Connect with us

Egészség

Krízisben lévő gyermekek lelkisegély-szolgálatát segíti a Huawei

A vállalat 40 okoskészülékkel támogatja a Kék Vonal szakembereinek munkáját

Negyven okoseszközt adományozott a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnak a Huawei Technologies Hungary 1000 Dreams programja keretében, ezzel támogatja a szervezet által kezelt évi több tízezer telefonhívást és az online megkeresést.

Az okostelefonok és tabletek a szervezet szakembereinek és önkénteseinek munkáját túl, segítik a lelki, családi és a koronavírus okozta lezárások miatti, krízisben lévő gyerekek számára a segítségnyújtást az iskolákban, táborokban és a családi rendezvényeken is.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány 1993-ban alakult azért, hogy meghallgassa a bajban lévő gyerekeket, tizenéveseket és fiatal felnőtteket egészen 24 éves korig. Az alapítvány lehetőséget ad arra, hogy a veszélyben, vagy krízisben lévő fiataloknak legyen kihez segítségért fordulniuk és harmadik féltől telefonon segítséget kérniük, ha bajban vannak. A Kék Vonal egyúttal támogatást nyújt a gyerekekért aggódó felnőtteknek is, amennyiben családi, iskolai, mentálhigiénés vagy egyéb problémák merülnek fel. A szervezet elsődleges céljai között szerepelt az internetes zaklatást elszenvedő fiatalok támogatása. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese azért dolgozik, hogy a gyerekek valódi odafigyelést, elfogadást és a bajban támaszt kapjanak.

A névtelen, anonim és ingyenes szolgáltatás – melyet közel 100 képzett önkéntes végez – azoknak a gyerekeknek és fiataloknak is lehetőséget és esélyt ad a változtatásra, akik nem számíthatnak családjukra vagy tanáraikra. Tapasztalataik szerint arc nélkül, névtelenül, egy olyan beszélgetésben, amelyből bármikor ki lehet lépni, könnyebb megtenni a bajban lévőknek az első lépést a segítségkérés felé. Az alapítvány önkénteseit tavaly 41.821 esetben keresték telefonon és 4835 online kommunikációra (például chatelésre) került sor. A pandémia sokszorosára növelte a Kék Vonal megkereséseit.

Nagy segítség a sok okoseszköz

A Huawei negyven okoseszközt, köztük okostelefonokat és tableteket adományozott az alapítványnak, hogy megkönnyítsék a szervezet munkáját. A készülékeket a szervezet központjában Joseph Heyuese, a Huawei Technologies Hungary kommunikációs menedzsere adta át.

„A Kék Vonal segélyvonalait képzett önkéntesek működtetik, akik a nap 24 órájában az irodánkban, vagy – a járvány miatt – otthonukban fogadják a bejövő hívásokat. Emiatt folyamatosan szükségünk van kommunikációs eszközökre. A most kapott okostelefonok – amelyek a világ egyik legnagyobb infokommunikációs vállalatától érkeznek – elsősorban az önkéntesek képzésére és a munkájuk könnyítésére, modernizálására használjuk majd”

– mondta Táler Orsolya.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány ügyvezetője hozzátette, hogy a telefonos segítségnyújtás mellett a fiatalok online is keresik őket az anonim chatszobájukban, illetve a zárt és biztonságos email felületükön. Ezeknek a kezelésére a képzett ‘chat ügyelőknek’ nagy segítségékre lesznek például a tabletek abban, hogy jobban tudjanak kommunikálni a gyerekekkel, illetve a többi éppen ügyeletben lévő önkéntessel. Amikor nincs világjárvány, akkor az alapítvány iskolalátogatásokat, táborokat is szervez, ahol szintén nagy hasznát veszik a most kapott eszközöknek.

„Rajtuk keresztül bemutathatjuk e-learning játékainkat, használhatjuk őket szituációs gyakorlatokhoz, illetve egyéb edukatív programok bemutatására is”

– hangsúlyozta Táler Orsolya.

Az alapítvány ügyvezetője hozzátette, a KVITT nevű ifjúsági tanácsadó testületük is használni tudja majd az eszközöket. Ez a csoport olyan 18 év alatti fiatalokból áll, akik abban segítik a felnőtt ügyelőket, hogy a generációs különbséget át tudják hidalni, még inkább képben legyenek a fiatalokat érintő trendekkel, problémákkal. A KVITT workshopjain, előadásain, iskolai programjain, a digitális eszközökön tudják majd demonstrálni és bemutatni a vonatkozó tartalmakat.

„Cégünk 1000 Dreams programja keretében adtuk át a telefonokat és tableteket az alapítványnak. E társadalmi felelősségvállalásunk keretében 2019-től támogatunk tankönyvekkel, digitális tananyagokkal iskolákat és gyerekek egészségmegőrzését segítő szervezeteket, kórházakat”

– nyilatkozta Colin Cai, a Huawei Technologies Hungary vezérigazgatója.

„A Kék Vonal minden szempontból elismerendő szervezet, tevékenységük előtt le a kalappal.”

Öngyilkosságtól a párkapcsolati gondokig fordulhatnak hozzájuk

Az alapítványt számos problémával keresik fel a fiatalok. Sok olyan gyerek, kamasz fordul hozzájuk, akit kirekesztenek vagy bántanak a kortársai, és emiatt magányosak, nagyon alacsony az önbizalmuk. Rengeteg fiatal fordul hozzájuk öngyilkossági gondolatokkal. Nekik az érzelmi támogatáson kívül abban is segítenek, hogy felismerjék, van az életüknek értelme, csak meg kell találniuk azokat az embereket, szakembereket, akiknek a támogatása által jobbra tudják fordítani a sorsukat. De segítenek olyan gyerekeknek is, akik elszöknek otthonukból, vagy a gyermekotthonból és még kiszolgáltatottabb helyzetben találják magukat. A súlyos krízishelyzeteken kívül – például fizikai vagy szexuális bántalmazás – sok fiatal fordul az alapítványhoz párkapcsolati problémákkal is, amit ugyanúgy komolyan kezelnek és hallgatnak meg. Az önkéntesek az ebből eredő a kihívásokról, a szakítással való megküzdésről, vagy a biztonságos randizás szabályairól beszélgetnek a fiatalokkal.

„A Kék Vonal missziója, hogy minden gyereket, fiatalt meghallgasson, attól függetlenül, hogy egy külső vagy felnőtt szemmel nézve az a fiatal milyen kicsi vagy nagy problémával fordul hozzánk. Célunk, hogy megmutassuk, hogy rengeteg felnőtt dolgozik azért, hogy a gyerekek jobb, biztonságosabb, elfogadóbb társadalomban nőhessenek fel, és ezt a célt az ítélkezésmentes meghallgatáson és segítésen keresztül igyekezzünk elérni”

– mondta Táler Orsolya.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Egészség

A szakorvosok közel fele naponta ellenőrzi digitálisan betegei vércukorértékeit

A digitális vércukornapló használata jelentősen megkönnyíti a cukorbetegek mindennapjait, hatékonyabbá teszi az orvos-beteg kommunikációt, valamint a vércukorértékeket kontroll alatt tartó kezelési stratégiák kialakítását – mutat rá a 77 Elektronika Kft. kutatása, amely közel 1200 diabéteszes beteg és szakorvos megkérdezésével készült.

Hazánkban jelenleg több mint 1,2 millió embert érint a cukorbetegség, emellett sokan élnek együtt annak megelőző állapotaival, így számukra létkérdés, hogy folyamatosan és a lehető legnagyobb pontossággal tudják figyelemmel kísérni vércukorszintjüket.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az adatalapú megoldások, a rohamléptékű digitalizáció pedig az egészségügyet sem kerüli el. Számos területen váltak nélkülözhetetlenné a telemedicinás rendszerek – különösen a járványügyi lezárások idején –, melyek hatékonyabbá teszik az otthoni önellenőrzést, javítják az orvos-beteg kommunikációt és lehetőséget adnak a terápiák azonnali módosítására szükség esetén. Ez különösen fontos lehet a diabéteszes betegeknél, hiszen számukra életmentő lehet a vércukorszint rendszeres monitorozása és az adatok megfelelő kezelése.

Nagyobb biztonság a betegeknek, gyorsabb döntések az orvosoknak

A szakorvosok mintegy 45 százaléka naponta használja a Dcont® eNapló (Dcont.hu) telemedicinás rendszert a diabéteszes betegek állapotának nyomonkövetésére, további 18 százalékuk pedig legalább hetente ellenőrzi az eredményeket – derült ki a felmérésből, melyet hazai diabéteszes betegek és az őket kezelő egészségügyi szakemberek részvételével készítettek. A 77 Elektronika Kft. által fejlesztett Dcont.hu az egyik első telemedicinás megoldás Magyarországon, amely lehetővé teszi, hogy a betegek online rögzítsék vércukoradataikat, inzulinadagolásukat és egyéb releváns paramétereiket.

A megkérdezett szakorvosok közel 60 százaléka egyébként már több mint egy éve használja a Dcont.hu rendszert, és a vizitek során szinte azonos arányban történik az értékek megtekintése digitális eszközökön és papíralapon – ez nagy előrelépés a korábbi gyakorlathoz képest, egyben olyan fontos eszközt ad a szakemberek kezébe, mellyel célzottabb terápiát állíthatnak be.

A megkérdezett cukorbetegek 68 százalékát 2-es típusú diabétesszel diagnosztizálták és 55 százalékuk már több mint 10 éve él együtt betegségével, vagyis bőven van tapasztalatuk az ezzel járó mindennapi kihívásokkal kapcsolatban. A felmérésben résztvevők 70 százaléka használja a Dcont.hu-t vércukorértékeik rögzítésére, és a viziteken kívül ez leginkább a kezelésük folyamatos felülvizsgálata és szükség esetén azonnali módosítása (76 százalék), a távoli ellátás (31 százalék) vagy éppen más orvosokkal való konzultáció (13 százalék) céljából történik.

A cukorbeteg-ellátás élen jár a magyar telemedicinában

„A diabétesz kezelésének digitalizációja tehát jó úton halad, ebben pedig óriás lépést jelentett, hogy 2022 novembere óta a Dcont.hu rendszerbe feltöltött vércukoradatok automatikusan szinkronizálódnak az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel (EESZT), melyekhez így minden egészségügyi dolgozó azonnal hozzáférhet. A magyar cukorbetegek számára így elérhetővé vált a valódi adatalapú egészségügyi ellátás és a hatékony online orvosi távszolgáltatás”

– mondta el Dr. Brasnyó Pál, a Siófoki Kórház és Rendelőintézet Belgyógyászati osztályának diabetológusa.

Ezt a felmérés szerint a diabéteszes betegek 69 százaléka kifejezetten hasznosnak ítéli, különösen azért, mert így sürgősségi ellátás esetén is azonnal fontos információkhoz juthatnak a kezelőorvosok az állapotukat illetően, ez pedig nagyban hozzájárul, hogy a szükséges beavatkozások a lehető leghatékonyabbak és biztonságosabbak legyenek. A megkérdezett szakorvosok szerint az EESZT-integrációval elkerülhetővé vált a felesleges papírmunka (68 százalék) és megnyílt az egyszerű telefonos konzultáció lehetősége mind a páciensekkel (58 százalék), mind a kollégákkal (29 százalék) az adott kezelés kapcsán.

A digitalizáció tehát jelentős előrelépést jelent a diabéteszkezelés terén, ugyanakkor további edukáció és fejlesztés szükséges annak érdekében, hogy az ebben rejlő előnyöket teljes körűen élvezhessék mind a kezelőorvosok, mind a betegek. Emellett azt is fontos hangsúlyozni, hogy a telemedicinás ellátás akkor működhet hatékony, ha a cukorbetegek megbízható eszközöket használnak az otthoni önellenőrzés során, melyre szerencsére már minden lehetőség adott: a Dcont® család legújabb típusai ±8 százalékos hibahatáron belüli, közel klinikai laboratóriumi pontosságú vércukormérést biztosítanak, a készülékek ráadásul Bluetooth-on keresztül is összekapcsolhatók a Dcont.hu rendszerrel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

A szemhéjplasztika éveket fiatalít az arcodon

szemhéjplasztika

Ahogy múlnak az évek, az öregedés jelei mindannyiunkon láthatóvá válnak. Az egyik legnépszerűbb megoldás a fiatalos megjelenés visszanyerésére a szemhéjplasztika. Ez a beavatkozás nemcsak az esztétikai megjelenés javítására szolgál, hanem növelheti a látás komfortját is, ha a megereszkedett szemhéjak már zavaróak a mindennapokban. De vajon miért növekszik folyamatosan a kereslet iránta?

Szemhéjplasztika: okok és előnyök

Az Aesthetica Orvosi Központnál elérhető szemhéjplasztika egy igen ismert és keresett beavatkozás. Ahogy a bőr elveszti rugalmasságát, a szemhéjak petyhüdtsége domináns lehet. Ezt a jelenséget a plasztikai eljárások segítenek orvosolni, így az arc újra fiatalos és élettel teli lehet. Az elért esztétikai változások gyakran együtt járnak az önbizalom növekedésével, amely minden életkorban fontos szerepet játszik.

A lelógó szemhéjak nemcsak a külsőt, hanem a látást is befolyásolhatják. Egy jól végzett korrekció azonban mindkét problémát megszünteti, így a mindennapi életminőség is jelentősen javulhat.

Módszerek és alternatívák

Amennyiben a műtéti beavatkozásoktól idegenkedsz, létezik más megoldás is: a lézeres eljárások segítségével javítható a bőr állapota a szemhéj körül. Ezek a technikák a mélyebb bőrrétegekre hatva ösztönzik a kollagéntermelést, így természetes módon teszik feszesebbé a bőrt.

Azok, akik nem szeretnének kés alá feküdni, ma már rengeteg alternatívát találhatnak, amelyek személyre szabott megoldást nyújtanak. Gondoltál-e már arra, hogy a modern technológiát a szépséged szolgálatába állíthatod?

