Connect with us
Hirdetés

Egészség

Krízisben lévő gyermekek lelkisegély-szolgálatát segíti a Huawei

A vállalat 40 okoskészülékkel támogatja a Kék Vonal szakembereinek munkáját

Negyven okoseszközt adományozott a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnak a Huawei Technologies Hungary 1000 Dreams programja keretében, ezzel támogatja a szervezet által kezelt évi több tízezer telefonhívást és az online megkeresést.

Az okostelefonok és tabletek a szervezet szakembereinek és önkénteseinek munkáját túl, segítik a lelki, családi és a koronavírus okozta lezárások miatti, krízisben lévő gyerekek számára a segítségnyújtást az iskolákban, táborokban és a családi rendezvényeken is.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány 1993-ban alakult azért, hogy meghallgassa a bajban lévő gyerekeket, tizenéveseket és fiatal felnőtteket egészen 24 éves korig. Az alapítvány lehetőséget ad arra, hogy a veszélyben, vagy krízisben lévő fiataloknak legyen kihez segítségért fordulniuk és harmadik féltől telefonon segítséget kérniük, ha bajban vannak. A Kék Vonal egyúttal támogatást nyújt a gyerekekért aggódó felnőtteknek is, amennyiben családi, iskolai, mentálhigiénés vagy egyéb problémák merülnek fel. A szervezet elsődleges céljai között szerepelt az internetes zaklatást elszenvedő fiatalok támogatása. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese azért dolgozik, hogy a gyerekek valódi odafigyelést, elfogadást és a bajban támaszt kapjanak.

A névtelen, anonim és ingyenes szolgáltatás – melyet közel 100 képzett önkéntes végez – azoknak a gyerekeknek és fiataloknak is lehetőséget és esélyt ad a változtatásra, akik nem számíthatnak családjukra vagy tanáraikra. Tapasztalataik szerint arc nélkül, névtelenül, egy olyan beszélgetésben, amelyből bármikor ki lehet lépni, könnyebb megtenni a bajban lévőknek az első lépést a segítségkérés felé. Az alapítvány önkénteseit tavaly 41.821 esetben keresték telefonon és 4835 online kommunikációra (például chatelésre) került sor. A pandémia sokszorosára növelte a Kék Vonal megkereséseit.

Nagy segítség a sok okoseszköz

A Huawei negyven okoseszközt, köztük okostelefonokat és tableteket adományozott az alapítványnak, hogy megkönnyítsék a szervezet munkáját. A készülékeket a szervezet központjában Joseph Heyuese, a Huawei Technologies Hungary kommunikációs menedzsere adta át.

„A Kék Vonal segélyvonalait képzett önkéntesek működtetik, akik a nap 24 órájában az irodánkban, vagy – a járvány miatt – otthonukban fogadják a bejövő hívásokat. Emiatt folyamatosan szükségünk van kommunikációs eszközökre. A most kapott okostelefonok – amelyek a világ egyik legnagyobb infokommunikációs vállalatától érkeznek – elsősorban az önkéntesek képzésére és a munkájuk könnyítésére, modernizálására használjuk majd”

– mondta Táler Orsolya.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány ügyvezetője hozzátette, hogy a telefonos segítségnyújtás mellett a fiatalok online is keresik őket az anonim chatszobájukban, illetve a zárt és biztonságos email felületükön. Ezeknek a kezelésére a képzett ‘chat ügyelőknek’ nagy segítségékre lesznek például a tabletek abban, hogy jobban tudjanak kommunikálni a gyerekekkel, illetve a többi éppen ügyeletben lévő önkéntessel. Amikor nincs világjárvány, akkor az alapítvány iskolalátogatásokat, táborokat is szervez, ahol szintén nagy hasznát veszik a most kapott eszközöknek.

„Rajtuk keresztül bemutathatjuk e-learning játékainkat, használhatjuk őket szituációs gyakorlatokhoz, illetve egyéb edukatív programok bemutatására is”

– hangsúlyozta Táler Orsolya.

Az alapítvány ügyvezetője hozzátette, a KVITT nevű ifjúsági tanácsadó testületük is használni tudja majd az eszközöket. Ez a csoport olyan 18 év alatti fiatalokból áll, akik abban segítik a felnőtt ügyelőket, hogy a generációs különbséget át tudják hidalni, még inkább képben legyenek a fiatalokat érintő trendekkel, problémákkal. A KVITT workshopjain, előadásain, iskolai programjain, a digitális eszközökön tudják majd demonstrálni és bemutatni a vonatkozó tartalmakat.

„Cégünk 1000 Dreams programja keretében adtuk át a telefonokat és tableteket az alapítványnak. E társadalmi felelősségvállalásunk keretében 2019-től támogatunk tankönyvekkel, digitális tananyagokkal iskolákat és gyerekek egészségmegőrzését segítő szervezeteket, kórházakat”

– nyilatkozta Colin Cai, a Huawei Technologies Hungary vezérigazgatója.

„A Kék Vonal minden szempontból elismerendő szervezet, tevékenységük előtt le a kalappal.”

Öngyilkosságtól a párkapcsolati gondokig fordulhatnak hozzájuk

Az alapítványt számos problémával keresik fel a fiatalok. Sok olyan gyerek, kamasz fordul hozzájuk, akit kirekesztenek vagy bántanak a kortársai, és emiatt magányosak, nagyon alacsony az önbizalmuk. Rengeteg fiatal fordul hozzájuk öngyilkossági gondolatokkal. Nekik az érzelmi támogatáson kívül abban is segítenek, hogy felismerjék, van az életüknek értelme, csak meg kell találniuk azokat az embereket, szakembereket, akiknek a támogatása által jobbra tudják fordítani a sorsukat. De segítenek olyan gyerekeknek is, akik elszöknek otthonukból, vagy a gyermekotthonból és még kiszolgáltatottabb helyzetben találják magukat. A súlyos krízishelyzeteken kívül – például fizikai vagy szexuális bántalmazás – sok fiatal fordul az alapítványhoz párkapcsolati problémákkal is, amit ugyanúgy komolyan kezelnek és hallgatnak meg. Az önkéntesek az ebből eredő a kihívásokról, a szakítással való megküzdésről, vagy a biztonságos randizás szabályairól beszélgetnek a fiatalokkal.

„A Kék Vonal missziója, hogy minden gyereket, fiatalt meghallgasson, attól függetlenül, hogy egy külső vagy felnőtt szemmel nézve az a fiatal milyen kicsi vagy nagy problémával fordul hozzánk. Célunk, hogy megmutassuk, hogy rengeteg felnőtt dolgozik azért, hogy a gyerekek jobb, biztonságosabb, elfogadóbb társadalomban nőhessenek fel, és ezt a célt az ítélkezésmentes meghallgatáson és segítésen keresztül igyekezzünk elérni”

– mondta Táler Orsolya.

Egészség

Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez

A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.

A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.

Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.

„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”

– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.

„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”

Hosszú távú kezdeményezés

A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.

„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”

– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.

„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”

A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.

Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép

A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).

 

A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.

Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.

 A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.

A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.

Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:

“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”

Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.

Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:

“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”

Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál

Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.

Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!

A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.

Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS).  Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”

– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.

„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”

– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.

Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.

Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss