Okoseszközök

Az online vásárlás evolúciója

online

Az online vásárlás evolúciója – Gyorsak és népszerűek az applikációk

A kozmetikai termékeknél nagy a verseny: ma már applikáción szeretünk vásárolni.

A világjárvány alatt a webáruházak a virágkorukat élték, a bolttulajdonosoknak az elmúlt másfél évben az okozott fejtörést, hogyan tartsák meg a vevőiket, és miként tűnjenek ki a sok versenytárs közül. A gyors e-vásárlás és az 1-2 napos kiszállítás alapkövetelmény lett, így az applikációs webshopok előnyhöz jutnak.

A Dermaonline már több mint tíz éve jól működő kozmetikai termékeket forgalmazó webáruház, a cég alapítója dr. Kissné dr. Éger Ildikó gyógyszerészként szerette volna továbbvinni a szülei üzletét, de nem offline formában, hanem online shopként. A 2013 óta működő dermaonline.hu forgalma 2020-ban, a covid-19-járvány idején számottevően megnőtt, hiszen mindenki kerülte a boltokat és online szerezték be a megszokott, megszeretett bőrápolási termékeket.

„Egyik napról a másikra annyira megnőtt a forgalmunk, hogy weboldalon és a raktárban is kapacitásbővítésre volt szükség. Rengeteg nagynevű versenytárs is akkor lépett be a piacra, akiknek addig nem volt webboltja. Ezek a hatalmas franchise hálózatok kihívás elé állítottak bennünket: el kellett gondolkodnunk azon, hogy miben lehetünk jobbak, hogy megtartsuk a vásárlóinkat.”

– emlékezett vissza dr. Kissné dr. Éger Ildikó, a Dermaonline tulajdonosa.

Hol a vásárlói bázis?

A járványkorlátozások feloldása után már nem jöttek maguktól az újabb és újabb vásárlók, így a webshopoknak a siker érdekében olyan koncepciót kellett kitalálni, amivel visszacsábítják az online vevőket.

„A marketingtanácsadónk webshop applikációt fejlesztett, és pont bennünk is addigra érlelődött meg a terv, hogy errefelé nyissunk, tehát a Dermaonline app lett a tesztpéldány. Mivel számunkra fontos, hogy a vásárlóinkkal folyamatos és jó kommunikációt tartsunk fenn, az alkalmazás erre kiváló lehetőség, hiszen mindig ott vagyunk a telefonján. A visszatérő vevők bármikor kérhetnek szakmai tanácsot tőlem. Ezen felül igyekszünk a törzsvásárlóknak mindig kedveskedni, például kis meglepetéseket, termékmintákat küldünk a csomagban.”

– meséli a gyógyszerész-cégtulajdonos.

Gyorsaság minden felett

Az elmúlt évek piaci változásai azt mutatják, hogy a személyes kapcsolattartáson, a megnyerő kedvezményeken kívül a gyorsaság lett a kulcsszó mind az oldalak betöltését, mind a kiszállítás sebességét tekintve. Akármilyen profi egy weboldal, lehet, hogy csak 6-8 másodperc alatt töltődik be a vásárló gépén, telefonján, míg az applikációban azonnal megjelennek a képek, kedvezmények, újdonságok.

„A Dermaonline applikáció nagy előnye, hogy tárolja az előző rendelések adatait, tehát a vevő bármikor újra rendelheti a kedvenceit. Ez akkor praktikus, amikor szezonálisan használ valaki egy-egy bőrápolót, például napfényvédőt nyáron, télen pedig hideg időre való kozmetikumot, de fél év alatt elfelejti, mit is vett előzőleg. A visszajelzések szerint az is fontos a vásárlóinknak, hogy a kosár tartalmát elmenti a rendszer, bármikor visszatérhetünk az appba, nem veszik el a rendelés. Ha a vásárlók bizonytalanok egy bőrprobléma vagy termék kapcsán, hatóanyag alapján is tudnak keresni az appban.”

