A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t.
A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására. A 10 hüvelykes kijelző a legújabb microLED technológián alapul, amely példátlan fényerő- és kontrasztszintet biztosít. A képet generáló microLED panelt egy művészien megkomponált kristálytestbe tervezték a mérnökök, mellyel lebegő tartalom illúzióját keltik. A kijelző és a valódi kristály egyedülálló kombinációját a Continental a Swarovski Mobility-vel együttműködésben fejlesztette ki, melyért a vállalat a CES 2024-es Innovációs Díjában részesült.
„A Crystal Center Display-jel szeretnénk a feje tetejére állítani az autók belsőépítészeti világát, valamint innovatív fókuszpontot teremteni a jövő prémium járművei számára. Olyat, amely felkelti a figyelmet és az érzelmekre is hat. Eltávolodunk az egyszerű információmegjelenítéstől, és azt magasan személyre szabott felhasználói élménnyé varázsoljuk”
– mondta Dr. Boris Mergell, a Continental felhasználói élmény (UX) üzletágának vezetője.
A jármű belsejének fókuszpontja: a kifinomult dizájn találkozása a legmodernebb kijelző technológiával
A háromdimenziós kristályforma a Swarovski Mobility által házon belül kifejlesztett egyedi csiszolással, valamint elegáns megjelenésével hívja fel magára a figyelmet. A központi információs kijelző szemet gyönyörködtető elrendezése izgalmas, új módokat kínál az autótervezőknek a luxusjárművek belső tereinek minimalista esztétikájának értelmezésére.
A Crystal Center Display, mint kulcsfontosságú vezérlőelem, a működési koncepció és az információ lejátszás középpontjában áll. Innovatív kialakítása elmossa a határokat a technológia és az intuitív interakció között, mivel a félig átlátszó és lebegő képernyő soha nem látott módon kelti életre az autóban lévő virtuális asszisztens rendszereket. Ezáltal az ember és a jármű közötti interakciót (az úgynevezett ember-gép interfészt) helyezi az érzelmekkel teli élmény középpontjába.
Szimbiózisban a technológia és a dizájn: együttműködés a Swarovski Mobility-vel
A technológia és az esztétika egyedülálló kombinációjának életre keltése érdekében a Continental együttműködést kötött a Swarovski Mobilityvel. Ez lehetővé teszi a két vállalat számára, hogy egyesítsék erőforrásaikat, és szakértelmüket egy olyan termékben kamatoztassák, amely mind a formatervezés, mind a technológia tekintetében új utat nyit. Különös hangsúlyt fektettek a kristálypanelre, amely a technikának köszönhetően jellegzetes csiszolással rendelkezik. A tradicionális osztrák vállalat szakembereinek sikerült egy olyan finom, de rendkívül tartós kristályházat megalkotniuk, amely megfelel a járműben történő használat optikai és műszaki kihívásainak. A színezett, feltűnő és átlátszó elem lehetővé teszi, hogy a vezető és az utasok egészen a mögötte lévő középkonzolig átlássanak. Az elegáns összkép kiemeli az egyedi karaktert és dizájnt.
„A Crystal Center Display a gyártási és feldolgozási technológiák kombinációjának eredménye, amelyet a Continental-lal együtt egy innovatív új dizájnelemmé alakítottunk át – amely vizuálisan és technikailag is lenyűgöző ”
– magyarázta Peter Widmann, a Swarovski Mobility B2B vezető alelnöke és ügyvezető igazgatója.
Élvonalbeli microLED kijelző technológia a figyelemre méltó vizuális teljesítményért
A Continental mérnökei számára különleges kihívást jelentett, hogy a kijelzőt a színezett kristálypanelbe vetítsék, és mindent egy sima egységbe olvasztva jelenítsenek meg. Ez azt az illúziót kelti, hogy a megjelenített tartalom szabadon lebeg a kristályban. Ennek eléréséhez a Crystal Center Display fejlett microLED technológiát alkalmaz. A MicroLED kijelzők önvilágító pixelekkel rendelkeznek: sokkal nagyobb fényerőt és kiváló kontrasztot kínálnak, mint a hasonló technológiák. A Crystal Center Displaybe épített új generációs képernyőtechnológiával a Continental olyan izgalmas, új luxusbelső koncepciókat nyit meg, amelyek meghatározhatják a jövő autóit.
CES 2024 Innovációs Díj a Crystal Center Display-ért
A prémium kristály és a csúcstechnológiás kijelzőtechnológia szimbiózisa nagy sikert aratott a 2024-es Consumer Electronics Show-n (CES) Las Vegasban. A Continental technológiai vállalat újdonsága a „járműtechnológia és fejlett mobilitás” kategóriában került a CES 2024 Innovációs díjazottjai közé. A zsűrit lenyűgözte a műszaki jellemzőkkel kombinált, innovatív, minimalista dizájnnal ellátott kijelző.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!