A digitalizáció nemcsak személyes, de társadalmi szinten is segítségünkre lehet: csökkentheti a pazarlást, javíthatja az energiagazdálkodást, okos megoldást adhat a legégetőbb környezeti problémákra.
A Magyar Telekom idei fenntarthatósági sajtópályázata ezeket a történeteket keresi. A megmérettetésre azon újságírók, szerkesztők, bloggerek és vloggerek nyújthatják be jelentkezésüket, akik munkájukkal az elmúlt évben előmozdították a fenntarthatóság ügyét a magyar médiában és a social felületeken. A pályázatokat augusztus 23-ig három kategóriában lehet beadni, a díjazás kategóriánként nettó 300 ezer forint.
Bár a technológiai innovációk életünk számos területét kényelmesebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá teszik, a társadalmi és környezeti problémák kérdése továbbra sem megoldott. Rajtunk áll, hogy mire és hogyan használjuk a digitalizáció vívmányait, hozzájárulunk-e a ma már mindenki számára elérhető eszközökkel a fenntarthatósági szemlélet érvényesüléséhez, teszünk-e valamit napjaink társadalmi, gazdasági és környezeti problémáinak, kihívásainak fenntartható kezeléséért. Ennek a szemléletnek a jegyében a Magyar Telekom pályázatot hirdet a fenntarthatóság digitális nagyköveteinek megtalálásáért. A pályázati anyagokban a vállalat olyan aktuális és fontos társadalmi problémák felvetését várja, amelyekben a technológia vagy a szemléletváltás új típusú megoldásokhoz vezetett, vagy olyan – elsősorban vidéki, civil – mindennapi hősök bemutatását, akik a digitális világ adta lehetőségekkel sikeressé váltak.
A pályázaton 2018. augusztus 1. – 2019. július 31. között megjelent anyagokkal lehet indulni három kategóriában: TV/rádió/ videós tartalom; sajtócikk (print, online), valamint blog, vlog. A jelentkezést a sajtodij@telekom.hu e-mail címre lehet benyújtani – ezt követően a pályaműveket a Magyar Telekom szakmai zsűrije bírálja majd el. A díjak átadására szeptemberben kerül sor.
További részletek a kiírás hivatalos oldalán érhetők el.