További lépések a teljes arcmegújulás felé

A szemhéjplasztika hatékonyságát tovább fokozhatják az olyan kiegészítő kezelések, mint a botox vagy a hialuronsavas feltöltés. Ezek a beavatkozások segítenek kisimítani a finom ráncokat, valamint dúsíthatják a bőrt a megfelelő helyeken, így fiatalabb megjelenést biztosítanak. Az Aesthetica Orvosi Központban csúcstechnológiás megoldások és tapasztalt szakemberek várják a pácienseket.

Ahogy az esztétikai beavatkozásokról szóló diskurzus egyre inkább a modern technológia körül forog, így fontos megjegyezni, hogy ezek a kezelések az életminőség javítását célozzák meg. Az önbizalom és elégedettség érzése minden változás alapvető eleme, és ezek az eljárások mindezek elérésére kínálnak lehetőséget.

Amennyiben téged is zavar a lelógó szemhéj, és akadályoz a mindennapi tevékenységekben is – mint például autóvezetés – ne habozz szakértő tanácsot kérni. A fenti beavatkozással újra teljes életet élhetsz!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

A plazmaadás legyen megfontolt döntés!

plazmaadás

A plazmaadással kapcsolatban jelentősen megoszlanak a vélemények, ezért sokan vannak, akik bizonytalanok azt illetően, hogy szeretnének-e plazmát adni vagy sem. Ahhoz, hogy helyesen tudjanak dönteni, elengedhetetlenek a megbízható információk, amelyeknek nagyon sokmindenre kell kiterjedniük.

Szempontok, amelyeket érdemes körüljárni

Plazmaadás megejtésére a plazmaadó központokban – mint például a Plazma Center – van lehetőségünk. Ezeknek a központoknak a honlapján részletesen tájékozódhatunk minden olyan kérdésről, ami a plazmaadást érinti.

Az egyik kérdéskör, ami jelentősen szokta befolyásolni a döntést, az anyagi juttatások témája. A plazmaadó hősök nagy része nem azért válik adományozóvá, hogy pénzt kapjon érte, sokkal fontosabb számukra az, hogy segíthetnek a plazmájukkal súlyos betegségekben szenvedőkön, mégis a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben minden forint jól jöhet, ami a családi kasszát gyarapítja. Most a juttatásokról fogunk kicsit részletesebben beszélni, ugyanakkor nem ez az egyetlen tényező, ami szerepet játszik egy ilyen horderejű elhatározás meghozatalában.

Fontos tudnunk azt is, hogy mi fog ott történni velünk. Ehhez célszerű előzetesen megismerni a plazmaferezis folyamatát, végigvenni a technológiát és a procedúrákat, amelyek segítségével a vérből kinyerik a plazmát. Itt most csak annyit említenénk, hogy egy speciálisan erre kifejlesztett eszköz segítségével történik mindez, így a plazmaadás során a vér szilárd alkotóelemei visszajuthatnak a szervezetbe. Csodálatos a technológia, ami ezt lehetővé teszi, ugye?

Arról is érdemes tájékozódnunk, hogy mi történik a vérplazmával a ferezis után – ha hiteles forrásból tájékozódunk, azzal sok félreértésnek vehetjük elejét, és eloszlathatjuk az utolsó kételyeinket is.

Minden kezdet nehéz

A plazmaadó központokban jól tudják, hogy minden kezdet nehéz, így azt a bizonyos első lépést is sok esetben nehéz megtenni, ami a plazmaadás felé vezet.

Éppen ezért rendszeresen jelennek meg az újabb és újabb kedvezmények, amelyekben az első plazmaadók részesülhetnek. Mivel általában havonta változnak a promóciók, minden esetben célszerű az adott központ honlapján tájékozódni, hogy mire számíthatunk.

Általában szokott lenni egy alapjuttatás – központtól függően ez lehet teljes egészében készpénz, vagy készpénz és utalvány -, amit az aktuális havi kiírásnak megfelelően különféle bónuszokkal egészítenek ki.

Mit kap még, aki plazmát ad?

Talán ritkábban emelik ki a plazmaadásért kapható nem pénzbeli juttatásokat, pedig ezek is fontosak.

A plazmaadás után rendszerint kaphatunk finom enni- és innivalókat, amelyek a gyorsabb regenerálódást támogatják. Apróságnak tűnhet, de jól jön, amikor szükség van az energiára.

Az orvosi vizsgálatokkal pedig, amelyeken rendszeresen részt veszünk, aktuális képet kaphatunk az egészségi állapotunkról.

Mindezzel együtt tehát láthatjuk, hogy a plazmaadás egy olyan tevékenység, amin több szempontból is megéri részt venni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss