapat élén a vezető az üzletre koncentrálhat
Véget ért az a kor, amikor a cégeknek csak a beáramló önéletrajzokból kellett kiválasztaniuk új kollégáikat, akik, történjen bármi, nem váltottak munkahelyet akár évekig, évtizedekig. Míg korábban az üzletszerzés volt az első számú és legnehezebb feladata egy vezetőnek, ma éppilyen nehéz szakértő munkatársakat bevonzani, sőt, megtartani. A jó csapat kialakítása kulcsfontosságú a sikeres működéshez, aminek egyik alapja, hogy a munkatársak egy szinten legyenek, egy nyelvet beszéljenek, és pontosan tisztában legyenek azzal, hol van az ő helyük a céges kultúrában. A NoProblem.TV fejlesztő programja azt a célt szolgálja, hogy támogassa a vezetőket ezek megvalósításban, napi 5 percben egy éven át.
A program egyik ötletgazdája, Farkas Levente, másfél évtizede foglalkozik cégvezetők képzésével és fejlesztésével, amely során számos olyan problématípussal szembesült, amelyről talán nem is gondolnánk, hogy gyökere lehet egy-egy kialakuló konfliktushelyzetnek, de meg is akadályozhatja egy cég sikeressé válását. Néha a legegyértelműbb dolgok kerülik el leginkább a figyelmünket, pontosan azért, mert fel sem merül bennünk, hogy az is tényező lehet.
„Elkészítettünk 250 öt-hat perces kisfilmet, az év minden munkanapjára egyet, amelyek mindegyike egy-egy olyan témakört jár körbe, ami a legtöbb csapatban előforduló probléma, és ezekre megoldást is ad. Hiszen, ahogy a cégvezetők szokták megfogalmazni, csak két gondjuk van: ha nincs ember, akkor az, ha van, akkor az a probléma. Szeretnék, ha a munkatársak nagyobb felelősséget vállalnának, vagy ha nem kéne egy információt százszor elismételni. Ezekből a mindennapi, minden cégnél előforduló helyzetekből indulnak ki a kisfilmek. A vezetőnek annyi a dolga, hogy hozzáférhetővé teszi őket az alkalmazottai számára, akik ezt követően saját életritmusukba beillesztve tekinthetik meg az újabb és újabb epizódokat. Ezáltal a vezető úgy alakíthatja ki együttműködő csapatát, hogy közben az idejét és az energiáját valódi feladatára, a cég fejlesztésére tudja fordítani, és a képzés miatt az embereit sem kell kivennie a termelés folyamatából”
-ismertette Kovács Nikolett, a NoProblem.TV ügyvezetője.
Az új munkatársak elveszettek, gyakran emiatt morzsolódnak le
Számos cégben okoz gondokat, hogy amikor bekerül egy új ember a csapatba, nem kap pontos tájékoztatást arról, mi a feladata és mik a vezetőség elvárásai az irányában. Időbe telik, míg mindezzel tisztába kerül, megismeri a cég által képviselt értékrendet, és megtalálja a helyét a csapatban. A vezetőnek gyakran nem marad kapacitása arra, hogy ezen a folyamaton végigkísérje az újonnan csatlakozókat, és a már meglévő kollégáktól sem várható el, hiszen ők többnyire a saját mókuskerekükben vívják küzdelmüket az előttük tornyosuló teendőkkel.
„Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy egy munkahelyen mindenki tudja, hogy neki mi a szerepe, ismerje fel, és tudja jól kezelni a napi szinten felmerülő élethelyzeteket. Ez az ismeret nemcsak a munkahelyen, hanem a magánéletben is sok előnnyel járhat, hiszen helyzetfelismeréssel és magas szintű kommunikációval a legtöbb konfliktust meg lehet előzni, de legalábbis kevesebb sérüléssel lehet megoldani”
– avatott be Kovács Nikolett.
Ne várjuk meg, míg jelentkeznek a problémák!
Általános gyakorlat, hogy akkor kezdünk el megoldáson gondolkodni, szakembert keresni, amikor már saját magunk által kezelhetetlen mértékűnek érezzük a problémát. Persze a tűzoltás is fontos a túlélés érdekében, de a gyors cselekvési kényszer terhe nélkül sokkal kényelmesebb és kevésbé idegtépő lenne a fejlődés útjára lépni.
„Vannak olyan szerencsés vezetők, akiknek különösebb erőfeszítés nélkül is sikerült jó csapatot összeállítaniuk, de manapság ők sem érezhetik magukat teljes biztonságban. Nem szabad elfelejteni, hogy világszerte, így Magyarországon is, munkaerőhiány van, a jó szakemberekért az üzleti világban komoly küzdelem folyik. A jó csapatot egyben is kell tartani, vezetőként biztosítani kell azt a környezetet, amiben jólérzik magukat a munkatársak, szívesen járnak be a munkahelyükre, elkötelezetten, tudásuk legjavát nyújtva végzik a munkájukat. Ehhez szükség van a nyugalomra, a biztonságérzetre és az egymás közötti harmonikus, megértő együttműködésre”
– tette hozzá a szakember.
Magától értetődik. Vagy mégsem?
„Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért jó, ha önfejlesztő videókat néznek. Egyrészt azért, mert ezeket a dolgokat – például azt, hogy miként dolgozhatunk eredményesebben, hogyan kezeljük a felmerülő konfliktusokat – semmilyen intézményben nem tanították meg nekünk, pedig mindezek ismeretében lényegesen könnyebben élhetjük a mindennapjainkat és végezhetjük a feladatainkat. Nem mellékes az sem, hogy azoktól a cégektől, akik sikeressé váltak, érdemes tanulni, átvenni azokat a fortélyokat, amelyek őket a tömegből kiemelték. Rengeteg időt és energiát lehet megspórolni azzal, ha nem teljesen nulláról elindulva kell a tapasztalatszerzésnek nekikezdeni, hanem mások által már bevált gyakorlatok beemelésével át lehet ugrani egyes lépéseket”
– fejtette ki Soós Zoltán, a NoProblem.TV trénere.
Zárásként elárulta, hogy az olyan fejlesztőanyagok, videók, amelyek egy vállalat minden munkatársa számára elérhetőek, segítenek abban is, hogy közös nézőpontot alakítsanak ki a kollégák között. Egy cég rendkívül sokféle embert alkalmaz. Különböző neműek, korúak, más-más régiókból, iskolákból érkeztek. Egy vezetőnek nincs könnyű helyzete, főleg nagyobb létszám esetében, ha olyan csapatot szeretne kialakítani, amelyben erős az összetartás, az összhang, magas szintű a kommunikáció, a cég érdekeivel és értékeivel azonosulva képviselik munkáltatójukat tevékenységük minden területén.
Míg néhány fős csapatnál a cégvezető egyesével tud mindenkivel foglalkozni, és átadhatja neki munka közben a nézőpontját, példaként áll a dolgozók előtt az, ahogy ő végzi a feladatokat, addig 10-15 alkalmazott felett kezd lazulni ez a kötelék, egy százfős vállalat vezetője pedig már van, hogy nem is találkozik az új munkatársakkal. A céges kultúra kialakítása segít abban, hogy jobban értsük egymást, olajozottabban menjenek a feladatok, biztonságban érezzük magunkat, büszkék lehessünk a munkahelyünkre, és ezek együttese vezet ahhoz, hogy csökken egy cégben a fluktuáció, mert kialakult egy olyan csapat, amit valamivel magasabb fizetésért nem fognak elhagyni a munkatársak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Három trend, amely meghatározza a kávézást 2025-ben
A kávézás nemcsak a családtagokat, hanem a barátokat és a kollégákat is összeköti.
Ahogyan a technológia, úgy a kávézást meghatározó trendek is változnak. A világ egyik vezető barista kávégép gyártója, a Sage bemutatja a három legfontosabbat ezek közül.
- Cold brew dominancia
A hidegen főzött kávé egyre népszerűbbnek számít a piacon, ami a nyári hónapokban hatványozottan igaz. A kánikulában a koffein rajongók szívesebben fogyasztanak hideg kávékölteményeket. De mit is takar a cold brew? Nos, ennek elkészítéséhez a kávét hideg, vagy szobahőmérsékletű vízben kell áztatni órákon keresztül, amely így lágyabb, kevésbé savas, gyomorkímélőbb, természetesebb ízű italt eredményez. „További előnye, hogy előre elkészíthető és hűtőben tárolva bármikor fogyasztható. Manapság már számos ízesített változat létezik belőle (gyümölcsös, kakaós, csokoládés), így mindenki megtalálhatja az ízlésének legjobban megfelelőt” – emelte ki Fazekas Imre, a Sage termékmenedzsere.
- Pisztáciás kávé
A dubai csoki tavalyi sikere több termék esetén is újra előtérbe hozta a pisztácia felhasználását. Nincs ez másképpen a kávéval sem, így az idei év egyik meghatározó trendjévé vált a pisztáciás kávé, amely egyre több kávézó kínálatában fedezhető fel. „A pisztáciás kávé lényegében egy ízesített kávé, amely a pisztácia krémes, diós jegyeit ötvözi a kávé gazdag aromájával” – árulta el Fazekas Imre. Hozzátette: a pisztácia természetes olajai és aromái tökéletesen harmonizálnak a kávéval, cukorral vagy mézzel ízesítve pedig akár desszertkávéként is fogyasztható.
- Otthoni barista kultúra
Az otthoni barista kultúra folyamatosan fejlődik, amelynek hátterében a prémium eszközök egyre nagyobb térhódítása is felfedezhető. „Az emberek egyre többet kísérleteznek otthon, és a kávékészítés már nem csupán egy reggeli rutin, hanem egy kreatív hobbi is” – világított rá a Sage termékmenedzsere. Kiemelte, hogy éppen emiatt válnak egyre keresetebbé a barista tanfolyamok, amelyek személyesen, vagy akár online módon is elvégezhetők.
A Sage portfóliójában jelenleg a SES 881-es kávégép számít az egyik legnépszerűbb készüléknek, amellyel egyszerre akár két eszpresszó is készíthető. A készülék emellett nemcsak a tehén, hanem a növényi tejekből is képes megfelelő állagú tejhabot előállítani.
Ezért érdemes figyelemmel követni a kávézás folyamatosan változó világát, hiszen az új trendek és innovációk mindig izgalmas lehetőségeket kínálnak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Akár két teljes napot is spórolhatunk éves szinten egy gyors hálózattal
Az internet terjedése, elérhetősége és gyorsasága javítja az emberek oktatáshoz, egészségügyhöz és közszolgáltatásokhoz való hozzáférését, csökkenti a digitális szakadékot, és lehetővé teszi, hogy egyre több ember aktívan bekapcsolódjon a társadalmi-közösségi életbe, amelynek egyre többféle formája alakul ki a digitális térben is. Kimondható, hogy ez egyre inkább elérhető és sokoldalú internetes szolgáltatásoknak köszönhetően az emberek egyre többféle tevékenységet végeznek és egyre több időt töltenek az interneten.
Így lehetséges, hogy ma már egy gyors mobilnettel hamarabb letöltünk egy 10 GB-os filmet, mint amennyi idő alatt az egy pendrive-on földet érne egy repülőből kidobva.
Az elmúlt években nemcsak gyorsabbá, hanem érzékelhetően élhetőbbé vált a mobilinternetezés. A Yettel most a technikai adatok mögé nézett és különféle élethelyzeteken keresztül mutatja be, hogy mennyi időt nyerhet egy hétköznapi felhasználó azzal, ha megbízható, nagy sebességű mobilhálózatra csatlakozik.
Aki gyakran küld vagy tölt le nagy méretű fájlokat – például videókat, játékokat, frissítéseket vagy dokumentumokat –, tudja, hogy a várakozás hosszú percekre is elnyúlhat. Egy átlagos, 500 MB-os fájl letöltése egy gyors hálózaton alig fél percet vesz igénybe. Egy lassabb kapcsolaton viszont akár három perc feletti várakozás is lehet. Ha csak naponta 1 ilyen letöltés történik, akkor a gyorsabb internetkapcsolat révén havonta máris másfél óra megspórolt időhöz jutunk – amit fordíthatunk egy hosszabb ebédszünetre, vagy épp arra, hogy ne a hálózatra, hanem csak magunkra figyeljünk.
Videóhívás, ami valóban kapcsolódás
Legyen szó családi videóhívásról vagy fontos online meetingről, senki sem szereti, ha a kép akad, kifagy, a hang szakadozik, vagy legrosszabb esetben újra kell csatlakozni a hívás folytatásához. Egy félórás hívás során akár 2-3 perc is elveszhet a kapcsolódási problémák miatt – ezt egy gyors, stabil mobilhálózat esetében kisebb eséllyel fordul elő. Heti néhány hívás esetén ez havi szinten akár egy órányi megspórolt időt és nyugalmat jelenthet.
Streamelés indításkor, nem percek múlva
A 4K minőségű videótartalmak már nemcsak a nappalinkban, de a mobilunkon is egyre népszerűbbek. A nagy felbontás azonban nem működik kompromisszumokkal – ha nincs elég sávszélesség, jön a pufferelés, akadozás, csúszik az élmény. Egy gyors hálózaton ez megszűnik: a videó egyből indul, nincs várakozás, amennyiben a stream szolgáltató szerverein is minden rendben üzemel. Ha hetente 4-5 alkalommal nézünk ilyen tartalmat, havi szinten több percnyi puffereléstől szabadulunk meg – ami önmagában kevésnek tűnik, de annál frusztrálóbb tud lenni és rontja az élvezeti értékét a kikapcsolódásra szánt időnknek.
Online játék – gyors reakcióval, lag nélkül
A manapság egyre népszerűbb, versengésre épülő többszereplős online játékok, azaz a kompetitív gaming világában a válaszidő az egyik alappillére a sikeres köröknek. Egy stabilabb hálózat nemcsak kevesebb akadozást jelent, hanem azt is, hogy nem dob le a játék a szerverről, nem maradunk le egy fontos pillanatról, és tényleg mi irányítjuk a karakterünket – nem a net „csúszása”, azaz a lag. Az alacsonyabb ping és a megbízható kapcsolat akár fél órányi többletidőt is jelenthet havonta és számtalan első helyezést a kedvenc battle royale játékunkban.
De a játék nem mindig a pályán kezdődik – gyakran már a letöltésnél eldől, lesz-e egyáltalán gaming aznap. Egy új season indulásakor, vagy amikor egy vadiúj játék jelenik meg, nem ritka, hogy 50–100 GB-nyi frissítést kell letölteni. Lassú kapcsolaton ez akár fél napig is eltarthat. Egy gyors mobilhálózat azonban itt is időt ad vissza: lehetőséget, hogy az este valóban a játékról szóljon, ne a töltőképernyőről.
Mobil hotspot – amikor minden eszköz számít
A családi utazások klasszikus kihívása: egy szülői mobilnet, amire a család összes tagja csatlakozik. Több eszköz, sok elvárás. Egy gyorsabb hálózat itt is nyerő – nem kell kompromisszumokat kötni, ha a gyerek videót nézne, miközben a szülők online navigálnak. A stabil kapcsolat kevesebb megszakítást, kevesebb újracsatlakozást jelent – így még az utazás is gördülékenyebb lehet.
Összességében: havonta több óra visszanyert idő – ugyanazzal a mobilhasználattal
A számítások alapján egy aktív felhasználó, aki videókat néz, fájlokat tölt le, online hívásokat bonyolít és hotspotot is használ, havonta akár 3–4 órát is megspórolhat pusztán azzal, hogy gyorsabb és megbízhatóbb mobilhálózaton netezik. Ez az idő nemcsak számokban mérhető, hanem abban a nyugalomban, élményben és rugalmasságban is, amit a jól megválasztott mobilhálózat képes nyújtani.
Egy hálózat, ami mögött valódi építkezés van
A Yettel országszerte már több mint ezer bázisállomáson a nagysebességű, 5G szolgáltatását nyújtja. A Yettel hálózata a leggyorsabb mobilhálózat Magyarországon a szelessav.net országos összesített átlagsebesség mérése és az Ookla alapján.*
Sokakban felmerülhet a kérdés: valóban számít, hogy egy mobilhálózat mennyire gyors?
A fentiekből látható, hogy határozottan igen – különösen akkor, ha az adatsebesség nem csak számadat marad, hanem kézzelfogható előny a mindennapokban. A Yettel abban hisz, hogy a technológia értéke ott mutatkozik meg igazán, ahol élethelyzeteket tesz gördülékenyebbé. Országos reklámkampánya is ezen a gondolatiságon alapul: valós, hétköznapi helyzetekből indul ki, hogy megmutassa, miért fontos a gyors hálózat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Fotópályázatot hirdet az LG és a Magyar Nemzeti Galéria
A tavalyi nagysikerű közös művészeti pályázatát követően idén is együttműködésre lép az LG Magyarország és a Magyar Nemzeti Galéria.
A felek Az élet szép! Keretezd újra! című fotópályázata arra hívja fel a figyelmet, hogy a hétköznapi pillanatok is lehetnek olyan szépek és értékesek, mint egy galériában kiállított műalkotás. A versenyt az LG Life’s Good szlogenje, valamint az otthonokban műalkotásként is helytálló, festményre emlékeztető LG ARTCOOL Gallery Special légkondicionáló koncepciója hívta életre.
Egy tavaszi piknik, egy tócsában tükröződő arc vagy egy gondosan megterített asztal – a mindennapok apró pillanatai, amelyek egy új nézőpontból nézve festői szépségűvé válhatnak. A szervezők olyan 18 éven felüli jelentkezők fényképeit várják, akik a hétköznapok legszebb pillanatait képesek egyedi látásmódban megörökíteni. A nevezőknek a Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményéből kell egy olyan műalkotást megnevezniük, amely az alkotásuk kiindulópontjául szolgál.
A pályázatra analóg és digitális fényképekkel is lehet nevezni. A művészettörténészekből és múzeumi szakemberekből álló zsűri a mesterséges intelligencia által generált vagy túlzott utómunkával ellátott képeket nem értékeli. A pályaművek leadási határideje 2025. június 10. A legjobb fotókat beküldő pályázókat a szervezők június 18-ig értesítik, a szerencsés nyertesek pedig 2025. június 26-án a Magyar Nemzeti Galériában, egy átadó ünnepség keretében vehetik át a díjakat.
Az első helyezett egy nagy értékű LG ARTCOOL Gallery Special légkondicionálóval térhet haza. Az LG hűtésre és fűtésre is alkalmas ARTCOOL Gallery légkondicionálójának különlegessége, hogy egyáltalán nem hasonlít egy hagyományos klímaberendezésre: négyzetes kialakítása és tetszőlegesen cserélhető előlapja miatt pontosan olyan, mintha egy képet akasztottunk volna a falra. A második helyezett egy LG DUALCOOL AI Air Premium Single Split légkondicionálóval, míg a harmadik legjobb pályamű beküldője egy LG DUALCOOL Special Single Split légkondicionálóval szerelheti fel otthonát.
A nyeremények speciális jellegére való tekintettel az LG Electronics a díjak telepítését országos lefedettségű, minősített partnerhálózatán keresztül biztosítja.
További részletek és a pályázati kiírás itt találhatóak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Céges autók áfaügyei: rengeteg a buktató, súlyos lehet a büntetés
-
Ipar2 hét ago
Energiaköltség-csökkentés pályázatok nélkül? – PPA, tárolók és innovatív finanszírozási megoldások cégek számára
-
Okoseszközök2 hét ago
A HONOR 6 éves Android-támogatást vállal a napokban megjelent HONOR 400 szériához
-
Okoseszközök2 hét ago
HONOR 400 vagy 400 Pro? Összehasonlítottuk
-
Mozgásban2 hét ago
A modern autók átka: egy vagyonba is kerülhet a szoftverhiba
-
Gazdaság2 hét ago
A hazai üzleti szolgáltatók körében is gyorsul az ESG előretörése
-
Tippek2 hét ago
Három trend, amely meghatározza a kávézást 2025-ben
-
Gazdaság1 hét ago
Új tranzakciós igazgató a PwC Magyarországnál