– részletezi dr. Kissné dr. Éger Ildikó.

Trendek alapján érdemes fejleszteni

Fontos, hogy egy vásárló több szolgáltatást is kapjon, még olyat is, amiről nem gondolja, hogy szüksége van rá vagy kényelmesebbé teheti számára a vásárlást. A keresési adatok alapján tudható, mit keresnek az emberek a leginkább, így ezekre az igényekre érdemes fejleszteni a webshopokat is.

„Az utóbbi években hatalmas trend a többlépéses bőrápolási rutin, az applikációban már rutin szerint is ajánlunk termékcsomagokat. Sőt, észrevettük, hogy egyre tudatosabbak bőrápolás terén a vásárlók, régebben csak bőrtípus alapján válogattak kozmetikumot, ma már hatóanyagokra keresnek rá, úgyhogy lehetővé tettük, hogy a top 10 legnépszerűbb hatóanyag is látható legyen a menürendszerben.”

– mondja a gyógyszerész.

A webshop gyorsasága mellett nagy igény van arra is, hogy a megrendelt csomag néhány napon belül megérkezzen a vevőhöz, tehát a szállítás terén is olyan szolgáltatóra van szüksége az üzleteknek, amelynek kiterjedt, megbízható és gyors hálózata van – ha ez mind megvalósul, a vásárló szinte biztosan visszatér a bevált applikációba vagy webshopba.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére

A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének.

Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.

Nézzük át rendszeresen tárhelyünket – Vizsgáljuk felül tárhelyünket és töröljük a nem szükséges fotókat, videókat, fájlokat és alkalmazásokat. A jópofa képek lementése, a munkahelyi e-mailekben kapott mellékletek tárolása „sok kicsi sokra megy” alapon terhelheti le eszközünket. Ha valamit feltétlenül tárolni szeretnénk, azt célszerű egy felhőszolgáltatáson keresztül, hogy így is kíméljük okostelefonunkat.

Rendszeresen töröljük a cache-t – Az appok gyakran tárolnak ideiglenes adatokat azért, hogy felgyorsítsák működésüket. A cache-ben felgyülemlő adatmennyiség azonban a tárhely jelentős részére kihathat, így célszerű rendszeresen „kipucolni”, hogy optimalizáljuk eszközünk működését. Ezt a beállításokban tehetjük meg az alkalmazáskezelőnél.

Gondoljuk meg, mit használunk – Vonzó lehet mindenféle alkalmazást letölteni, de célszerű időnként átgondolni, hogy mi az, amit használunk, és mi az, ami csak virtuális porfogóként szolgál. Sőt, több appnak van „Lite” vagy „Go” változata is, amik kevesebb erőforrást igényelnek – segíthet, ha inkább ezeket használjuk.

Kalibráljuk kameránkat – Vonzó lehet a legjobb minőségben tárolni a fotóinkat és videóinkat, de a nagyfelbontású felvételek lábnyoma is nagyobb okostelefonunkon. Érdemes lehet egy is időt szánni a beállításokra, vagy (ha van rá lehetőségünk) mindig a megfelelő alkalomhoz igazítani a beállítást. Lehet, hogy egy lépcsőházi kiírás olvasható úgy is, ha nem 4K-ban lövünk róla képet.

A fentieken túl persze több megoldás is van, de egy biztos: a tudatosság a kulcs. A tárhely és a memória leterhelése lassíthatja a készülékünket, és meglepő lehet, de egy kis belső takarítás csodákra lehet képes, és revitalizálhatja kedvenc eszközünket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne

honor

A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.

Az aggodalmak egy része megalapozott, azonban fontos kihangsúlyozni, hogy az AI nem egy heterogén technológia, és minden az alkalmazásától függ. A HONOR igyekszik olyan módon beépíteni készülékeibe, hogy azok minden szempontból a felhasználó érdekeit szolgálják. Ennek megértéséhez szükséges pár fogalom tisztázása. A mesterséges intelligencia olyan eszköz, amely algoritmusok segítségével képes emberi beavatkozás nélkül feladatok elvégzésére. Ezen belül a generatív AI képes továbbgondolni a feladatokat, és szimulálni az emberi gondolkodásmódot. Ehhez van szüksége a gépi tanulásra, amivel adathalmazokkal lehet tanítani az AI-t, így hatékonyabban végezheti a feladatát: például minél többször jelezzünk a zenestreaming programunknak, hogy milyen zenét szeretünk, annál jobban találja majd el preferenciáinkat. A mély tanulás pedig a gépi tanulás egy komplexebb formája, amely masszívabb adathalmazokkal dolgozik. Ilyenkor létrejön egy mesterséges neurális hálózat, amiket az emberi agy működése ihlet, és céljuk is azt szimulálni: ez komplexebb és átfogóbb fejlődést kínál, amivel az AI előrejelzései emberszerűbbek, valósabbak lehetnek. Vegyük sorba tehát, hogy a mesterséges intelligencia milyen módokon teszi hatékonyabbá a HONOR eszközeit!

Az AI egyik leglátványosabb alkalmazása okostelefonokban a fotózásban tapasztalható. A fényképezés lelke a megfelelő szög és megfelelő pillanat meglelése, azonban rengeteg utómunka is szükséges lehet a kívánt hatás eléréséhez. Az okostelefonos fotózás ráadásul lehetővé teszi, hogy bármikor bármit lencsevégre kapjunk, és nem biztos, hogy minden esetben művészi indíttatás hajt minket – lehet, hogy a célunk elkapni egy mozzanatot amilyen gyorsan csak lehet. Az AI a gépi és a mély tanulással számos fronton könnyítheti ezt meg. Segíthet felismerni tárgyakat és alanyokat, valamint meggyorsíthatja a képfeldolgozást és az utómunkát, így specifikus szakismeret nélkül, a paraméterek kalibrálásával érhetjük el a kívánt hatást. A HONOR Falcon kamerarendszere ezeket mind beépíti, és segít például abban, hogy mindig a legjobb, legizgalmasabb pillanatokat örökíthessük meg – például sporteseményeken. A már alapvetően óriási adathalmazának és folyamatos fejlődésének köszönhetően képes előrevetíteni a kiemelt pillanatokat, és azokat rögzíteni: például egy zsákolást egy kosárlabda-mérkőzésen azután, hogy valaki labdával a kezében ugrik a háló felé. Segíthet a minimálisan elérhető fény mesterséges felerősítésében, ezzel alacsony fényviszonyok között is pazar képeket eredményezve, de automatikusan válthat a kameralencsék között is az igényekhez igazodva.

Az AI neurális hálózatainak egyik legnagyobb előnye, hogy a mesterséges intelligencia képes általuk megérteni az emberi szándékot, és arra alapozni a döntéseket, javaslatokat. Ez azt jelenti, hogy minél többet használjuk HONOR telefonunkat, annál jobban tudja majd, hogy mikor mire van szükségünk. Ennek lehet egyszerűbb megnyilvánulása, mint a leggyakrabban használt appok folyamatos frissítése, de megnyilvánulhat a chatekben, keresésekben javasolt szavak, kifejezések pontosabb, helyesebb használatában is. A HONOR készülékek nem csak a felhőből elérhető, tehát internetkapcsolattal alkalmazható AI-jal dolgoznak, hanem már a készülékre van telepítve. Így rengeteg minden automatikusan elérhető, és a fejlődés is személyre szabott: például, ha fordítóprogramot alkalmazunk. A HONOR esetében a szándékalapú működés egyik formája a Magic Portal. A funkció segítségével a komplex folyamatok egy vagy párlépéses feladatokká alakíthatók: például a másoktól üzenetben kapott adatokhoz társíthat a készülék automatikusan alkalmazásokat – ha szeretnénk. Egy címre bökve feldobhatja a Google Mapset, míg egy termék fotójánál elvihet egyenesen az üzletre, ahol meg is rendelhetjük. Fontos kiemelni, hogy ez régiónként eltér, és lehet, hogy Magyarországon – egyelőre – kevesebb funkció érhető el, mint máshol. Ezzel párhuzamosan azonban folyamatosan fejlődik a rendszer, és minél többen használják, illetve mi magunk minél többet alkalmazzuk, annál „okosabb”, pontosabb és hatékonyabb lesz.

A HONOR AI-jal segíti az összekapcsoltságot is. Magic Ring funkciója abban segít, hogy zökkenőmentesen kapcsolhassunk össze különböző HONOR készülékeket: okostelefont, tabletet, vagy a nálunk még egyelőre nem elérhető laptopot. Ilyenkor szinte egy eszközzé válnak a különböző platformok, és egy nagy rendszerként kezelhetjük őket. Elkezdhetünk egy szerkesztést az egyik gépen, hogy aztán folytassuk a másikon. Ennek fontos része a MagicOS operációs rendszerek harmonizációja, ami lehetővé teszi az egyébként komplex összekapcsolás egyszerűsítését. Az ilyen hálózatok pedig nemcsak a produktivitás, hanem a szórakozás és egyéb feladatok közben is jól jöhetnek, elvégre könnyebb egy ökoszisztémán belül egységesen végezni tennivalóinkat, mint babrálni az egymással talán kevésbé kompatibilis rendszerekkel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en

A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon.

Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.

Az idei MCE szakkiállításra készülve, Ettore Jovane, a Samsung Electronics Italia HVAC üzletágának vezetője azt nyilatkozta:

„2023 kihívást jelentett egyes termékcsaládok számára, az év a hőszivattyúk tekintetében kedvezőtlenül alakult: több évnyi növekedés után az ösztönző befektetések leállítása miatt a piac erőteljesen lelassult. Ennek ellenére a Samsung mind a piaci trendhez, mind az előző évhez képest is növekedést könyvelhetett el. Ezeknek az eredményeknek az elérését a termékfejlesztéshez, a szakmai képzéshez és az ügyfelek megközelítéséhez kapcsolódó, innovatív látásmódnak köszönhetjük.

Wim Vangeenberghe, a Samsung Electronics Air Conditioner Europe elnöke szerint: „Az MCE Kiválósági Díjjal jutalmazott hat termékünk és az Év Terméke Díjat nyert szabadalmaztatott WindFree™ technológiánk bizonyítják, hogy folyamatosan és hajthatatlanul törekszünk a jobb megoldásokra.  

Széles termékválaszték a kényelem szolgálatában:

A Samsung az otthoni és az üzleti környezetet szolgáló valamennyi technológiát, fejlesztést, valamint a digitális csatlakoztathatóság formáit mutatta be termékeivel az MCE 2024-en.

A vállalat klímaberendezéseinek éllovasa a WindFree™ technológia, amely több ezer mikrofuraton keresztül teszi lehetővé friss levegő egyenletes eloszlatását, kellemetlen hideg huzat nélkül. A WindFree™ technológia kényelmének kulcsa az úgynevezett „huzatmentes levegő” „Still Air”, amely értelmében a kiáramló levegő sebessége alacsonyabb, mint 0,15 m/s.

A WindFree™ technológia mind a lakossági, mind a kereskedelmi termékekben megtalálható. A WindFree™ Elite a Samsung lakossági zászlóshajó terméke, amely a beltéri egység elülső felületén található 21 000 mikrofuraton keresztül egyenletesen oszlatja szét a friss levegőt, megakadályozva ezzel a kellemetlen hideg huzat kialakulását. A termék emellett A+++/A+++ energiahatékonysággal rendelkezik hűtés és fűtés terén. Ráadásként az eszköz a SmartThings alkalmazáson keresztül távolról is vezérelhető, valamint SolarCell napelemes távirányítóval is kezelhető, amely közvetlen – természetes vagy mesterséges – fénnyel újra feltölthető.

Az MCE-n a vállalat új, érintőképernyős központi vezérlőegységét is bemutatta, amelynek fejlett funkcióival egy vagy több légkondicionáló rendszer testreszabottan irányítható, az EHS termékcsalád lakossági hőszivattyús rendszereitől kezdve a DVM S2 termékcsalád változó hűtőközeg-áramú rendszermegoldásaiig.

A WindFree™ technológia a kereskedelmi megoldásokban is jelen van, például a WindFree™ 1-utas kazettás és 4-utas kazettás terméktípusokban.

A Samsung lakossági kínálatában megtalálhatók a Samsung EHS hőszivattyú termékcsalád megoldásai is. A fűtésre, hűtésre és használati melegvíz-készítésre (HMV) is alkalmas termékcsaládot három rendszersorozat képviseli: az EHS Mono, az EHS Split és a légkondicionálás lehetőségét is kínáló EHS TDM Plus.

A kereskedelmi célú megoldások terén a Samsung a Digital Variable Multi (DVM) termékcsaládot és a következő generációs VRF (változó hűtőközeg-áramú) rendszereket kínálja beépített mesterséges intelligenciával. A termékcsalád a levegő hőforrású, közepes és nagyméretű DVM S2, a víz hőforrású DVM S Water, valamint a DVM Chiller folyadékhűtő rendszerekből áll. A VRF rendszerek hővisszanyerésre alkalmas, 3 csöves változatban is kaphatók, amely lehetővé teszi az épület különböző helyiségeinek egyidejű fűtését és hűtését.

Új Samsung termékek 2024-ben  

Az MCE 2024-en a Samsung által bemutatott új termékek egyike az új ClimateHub Hydro egység. Ez a megoldás egyszerre foglalja magában a hőszivattyús rendszer hidraulikus modulját, valamint egy 200 literes használati melegvízi tartályt, amely a Samsung EHS hőszivattyúcsalád kültéri egységeivel kombinálva képes fűtést, hűtést és használati melegvíz (HMV) ellátást biztosítani. Az új oldalfali Hydro egységek egy – vízkörileg vagy hűtőkörileg – osztott hőszivattyús megoldást kínálnak, melyben a beltéri egységek a fő hidraulikai alkatrészeket tartalmazzák, és a Samsung EHS hőszivattyúcsalád kültéri egységeivel kombinálva fűtésre, hűtésre és használati melegvíz előállítására is alkalmasak. Az alacsony hőmérsékletű hőleadókkal történő fűtés korszerű épületgépészeti rendszerrel rendelkező épületek esetén optimális választás lehet a helyiségek fűtésére. Azonban az új, magas hőmérsékletű EHS kültéri egységeknek köszönhetően az új ClimateHub és új oldalfali Hydro egységek mindegyike kombinálható olyan hagyományos, radiátoros fűtési rendszerekkel is, amelyek fűtési hőleadóit korábban magasabb vízhőmérsékletű gázkazánra optimalizálták.

Az MCE kiállításon egy nemrég bevezetett újdonság is szerepet kapott: az EHS Mono R290, egy R290 hűtőközeggel működő monoblokk hőszivattyús megoldás fűtéshez, hűtéshez és használati melegvíz előállításához. A berendezést fűtési rendszerek korszerűsítéséhez és új rendszerek kialakításához egyaránt tervezték, hiszen könnyen kombinálható alacsony vagy magas vízhőmérsékletű hőleadókkal is. Többféle, 5, 8, 12 és 16 kW teljesítményű kivitelben, valamint kétféle változatban érhető el: beépített keringető szivattyúval vagy hidraulikai modul nélkül. Az újdonságok sorában helyett kapott az új, R32 hűtőközegű DVM S Mini kültéri egység is, amely ideális a kis- és közepes méretű létesítmények klímarendszereihez.

A Samsung elhozza a digitális csatlakoztathatóság forradalmát

A SmartThings, a Samsung ingyenes alkalmazása lehetővé teszi a csatlakoztatott eszközök ökoszisztémájának kezelését, ütemezését és felügyeletét kényelmesen, közvetlenül egy okostelefonról, valamint lehetővé teszi otthoni forgatókönyvek beállítását automatizációk és napi rutinok létrehozásához. A légkondicionálás sem kivétel, ha a digitális csatlakoztathatóságról van szó, sőt, a Samsung 2013-ban az elsők között integrált Wi-Fi csatlakozást a termékeibe. A SmartThings öt programot tartalmaz: Home Care, Clothing Care, Pet Care, Cooking és Energy, amelyek felügyelik, kezelik a kompatibilis eszközöket, többek között ellenőrzik azok energiafogyasztását. A kereskedelmi szektor számára a Samsung a b.IoT Lite integrált vezérlőszoftvert kínálja, amely IoT-technológiákat és mesterséges intelligencia algoritmusokat használ a VRF rendszerek kezelésére és optimalizálására, és ideális a közepes és nagy épületekhez egyaránt.

A Samsung szolgáltatásai az értékesítés előtti és utáni időszakban

A szakemberek számára a Samsung személyre szabott támogatást és tanácsadást nyújt: a tervezési fázisban a DVM Pro 2.0 tervezés-automatizálási szoftver lehetővé teszi a Samsung megoldások hűtőköri, hidraulikai, elektromos és vezérlési terveinek előkészítését mind lakossági, mind pedig kereskedelmi felhasználásra szánt termékek esetén. Továbbá az EHS kiválasztó szoftver lehetővé teszi a lakossági hőszivattyúrendszerek méretezését, eligazítva a felhasználót annak érdekében, hogy a megtalálhassa a leginkább megfelelő megoldást. Speciális igények esetén Samsung szakértői akár numerikus áramlástani szimulációt (CFD analízist) is végeznek a légáramlás optimalizálása és a kültéri egységek helyes működésének megállapítása érdekében.

MCE Kiválóság Díjak és az Év Terméke Díj

A Samsung számos szakmai elismerést zsebelt be az elmúlt évek során. Az MCE 2024-ben a vállalat 6 termékét jutalmazta Kiválóság Díjjal (MCE Excellence Award), ezek mindegyike az energiatakarékosságot, az innovációt, a digitális csatlakoztathatóságot és a teljesítményre való összpontosítást egyesíti. A díjazott újdonságok között megtalálható az oldalfali Hydro egység, a ClimateHub, az EHS Mono R290, az EHS Mono HT Quiet, a WindFree™ Elite és az új érintőképernyős központi vezérlő is.

Az idei kiállításon az egyedülálló és szabadalmaztatott WindFree™ klímatechnológiát választották a 2024-es Év Termékének, légkondicionáló kategóriában.

Az Év Terméke kutatás, az Olaszországban végzett legfontosabb innovációval kapcsolatos felmérés, a megkérdezett felhasználók számát tekintve, több mint 12 000 személy részvételével készül. A megkérdezettek 64%-a választotta a WindFree™-t a leginnovatívabb terméknek légkondicionáló kategóriában, és a terméket kipróbáló felhasználók 94%-a nyilatkozott arról, hogy nagyon elégedett vele.

A Német Minőségügyi és Pénzügyi Intézet (ITQF) „Best in Italy – Service Champions 2024” felmérése első hellyel jutalmazta a Samsungot, „légkondicionáló berendezések” kategóriában az értékesítés utáni szolgáltatás terén is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss