Mozgásban
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció.
A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat. A Siemens és az OMV erre az igényre választ adva írt most alá egy szándéknyilatkozatot az elektromos nehézgépjárműveket is kiszolgálni képes, nagy teljesítményű e-töltőállomások és e-depók kialakítására Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában és Romániában.
A két vállalat teljeskörű, intelligens töltési megoldásokat biztosít majd a flottaüzemeltetők számára. A töltőberendezések installálása mellett, az infrastruktúra tervezésétől kezdve, a villamos hálózat optimalizálásán át, a zökkenőmentes depómenedzsmentet és naprakész elemzéseket biztosító szoftveres szolgáltatásokig az e-mobilitásra való átállás teljes folyamatában támogatják ügyfeleiket.
A partnerség mérföldkövet jelent az európai autóbusz- és tehergépjármű-forgalom környezetbarátabbá tételében, melyet egy sikeres pilot együttműködés is megelőzött. 2024 tavaszán elsőként az OMV felső-ausztriai töltőállomásán állt üzembe a Siemens e-kamionok töltősére is alkalmas ultraerős, nyilvános gyorstöltője, a SICHARGE-D. Ezt, a nehéz tehergépjárművek igényeire szabott, folyadékhűtéses töltőkábelekkel felszerelt, akár 40 Celsius fokos hőségben is stabil 400 kW teljesítményt biztosító készüléket a töltést egyszerűsítő AutoCharge funkcióval is felszerelték: a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal elindul a töltési folyamat, a beállított tarifa szerint, a fizetés pedig automatikusan történik.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ajánljuk még
-
Drónos növényvédelem, robottal forgatott pezsgő, karbonmentesség: újít a Törley
-
Energiatárolási beruházásnál kapott megbízást a Siemens Zrt.
-
Akadálymentesített strandolás mozgáskorlátozott emberek számára is
-
Így csökkenti szén-dioxid-lábnyomát egy menő egyetem
-
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
-
Prémium eszpresszógépek – 3D-tervezéssel
Mozgásban
Mi köze van Habsburg Ferdinándnak az ebesi focicsapathoz?
A Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. 5 millió forinttal támogatja az ebesi Futball Szakosztályt, tovább erősítve elköteleződését a helyi közösségek iránt.
A belga-magyar tulajdonosi hátterű vállalat Ebesen közel 55 000 m²-es logisztikai csarnokot épít a debreceni repülőtér és az épülő BMW-gyár közelében, miközben aktívan részt vesz a település közösségi és sportéletének fejlesztésében. A WLP nemzetközi szinten is komoly szerepet vállal a jótékonyságban, különös figyelmet fordítva a sportok támogatására.
A „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” társadalmi célú kezdeményezést Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a híres Habsburg család tagja indította el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt.
Közösségtámogatás globális szinten
A Weerts Logistics Park (WLP) elkötelezett a fenntartható növekedés iránt, melynek keretében célja, hogy munkahelyeket teremtsen, és támogassa a gazdasági fejlődést azon régiókban, ahol jelen van beruházásaival és fejlesztéseivel. A társadalmi felelősségvállalás és a jótékonykodás mindig is meghatározó szerepet töltött be a cégcsoport működésében, különös tekintettel a Green Future Projekt támogatására, amely a motorsportok fenntarthatóságát segítő kezdeményezéseket helyezi előtérbe.
A WLP számára kiemelt fontosságú, hogy minden tevékenységét – beleértve az autósportot és a logisztikai projektjeit is – karbonsemlegessé tegye. Földterületeket vásárol és véd az Amazonas esőerdőben, hogy megóvja azokat az erdőirtástól. Szintetikus üzemanyagokkal is kísérletezik, ezzel mérsékelve a szénlábnyomát.
Ingatlanfejlesztési részlegének célja, hogy minden logisztikai létesítménye tetejét napelemekkel fedje be. A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cég Magyarországon is minden új épületet úgy tervez, hogy a tetőszerkezet alkalmas legyen napelemek fogadására arra az esetre, ha a jogi környezet a jövőben kedvezőbben alakul.
WLP a társadalmi felelősségvállalás és a fiatal generációk támogatásának elkötelezett élharcosa
„Belgiumban a WLP már több mint 3000 számítógépet adományozott rászoruló gyermekeknek, és célja, hogy a tartósan beteg fiatalok számára is hozzáférhetővé tegye ezeket az eszközöket. E társadalmi elkötelezettség szellemisége összhangban áll a „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” kezdeményezéssel, amelyet Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a Habsburg család tagja indított el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt. A program szellemében a WLP Magyarországon is aktívan támogatja a helyi közösségeket, többek között az ebesi labdarúgás patronálásával.”
– emelte ki Mika Arnold, a WLP Real Estate Managere
Ebes és a WLP együttműködése új távlatokat nyit a helyi sportélet számára
Ebes és a WLP partnersége jelentős lehetőségeket teremt a helyi sportélet fejlesztésére. A nemzetközi vállalat támogatása nemcsak a közösség összetartását erősíti, hanem hozzájárul a sport színvonalának növekedéséhez is. Az együttműködés friss energiákat hoz a helyi fiatalok számára, ösztönözve őket a sportban való aktív részvételre.
Fókuszban a helyi sportélet fejlesztése
A WLP támogatásának köszönhetően az ebesi labdarúgás új szintre emelkedik, lendületet adva a helyi sportélet fejlődésének.
„A Weerts Logistics Park (WLP) által nyújtott 5 millió forintos hozzájárulás meghatározó jelentőségű a helyi futball számára, hiszen lehetővé teszi az edzésfeltételek modernizálását, a Bozsik programban részt vevő fiatal tehetségek versenyeztetését, valamint az utánpótlás csapatok bajnokságokban való részvételét. A Bozsik program szoros kapcsolatban áll a Puskás Akadémiával, amely kiemelt partnerként támogatja a fiatal sportolók fejlődését és versenyeztetését, ezzel erősítve az utánpótlás nevelését. A WLP támogatása erősíti a közösségi összefogást, miközben növeli mind a felnőtt, mind az ifjúsági csapat versenyképességét a Megyei II. osztály északi csoportjában.”
– hangsúlyozta Kovács József, az ebesi Sportbarátok Egyesületének vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Mazda Skyactiv technológia: a hatékonyság új szintje
A modern autóiparban az innováció elengedhetetlen, és a Mazda élen jár ebben a versenyben. A Mazda Skyactiv technológia az egyik legkiemelkedőbb fejlesztés az elmúlt években, amely ötvözi a gazdaságosságot és a teljesítményt. De mit is takar valójában ez a forradalmi újdonság, és miért olyan különleges?
Mi is az a Mazda Skyactiv technológia?
A Skyactiv technológia a Mazda válasza a jövő autózásának kihívásaira. Ez egy olyan átfogó technológiai rendszer, amely az autók minden főbb elemére kiterjed, a motoroktól kezdve a sebességváltón át egészen az autó karosszériájáig. Célja, hogy az autók könnyebbek, hatékonyabbak és környezetkímélőbbek legyenek anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a vezetési élmény terén. Vásárolj itt Skyactiv technológiával működő Mazdát!
A Mazda mérnökei újragondolták a belső égésű motorokat, és az égési folyamat optimalizálásával elérték, hogy a Skyactiv motorok jelentős mértékben csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást, miközben növelik a teljesítményt. De nem csupán a motorok kaptak újraértelmezést; a sebességváltók, a futómű és a karosszéria kialakítása is a hatékonyság és a dinamikus vezetési élmény javítását szolgálják.
A Skyactiv motorok előnyei
A Skyactiv motorok egyik legnagyobb előnye a hatékonyság. A Mazda új motorjai képesek 15-30%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztani, miközben a CO2-kibocsátásuk is jelentősen csökken. Az alacsonyabb fogyasztás különösen fontos szempont a mai világban, amikor egyre nagyobb figyelmet kap a környezetvédelem.
Skyactiv-G: benzinmotor újragondolva
A Skyactiv-G motor a benzinmotorok új generációját képviseli. Az égési folyamat optimalizálása és a magas sűrítési arány révén a motor hatékonysága kiemelkedő, így a Mazda modellek gazdaságosabbak és erősebbek lettek. Ez a technológia tökéletes választás azoknak, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni a teljesítmény és a környezetbarát autózás között.
Skyactiv-D: a dízel forradalma
A Skyactiv-D dízelmotor ugyancsak jelentős fejlesztéseken esett át. A hagyományos dízelmotorokhoz képest sokkal alacsonyabb sűrítési aránnyal működik, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a motor zajszintjét is. Ezzel a megoldással a Mazda egy újabb lépést tett afelé, hogy környezetkímélőbb dízelautókat kínáljon a piacon.
Skyactiv-Drive: a sebességváltás új élménye
A Mazda a sebességváltók terén is forradalmasította a vezetési élményt a hagyományos automata, CVT és duplakuplungos váltók előnyeit ötvözve. Ennek köszönhetően a váltások simábbak és gyorsabbak, ami még élvezetesebb vezetést biztosít.
Könnyű és erős karosszéria
A mérnökök a súlycsökkentésre és a merevség növelésére helyezték a hangsúlyt. Az új anyagok használatával és a fejlett gyártástechnológiával a Mazda olyan autókat tervezett, amelyek egyszerre könnyűek, de erősek is, így javítva a teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot.
A Mazda Skyactiv technológia nemcsak egy marketingfogás, hanem valódi előnyöket biztosít azok számára, akik fontosnak tartják az autó teljesítményét, de emellett környezetbarát megoldásokat is keresnek. A márka továbbra is arra törekszik, hogy új szintre emelje a járműfejlesztést, és ezzel új mércét állítson fel az autóiparban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Honda bemutatja a Honda 0 Series modellek új generációs technológiáit
A Honda Motor Co., Ltd. megtartotta a „Honda 0 Tech Meeting” elnevezésű rendezvényét, hogy bemutathasson olyan új generációs technológiái közül néhányat, melyeket a 2026-tól világszerte bevezetésre kerülő elektromos modellcsaládban, a Honda 0 Series -ben alkalmaznak majd.
A Honda 0 Series teljesen új EV-fejlesztés, amelyhez merőben új ötletek és egy új, „Karcsú, könnyű és bölcs” tervezési megközelítést alkalmaznak, mely az alábbi öt alapvető értékre épül
- Művészi formavilág, ami pozitív rezgéseket kelt
- Önvezető/fejlett vezetést támogató rendszerek (AD/ADAS), amelyek biztonságot és nyugalmat biztosítanak
- Optimális „tér” az embereknek, amit az IoT (Internet of Things) és a többi mobilkommunikációs eszköz tesz lehetővé
- A vezetés öröme, amit a járművel való egység érzése kelt
- Kiemelkedő elektromos hatékonyság
A Honda a CES® 2024 kiállításon mutatta be a Honda 0 Series modellcsalád két koncepcióautóját a Saloont és Space-Hub-ot, 2026-ban pedig a tervek szerint megkezdi az előbbi sorozatgyártását. A piacra kerülő modell nagyon fog hasonlítani a prototípusra, és ez lesz a járműsorozat zászlóshajója.
Emellett a japán gyártó azt is bejelentette, hogy 2030-ig világszerte összesen hét Honda 0 Series családtagot mutat be , amelyek között lesznek kis-, közepes- és nagy méretű járművek is.
A sorozat legújabb modelljének a leleplezését a Honda a CES® 2025-re időzíti és ez lesz majd a Honda 0 Tech Meetingen bemutatott technológiák és elektromos koncepciók megtestesülése.
A Honda 0 Tech Meetingen bemutatott új generációs technológiák
- Karcsú és könnyű
A „karcsú” fejlesztési megközelítéssel a Honda továbbra is az EV-korszakra jellemző M/M (Man Maximum, Machine Minimum azaz Az ember a gép előtt ) szemléletmódot valósítja meg, és arra törekszik, hogy elektromos járművei az emberek számára kialakított kényelmes „térként” teremtsenek új értéket, amit egyedülálló formatervezéssel, alacsony járműmagassággal és rövid karosszéria-túlnyúlásokkal ér el.
A „könnyű” tervezési hozzáállással a Honda arra törekszik, hogy megvalósítsa mind a sportos vezetési élményt, mind a világ legjobb elektromos hatékonyságát, amire a Honda mindig is nagy hangsúlyt fektetett a gépkocsigyártása során.
- Új fejlesztésű, dedikált EV-platform
A 2.0 GPa értékkel rendelkező hőpréselt anyag (rendkívül nagy szilárdságú acéllemez) alkalmazásával a Honda egy olyan új EV-platformot fejlesztett ki, amellyel a stílusra jellemző karcsú és alacsony magasságú kialakítás is megvalósítható, és az utasok számára is biztonságot és nyugalmat kínál. Emellett a karcsú akkumulátor és az új fejlesztésű kompakt e-tengely (e-Axie) lehetővé teszik azt is, hogy a jármű tömegközéppontja alacsonyra kerüljön, mivel a nehéz alkatrészek alul, a jármű középpontjában helyezkednek el. Ez stabilizálja az autó viselkedését és sportos vezetési élményt tesz lehetővé.
- Új fejlesztésű kompakt e-tengely (e-Axie)
A hibrid-elektromos járművek (HEV-k) fejlesztése során összegyűjtött motor- és inverter technológiákat a Honda arra használja majd fel, hogy kompakt és rendkívül hatékony e-tengelyt (e-Axie) alakítson ki az elektromos járművekben. Az inverter mérete körülbelül 40%-kal*1 csökkent, ami lehetővé teszi ennek a vízszintes, a motor melletti elhelyezését, amit a múltban nehéz volt megvalósítani. Ezzel a kompakt e-tengellyel azonban egyszerre érhető el az alacsony magasságú kialakítás és a maximális helykihasználás.
- Karcsú akkumulátor
Az IPU- (akkumulátor) ház körülbelül 6%-kal lesz vékonyabb*2 a megaöntés és a 3D dörzshegesztési (FSW) technológia alkalmazásának köszönhetően. Ezen túlmenően az ütközés hatásának eloszlatására tervezett karosszéria-szerkezetnek köszönhetően csökken az akkumulátor védelméhez szükséges többletterület, ami nagyobb helyet biztosít a beszereléséhez. Az ilyen jövőbe mutató technológiáknak hála könnyebb és karcsúbb, mégis maximális hatékonyságú akkumulátor kerül a járművekbe, ami hozzájárul a Honda 0 Series modellkínálatának bővítéséhez.
A Honda továbbá arra is törekszik, hogy az akkumulátor kapacitásának csökkenését 10 éves használat után kevesebb mint 10%-ra korlátozza egy olyan akkumulátoridő-csökkenést diagnosztizáló és előrejelző technológia alkalmazásával, amely 5 millió Honda jármű, főként HEV vezetési adataival dolgozik.
- Aktív aerodinamikai rendszer
A Honda olyan aktív aerodinamikai rendszert fejlesztett ki, amely automatikusan aktiválja az első légterelőt a jármű sebességének és egyéb tényezőknek megfelelően. A légellenállás csökkentése érdekében az első légterelő a padló alatt kapott helyet minden karosszéria-típusnál, beleértve a magas járműveket vagy a nagyobb légellenállásnak kitett SUV-okat is. Amellett, hogy a napi használhatóság veszélyeztetése nélkül csökkenti a haladásra fordított energiát, ez a rendszer továbbá nagy leszorítóerőt eredményez és hozzájárul a jármű egyenes vonalú stabilitásának növeléséhez.
- Új karosszériamerevség-kezelés a nagyobb vezetési stabilitás és a könnyebb súly érdekében
A sportos és felszabadult vezetési élményt egy új kormányzási stabilitási index bevezetésével érik el, amely lehetővé teszi a jármű karosszériájának meghajlását, hogy kanyarodás közben minden egyes gumiabroncson ellenőrizhető legyen a terhelés. Az egyszerűsített karosszéria szerkezet nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Honda a kezdeti elektromos járművek súlyához képest körülbelül 100 kg-mal csökkentse a jármű össztömegét.
- A „karcsú” és „könnyű” kialakítást lehetővé tevő gyártási technológiák
- Az intelligens tápellátó egység (IPU) házának gyártási technológiájának fejlődése
Az IPU (akkumulátor) házak gyártásához egy 6000 tonnás osztályú megaöntőgépet (nagynyomású, nagy pontosságú öntés) fognak alkalmazni, amely jelentős mértékben, a jelenlegi több mint 60-ról 5-re csökkenti az alkatrészek számát. Ezen túlmenően az egyes EV-modell méretekhez eltérő, egyedi akkumulátor-házrész és egy FSW-technológiával (Friction Stir Welding/dörzshegesztés) készült közös rész összekapcsolásával az IPU-házak sokfélesége hatékonyan előállítható. Ez javítja az általános termelési produktivitást és korlátozza a szükséges tőkebefektetéseket. A Honda folytatja e gyártási technológiák fejlesztését, és a jövőben kiterjeszti alkalmazásukat a nagy öntött alumínium karosszériavázak alkatrészeire is.
- A karosszéria könnyítését célzó technológiák továbbfejlesztése
A világ első CDC hegesztési technológiájának alkalmazása lehetővé teszi a
könnyű és nagy szilárdságú anyagok felhasználási körének bővítését. Ez a karosszéria súlyának csökkentése és a passzív biztonsági teljesítmény egyidejű növelése által javítja az elektromos hatékonyságot.
- A gyártási módszerek továbbfejlesztése az akkumulátor-összeszerelő soron
Az akkumulátor-összeszereléshez egy új fejlesztésű cellagyártó rendszert vezet be a Honda a magas termelési hatékonyság és rugalmasság elérése érdekében. Ez nem más, mint az automatikus vezérlésű járművek (automatic guided vehicles, AGV) által összekapcsolt flex-cellás gyártórendszer, ahol a gyártási folyamatok rugalmasan kombinálhatók, lehetővé téve a gyártási modellek és a gyártási mennyiségek változásainak kiigazítását.
- Bölcs
A felhalmozott tudás felhasználásával és az intelligens technológiák továbbfejlesztésével a Honda eredeti, szoftveresen irányított járműveket (software-defined vehicles, SDV) hoz létre, mely magukat, a járműveket is bölcsebbé teszi.
Konkértabban – a Honda saját fedélzeti operációs rendszert (operating system, OS) fejleszt, majd az összekapcsolt technológiák fejlődésével összhangban arra törekszik, hogy új mobilitási élményt nyújtson ügyfelei számára ezen optimalizált intelligens technológiák alkalmazásával.
A Honda OTA (over the air/vezeték nélküli) frissítésekkel a jármű értékesítését követően is folyamatosan bővíti és fejleszti a jármű funkcióit, így a járművet az ügyfelek számára vonzóbb, kizárólag a Hondára jellemző termékké fejleszti.
- A „bölcs” fejlesztési megközelítés Honda által követett négy fókuszpontja
- AD/ADAS (önvezető/fejlett vezetéstámogató rendszerek)
A Honda azzal a céllal fejleszti az AD/ADAS (Automated Driving, AD és Advanced Driver Assistance Systems, ADAS) rendszereket, hogy „az általuk kínált élmények hatására az emberek spontán beüljenek az autójukba” és ne csak vezetés közben élvezzék a biztonságos és zökkenőmentes mobilitás nyújtotta nyugalmat, hanem egész úton az otthonuktól a célállomásig.
2021-ben a Honda a gyakorlatban is megkezdte a 3. szintű önvezető berendezések használatát a Honda SENSING Elite rendszerrel felszerelt vadonatúj Legend bevezetésével, amely bizonyos helyzetekben a feltételes vezetésautomatizálással képes átvenni az autó irányítását a sofőrtől. A Honda 0 Series modelljeibe beépített AD/ADAS-technológiák ezeket alkalmazzák, hogy még több ügyfél számára elérhetővé tegyék a megfizethető önvezető járműveket.
Emellett a Honda 0 Series tagjait egy olyan rendszerrel is ellátják, amellyel bővíthető lesz azoknak a vezetési körülményeknek a köre, ahol elérhető lesz a vezetéstámogatás és a 3. szintű önvezetés (eyes-off). Ez a bővítés az autópályákon kialakult dugókban elérhető eyes-off technológiával kezdődik, és az OTA-frissítések révén folyamatosan halad majd tovább.
A Honda továbbfejleszti az olyan AD/ADAS-technológiáit is, mint például a LiDAR-alapú nagy pontosságú és rendkívül megbízható észlelés, a minden környezetben nagy felbontású kameraérzékelés, valamint a Honda eredeti mesterséges intelligencia (MI) (Artificial Intelligence, AI) és érzékelő fúziójával kompatibilis nagy teljesítményű ECU beszerelése.
Ezenkívül az eredeti Honda MI-technológia egyesíti az amerikai Helm.ai felügyelet nélküli tanulási*4 technológiáját és a tapasztalt vezetők viselkedési modelljeit, ami hozzájárul, hogy a mesterséges intelligencia kisebb mennyiségű adattal tanuljon, és rendkívül pontos vezetői segítséget nyújtson. Ez biztosítja a rendszer számára a kockázatok pontos előrejelzését és zökkenőmentes elkerülését még akkor is, ha olyan utakon halad, amelyek újak mind a vezető, mind a jármű számára, lehetővé téve a Hondának az önvezetés és a vezetéstámogatás hatókörének gyors bővítését.
A technológia továbbfejlesztésével a japán gyártó arra törekszik, hogy a világ első olyan vállalata legyen, amely minden vezetési helyzetre kiterjeszti az eyes-off funkciók használatát, és biztonságosabb AD/ADAS-élményt biztosít, ami gondoskodik az ügyfelek nyugalmáról.
- A vezetés öröme
Amellett, hogy a Honda az önvezetési technológia gazdagítására törekszik a nagyobb biztonság és nyugalom érdekében, az eredeti technológiáit is továbbfejleszti a járműdinamika integrált vezérléséhez, ami zökkenőmentesen összekapcsolja a különböző vezérlési technológiákat.
Ezzel a Honda azt szeretné elérni, hogy a „vezetés öröme” egyedülálló módon valósuljon meg a következő generációs elektromos autóiban, amelyek sportos és felemelő érzést váltanak ki a sofőr és a jármű között kialakuló testi és szellemi egység érzéséből fakadóan. A steer-by-wire (vezetékes kormányzás, ahol elektronikus jeleket használnak vezetéken továbbítva) rendszer bevezetésével megvalósul az összes „by-wire” azaz a vezetékes eszköz, például a kormánykerék, a felfüggesztések és a fékek integrált vezérlése, ami lehetővé teszik a sofőr akaratának megfelelő kezelést.
Emellett a Honda által az eredeti robotikai technológiák fejlesztése során kidolgozott 3D giroszkópos érzékelőkön alapuló, nagy pontosságú helyzetbecslésnek és stabilizációvezérlésnek köszönhetően, a sima fordulás érdekében, stabilizálható a jármű viselkedése még az instabillá válás előtt. A gyorsulás során az elektromos motor és a fékrendszer közösen dolgozik majd a gumiabroncs tapadásának gyors és pontos szabályozásán, stabil és kényelmes gyorsulást biztosítva a különböző útfelületeken.
- Energiakezelés
Az eredetileg a HEV-khez kifejlesztett akkumulátorkezelési technológia és az újonnan kifejlesztett, az akkumulátornál is alkalmazott hőkezelési eljárás kombinálásával a Honda 0 Series kényelmes utasteret és minden igényt kielégítő hatótávolságot kínál. Hogy csak egy példát említsünk, a tápellátó egység hatékonyabbá tételével EPA módban 482 km lesz megtehető egyetlen töltéssel.
Ezen túlmenően pedig télen, amikor a fűtő- és más berendezések használata miatt a hatótávolság csökkenése aggodalomra adhat okot, a járművek az emberközpontú hőmérséklet-érzékenységi index alkalmazásával egyidejűleg gondoskodnak mind a kényelemről, mind az energiatakarékosságról. Az utasfülkét hősugárzással melegítő fűtőberendezés használatának és a hőszivattyú rendkívül hatékony működésének köszönhetően körülbelül 13%-kal*1 csökken az eszköz energiafogyasztása.
- Digitális felhasználói élmény (UX)
Az intelligens és digitális technológiák használatával a Honda új és inspiráló EV-alapú funkciókat kínál, miközben minimalizálja a felhasználói stresszt, és maximalizálja a vezetési és utasélményt.
A stresszmentes vezetési és utasélmény érdekében a Honda nagymértékben leegyszerűsíti a járműbe beépített infotainment (IVI) rendszer működését, és folyamatosan fejleszti az egyes ügyfelek számára személyre szabott hangasszisztenst.
Emellett a képfelismerésen és a Honda eredeti viselkedés-előrejelző algoritmusán alapuló jobb helyzetfelismerés révén a jármű képes lesz arra, hogy megértse a felhasználó helyzetét és szándékát, és proaktív módon javaslatokat és támogatást nyújtson az egyes ügyfelek számára.
A vezetési és utasélményt illetően a Honda gyorsan fejlődő IT-technológiákat alkalmaz, és a tartalmak széles skáláját kínálja majd. Ez magában foglal például (1) olyan szórakoztató szolgáltatásokat, amelyek az elektromos járműveket szórakoztatóbb mobil „terekké” teszik, (2) olyan tartalmakat, amelyek kellemesebb időtöltést kínálnak a vezetést kedvelő felhasználóknak, továbbá (3) egy olyan „virtuális utazási élményt”, amely az XR (kiterjesztett valóság) technológia segítségével összekapcsolja az utasokat és távollévőkkel.
Ezeknek a digitális UX-technológiáknak köszönhetően a Honda a következő generációs elektromos járműveiben megteremti „a vezetés, a használat és a kapcsolódás örömét”.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Újra dübörög a munka és a suli – íme pár app a produktivitáshoz
Az ősszel új világok nyílnak – fotózási tippek a HONOR-tól
Hogyan alakítják át az AI PC-k a vállalati IT-rendszereket?
Egészségügyi reform a mesterséges intelligencia segítségével
25 éves a Dachser Magyarországon
Új egység megnyitásával, jótékonysági versennyel ünnepel az idén 10 éves Flippermúzeum
A Continental kampányt indít a kultúrált és balesetmentes közlekedésért
Hány éves kortól járhat egyedül iskolába a gyerek?
A BigRep nagy formátumú 3D nyomtatók a közép- és kelet-európai régióban
Partnerségre lépett a LEGO Csoport és a Formula 1®
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
A hátrányos helyzetű munkavállalók sajátosságaira készít fel a HBLF
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Először adták át a Dr. Scharle Péter Kultúrmérnöki Díjat
A Hankook elnyerte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációját
Hosszabbított az Oriflame, továbbra is a GLP Europe a cég logisztikai partnere
Drónos növényvédelem, robottal forgatott pezsgő, karbonmentesség: újít a Törley
Megduplázta müzliszelet termelési kapacitását a Cerbona Zrt.
Körforgásban a gazdaság – biztonságban a szellemi tulajdon
Ízorgia és új stílus a Candytől a Casa Pomo D’oróban
Műszaki-Magazin.hu
Inert gázok pontos szabályozása
181 milliárd forintra pályázhatnak az innovációra nyitott magyar KKV-k
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Drónos növényvédelem, robottal forgatott pezsgő, karbonmentesség: újít a Törley
Multi-Tenant Cloud technológia vagy On-prem megoldások?
Beckhoff Technology Day 2024
Ingyenes eszközkiadó automata kalkulátor olvasóinknak!
GIMEX: HAINBUCH kézi működtetésű patronos befogó család
A hatékonyság és precizitás kombinációja: A Sprint 2 porszóró kézi egység közelebbről
Olvassa online is a Műszaki Magazin legfrissebb lapszámát!
Ajánljuk
Friss
-
Mozgásban2 hét
Nagysebességű oválpálya-elemet építenek a ZalaZONE járműipari tesztpályán
-
Gazdaság2 hét
Felhasználónként évente akár 250 dollárjába is kerülhet az ügyfélszolgálatoknak a jelszóvisszaállítás
-
Tippek2 hét
Red Bull Basement: Tokióban várják a fiatal, magyar feltalálókat
-
Mozgásban2 hét
Bemutatkozott az Eaton új elektromosautó-töltője
-
Tippek2 hét
Bepörög az őszi szüretszezon – Okostelefonnal még a borozás is jobb
-
Ipar2 hét
Két új biztonságtechnikai disztribútorral erősít a TP-Link Magyarországon
-
Tippek4 nap
A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
-
Tippek1 hét
Valami történik a Szabadság-szoborral – Figyeld az eget október 11-én!