Ipar

4 feladat, amiben az MI az IT-üzemeltetési szakemberek keze alá dolgozik

A vállalatok IT-rendszereinek folyamatosan optimális teljesítménnyel kell működniük, megfelelve a legmodernebb, gyorsan változó elvárásoknak.

Ehhez az üzemeltetésért felelős szakembereknek rengeteg kihívást kell leküzdeniük a háttérben, hogy a nehézségekből a felhasználók és az üzleti döntéshozók se érzékeljenek semmit. A munka leginkább a takarításhoz hasonlít: csak akkor tűnik fel másoknak, ha nem vagy rosszul csinálják. Az OpenText szakértői szerint a folyamatok átlátásához és a problémák elhárításához érdemes kihasználni a legújabb technológiák előnyeit, beleérte az úgynevezett ok-okozati, a prediktív és a generatív mesterséges intelligenciát is.

Ahogy a szervezetek egyre jobban haladnak előre a digitális átalakulás útján, úgy nő az IT-részlegekre nehezedő nyomás, hogy megfeleljenek a modern vállalatoknál jelentkező elvárásoknak. Ez többek között azt jelenti, hogy felhőalapú és az adatközpontokban működő infrastruktúrát is biztosítaniuk kell a kritikus fontosságú üzleti alkalmazások és szolgáltatások támogatásához. Muszáj rugalmasan alkalmazkodniuk az új technológiákhoz, valamint zökkenőmentesen kell bevezetniük új felhőszolgáltatásokat és az üzleti döntéshozók által választott, egyéb új megoldásokat úgy, hogy mindeközben a meglévő rendszerek mindvégig gördülékenyen működjenek.

Az üzemeltetésért felelős szakembereknek oly módon kell tudniuk monitorozni az új alkalmazásokat és azok legfrissebb verzióit, hogy egyúttal a régóta használt szolgáltatásokat is hatékonyan nyomon követik, kezelik és frissítik. Ráadásul az IT-részlegeknek olyan adatokat is kell szolgáltatniuk, amelyek megfelelő és jól átlátható tájékoztatást adnak az üzleti döntéshozóknak a vállalatnál működő rendszerek állapotáról.

Szerencsére a gőzerővel fejlődő mesterséges intelligencia egyre több területen segítséget nyújt a szakemberek számára abban, hogy szembenézzenek ezekkel a kihívásokkal. Az OpenText szakértői saját vállalati esemény- és teljesítménymenedzsment-rendszerük példáján keresztül összegezték, hogy milyen támogatást nyújtanak a zavartalan üzemeltetéshez az olyan fejlett rendszerek, mint a generatív MI, a prediktív MI és az ok-okozati MI.

Rendszerek és folyamatok átláthatóvá tétele

Az Operations Bridge automatikusan felderíti és monitorozza a folyamatokat a vállalat teljes informatikai infrastruktúrájában, beleértve a hagyományos adatközpontokat, a privát és a nyilvános felhőt, a többfelhős környezeteket és a konténeralapú infrastruktúrákat. Automatizáltan gyűjti az adatokat az eszközökről és a folyamatokról, majd értelmezi, elemzi és jól átláthatóan megjeleníti azokat. Az eszköz továbbá jelentéseket is készít az információk alapján, amelyek a későbbiekben a problémamegoldási folyamatok előkészítéséhez is hasznosak lehetnek.

Aktuális problémák megoldása

Amikor felmerül valamilyen probléma az IT-rendszerben, az megjelenik az Operations Bridge vezérlőpultján. A folyamat régóta így működik a megoldásban, ám az OpenText új platformja generatív MI-re támaszkodva már intelligens módon elemzi is a kontextust, és javaslatokat teszt a javításhoz szükséges lépésekre. A szakembereknek nem kell végtelen dokumentációt átfésülniük, néhány kattintással ugyanis jól használható javaslatokat kapnak, amelyek segítségével gyorsan és hatékonyan elháríthatják a felmerülő nehézségeket.

Potenciális problémák megelőzése

Az eszköz nemcsak az aktuális problémák kezelésében segít, hanem azokat a teljesítménybeli rendellenességeket és szűk keresztmetszeteket is azonosítja, amelyek később okozhatnának fennakadásokat. Ehhez különleges MI-technológiákat használ. Az ok-okozati (vagy más nevén kauzális) MI képes megmagyarázni az egyes jelenségek mögött álló okokat, a prediktív MI pedig előrejelzi a várható következményeket. Ennek köszönhetően a nehézségek már azelőtt megelőzhetők, hogy egyáltalán megjelennének.

Információk összegzése

A platform képes átfésülni a vállalat teljes IT-dokumentációs gyűjteményét, elemezni és átlátni az összefüggéseket, továbbá átfogó válaszokat készíteni a szakemberek kérdéseire. Ha egy felhasználónak információra szüksége van az Operations Bridge megoldásról vagy bármilyen termékről, amelyet a szoftver felügyel az IT-infrastruktúrán belül, az eszköz azonnal átvizsgál minden lehetséges forrást, és gyorsan szállítja a választ.

Az MI-képességeknek köszönhetően az új kollégák is gyorsan felvehetik a fonalat, a vezetők pedig jobban megalapozott döntéseket hozhatnak. Az Operations Bridge legfontosabb előnye pedig, hogy használatával az üzemeltetésért felelős szakemberek hatékonyabban végezhetik munkájukat, időt takaríthatnak meg, és a korábbiaknál hasznosabb feladatokra koncentrálhatnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

25 éves a Dachser Magyarországon

25 éve, 1999 óta a magyar logisztikai piac meghatározó szereplője a Dachser Hungary.

A német anyacég a kelet-európai régióban elsőként Magyarországon alapított – akkor még Liegl & Dachser néven – leányvállalatot, fejlődési potenciált látva az országban. A várakozások beigazolódtak: az elmúlt évtizedekben az alkalmazottak száma mintegy 400-ra, az éves nettó árbevétel 2023-ra 40,5 milliárd forintra nőtt, és országosan 7 telephelyén a Dachser teljes szolgáltatási portfóliója – például a közúti, légi és tengeri szállítmányozás, az élelmiszer- és szerződéses logisztika – elérhető már Magyarországon. A vállalat világszerte hangsúlyt helyez az ügyfélközpontú megoldásokra, rugalmasságra és lojalitásra – ez a hazai leányvállalatra is jellemző, így nem véletlen, hogy a Dachser Hungarynál vannak olyan munkatársak, akik negyed évszázada dolgoznak a céggel.

1999 eseménydús év volt: az egész világ aggódott amiatt, hogy vajon okoz-e informatikai problémákat a 2000. év, Európa lakói tanúi lehettek egy teljes napfogyatkozásnak, az unió államaiban elszámolási egységként megjelent az euró, amely a közös valuta bevezetésének első lépése volt, Magyarország pedig csatlakozott a NATO-hoz. A világgazdaság lassú felívelést élt át, a magyar gazdasághoz hasonlóan, amely eddigre nagyrészt kiheverte a rendszerváltás okozta turbulenciákat. Az 1930-as években alapított német családi vállalkozás, a logisztikai szolgáltató Dachser ebben a környezetben döntött a kelet-európai nyitás mellett, és azon belül is először Magyarországon hozta létre akkor még 50%-os tulajdonrészű leányvállalatát, a Liegl & Dachsert, valamint kezdte el építeni logisztikai központját Pilisvörösváron.

A múlt évezred végén a cég elsősorban az importra koncentrált, csak később jelentek meg nagy számban exportra termelő vállalatok a magyar piacon, és később indult a Dachser belföldi szállítása is. Mivel Magyarország ekkor még nem volt tagja az Európai Uniónak, a csatlakozás előtti években óriási tudás halmozódott fel a cégnél a vámkezelés vonatkozásában – ez egészen a mai napig jelentős előnyt jelent az uniós piacon kívüli, például az Egyesült Királyságba irányuló szállítmányozás esetében.

A vállalat a 2000-es években gyors növekedésnek indult. 2000-ben megnyitott a pilisvörösvári logisztikai központ, amelyet 2001-ben a tiszaújvárosi, 2002-ben a kecskeméti, 2003-ban pedig a pécsi és zalaegerszegi telephely követett. A közúti szállítás (European Logistics) mellett 2006-tól légi és tengeri szállítmányozást is biztosít a hazai Air & Sea Logistics üzletág vecsési központtal, és ugyanebben az évben kezdték a különleges eljárások és előírások betartását megkövetelő veszélyesáru-szállítást és -raktározást Pilisvörösváron és Tiszaújvárosban. 2008-ban elindult a Food Logistics, a vállalat teljes körű élelmiszerlogisztikai tevékenysége.

A szolgáltatási portfóliót a szerződéses logisztika tette teljessé. Ennek keretében igényekre szabott, átfogó szállítási, raktározási megoldásokat, valamint tanácsadást, folyamatelemzést, tervezést és megvalósítást, és ún. értéknövelt szolgáltatásokat (például csomagolás, címkézés, árazás, merchandising, termékbemutató állványok építése) kínál a cég az ügyfeleknek.

A Liegl & Dachser vegyesvállalatot 2022-ben vásárolta meg teljes egészében a német anyavállalat. A Dachser Hungary mára az ország egyik vezető logisztikai szolgáltatójává vált. 2023-ban 634 800 küldeményt kezelt a cég összesen, 519 000 tonna árut mozgatott meg az itt dolgozó mintegy 400 munkatárs segítségével, 69 000 négyzetméter raktárkapacitást biztosított ügyfelei számára, és nettó 40,5 milliárd forint árbevételt ért el.

„A Dachser sikerének egyik alapja a német precizitással szervezett, igen sűrű hálózat világszerte, valamint a szintén az egész világon egységes, folyamatos nyomon követést lehetővé tevő informatikai rendszer, amelyet állandóan fejlesztünk”

– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary country managere.

„A másik, ennél is fontosabb bázis viszont az emberi tényező. Bár az egykori német kisvállalkozás világcéggé nőtt az elmúlt majdnem 100 évben, mégis meg tudta őrizni családias jellegét, ami nem csak az itt dolgozók, hanem az ügyfelek számára is vonzó. Magyarországon vannak kollégáink, akik negyed évszázada a Dachserrel tartanak – ez a legnagyobb elismerés, amit 25 év után kaphatunk, és ezúton is szeretném megköszönni nekik és ügyfeleinknek, hogy lehetővé tették a sikereinket.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Additív gyártás és digitalizáció – VARINEXPO3D Tech Konferencia és Kiállítás

VARINEXPO3D Tech Konferencia és Kiállítás 2024

Szeretettel meghívjuk a VARINEX szervezésében megrendezésre kerülő additív gyártásról, 3D technológiákról és digitalizációról szóló VARINEXPO3D Tech Konferenciára és Kiállításra.

Az Additív Gyártás és a Digitalizáció az egyik legdinamikusabban változó terület. Ha versenyképesek szeretnénk maradni, fontos, hogy lépést tartsunk az újdonságokkal, rendszeresen frissítsük tudásunkat, és megismerjük a legújabb trendeket, fejlesztéseket. Erre a legjobb alkalom a VARINEXPO3D Tech Konferencia és Kiállítás! Jöjjön el rendezvényünkre, ismerje meg a legújabb innovációkat és trendeket nagyvállalatok és KKV-k előadóitól és kiállítóitól!


Időpont és helyszín: 2024. szeptember 25. szerda 09:00-17:00 – SAVE THE DATE


08:45-14:00 VARINEXPO3D Tech Konferencia és kiállítás
Sugár Mozi, 1148 Budapest, Örs Vezér tér 24.
14:30-18:00 A VARITECH3D Digitális Gyár és Technológiai Központ ünnepélyes megnyitója, állófogadás
VARINEX Zrt. 1106 Budapest, Fehér út 10. /22. épület

VÁLTSA MEG JEGYÉT MÉG MA!

JEGYVÁSÁRLÁS>>

A VARINEX konferencia több, mint három évtizede az ország első számú 3D technológiai és additív gyártási fóruma. A résztvevők a legújabb és legizgalmasabb innovatív gyártási megoldásokból inspirálódhatnak. Saját projektjeik és gyártási folyamataik fejlesztéséhez 3D technológiákról szóló esettanulmányokból és előadásokból tanulhatnak.

A konferencia kiemelten foglalkozik az alábbi iparágakkal:

  • járműipar,
  • ipari termékek gyártása,
  • egészségipar,
  • élelmiszeripar,
  • csomagolóipar,
  • védelmi ipar.

A kiemelt témákon túl érintjük a design, a terméktervezés, és az Ipar 4.0 megoldásokat az innováció tükrében.

Amennyiben érdeklődik a fenti témák iránt, jöjjön el rendezvényünkre, találkozzon nagyvállalatok és KKV-k előadóival és kiállítóival! Ismerje meg mások napi szintű gyakorlatát és többéves tapasztalatát az additív gyártás és digitalizáció terén.

A VARINEX Zrt. 3D szolgáltatásokkal foglalkozó üzletága gyártókapacitásával új, saját tulajdonú gyárépületbe költözött. Új néven, márkafüggetlen szolgáltatóként a rendezvényen debütál. Várjuk a VARITECH3D Digitális Gyár és Technológiai Központ ünnepélyes megnyitójára, ahol a cég additív gyártási és 3D szkennelési portfólióját is megismerheti.

TERVEZETT PROGRAM

08:00-08:40 Regisztráció
08:45-09:00 Konferencia Megnyitó
Ipari digitalizáció és additív gyártás
09:00-09:20 Fehér Zoltán, VARINEX Zrt.
09:20-09:40 Nadj István, CAD-Terv Mérnöki Kft.
09:40-10:00 Krizsma Szabolcs, BME Polimertechnika Tanszék és Cavity Eye Hungary Kft.
10:00-10:20 Nyírő Ferenc, Kontron Hungary Kft.
10:20-10:40 Kerekasztal-beszélgetés a program-blokk előadóival
10:40-11:00 Kávészünet – a kiállítás megtekintése és networking
Védelmi ipar és járműipar a digitalizáció és az oktatás tükrében
11:00-11:20 Dr. Tircsi Hajnal és Dr. Ember István, Nemzeti Közszolgálati Egyetem
11:20-11:40 Szuda Csaba, QFD Group Kft.
11:40-12:00 Ladila Robin, Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.
12:00-12:20 Kerekasztal-beszélgetés a program-blokk előadóival
12:20-12:40 Kávészünet – a kiállítás megtekintése és networking
Célgépek az élelmiszeriparban, a csomagolástechnikában és az egészségiparban
12:40-13:00 Dr. Sas Zoltán, Bosch Rexroth Kft.
13:00-13:20 Meszes Tibor, Econ Engineering Kft.
13:20-13:40 Turkevi-Nagy Nándor, Innomed Medical Zrt.
13:40-14:00 Kerekasztal-beszélgetés a program-blokk előadóival
14:30-15:00 VARITECH3D Digitális Gyár ünnepélyes megnyitó
15:00-18:00 Gyárlátogatás több csoportban, kötetlen szakmai beszélgetések, állófogadás és inspiráló élő interjúk

A programváltoztatás jogát fenntartjuk.

JEGYVÁSÁRLÁS>> 

Tavalyi jubileumi konferenciánkon a 3D nyomtatás hazai bevezetésének 25. évfordulóját ünnepeltük. Nézze meg összefoglalónkat az eseményről honlapunkon!

A szakmai jegy tartalmazza a VARINEXPO3D Tech Konferencia és Kiállításon való részvételt, a szünetekben a frissítőket, valamint a délutáni VARITECH3D Digitális Gyár ünnepélyes megnyitóján és az azt követő állófogadáson való részvételt.

A szakmai konferencia jegy megvásárlásával Ön:

  • egy személyre szabott 1 órás VIP gyárlátogatást is kap ajándékba egy később egyeztetett időpontban,
  • kisorsolunk 3 db 100.000 forint értékű 3D nyomtatási szolgáltatási kupont,
  • kisorsolunk 3 db 50.000 forint értékű 3D szkennelési szolgáltatási kupont.

Ne maradjon le az ország első számú ipari digitalizációs és additív gyártási konferenciájáról, váltsa meg jegyét még ma!

JEGYVÁSÁRLÁS>> 

A VARINEXPO3D Tech Konferencia szponzorai:


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Az Artec 3D bemutatja két legújabb 3D szkennerét

Az Artec 3D bemutatta első, markerekre támaszkodó kézi lézerszkennerét, az Artec Pointot, amellyel egyértelmű célja jobban betörni az ipari metrológia területére.

Ezzel egyidőben a markerek nélkül dolgozó 3D szkenner portfóliója is frissült a Spider kézi szkennerek legújabb, ultramagas felbontású generációjával, az Artec Spider II-vel.

Az Artec Point az Artec 3D az első, markereket használó, metrológiai célokra fejlesztett kézi szkennere. A nagy látószöget, rendkívül gyors rögzítést és 20 mikron pontosságot kínáló Point az erőteljes Artec Studio szoftverrel kiegészülve fejlett és intuitív mérési munkafolyamatot kínál az ipari metrológia területén. Az Artec Spider II ezzel szemben összetett geometriájú objektumok ultramagas felbontású, gyors és akár színes digitalizálásában remekel. A tempó és a példátlan részletesség kiváló választássá teszi bármely alkalmazásban, ahol a geometria aprólékos rögzítése kiemelten fontos.

A két termék együttes bevezetése ismételten alátámasztja az Artec 3D elkötelezettségét amellett, hogy innovatív, a különböző iparági igényeket hiánytalanul lefedő, teljeskörű 3D szkenner és szoftver portfóliót kínáljon a globális piacon.

Point: az ipari metrológia új kedvence

Az Artec 3D meglévő metrológiai kínálatán belül, amely az asztali Artec Micro II-től az Artec Ray II térszkennerig terjed, az Artec Point a márka első, kifejezetten metrológiai célra fejlesztett kézi lézerszkennere. Olyan iparágak alkalmazási igényeire szabták, mint az autóipar, a repülőgépipar, a gyártás és a nehézipar.

Az Artec Point kiemelkedő, 0,02 mm-es pontosságát és precizitását ISO-tanúsítvánnyal rendelkező laboratóriumban a VDI/VDE 2634 és JJF 1951 szabványok szerint tanúsítja a gyártó. Az eszköz rendkívül gyorsan, akár 120 FPS vagy 2,8 millió mérés/másodperc sebességgel képes rögzíteni a különböző méretű és bonyolultságú objektumokat, beleértve a sötét, fényes felületeket vagy a mély zsebeket is.

Robusztus fém házának köszönhetően az Artec Point ellenáll a kihívást jelentő ipari körülményeknek, míg az ergonomikus markolat és a pillesúly megkönnyíti a nehezen hozzáférhető területek digitalizálását is.

„A zsúfolt metrológiai piacon, ahol sok szkenner hasonló szintű pontosságot kínál, az Artec Point a precizitás, az intuitív kezelés és a szoftverintegráció páratlan kombinációjával tűnik ki.”

– mondta Art Yukhin, az Artec 3D vezérigazgatója és elnöke.

„20 mikronos pontosságával, magas ismétlőképességével és hosszú élettartamával az Artec Studio szoftver által meghajtott Artec Point célzott ipari megoldást kínál a metrológia és reverse engineeing területén tevékenykedő felhasználók számára.”

Spider II: szintlépés a részletességben és sebességben

A népszerű előd, az Artec Space Spider sikerére építő Spider II olyan fejlesztéseket kínál, mint a jelentősen megnövelt felbontás és részletesség, a nagyobb látómező és a négyszeres rögzítési sebesség. A kékfény technológiára építő Artec Spider II a geometria és textúra adatok kombinációjára építve képes létrehozni az elképesztő, 0,05 mm felbontású modelleket. A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy egészen egy fémpénz mintázatától egy autó motorblokkjának precíz digitalizálásáig bevethető.

A nagyfelbontású geometriát és valósághű textúrát is rögzítő Artec Spider II olyan, nagy részletességet és valósághűséget igénylő alkalmazási célok kiszolgálására készült, mint például összetett tárgyak visszamodellezése vagy CGI célú hiperrealisztikus modellek létrehozása.  Ami az emberi test szkennelését illeti, olyan részletek rögzítésére is képes, mint a legkisebb ráncok vagy az ujjlenyomatok. Emellett érintésmentes technológiájának köszönhetően ideális választás a felbecsülhetetlen értékű műemlékek digitalizálásától a kriminalisztikai nyomrögzítésig is.

Artec 3D szkennerek Magyarországon

Az Artec 3D szkennereket itthon már 2014 óta a FreeDee Kft. forgalmazza. Budapesti irodájukban díjmentes szkenner és munkafolyamat bemutatóra is lehetőséget biztosítanak, beleértve nemcsak a szkennelés, hanem az érdeklődő igényei szerinti mérés, ellenőrzés és visszamodellezés lépéseit is. Tudjon meg többet az új Artec Spider II-ről itt vagy az Artec Pointról itt a FreeDee weboldalán!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss