Mozgásban

Itt a legújabb luxus tengerjáró: bemutatkozik a Celebrity Ascent

Új ízeket és kulináris élményeket mutat be legújabb hajóján a Celebrity Cruises

A Celebrity Cruises hajótársaság bejelentette tengeri flottájának új tagját, a Celebrity Ascent-et, amelyet számos újdonsággal álmodtak meg. A hajótársaság nem csak a luxushajón lévő éttermeket gondolta újra, de bővítette az étlapot, új ízeket és koktélokat vezet be a novemberben debütáló luxus tengerjárón.

A hajótársaság Edge-osztályának negyedik hajóján eddig nem tapasztalt kulináris élményekben lehet része az utazóknak: új, magával ragadó vacsoraélmény, bővített koktél-kínálat, kibővült növényi alapú étlap és whiskey-kóstolás színesíti a vendégek utazását.

„A családdal vagy a barátokkal való vacsorák és közös étkezések, mindig is az utazások szerves részét képezték. A Celebrity Ascenttel most úgy gondoltuk, még gazdagabbá és intenzívebbé tehetjük ezt az élményt a vendégeink számára”

– fejtette ki Laura Hodges Bethge, a Celebrity Cruises elnöke.

„Az Ascent fedélzetén mindig akad valami, amivel örömet szerezhetünk az utasoknak, legyen az akár egy kóstoló a világ legjobb boraiból, egy romantikus páros este, a családdal elköltött finom vacsora, ami elmélyíti a kapcsolatokat vagy épp az egészségtudatos vendégek számára összeállított növényi alapú étrend.”

Az új Le Voyage: Daniel Boulud séf exkluzív étterme a tengeren

Az Ascent fedélzetére nem más hozza el a világszerte közkedvelt fine dining éttermét, mint a világhírű Daniel Boulud séf, aki egyben a Celebrity kulináris nagykövete. Az étterem új dizájnt kap, ami fenséges és lenyűgöző környezetet biztosít. Az étlap fogásait a séf utazásai inspirálták. Daniel Boulud célja az volt, hogy kedvenc tájainak ízeit elhozhassa a Celebrity Ascent fedélzetére. Újdonságnak számít, hogy csoportok számára a séf asztala is foglalható, ami egy külön, hatszemélyes teremben található, ezen az alkalmon végigkóstolják az étlap legkiválóbb fogásait és megízlelhetik az azokhoz illő, legfinomabb borokat.

Növényalapú ízek

Az Edge-osztály hajóinak egyik legelragadóbb helyszíne az Eden étterem, amely egy ablak a világ sokrétű és lenyűgöző ízeire és ahol a padlótól plafonig érő ablakok mellett vacsorázva élvezhetik a vendégek a mesés kilátást. Itt helyet kapott egy kávézó, koktélbár, szórakozóhely, szabadtéri terasz és étterem is, ahol esténként élőzenével, előadásokkal és egyedülálló programokkal szórakoztatják az utasokat. Az Eden fénypontja természetesen az étterem, amely egy valódi ízutazást kínál a friss és szezonális alapanyagokból készült fogásaival. Az Ascent útnak indításával a vendégek az Edenben egyedülálló, hétfogásos kóstoló-menüt is választhatnak, ahol végigízlelhetik az új növényi alapú fogásaikat. Mindegyik étel olyan összetevőkből áll, amelyek az eredeti lelőhelyükről származnak a legtermészetesebb formában.

Bővített főéttermi ajánlat és újratervezett Cosmopolitan Étterem

Az Edge-osztály megjelenésével az eddigi egy étkező helyett immár négy főétterem szolgálja ki a vendégek igényeit – mindegyik más és más jellegű gasztronómiai élményt kínálva. Az Ascent fedélzetén a vendégek továbbra is élvezhetik az amerikai konyha ízeit a Cosmopolitan Étteremben, a mediterrán hangulatot a Cyprusban, a francia ízeket a Normandie-ben, az olasz hangulatot pedig a Tuscanban. A négy főétterem összesen 84 fogást kínál, amelyből a hajó utasai kedvük szerint választhatnak. A Cosmopolitan vendégeit ráadásul egy új design is kényezteti majd, amit a Champagne-kultúra jegyében alkottak újra.


Speciális élmények három étteremben

A Celebrity továbbra is az egyetlen helyszíneket nyújtja a Le Petit Chef magával ragadó és high-tech éttermi élménynek, ami világszerte népszerű. Minden étkezés több fogásos menüt tartalmaz, amelyeket egy színes és apró animációs séf hív életre először digitális formában a tányéron, majd a valóságban is megízlelhető az apró séf főztje. Az Ascent fedélzetének vendégei az apró séf tündérvilágból érkező négyfogásos, új menüjét is megízlelhetik, amely telis tele van meglepetéssel.

Sokak kedvence, a Fine Cut Steakhouse, mely a lenyűgöző prémium húsairól ismert, köztük a szárazon érlelt húsoktól a hatalmas Tomahawk steak-jeiig most új ételkínálattal jelentkezik: a citrommal készült homárfarokkal, amelyet vajon olvasztott póréhagymával tálalnak siitake gomba, homár ravioli és házi készítésű beurre Blanc szósz kíséretében. Az egészségtudatos Aqua Class vendégek pedig a Blu kínálatából válogathatnak fogásokat, amelyeket a hangulatos külső teraszon fogyaszthatnak el.

Megújult italkínálat

A Celebrity Cruises a széleskörű szeszesital-kínálatáról is méltán híres, amelybe beletartozik egy együttműködés a Jack Daniel’ssel és a Macallannal. Az Ascent fedélzetén a cég még tovább megy annak érdekében, hogy a legkedveltebb minőségi italok kínálata bővülhessen. Ennek érdekében egy együttműködési megállapodást kötöttek a WhistlePig Whiskey-vel is. A Chief Blenderrel és Meghan Irelanddel kötött együttműködésekkel az Ascent két olyan kézzel kiválasztott hordóval is kedveskedik az utasainak, amelyek kizárólag a Celebrity Cruises számára lettek kiválasztva.

A hajótársaság továbbra is az egyetlen Best Of kitűnőséggel kitüntetett társaság, amely a borkínálatot és borválasztékot illeti. Három Celebrity Ascent helyszín is 2023 Vine Spectator Award elismerést kapott, a Le Voyage és a Tuscan a Best Of kitűnő elismerést kapta, míg a Fine Cut az előkelő kitűnő minősítést.

Az Edge-osztály mindegyik hajójának szívében a The Grand Plaza található a Martini Bárral, mint fő találkozóhely. Az ikonikus csillár alatt ülve minden éjjel a Flair Bartender Show-t élvezhetik a látogatók, ahol a profi bártenderek martini-tornyot állítanak össze az italokból, miközben látványos táncot és a tudásuk legjavát adják elő. Az Ascent Martini Bárja egy kibővült új kínálattal készül, klasszikus martinik mellett most gyümölcsös italvariációkkal várva a vendégeket.

Ősszel érkezik az Ascent

A Celebrity Ascent idén novemberben debütál, amikor kihajózik a Fort Lauderdal-i Port Everglades-ből, hogy megkezdje Karib-tengeri utazását. A hajó november 22-i utasai lehetnek az elsők, akik megtapasztalják a négynapos nyugat-karib-tengeri utazás minden szépségét. Aki rövidebb útra vágyik, az becsatlakozhat a november 26-án induló, három napos bahamai utazásra, vagy aki esetleg egy teljes héten át élvezné az új hajó nyújtotta élményeket, az a december 3-án induló kelet-karib-tengeri utat is választhatja.

Bővebb információk a tengerjáró oldalán találhatóak az utakról, a hajókról, az éttermekről, és a programokról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Dupla újoncdobogó Molnár Martin második F4-es hétvégéjén

A magyar versenyző mindhárom futamon a top tízben, csapata legjobbjaként végzett Brands Hatch-ben.

Három top 10-es eredménnyel és az újoncok értékelésében két dobogós helyezéssel fejezte be élete második versenyhétvégéjét Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar pilótája emellett ismét csapata legjobbjának bizonyult.

A Donington Parkban rendezett szezonnyitó után Brands Hatch-ben folytatódott a brit Forma–4-es bajnokság idei szezonja, a mezőnyben egyedüli magyarként Molnár Martinnal. A 15 esztendős versenyző ezúttal az összes versenyt befejezte – az időjárás most nem szólt közbe, így mindhárom futamot meg tudták tartani –, sőt, kétszer az újoncok értékelésének dobogójára is felállhatott, és mindháromszor a top 10-ben végzett. Ezzel az időmérőn és az összes versenyen ő bizonyult a Virtuosi Racing legjobbjának.

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője az időmérő edzésen a 13. időt autózta, és ha egy kicsit szerencsésebb, és 12 ezredmásodperccel jobb kört ér el, a 12. idővel megszerezte volna a fordított rajtrácsos második futam pole pozícióját.

Az első versenyt a 11. helyről kezdte, mivel itt az időmérőn elért második leggyorsabb körök alapján alakul ki a rajtrács, és végül a 9., azaz pontszerző pozícióban, a harmadik legjobb újoncként fejezte be.

Ezután vasárnap még két verseny várt az ezen a hétvégén a ZalaZone Automotive Proving Ground/Hungary támogatását is élvező sportolóra. Az elsőn ismét sikerült javítania, és újabb top 10-es eredményt ért el, majd a másodikon újfent előre lépett, és végül másodszor is felállhatott az újoncok dobogójának harmadik fokára.

„A vasárnapi első futamon jobban rajtoltam, mint a szombatin, de egy versenyző ismét lefulladt előttem. Ezután a második kanyarban kicsit nekem koccantak, a mögöttem levőnek pedig fékeznie kellett, így őt eltalálták hátulról, ami miatt beküldték a biztonsági autót. Akárcsak az első versenyen, most is elég sok időt töltöttünk mögötte, de az újraindítás ezúttal jobban sikerült.”

„A folytatásban végig nagyon közel haladtam az előttem levőhöz, de mint kiderült, ezen a pályán nagyon nehéz előzni, és a turbulens levegő is nagyban ront a hátul haladó tapadásán, így az egyetlen, amit tehettem, hogy hiba nélkül végigmegyek, és behozom az autót a 10. helyen”

– értékelt Martin.

A hétvége zárófutamán a magyar versenyző minden addiginál jobb rajtot vett, végül pedig újfent a 10. helyen ért be, ismét a harmadik legjobb újoncként.

„Már Doningtonban is benne volt az újoncdobogó, és érződött, hogy ott a helyünk, most pedig kétszer is összejött. Az egész hétvégén a harmadik futamon rajtoltam a legjobban, nem pörögtek ki a kerekeim, nagyon jól kaptam el az indulást. Később sajnos eléggé elfékeztem az egyik gumit, ezután pedig több alkalommal is blokkolt az a kerekem, így többnyire a védekezésre figyeltem. Az eredmények szempontjából jó hétvégét zártunk.”

„Pozitívum, hogy mind a rajtokban, mind a gumimelegítésben, mind a versenyszituációk kezelésében fejlődtünk. Elsőre sem volt baj velük, de a tapasztalattal minden egyre zökkenőmentesebbé válik, a következő futamokon pedig még jobb lesz.”

Martin a hétvégi eredményeinek köszönhetően az összetett 13. helyére kapaszkodott fel, az újoncok értékelésében pedig az ötödik helyen áll. A brit Forma–4 mezőnye legközelebb május 25-én és 26-án, Snettertonban versenyez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Termeléslogisztika automatizálása SOTO robotokkal

soto robotok

Az anyagellátás automatizálása az MAN nürnbergi motorgyárában

A Jungheinrichhez tartozó müncheni székhelyű Magazino robotikai vállalat az MAN nürnbergi telephelyén SOTO robotok egész flottáját üzemelteti. A SOTO mobil robot automatizálja az anyagellátást a raktár és a szerelősor között, és teljesen önállóan szállítja a kisméretű rakományhordozókat (KLT). Az egyéves kísérleti projektet követően ősszel tizenkét SOTO-robottal automatizálják a motor összeszerelésének és a jövőbeli akkumulátorgyártásnak a teljes KLT ellátási folyamatát.

A Magazino és az MAN 2019 óta szorosan együttműködik a lehetséges alkalmazásokról a logisztikai automatizálás területén, és a két vállalat már a SOTO robotok fejlesztési szakaszában egyesítették speciális szakértelmüket. A robotok működését egyéves kísérleti fázis során éles üzemben széleskörűen tesztelték és optimalizálták. A pozitív tapasztalatok és a tesztelés alapján az MAN nürnbergi telephelye úgy döntött, hogy a kisalkatrész-logisztika teljes automatizálása érdekében egy tizenkét SOTO-robotból álló flottát telepít.

Simon Becker, az MAN projektvezetője szerint: „A SOTO bevezetése újabb lépést jelent a jövő logisztikája felé a nürnbergi üzemünk legújabb fejlesztésében. A SOTO-nak köszönhetően mostantól a kis alkatrészládák ellátási folyamata is teljesen automatizált. Ezek a robotok példaértékűek az üzemünk logisztikájának folyamatos digitalizálása és automatizálása szempontjából, és így hozzájárulnak átfogó stratégiánkhoz. Lenyűgöző látni, hogy az emberek és a robotok milyen hatékonyan és harmonikusan tudnak együtt dolgozni. A SOTO robotok bevezetéséről szóló döntés a Magazino céggel való sokéves, bizalomteljes együttműködés eredménye, amely tükrözi a technológiai kiválóság és a folyamatos fejlesztés iránti elkötelezettségünket.”

Markus Ruder, a Magazino és az MAN közös projektjének vezetője a következőképpen írja le a célfolyamatot: „A SOTO robotok önállóan veszik fel a tárolóládákat az automatizált kisalkatrész-raktárban (AKL). Minden robot egyszerre legfeljebb 18 konténert visz az egyes szerelősorokhoz. Ugyanabban a környezetben dolgoznak, mint az emberek és más mobil robotok. A szerelősoron a SOTO robotok közvetlenül a polcokra helyezik a jelenleg 12 kilogramm tömegű konténereket. A dolgozók ezután kényelmesen hozzáférhetnek az egyes alkatrészekhez, hogy a polcok túloldalán összeszereljék azokat. A SOTO robotok képesek az üres ládákat önállóan is felvenni és a központi gyűjtőhelyre szállítani. „

A nürnbergi üzem a VDA-szabványnak megfelelő standard tárolóládákat használ. A robot adaptív megfogója automatikusan alkalmazkodik a megfelelő mérethez, és az emberekhez hasonlóan rugalmasan közelíti meg az átrakó állványok különböző magasságait is. A polcokon található, géppel olvasható kódokat és a tárolóládákon elhelyezett címkéket a robot az azonosításhoz használja, a szállítási megbízásokat pedig közvetlenül a raktárkezelő rendszerből kapja.

Míg a gyártóiparban a szerelősorok ma már nagymértékben automatizáltak, a raktárak túlnyomó többségében az utánpótlás, a sorok kiszolgálása még mindig kézzel történik. A korábbi megoldások, mint például a vontató szerelvények vagy az egyszerű önvezető járművek (AGV-k) nem automatizálják teljesen a folyamatot, mivel a be- és kirakodáshoz kézi munkaerőre van szükség. Az MAN nürnbergi telephelyén a kisméretű rakományhordozókat a kiszállítás után már automatikusan depalettázzák és az automata darabáru raktárban tárolják. A SOTO segítségével az MAN most a tárolóláda-ellátási folyamat „utolsó mérföldjét” automatizálja azzal a céllal, hogy a folyamat első emberi beavatkozást igénylő művelete az az átrakodás legyen, amikor a szerelőmunkások az üres tárolóládákat telire cserélik, ahonnan a robot ismét összegyűjti azokat.

A SOTO robot ezeket az elemi logisztikai folyamatlépéseket egyetlen, teljesen autonóm megoldásban egyesíti: különböző méretű KLT-k felvétele a raktárból, több KLT autonóm szállítása a forrástól a lehelyezési pontig és a sorhoz közeli, különböző magasságú, átfolyó rendszerű görgős állványokon történő szállítás. A göngyöleg összegyűjtése és a ládák forgatása is a képességek közé tartozik. A meglévő környezetben a robot biztonságosan dolgozik az emberekkel azonos területen. Ezek a képességek egyértelműen megkülönböztetik a SOTO robotot a piaci környezettől, és először teszik lehetővé a kis rakományhordozókkal történő anyagellátás valódi végponttól végpontig tartó automatizálását.

https://www.jungheinrich.hu/logisztikai-rendszerek/mobil-robotok/soto-1549388


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

siemens

Ultraerős, nyilvános gyorstöltő várja az e-kamionokat Ausztriában

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

A nehéz tehergépjárművek igényeire szabott, folyadékhűtéses töltőkábelekkel felszerelt, 400 kW teljesítményt biztosító ultraerős készüléket a töltést egyszerűsítő AutoCharge funkcióval szerelték fel: a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal elindul a töltési folyamat, a beállított tarifa szerint. Azaz nincs szükség az alkalmazáson vagy töltőkártyán keresztüli hitelesítésre, hanem a járműveket egyedi azonosítójuk (MAC-címük) alapján ismeri fel a rendszer. A töltés végeztével a sofőrnek csak le kell választania a töltőkábelt, és már folytathatja a vezetést, mivel a fizetés is automatikusan történik.

Az új töltőállomásokat négy DC (egyenáramú) töltőkarral látták el, ennek köszönhetően a töltőkhöz egyidejűleg több jármű, és nem csak e-kamionok, hanem személygépkocsik is csatlakozhatóak. A rendelkezésre álló teljesítményt az eszközt kezelő szoftver dinamikusan osztja meg a járművek között, azok optimális töltési idejét, akkumulátortechnológiáját, valamint aktuális töltöttségi állapotát figyelembe véve.

A hazánkban is elérhető SICHARGE portfolió új tagja akár 40 Celsius fokos hőségben is stabil teljesítmény leadására képes.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss