Connect with us
Hirdetés

Egészség

Miért nem működik a legtöbb fogyókúra?

fogyókúra

70 kilóval könnyebben az élet: a tartós életmódváltás hozza meg az eredményeket

Egyre több olyan fogyókúra hódít az interneten, amelyek gyors testsúly csökkenést ígérnek, mégis nagy részük tarthatatlan a mindennapokban. A próbálkozásokat legtöbbször csalódás követi, így végül könnyen motiválatlanná válhat az ember. A megoldást a közösség ereje adhatja: a tapasztalatcsere egyaránt hasznos a receptek cseréjében vagy a lelki kérdések kitárgyalásában. Az egyik legnagyobb ilyen közösségi csoport a #fogyjunkegyütt, ahol szakemberek is ingyenesen válaszolnak kérdésekre. Egyikük Nagy Henriett, aki több mint 70 kilót adott le.

A legtöbb ember koplalással és önsanyargatása próbálja elérni a kívánt eredményt, ám az esetek nagy százalékában abbahagyják a fogyókúrát, ami nem is csoda, hiszen a legtöbb ”csodakúra” ami azonnali és látványos fogyást ígér, hosszútávon tarthatatlan. Miről mesélhetne Nagy Henriett is, aki háromgyerekes anyaként több mint hetven kilótól szabadult meg.

„Tudni kell rólam, hogy én tényleg nagyon kövér voltam, vagy 140 kg, és úgy neveltem a három kisgyermekemet. A fogyásom egy magánéleti és lelki válsággal indult, amikor elkezdtek rólam olvadni a kilók. Itt valami bekattant, és azt gondoltam, hogy ha ilyen könnyen megy, miért ne folytathatnám? Itt kezdődött el az én történetem”

– mondta Heni, aki ma már azoknak az internetes mentoroknak a táborát erősíti, akik lelket öntenek a többi fogyókúrázóba a #fogyjunkegyütt Facebook-csoportban.

„Mázlim volt, amikor belevágtam, hiszen itthon voltam a gyerekekkel. Főztem nekik, majd letettem őket aludni. Én is pihenhettem volna addig, de inkább tornáztam a nappaliban. A legfontosabb, amit megtanultam az az, hogy minden fejben dől el”

– tette hozzá Nagy Henrietta, aki fogyása kulcsának a hízlaló alapanyagok megfelelő helyettesítést és a sok mozgást tartja.

Belátni, hogy változásra van szükség

Mint mondta, a folyamat legnehezebb része ugyanakkor belátni, hogy szükség van a változásra, és segítséget kérni. Viszont egy támogató közösségben, ahol ugyanazzal a problémával küzdő emberek vannak, sokkal könnyebb megtenni az első lépéseket.

„A legnagyobb tanács, amit adni tudok, az az, hogy határozzuk el magunkat és higgyünk a folyamat erejében. Ami még fontos, hogy ne egyből várjuk a csodát, hiszen idő kell minden tartós dologhoz. Amikor megtapasztaljuk az eredményét a kitartó munkánknak, az az öröm tud majd újabb és újabb löketet adni, és előrébb vinni akkor, amikor nehézségekkel találjuk szemben magunkat. Ezekben a nehéz időszakokban pedig különösen sokat segít, hogy nem vagyunk egyedül, hanem itt vagyunk egymásnak egy bizalmi körben”

– tanácsolta Heni.

Több ezer embernek segítettek

A #fogyjunkegyütt ingyenes Facebook-csoport 2020 óta több ezer embernek segített legyőzni a túlsúlyt, és az azzal járó összes nehézséget. Alapítója és ötletgazdája, Nebehaj Vanda egy szénhidrátcsökkentett termékeket forgalmazó cég marketingeseként találkozott a problémával.

„Sokan kérdezték tőlem, hogy hogyan is tudnának tartósan lefogyni, és többen panaszkodtak arra is, hogy nem tudnak teherbe esni, és komoly egészségügyi problémákkal küzdenek a túlsúlyuk miatt. Ennek hatására jött létre a #fogyjunkegyütt program”

– mesélte Vanda, majd hozzátette: mára táplálkozási tanácsadók és dietetikusok egy csoportja is segíti a fogyókúrás közösséget. Emellett olyan recepteket és alapanyagokat is ajánlanak, amelyek segítik a diétát.

Az sem mindegy, hogy miből főzünk

„Léteznek olyan termékek, amelyekből az egész család számára lehet laktató ebédet vagy vacsorát készíteni kisebb kalóriabevitel mellett, és ami a legfontosabb, hogy tényleg bármi elkészíthető, pizza, sütemények, amit csak megkívánunk. A szénhidrátcsökkentett termékek egyik legnagyobb hazai fejlesztője és gyártója a Dia-Wellness, amely cég munkatársai a csoportban is rendszeresen tanácsaikkal segítik a tagokat”

– tette hozzá Vanda.

Mint elmondta, a #együttfogyunk gyorsan elterjedt lett és országos mozgalommá nőtte ki magát. A sok érdeklődőnek köszönhetően több mentorprogramot is indítottak a csoportban, így a szakemberek napi szinten segítenek és támogatják a hozzájuk fordulókat. Sokan közülük annak idején ugyanúgy túlsúllyal küzdöttek, majd végighaladva az úton lettek profi szakemberek, és életmód tanácsadók.

„Nagyon sok visszajelzést kapok az ügyfeleimtől, akik negyven-ötven kilót fogytak. A legtöbben úgy fogalmaznak: köszönöm, hogy visszakaptam az életemet”

– zárta Nebehaj Vanda.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Egészség

Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez

A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.

A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.

Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.

„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”

– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.

„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”

Hosszú távú kezdeményezés

A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.

„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”

– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.

„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”

A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.

Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép

A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).

 

A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.

Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.

 A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.

A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.

Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:

“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”

Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.

Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:

“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”

Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál

Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.

Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!

A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.

Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS).  Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”

– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.

„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”

– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.

Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.

Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss