Mozgásban
Az SAP adatelemzési megoldásokkal támogatja a 4Ladies Cup vitorlásversenyt
Július utolsó hétvégéjén újra vízre szállnak a női vitorlázók a Balatonon.
Az SAP a 4Ladies Cup vitorlásverseny minden résztvevője és közreműködője számára elérhetővé teszi az SAP Sailing Analytics nevű adatelemző szoftvere használatát, így nemcsak a versenyzők, hanem a szervezők és közvetítők is profitálhatnak a rendszer által biztosított adatokból.
A 4Ladies Cup – Hungary az első, kizárólag női csapatok számára létrehozott nemzetközi, nagyhajós pályaverseny a Balatonon, amelyet idén immár második alkalommal rendeznek meg. A regatta ezúttal Balatonföldváron zajlik 2021. július 30. és augusztus 1. között. A csapatok J24-es hajókkal versenyeznek majd.
Az SAP a verseny során egy nagyon komplex adatelemzési szolgáltatást nyújt. Az SAP Sailing Analytics minden résztvevő számára elérhető lesz. Adataiból készül a valós idejű ranglista, emellett a versenyzőknek és az edzőknek is lehetőségük lesz betekinteni a korábbi adatokba, és tanulmányozni azok összefüggéseit, ami hozzásegítheti őket a még jobb eredményeket eléréséhez.
„A SAP világszinten több sportágban is jelen van, és a legmodernebb elemzési, mesterséges intelligencát alkalmazó szoftvereivel és megoldásaival támogatja a sportolók és a klubok eredményességét. Az új generációs technológiára támaszkodva képesek vagyunk az edzéseket, felkészüléseket is teljesen új alapokra helyezni, valamint a versenyekhez kapcsolódó szurkolói és versenyzői élményeket és izgalmakat is fokozni digitális bemutatóinkkal és elemzéseinkkel. Örülök, hogy ez alkalommal az úttörő magyar vitorlás női versenyt és csapatokat erősíthetjük intelligens megoldásunkkal”
– mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
A valós idejű GPS- és széljárás-adatok felhasználásával a rendszer képes különböző felhasználói felületeken hasznos információkat megjeleníteni, a vitorlázók közössége ennek köszönhetően hozzáférhet a legnagyobb vitorlázási adatbázis elemzéseihez és előrejelzéseihez. Az SAP Sailing Insight applikáció segítségével például a kommentátorok a historikus és valós idejű adatok elérésével pontosabb és mélyebb elemzéseket tudnak készíteni a közönség számára. A sportrajongók eközben bárhonnan követhetik a verseny állását, akár vaktérképes grafikus felületen is – legyenek akár a helyszínen, akár otthon.
A 4Ladies Cup – Hungary eseményt kettős céllal hozták létre az alapítók: egyrészt, hogy minél nagyobb számban vonjanak be női vitorlázókat az aktív versenyzésbe, másrészt, hogy Magyarországon is meghonosítsák a nagy hagyományokkal rendelkező, külföldön már ismert versenyformákat.
„A Helga Cup, Európa legnagyobb női vitorlás regattája közel 100 csapat versenyzésével zajlik, aktív magyar részvétellel. Itt találkoztunk először az SAP Sailing megoldásokkal, melyek az SAP egyéb üzleti megoldásaihoz hasonlóan komplex és magas minőségű szolgáltatást nyújtanak rendezőknek és versenyzőknek egyaránt. Sok tapasztalattal rendelkezünk a versenyszervezés buktatóiról, az eredményszámítás nehézségeiről, így nagyra értékeljük az SAP megoldásainak egyszerűségét és célszerűségét. Nagy örömmel használjuk elsőként Magyarországon ezt a rendszert, és célunk egyfajta híd szerep betöltése az SAP és a magyar vitorlázók társadalmának összekötésével”
– hangsúlyozta Galla Viktória, a 4Ladies Cup – Hungary szervezője.
Az SAP 2017-ben lépett stratégiai együttműködésre a világ vitorlásversenyeit összefogó World Sailing szervezettel. A technológiát azóta sikerrel használják a World Cup Series eseményein, ahol a hajók helyzetmeghatározó jeladói és a pálya mellett elhelyezett szélerősségmérők valós idejű adatokat töltenek fel az adatbázisba. Ennek nemcsak a versenyzők, hanem a rendezők is nagy hasznát veszik, az SAP Sailing Race Manager applikáció használatával rengeteg manuális adatbeviteli munkától kímélhetik meg magukat.
A nők szerepe a sportágban egyébként egyre nagyobb figyelmet kap. Ahogy az SAP és a Qualtrics támogatásával készült Women in Sailing Strategic Review is megállapította: a sportágnak nagy szüksége van a hölgyek jelentősebb részvételére. A 2019-ben készült felmérés keretében 75 országból 4500 véleményt gyűjtöttek be. A megkérdezettek szerint a nők alulreprezentáltsága itt globális jelenség, ennek okai közül pedig elsősorban a nők teljesítményével kapcsolatos előítéleteket emelték ki.
Ajánljuk még
Története legerősebb évét zárta az SAP Hungary
Hamarosan startol a BME RobonAUT autonóm robotversenye
A pályázati források mellett innovatív töltési megoldás is segíti a vállalati e-autó-programokat
Idén is megválasztják a startup-ökoszisztéma legjeit!
Ezek a leggyakoribb sportfogadási hibák, amelyeket elkövethetsz
Országos IT Megmérettetés: kik lesznek Magyarország legsokoldalúbb informatikusai?
Mozgásban
A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese
Az öt kontinens 52 országából érkezett 75 autós újságíró nőből álló zsűri megválasztotta 2024 legjobb új autóját. A bejelentést éppen a nemzetközi nőnapra időzítették.
A Női Világ Év Autója díj (WWCOTY) kizárólag autós újságíró hölgyekből álló zsűrije a Kia EV9-et választotta 2024 legjobb autójának. A testület a bejelentést éppen a nemzetközi nőnapra időzítette.
A szavazás előtt a világ 52 országát képviselő 75 zsűritag alaposan tesztelte valamennyi jelöltet. A 63 induló közül az első szavazási körben az egyes kategóriák győzteseit választották ki.
„Az idei szavazási folyamat különösen összetett volt, főleg a kiváló jelöltek miatt. – mondta Marta Garcia, a zsűri elnöke. Minden döntős több szempont alapján is megérdemelte volna a fődíjat, a Kia EV9 főleg azzal emelkedett versenytársai fölé, hogy sokféle vásárló sokféle igényét képes kielégíteni.”
A tesztek és a szavazási fordulók után a Kia elsősége egyértelművé vált. Az elektromos SUV modellek mezőnyének első hétülésese tekintélyes, 5 m-es hossza ellenére kiválóan teljesít az aerodinamika területén is. Formaterve kifinomult, technológiai töltete fejlett, és kétirányú, valamint nagyteljesítményű ultragyors töltésre is alkalmas.
Íme, néhány zsűritag véleménye:
“A Kia EV9 alapjaiban átrendezte a villanyautók mezőnyét. Elég csak ránézni, hogy lássuk: az elektromos autók immár nem csak elérhetők és felhasználóbarátok, de kívánatosak is. A Kia a márkák közül egyedüliként vállalata a kockázatot, és bátran kitágította a formatervi és műszaki határokat.”
– Tanya Gazdik, USA
„A Kia elektromos SUV-ja kiemelkedik áramvonalasságával, innovatív megjelenésével, és magasszintű technológiáival, hiszen akár 3-as szintű önvezetésre képes. Ráadásul kétirányú, és ultragyors töltésre is alkalmas.”
– Sara Soria, Spanyolország.
“Az elektromos autózás elterjedésében kulcsfontosságú, hogy minden kategóriában és szegmensben legyen megfelelő kínálat. A Kia EV9 utastere családbarát, ráadásul vezetési élménye is közel áll a benzinesekéhez. Így sok olyan vásárlót is meggyőzhet, akik ma még idegenkednek az elektromos hajtásoktól.”
– Jil McIntosh, Kanada
“Különösen kifinomult, elegáns, tágas, sokoldalú és elektromos. Összkerékhajtásával szinte legyőzhetetlen, és kapcsolható menetmódjai révén kiválóan teljesít az északi téli időjárásban is. Én -25 fok alatti hőmérsékleten is vezettem, és az EV9 úgy viselkedett, mint egy igazi luxusautó: gyorsan felmelegítette az utasteret, miközben a hideg alig befolyásolta a hatótávolságát. Nagyszerű munkát végeztek a koreai mérnökök.”
– Ylle Rajasaar, Észtország.
“A Kia EV9 megoldásai a piac legfejlettebbjei: LED-ekkel kivilágított első maszk, és 180 fokban elfordítható ülésekkel nappalivá alakítható utastér. Heten is kényelmesen utazhatnak vele, a két villanymotor pedig akár 384 LE leadására is képes. Ez elég meggyőző teljesítmény.”
– Isadora Carvalho, Brazília.
“Nagyon megbízhatóan kiszámítható viselkedésű, mindig azt teszi, amire kéred, vagy utasítod. Időnként el is feledkeztem róla, milyen nagy is az utastér mögöttem, és úgy gondolom ez az autó komoly érdeme. Az EV9 jövőálló, nem csak a család bővülését várja felkészülten, de technikai jellemzőivel is előre mutat.”
– Rowan Peperkamp, Hollandia.
“Az EV9 megmutatja milyenek is lehetnek a jövő sokcélú és sokoldalú villanyautói. Nem könnyű elhinni, hogy ennek a nagy és kényelmes autónak nincs benzintankja.”
– Liz Swanton, Ausztrália.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Verstappen felvillanyozta a fiatal versenyzőket
Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük.
A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során nyert tapasztalatokat az e:Ny1 tervezésekor is felhasználták a Honda mérnökei, így amellett, hogy kényelmes és könnyen használható, menetteljesítményei is lenyűgözőek, hiszen 412 km-es hatótávval rendelkezik.
Verstappen titokban átment a Red Bull Technologies Campusból a közeli fedett gokartpályára, és megfigyelte a pályán köröző fiatal versenyzőket. Később arra is időt szakított, hogy tanácsot adjon nekik, illetve megossza emlékeit saját motorsport-pályafutásának kezdeti éveiről.
– Nagy élmény látni, ahogy a fiatal versenyzők gyűrik a kilométereket, és próbálják beküzdeni magukat a motorsport világába – árulta el Verstappen. – Öröm nézni a mosolyt az arcukon, és nagyszerű találkozni a rajongókkal – tette hozzá.
Tekintse meg az eseményen forgatott „Hogyan készült?” videót és kövesse a Honda európai közösségimédia-csatornáit, nehogy lemaradjon a Verstappen titkos látogatásáról forgatott teljes film megjelenéséről.
– Igencsak meglepődtem… nagyon nagy élmény volt – mesélte Emeli Jordan (17). – Felmerült bennem a gondolat, hogy itt lesz a Red Bull egyik munkatársa, mérnöke, valaki. de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy maga Max Verstappen az. Még a szavam is elakadt, fogalmam sem volt, hogy mit mondjak.
– Hatalmas meglepetés volt, mikor befordultam a sarkon, és megláttam Max Verstappent – nyilatkozott Sid Smith (17). – Nagy álmom volt, hogy egyszer találkozzak vele. És most sikerült… hatalmas élmény volt. Ráadásul én is kaptam egy aláírt sapkát, szóval erre a napra biztosan örökké emlékezni fogok.
A 2024-es FIA F1-évad több szempontból is fontos: 20 éves az Oracle Red Bull Racing csapat és hatvan éve, hogy a Honda először állt rajthoz a Formula-1-ben. Első futamuk az 1964-es Német GP volt, amelyen a legendás RA271-gyel indult a japán cég.
A páratlanul fejlett hajtásláncairól ismert Honda RBPT motorját használó Oracle Red Bull Racing nagy reményekkel fut neki a február 29-én Bahrainben rajtoló, 2024-es szezonnak, ugyanis szeretné bebiztosítani negyedik egyéni és harmadik konstruktőri címét.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
2023-ban az élelmiszerek rendelése nőtt a legdinamikusabban Magyarországon
Az okoslogisztikai vállalat több mint 6 millió megrendelést szállított ki Európa 88 városában, és rekorderedményekkel zárta a múlt évet
Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel zárta a tavalyi évet; 63 millió eurós pénzügyi forgalmat ért el, piacra lépett két nyugati országban, több kulcsfontosságú partneri kapcsolatot kötött – többek között Magyarországon -, valamint olyan előremutató újításokat vezetett be, mint a dinamikus árazás és az AI megrendelés-előrejelző modell.
2023-ban kiélezett gazdasági helyzettel és az e-kereskedelemben tapasztalható visszaeséssel néztek szembe a piac résztvevői. A DODO-nak azonban ennek ellenére is sikerült felülmúlnia az előző évi adatait; forgalmát 20 százalékkal, több mint 63 millió euróra növelte, bruttó profitja 39 százalékkal nőtt, a magyarországi piaci részesedése pedig 13 százalékos bevétel-növekedést mutatott. Mindezt elsősorban a hatékony flottakihasználásnak, a kézbesítőhálózat bővítésének, valamint az új piacok működési folyamatainak optimalizálása terén elért további előrelépésnek köszönheti.
Nemzetközi okoslogisztikai vállalatként a DODO hat európai piacon van jelen, az előző évhez képest pedig 76-ról 88-ra nőtt azoknak a városoknak a száma, ahol házhoz szállítást végez, továbbá piacra lépett Németországban és Ausztriában. Összesen 14 különböző szegmensben tevékenykedik az élelmiszerektől az elektronikai cikkeken és a drogériákon át, egészen a gyógyszerekig. A legnagyobb éves növekedést az európai piacon az élelmiszer-szegmensben tapasztalták, ahol a DODO Európa egyik legsikeresebb kiszállító cégévé vált. Ez a tendencia itthon is megfigyelhető, sőt, a fellendülés nem átmeneti, a Statista Market Insights előrejelzései alapján ugyanis ebben a szegmensben az elkövetkező időszakban évente 6 százalék feletti növekedés várható. A DODO tavalyi, reprezentatív magyarországi kutatása pedig arra is rávilágít, hogy az online élelmiszervásárlás során várják el a vásárlók a legnagyobb (75 százalékos) arányban az aznapi, vagy 90 percen belüli kiszállítást.
Piaci terjeszkedés és új együttműködések
Az ételkiszállítás mellett, a DODO a gyors és pontos aznapi kézbesítés iránti növekvő igényre reagálva, tavaly elsőként vezette be a szolgáltatást olyan új szegmensekben, mint a sport, az elektronikai és a barkács területek. A hazánkban több mint 30 városban működő vállalat legismertebb ügyfelei közé tartozik a Tesco, a KFC, a Rossmann, a SPAR és a BENU gyógyszertárhálózat, akikkel tavaly egyedülálló megoldást találtak a vény nélküli gyógyszerek aznapi kiszállítására. Nemzetközi partnerei körét bővíti többek között a Decathlon, Csehországban pedig az előző évben kötött együttműködési megállapodást a kulcsfontosságú élelmiszer-kiszállítási szegmens meghatározó szereplőjével, a Billa üzletlánccal, amelynek vásárlóit egy újonnan nyílt webáruházból szolgálja ki.
„Bár az e-kereskedelem tavaly általános visszaeséssel küzdött, vállalatunk jelentős növekedést tudott elérni, és tovább folytatta terjeszkedését a főbb nyugati piacokon. Sikeresen megvetettük a lábunkat Németországban és Ausztriában, és erős menedzsmentcsapatot építettünk ki a teljes DACH-régióban. A tavalyi év sikerese zárása azt jelzi, hogy idén ismét növekedés várható az e-kereskedelemben, amelyet terveink szerint piaci pozíciónk további erősítésére használhatunk. 2024-ben tovább fejlesztjük az élelmiszer-kiszállítás szegmenst, ehhez új, megbízható partnereket szeretnénk megnyerni. Emellett célunk, hogy szabványosított egynapos kiszállítási megoldást kínáljunk az e-boltoknak, és tovább növekedjünk azokon a piacokon, ahol már jelen vagyunk”
– mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa.
A DODO tavaly több mint 6 millió megrendelést teljesített. Legforgalmasabb napján hat országban összesen 29 075 megrendelést szállított ki, és naponta átlagosan körülbelül 16 400 kézbesítést teljesített. Magyarországon december 22-én szállították ki a legtöbb rendelést, a kézbesítések száma aznap az éves napi átlag több mint kétszeresét érte el. A magyarországi futárok a tavalyi házhoz szállítások során naponta átlagosan 12 866 kilométert tettek meg. Legrövidebb szállítási útvonaluk 8,4 méter, a leghosszabb pedig közel 60 kilométer volt, az előbbi során egy gyorséttermimenüt, utóbbinál pedig egy közel negyven tételből álló élelmiszervásárlást kézbesítettek. A hazai élelmiszerszegmens rendeléseinek száma, közel 55 ezerrel, délelőtt 10 és 11 óra között tetőzött, míg napok tekintetében a szombat bizonyult a legforgalmasabbnak.
Technológiai újítások és a mesterséges intelligencia használata
A további növekedés és új szegmensekben történő terjeszkedés mellett, a DODO egyre inkább az automatizálás, a mesterséges intelligencia és az adatelemzés technológiai innovációjára összpontosít. Tavaly a vállalat több olyan újítást vezetett be, amelyek célja a hatékonyság növelése és a szállítási költségek csökkentése, figyelembe véve a környezetet és a városok közlekedési helyzetét.
„A DODO-nál mindig nagy hangsúlyt fektettünk a saját logisztikai platformunk, valamint a mesterséges intelligencia alapú technológiák fejlesztésére, mivel hisszük, hogy az ilyen jellegű innovációk révén építhetjük a logisztika jövőjét. Tavaly kezdtük el ügyfeleink körében tesztelni az AI-alapú megrendelés-előrejelző modellünket, amely akár órára pontosan, két hétre előre meg tudja jósolni a megrendeléseket, de 2023-ban vezettük be a dinamikus árazás gyakorlatát is, vagyis az aktuális kereslet alapján optimalizált kézbesítési díjakat”
– mondta Kordás Sándor, a DODO magyarországi értékesítési vezetője, aki azt is hozzátette, céljuk az iparág technológiai vezető szerepének betöltése és az e-kereskedelmi trendek meghatározása.
A DODO 2023-ban több szakmai elismerésben is részesült: az AI Prediktor (mesterséges intelligencia alapú megrendelés-előrejelző) és a zóna logisztikai koncepciójáért elnyerte a The Best of Czech and Slovak Logistics 2022/23 verseny első és harmadik díját, a neves cseh gazdasági napilap, az Ekonom nívós logisztikai versenyén, az Impuls Logistikán pedig két első helyezést ért el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
A korlátlan e-könyv olvasást hozza el kedvezményesen a Bookmate és a Yettel új együttműködése
A neten adnál el valamit? Így akarnak átverni a csalók!
Az AI az új aranyláz: aranyat ássunk, vagy inkább ásókat adjunk el?
A bélflóránk elárulhatja, hogy gyorsan öregszünk
Elindult az ELTE Érettségi Felkészítő könyvsorozata
Története legerősebb évét zárta az SAP Hungary
Jó hír a vásárlóknak: elindult az árcsökkenés a műszaki piacon
Mesterséges intelligenciát alkalmaz a Széchenyi István Egyetemen fejlesztett mezőgazdasági robot
Idén már infláció felett nőhet a cégek árbevétele
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
A Kyndryl szakértői szerint a mesterséges intelligencia várhatóan teret nyer az ügyfélszolgálatokban, a bankokban, a biztosításban és az oktatásban
Miért fontos a megbízható székhelyszolgáltatás?
Fitneszapp leplezte le a férj hűtlenségét
Élményalapú technológiai foglalkozást tartott a Lufthansa Systems Hungária és a Skool általános iskolás lányok számára
2023 legmeglepőbb használtautó-piaci érdekességei
Robbanás előtt áll az előfizetéses e-kereskedelem Magyarországon
Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?
Budapesti és jászapáti diákok képviselik Magyarországot az észtországi robotikaversenyen
Ezek a legmenőbb IT ismeretek
Lezárult a Frigoscandia felvásárlása
Műszaki-Magazin.hu
Nagyobb hatékonyság, gyorsabb problémamegoldás
22. Econ Konferencia – Mérnöki Szimulációs Szakmai Fórum
A DMG MORI kiváló megmunkálási pontosságot kínál és élenjáró megmunkálógépeket fejleszt a PTC Creo és Windchill szoftver segítségével
Az év leginnovatívabb célgépei
MI festőrobot a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Új lendületet ad a „zöld” IT törekvéseknek a Schneider Electric innovációja
Új igazgató a szegedi Continental gyár élén
Az integráció a kulcs a magyar gazdaság növekedéséhez
Kiberbiztonsági labort alapított az ELTE és az OTP
Cserélje újra 3D nyomtatóját nagy kedvezményekért!
Friss
- Okoseszközök4 nap
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
- Egészség1 hét
A bélflóránk elárulhatja, hogy gyorsan öregszünk
- Tippek1 hét
Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G
- Ipar2 hét
A GM és a Honda megkezdi a kereskedelmi célú üzemanyagcellák előállítását, közösen működtetett, üzemegységében
- Mozgásban1 hét
A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese
- Ipar2 hét
2024 legfontosabb építőipari technológiai trendjei
- Egészség2 hét
Emelkedő költségek, munkaerőhiány, modellváltás
- Tippek2 hét
Gyors és megfizethető WiFi 7 opciók KKV-knak