Egészség

Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója

A mai naptól a mentők húsvéti tanácsai is elérhetőek a Vodafone Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat közös ÉletMentő applikációjának chatbotjában – így az alkalmazást használók gyorsan tájékozódhatnak az ilyenkor gyakran előforduló háztartási, szabadidős és közlekedési balesetekről.

Az ÉletMentő applikáció a digitalizáció segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segítségnyújtás folyamatát. Az alkalmazást tavaly januári indulása óta több mint 531 ezren töltötték le, és már közel 3000 esetben nyújtott segítséget.

Bővült a chatbot funkció

Az alkalmazásban az indulás óta számos hasznos fejlesztés történt, így tavaly nyáron chatbot funkcióval bővült az app, melynek köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdések esetén hatékonyabban jutnak információhoz a felhasználók, emellett a chatbot kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja. A mai naptól pedig a mentők húsvéti tanácsai is elérhetőek a chatboton keresztül, így az alkalmazást használók gyorsan tájékozódhatnak az ilyenkor gyakran előforduló háztartási, szabadidős és közlekedési balesetek kapcsán. Az Országos Mentőszolgálat tapasztalata szerint húsvétkor megnő a háztartási balesetek száma, az ünnepi ebéd főzése közben gyakran előfordulnak forrázásos balesetek és égési sérülések, illetve a tavaszias idő közeledtével egyre többen töltik szabadidejüket a természetben, ami gyakran sérülésekhez vezethet.  Ebben az időszakban nő a gázolásos balesetek száma is, aminek az oka általában vagy a gyalogos vagy a járművezető figyelmetlensége. Az ÉletMentő applikáció interaktív elsősegély útmutatója lépésről lépésre bemutatja az elsősegélynyújtással kapcsolatos teendőket a legjellemzőbb sérülések esetén, így segítséget nyújthat égési sérülések ellátása, vérzéscsillapítás vagy akár félrenyelés esetén is.

Az applikáció működése, kezdeti funkciók

Az ÉletMentő applikáció a mentőhívást is megkönnyítő, számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmazó mobilapplikáció. Az alkalmazás egyebek mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználók a fontos adataikat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység, stb.) előre megadják, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál. A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem telefonjának töltöttségi szintjét is látják, ami a készülék lemerülése esetére hasznos információt jelenthet. Ezek mellett számos hasznos funkció is elérhető az ÉletMentő alkalmazásban: többek között tartalmazza a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertár, kórház, defibrillátor helyét, valamint része egy elsősegélynyújtó kisokos is.

Koronavírus infógomb és push-értesítő

Az veszélyhelyzet tavaly márciusi elrendelését követően két fontos funkcióval bővült az alkalmazás. A Koronavírus infógombra kattintva közvetlenül elérhető a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldala. Az applikáció másik fontos fejlesztése a push üzenetek küldésének lehetősége, melynek köszönhetően egyes információkról az OMSZ szükség esetén azonnal, közvetlenül értesíteni tudja a felhasználókat.

„A Vodafone Alapítványnál célunk, hogy a technológiát a társadalom szolgálatába állítsuk – az ÉletMentő applikáció életre hívásakor is ezt tartottuk szem előtt. Úgy gondolom, hogy a magas letöltési és segítségnyújtási számok magukért beszélnek, jól mutatják az app létjogosultságát. Épp ezért kiemelten fontos számunkra, hogy az Országos Mentőszolgálattal közösen folyamatosan fejlesszük, naprakésszé tegyük az applikációt, hiszen ezáltal nyújthatja a leghatékonyabb segítséget  a bajbajutottaknak.”

– mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Alapítvány főtitkára.

Friss