Egyéb kategória

A Facebook újfajta hírfolyamot szeretne létrehozni

facebook

A Facebook anyacég Meta megosztotta, hogy már kísérletezik a hírfolyam újabb módosításával.

A cég blogposztja szerint pár felhasználóval már tesztelik, mennyivel lenne jobb a közösségi oldal hírfolyama, ha a netezők több beállítást kapnának az őket érdeklő források előtérbe helyezéséhez.

Konkrétumokat egyelőre nem igazán említett a Facebook csapata, annyit tudni, hogy mindenki jobban megválogathatná, hogy bizonyos ismerősöktől, családtagoktól, csoportoktól, vagy oldalaktól szeretne több dolgot látni. Egyelőre még csak szűk kör próbálgathatja az újfajta megjelenítést, nem tudni, hogy szélesebb körben mikor vezetik be.

Korábban már többször finomították a hírfolyam válogató algoritmusát: 2015-ben a barátok és ismerősök kerültek előtérbe, 2020-ban pedig a megbízható hírforrások. Az újabb körben pedig úgy tűnik, a felhasználók maguk kapnak nagyobb szabadságot ilyen téren.

Forrás: 24.hu

Egyéb kategória

Hatalmas a különbség a generációk közt mobilhasználat terén

generációk

A Telenor reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a korosztályok között milyen különbségek vannak az egyes mobilkommunikációs eszközök használatában, a szolgáltató adataiból pedig az is jól látszik, hogy az ügyfelek bátran használják a csoportos kedvezményeket, és többet hívják egymást ezek birtokában. A Telenor a különböző igényekre szabott tarifákkal, illetve a HiperCsoport szolgáltatásban csoportos kedvezményekkel támogatja a családtagok kapcsolattartását.

Mennyit és hogyan tartjuk a kapcsolatot szeretteinkkel?

A Telenor országos reprezentatív kutatása szerint tízből négy magyar érzi úgy, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné. Ez az arány a 40 alattiak körében magasabb (mintegy 45%) a 40 felettiekhez képest (38%), és a 60 év fölöttiek körében a legalacsonyabb (30%). Összességében pedig az is megállapítható, hogy a fiatalabbak intenzívebben kommunikálnak, mint az idősebbek.

A családon belüli kapcsolattartáshoz ideális megoldás lehet a HiperCsoport szolgáltatás, amelyben több kedvezmény mellett a tagok ingyen beszélhetnek egymással. A Telenor adatai szerint a szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek kihasználják ezt az előnyt: átlagosan 34,3%-kal többet beszélnek egymással – egyaránt több hívást indítanak és kapnak –, mint a csoporthoz való csatlakozás előtt.  Kifejezetten magas ez az arány azok körében, akik egy már meglévő csoportba lépnek be: az újonnan csatlakozók 75,8%-kal többet hívják a többieket, mint a belépést megelőzően.

A Telenor kutatása szerint, ha személyes találkozásra nincs lehetőség, a megkérdezettek többsége a telefonhívást választja például a szöveges üzenettel vagy a videóhívással szemben, és a legtöbben (70%) a mélyebb, tartalmas beszélgetésekre is ezt a formát választják inkább, amelyet a chat (53%) és a videóhívás (31%) követ. A korosztályi különbségeket tekintve jól látszik, hogy az idősebbekhez képest a 40 év alattiak erre a célra sokkal gyakrabban használják a videóhívást (24% vs. 18,4%) illetve a chatet, szöveges üzenetváltást (11,1% vs. 8,4%). A generációk közti eltérés még hangsúlyosabb abban a helyzetben, amikor valaki csak röviden érdeklődik, hogy a másikkal minden rendben van-e: a 40 év alattiak ilyenkor sokkal nagyobb arányban (38,1% vs. 30,1%) írnak üzenetet vagy indítanak videóhívást (13,9% vs. 6,6%) az idősebbekhez képest.

A közel két éve tartó járványhelyzet a kommunikációs szokásokra is hatással volt. A Telenor kutatása szerint a magyarok a járvány előtti időszakhoz képest intenzívebben telefonáltak mobilon (29%), és a chatalkalmazásokat is gyakrabban használták a tavaly év végi adatfelvételkor. Utóbbit szöveges üzenetek küldésére 31%, videóhívásra 19%, hanghívásra pedig 18% használta többet. Ebben az esetben is erős eltérés mutatkozik az idősebb és a fiatalabb korosztály között. A hagyományos eszközök (vezetékes telefon, mobiltelefon, email és SMS) használata az idősebbeknél gyakoribb, míg az online digitális eszközök (online chat- és konferencia appok) használata inkább a fiatalabbaknál jellemző. Míg a járványhelyzet az idősebbek használati szokásain kevésbé változtatott, a fiatalabb generációkra jellemzőbb, hogy – a vezetékes telefonon kívül – minden eszközt gyakrabban használnak.

Ajánlatok változatos igényekre szabva

A különböző mobilhasználati igényekre megoldást kínálnak a Telenor Hiper tarifái, legyen szükség korlátlan belföldi beszédpercekre, nagy méretű vagy korlátlan mobilnet-keretre, illetve akár mindkettőre. Az egyes korosztályok eltérő hívás- és mobilnet-igényeire pedig ideálisak az ún. családi tarifák. A HiperCsoport szolgáltatás a családi kapcsolattartást könnyíti meg: HiperCsoport már két, azonos ügyfélszámon lévő, aktív, hűségben lévő Hiper tarifa összevonásával létrehozható, a tagok pedig csoporton belül korlátlanul, 0 forintért hívhatják egymást belföldön, mindezt ráadásul 10%, három Hiper előfizetéstől kezdődően pedig 15%-os havidíjkedvezmény mellett.

Tovább

Egyéb kategória

Rengeteg iskola portálja bénult meg egy ransomware miatt

iskola

Egy zsarolóvírussal végrehajtott támadás következtében több ezer iskola weboldala bénult meg világszerte.

A FinalSite nevű internetes szolgáltatás elsősorban iskolák és oktatási intézmények számára biztosít webes megoldásokat. Több mint nyolcezer intézmény használja a szolgáltatást a világ 115 országában abból a célból, hogy a weboldalaik kezelését megkönnyítsék.

Az év elején azonban komoly fennakadások adódtak, és tulajdonképpen az összes regisztrált iskola weboldala elérhetetlenné vált. Ez nemcsak azért jelentett bosszúságot az érintettek számára, mert nem tudták elérni a weboldalaikat, hanem azért is, mert a diákokkal való kommunikációra szolgáló felületek is megbénultak. Ez pedig – főleg a koronavírus járvány idején – jelentősen megnehezítette az idei iskolakezdést.

A Finalsite kezdetben annyit közölt az intézményekkel, hogy teljesítményproblémák léptek fel egyes szolgáltatásai esetében beleértve a tartalomkezelő rendszert is. A hiba okának egy szolgáltatóoldali rendellenességet nevezett meg. Aztán a gondok csak nem akartak megoldódni, ezért három nappal később egy újabb közleményt adott ki a Finalsite, amelyben közölte, hogy egy zsarolóvírusos támadás érte a rendszereit, és ennek következtében bénultak meg a weboldalak.

Az üzemeltetők elnézést kértek, és közölték, hogy a nap 24 órájában dolgoznak a hibaelhárításon. Emellett külső, független szakértőket is bevontak az incidens kivizsgálásába. Ezek a vizsgálatok jelenleg is folyamatban vannak.

A legnagyobb kérdés jelenleg az, hogy vajon az elkövetők a rendszerek kompromittálása előtt képesek voltak-e bizalmas adatokat kiszivárogtatni. Ebben az esetben ugyanis sok ezer diák, tanár adata is illetéktelen kezekbe kerülhetett. Erre a kérdésre azonban a válasz még várat magára.

Forrás: Biztonságportál

Tovább

Egyéb kategória

Egy magyar srác patkányokat tanít DOOM-ozni

doom

Egészen biztosak vagyunk benne, hogy hasonlót nem láttatok még korábban.

Láttunk már néhány hajmeresztő dolgot a klasszikus DOOM-mal kapcsolatban. A korszakalkotó FPS futott már mindenen, GoPro távirányítótól elkezdve egészen a Twitterig (igen, jól olvasod) bezárólag. A játék egyértelműen a szokatlan megoldásokat próbálgató gamerek egyik kedvenc alanya, Tóth Viktor azonban új szintre emelte ezeket a kísérleteket, ezúton is gratulálunk.

Az idegmérnök így ír a kísérletről:

“VR-ban építettem egy világot a rágcsálók számára, és három patkányt képeztem ki automatizált módon, kézi beavatkozás nélkül, hogy áthaladjanak egy folyosón. Mindezt a DOOM II motorral rendereltem.”

A rágcsálók természetesen egyedi irányítóeszközöket is igényeltek, amikből szintén a legjobbat kapták. Egy polisztirol műanyag gömb a kontroller, amit Viktor mozgásérzékelőkkel látott el, tetejére pedig a patkányok egy hám segítségével kerültek rögzítésre. Szájuknál egy apró csövön keresztül cukros vizet kapnak, ha a “jó dolgot csinálják”, pozitív visszajelzésként.

Sajnos az idegmérnök szigorú határidőt szabott magának a kísérlethez, így a szörnyek lelövését nem sikerült teljesen tudatossá tenni, a DOOM azonban egy új irányba indulhatna ezzel. Gondoljatok csak bele, minden kivégzett szörnyetegért mi is kapnánk egy korty kólát játék közben.

Ha jobban szeretnétek elmerülni a kísérlet részleteiben, erre a linkre kattintva elolvashatjátok Tóth Viktor teljes leírását a kísérletről, érdemes.

Forrás: Gamestar

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss