Ezúttal a csoportok kezelőinek talált ki egy új funkciót a Facebook, mellyel az adott témában kialakult vitás helyzeteket orvosolhatják – de anélkül, hogy a másiktól elvennék a hozzászólás lehetőségét, vagy kiraknák a csoportból.
A fejlesztés lényege, hogy ha egy csoporton belül valamilyen témakörben vita alakul ki (lássuk be, ez a járványhelyzet alatt nem túl ritka), akkor az admin, vagyis a csoport moderátora lassíthatja a beszélgetést.
„Ilyenkor a vitát indító, vagy az abban résztvevők a továbbiakban is hozzá tudnak szólni a poszthoz, de a komment csak valamivel később jelenik meg.”
A Facebook úgy tekint a fejlesztésre, mint egy pszichológiai eszközre: úgy tartják, hogy ezzel kisebb eséllyel fog valaki dühből írogatni, mert lesz ideje lehiggadni, át tudja gondolni, mit szeretne (még) hozzáfűzni a beszélgetéshez.
Az újdonságot egy Conflict Alert nevű technológia is segíti, a háttérben a mesterséges intelligenciával: ez utóbbi feladata az lesz, hogy a moderátor mellett vitás helyzeteket keressen, és azokról jelzést küldjön. A Facebook szerint ezzel megakadályozható, hogy egy bejegyzés alatt mérgező kommentháború alakuljon ki.
A funkciókat fokozatosan vezetik be, de először csak az angol nyelvterületeken lehet majd használni.