Gazdaság
Intelligens ipari robotkarokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a szintén a cégcsoportba tartozó LG CNS-el közösen, április 1-5. között a Hannover Messe kiállításon mutatja be piacvezető ipari technológiai megoldásait.
Az LG az ipari önvezérlő robotoktól és az integrált platformoktól az automatizált gyárakig számos szektor számára kínál szolgáltatásokat, ezért jelentős szerepet kapott a világ legnagyobb, 75 ország 6500 vállalatát felvonultató ipari technológiai expóján is.
A LG kiállítóterén kiemelt szerepet kap az ún. Mobil Manipulátor, egy olyan ipari önvezérlő robot, amelyet azért fejlesztettek ki, hogy növelje a termelékenységet és a minőséget az intelligens, automatizált gyárakban. A hattengelyes, automatikus irányítási, avagy vezető nélküli járműtechnológiát (Automated Guided Vehicle, AGV) alkalmazó robotkar a gyártósor egy meghatározott területén mozog, és olyan hasznos feladatokat képes elvégezni, mint a komponensek szállítása, a termékek összeszerelése vagy a különféle folyamatok ellenőrzése. Az LG a Mobil Manipulátorral kompatibilis további ipari eszközöket — például mesterséges intelligenciával felvértezett ellenőrző- és vertikálisan tagolt, azaz függőleges csuklókaros robotokat — is bemutat a kiállításon.
Az LG standjának látogatói a gépi tanulás alapú vizuális ellenőrzés (Machine Learning-based Vision Inspection, MAVIN) technológiával is megismerkedhetnek, amely az LG saját mesterségesintelligencia-megoldása a minőségellenőrzés hatékonyságának növelésére. Az LG anyag- és gyártástervezési kutatóintézete által kifejlesztett gépi mélytanulási algoritmus alkalmazásával a MAVIN több mint 99 százalékos pontossággal képes azonosítani a hibákat az olyan elektronikai komponensek gyártósorain, mint a kijelzők, kameramodulok és elektromos járműakkumulátorok. Ezt a fejlett megoldást már nem csak az LG Electronics, hanem további, az LG-csoporthoz tartozó vállalatok is alkalmazzák gyártási folyamataik során.
Az LG olyan artikulált (tagolt, csuklós) robotokat is bemutat a kiállításon, melyeket az LG 30 százalékos részesedésével működő ipari robotikai vállalat, a koreai Robostar fejlesztett ki. A vízszintesen artikulált SCARA (Selective Compliance Articulated Robot Arm) robotkar képes a komponensek szállítására és összeszerelésére a gyártósorokon. A Robostar hattengelyes robotjait — melyek az emberi karhoz hasonlóan hat tengely körül elfordulva képesek elvégezni a szállításhoz, összeszeléshez és hegesztéshez szükséges mozgásokat — már az LG incheoni járműalkatrészgyárában is alkalmazzák.
Az LG CNS bemutatja a Factova nevű, intelligens automatizált gyárak számára kifejlesztett integrált platformot is. A Factova egyszerű megoldást kínál a gyárautomatizálás alapjainak lefektetésére a gyártási folyamatok során összegyűjtött adatok és a mesterségesintelligencia-technológia felhasználásával. Kiberfizikai rendszerével (Cyber Physical System, CPS) a robotok és létesítmények valós időben felügyelhetők egy háromdimenziós, virtuális térben. A gyártósoron alkalmazott szimulációs technológiával együtt a platform biztonságos irányítást biztosít és képes előre jelezni az eszközök és robotok közötti lehetséges problémákat, meghibásodásokat. A hannoveri kiállítás látogatói valós időben felügyelhetik és vezérelhetik egy létező gyár működését a Factova integrált, gyári eszközvezérlésére kifejlesztett platformján keresztül.
Az LG Electronics olyan szenzorokat is bemutat, melyek amellett, hogy segítik a dolgozók munkáját, biztonságosabb munkakörnyezetet is teremtenek. A tVOC-szenzor érzékeli a légtérben megjelenő illékony szerves vegyületeket, így szivárgás esetén figyelmezteti a központi vezérlőrendszert az ártalmas gázok jelenlétére. Az önvezető AGV-eszközökbe épített, az infravörös fény érzékelésével háromdimenziós képalkotásra képes Time-of-Flight (ToF) érzékelő pontosan azonosítja az akadályokat, így biztonságosabbá és hatékonyabbá teszi a robotok mozgását. A saját áramforrású, elektromos IoT szenzor pedig valós időben érzékeli a helyi villamos hálózat működésének rendellenességeit.
„A Hannover Messe tökéletes lehetőség arra, hogy az LG demonstrálja vezető pozícióját az ipari technológia területén, és betekintést nyújtson úttörő, intelligens gyártástechnológiai megoldásaiba. Az LG már meglévő tudására építve tágítja ki az intelligens gyártástechnikai megoldások határait.”
— mondta Kim Byung-yeol, az LG gyártástechnológiai részlegének alelnöke.
A Hannover Messe idei Integrált Ipar és Ipari Intelligencia tematikájának megfelelően az eseményen számos iparág nemzetközi úttörői találkoznak, hogy bemutassák napjaink korszakalkotó ipari gépi tanulási és mesterségesintelligencia-technológiáit.
Gazdaság
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.
A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.
A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.
„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”
– fogalmazott Zala Mihály
A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.
„A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára”
– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.
Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén
2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.
Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.
Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.
„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.
A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.
Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.
A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.
A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.
A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.
A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.
Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban5 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság1 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Zöld2 hét ago
A világ legfenntarthatóbban működő vállalata a Schneider Electric a TIME és a Statista rangsora alapján
-
Okoseszközök2 hét ago
TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?
-
Tippek2 hét ago
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Ipar2 hét ago
Vadonatúj, modern irodába költözött a Lufthansa Systems Hungária Szegeden